Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä järkeä on "valita" sektio?

Vierailija
11.11.2016 |

Luomusynnytys kuormittaa kehoa vähemmän ja siitä toipuu nopeammin. Miksi ihmeessä kukaan haluaa valita sektion jos itse pystyy tekemään sen valinnan?

Kommentit (292)

Vierailija
81/292 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sektiossa saa kipulääkettä, alatiesynnytyksessä ei. Siksi sektio. Lapsen saa kivuttomasti ja turvallisesti maailmaan, ei tule CP-vammoja, sisäisiä verenvuotoja, katkenneita luita.

Mieluummin minulle se haava ja terveet lapset kuin lapset, jotka loppuikänsä kärsivät siitä, että jumittuivat synnytyskanavaan.

Älä selitä, et sinä lasta ajattele vaan pelkäät kipua ja pillun pilalle menemistä.

mitä vikaa on pelätä pillun pilalle menemistä? Eikö nainen saa nauttia yhdynnästä? Itselle yhdyntä on ainoaa tyydyttävää seksiä miehen kanssa, joten kyllä todellakin pidän huolen, että saan nauttia siitä lasten saamisen jälkeenkin. Jos emättimestä tulee tunnoton, niin seksi on sitten siinä.

Vierailija
82/292 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käsitä tätä järjetöntä vihaa sektion valitsevia naisia kohtaan!?! Mistä se kumpuaa, ja miksi toisen synnytys saa sinut raivostumaan? Itselläni takana 4 alatiesynnytystä, mutta ymmärrän hyvin jos synnytyspelko ajaa sektiopäätökseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/292 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuntematon77 kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Jotkut ovat ihan kauhean tietämättömiä sektion riskeistä ja siitä, mitä kaikkea se syntyvä lapsi menettää kun ei saa syntyä normaalisti. En voi kaksi sektiota kokeneena ja asioista ihan muutenkin tietävänä kuin ihmetellä niitä oikeita "hupisektioita", mutta joukossa on niitäkin, joilla on oikeasti kovis traumoja, esimerkiksi menehtynyt lapsi ja pelko jo liian voimakas turvalliselle alatiesynnytykselle. Tällaiset tapaukset tietenkin ymmärrän. Onneksi Suomessa nyt ei ole ihan läpihuutojuttu saada huvikseen sektiota ja sitä on ilmeisesti vielä tiukennettu. Aika kovan hinnan maksaa lapsen terveyden kustannuksella ja onhan tuo myös yhteiskunnalle aivan turhaa tuhlausta.

Jotkut naiset ihan oikeasti uskovat johonkin ämpärivaginatarinoihin ja siihen, että sektio on ihan pikkunen juttu jossa ulos tanssahdellaan pikku viilto masussa ulos terveen vauvan kanssa vs alatiesynnytys joka pilaa seksin, elämän ja vauvakin vaan perinteisesti vammautuu. Kai se on jotain itselleen selittelyä, ei kai kukaan voi olla oikeasti niin tietämätön?!

Väitätkö nyt ihan tosissaan ettei muka toisille tule repeytymiä ja tunnotonta pillua? Kiva jos sinulla meni hyvin, mutta et voi tietää mitä jollekin toiselle on tapahtunut. Ihanko huvikseen ihmiset keksivät että seksi ei tunnu enää miltään ja itkevät sitten sitä näillä palstoilla?!! Kumma juttu että sektion läpi käyneet ovat yleensä niitä kaikkein tyytyväisempiä.....ja Chilessä et. amerikassa melkein kaikki lapset syntyy sektiolla, eikä kukaan masennu synnytyksen jälkeen?

Vähän faktaa, jotta pääsette taas alapeukuttamaan.

Chilessä noin kolmasosa lapsista syntyy sektiolla, Brasiliassa noin puolet. Näissä maissa synnytyskuolleisuus on huomattavasti Suomea korkeampi, Brasiliassa lähes kymmenkertainen. Lähde: WHO.

Ehkä äidit eivät masennu, koska ovat iloisia henkiin jäämisestään. Tai sitten heidän kulttuurinsa ei tunnusta synnytyksen jälkeistä masennusta. Tai sitten mutuilet.

Käypä täältä lukemassa vähän suomalaista tilastotietoa äläkä vertaa maahan, jossa julkinen terveydenhuolto ei ole itsestäänselvyys.

En minä sitä Chileen vertailua aloittanut, vaan tuo edeltäjä, joka kertoi tuosta ihmemaasta, jossa kaikki synnyttävät sektiolla eikä kukaan masennu.

Vierailija
84/292 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en käsitä tätä järjetöntä vihaa sektion valitsevia naisia kohtaan!?! Mistä se kumpuaa, ja miksi toisen synnytys saa sinut raivostumaan? Itselläni takana 4 alatiesynnytystä, mutta ymmärrän hyvin jos synnytyspelko ajaa sektiopäätökseen.

Kateus, jos on itse joutunut kärsimään, ei halua muiden saava helpompaa vaihtoehtoa.

Vierailija
85/292 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että kaikki täysipäiset, modernit ihmiset valitsisivat sektion niillä perusteilla, joita on saatavissa nykylääketieteestä.

Valitettavsti terveydenhuoltosysteemimme on muutenkin kuralla ja alatiesynnytys on EDULLISEMPI vaihtoehto. Itse en edes kuuntelisi lääkäriä, joka kehtaisi minulle suositella luomusynnytystä. Joku raja säästämiselle verhottuna lapsen etujen puolustamiselle. Lapselle tärkein asia maailmassa on hyvinvoiva äiti.

Tutkimus- ja tilastotiedon valossa nämä lihavoimani lauseet tekstissäsi ovat aika suuressa ristiriidassa.

Kuolleisuus sektioissa on korkeampi. Itselleni ei ole tärkeää se, jäänkö henkiin vaan se, minkä riskin ottaisin synnyttäessäni alateitse. En ole valmis ottamaan riskiä siitä, että seksielämäni tuhoutuisi. Kyllä, olen ehkä mielstäsi itsekäs. Silti seksi loppuelämäni aikana on minulle tärkeämpi asia kuin alatiesynnytys.

Vierailija
86/292 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi revetä niin että paskoo vinoon koko loppuelämänsä

T. Olisinpa valinnut sektion

Vierailija
87/292 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovitussa sektiossa vauva ei kärsi hapenpuutteesta eikä tule luunmurtumia. Alatiesynnytyksessä osa vauva aivoista tuhoutuu.

Todella hyvä pointti missä lapsen etu on tärkein. Äidin etu on tosin aivan yhtä tärkeä ja sektio pitäisi olla helpommin saatavissa. 

Vierailija
88/292 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihme että neuvolassa kiellettiin av-palstalla käyminen raskausaikana. Synnytysjuttujen lukeminen keskustelupalstoilla oli siis totaalikiellossa, sillä terveydenhoitajan sanoin "Suomessa vallitsee naisten välillä pahansuopa, vähättelevä ja pelotteleva ilmapiiri mitä synnytyksiin tulee". Se taitaa kyllä pitää paikkaansa täysin.

Vierailija
89/292 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuntematon77 kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Jotkut ovat ihan kauhean tietämättömiä sektion riskeistä ja siitä, mitä kaikkea se syntyvä lapsi menettää kun ei saa syntyä normaalisti. En voi kaksi sektiota kokeneena ja asioista ihan muutenkin tietävänä kuin ihmetellä niitä oikeita "hupisektioita", mutta joukossa on niitäkin, joilla on oikeasti kovis traumoja, esimerkiksi menehtynyt lapsi ja pelko jo liian voimakas turvalliselle alatiesynnytykselle. Tällaiset tapaukset tietenkin ymmärrän. Onneksi Suomessa nyt ei ole ihan läpihuutojuttu saada huvikseen sektiota ja sitä on ilmeisesti vielä tiukennettu. Aika kovan hinnan maksaa lapsen terveyden kustannuksella ja onhan tuo myös yhteiskunnalle aivan turhaa tuhlausta.

Jotkut naiset ihan oikeasti uskovat johonkin ämpärivaginatarinoihin ja siihen, että sektio on ihan pikkunen juttu jossa ulos tanssahdellaan pikku viilto masussa ulos terveen vauvan kanssa vs alatiesynnytys joka pilaa seksin, elämän ja vauvakin vaan perinteisesti vammautuu. Kai se on jotain itselleen selittelyä, ei kai kukaan voi olla oikeasti niin tietämätön?!

Väitätkö nyt ihan tosissaan ettei muka toisille tule repeytymiä ja tunnotonta pillua? Kiva jos sinulla meni hyvin, mutta et voi tietää mitä jollekin toiselle on tapahtunut. Ihanko huvikseen ihmiset keksivät että seksi ei tunnu enää miltään ja itkevät sitten sitä näillä palstoilla?!! Kumma juttu että sektion läpi käyneet ovat yleensä niitä kaikkein tyytyväisempiä.....ja Chilessä et. amerikassa melkein kaikki lapset syntyy sektiolla, eikä kukaan masennu synnytyksen jälkeen?

Vähän faktaa, jotta pääsette taas alapeukuttamaan.

Chilessä noin kolmasosa lapsista syntyy sektiolla, Brasiliassa noin puolet. Näissä maissa synnytyskuolleisuus on huomattavasti Suomea korkeampi, Brasiliassa lähes kymmenkertainen. Lähde: WHO.

Ehkä äidit eivät masennu, koska ovat iloisia henkiin jäämisestään. Tai sitten heidän kulttuurinsa ei tunnusta synnytyksen jälkeistä masennusta. Tai sitten mutuilet.

Käypä täältä lukemassa vähän suomalaista tilastotietoa äläkä vertaa maahan, jossa julkinen terveydenhuolto ei ole itsestäänselvyys.

Kommenttisi otti niin pahasti päähän että linkki unohtui. Myönnän :)

http://sektio.blogspot.fi/2011/01/ne-paljonpuhutut-laaketieteelliset.ht…

Muut linkittävät WHO:hon ja suomalaisiin yliopistotutkimuksiin, sinä sektiofanaatikon blogiin. Eläköön tiedon demokratia.

Vierailija
90/292 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että kaikki täysipäiset, modernit ihmiset valitsisivat sektion niillä perusteilla, joita on saatavissa nykylääketieteestä.

Valitettavsti terveydenhuoltosysteemimme on muutenkin kuralla ja alatiesynnytys on EDULLISEMPI vaihtoehto. Itse en edes kuuntelisi lääkäriä, joka kehtaisi minulle suositella luomusynnytystä. Joku raja säästämiselle verhottuna lapsen etujen puolustamiselle. Lapselle tärkein asia maailmassa on hyvinvoiva äiti.

Tutkimus- ja tilastotiedon valossa nämä lihavoimani lauseet tekstissäsi ovat aika suuressa ristiriidassa.

Kuolleisuus sektioissa on korkeampi. Itselleni ei ole tärkeää se, jäänkö henkiin vaan se, minkä riskin ottaisin synnyttäessäni alateitse. En ole valmis ottamaan riskiä siitä, että seksielämäni tuhoutuisi. Kyllä, olen ehkä mielstäsi itsekäs. Silti seksi loppuelämäni aikana on minulle tärkeämpi asia kuin alatiesynnytys.

Toisilla alapään tuntoherkkyys ja orgasmit paranevat alatiesynnytyksen jälkeen. Toisekseen, seksielämään vaikuttaa todella moni muukin asia, esim. henkinen ja fyysinen jaksaminen vauva- ja pikkulapsiaikana.

Vierailija
91/292 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä että pistää oman kivun pelkonsa lapsen hyvinvoinnin edelle. Alatie on lapselle parempi mutta sektio valitaan koska itsekkyys.

Vierailija
92/292 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen pukertaa muksunsa valitsemallaan / tilanteen sallimalla tyylillä. Miten helkkarissa se kuuluu kenellekään? Ihanko oikeasti jaksatte vaivata päätänne pohtimalla toisten naisten vatsanahkoja ja pimperoiden tiukkuuksia? Voi elämä taasen..

Vierailija
93/292 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla tuli alatiesynnytyksessä isot repeämät ja se massiivinen verenvuoto. Kolme tuntia sitä tyrehdytettiin leikkaussalissa. Sanottiin suoraan, että oli onneni että olin yliopistollisessa sairaalassa, su kun oli. Toista lasta ei olisi tullut, jos ei olisi luvattu sektiota. Se oli lasten leikkiä ja eihän se ollut edes kipeä. Hyvin pärjäsin suun kautta otettavilla lääkkeillä, kun en saanut kipupumppua, puudutuksessa tehdyn virheen takia. Mulla on vielä 15 vuoden jälkeen ongelmia alatiesynnytyksen takia. Tosin joskus haikeana mietin millainen on normaali hyvin mennyt synnytys.

Vierailija
94/292 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea ymmärtää Joo. Pelkäävät Kai niin paljon pillunsa puolesta. Mutta sitten haluavat kamalan haavan ja arven mahaansa! Aika tajutonta. T. Viisi alatiesynnytystä takana.

Noh, vaihtaisin erittäin mielelläni kohdunlaskeuman kamalaan arpeen. Eihän se arpi sieltä muun röllykän seasta näkyisi. Huonot geenit ja isot vauvat, minkäs teet.

Vierailija
95/292 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks niitä lapsia pitää tehdä, jos niitä ei voi synnyttää normi kautta? Oon iloinen, että suomessa ei saa ihan niin helposti sektiota. Pelkopolin kautta vaan jos eka kyseessä. Ymmärrän isot vauvat ja perätiöan ja muut ns pakolliset sektiosyyt, mutta mielestäni pitäisi aina ensin kokeilla alatiesynnytystä.

Kahden sektion jälkeen ei enää saa synnyttää alateitse. Joka sektiosta tulee arpikudosta. Jos haluaa ison perheen, tulee viimeisten leikkauksissa vaikeuksia, koska arpikudoksesta ei pääse läpi hyvin.

Sektiossa on aina isompi riski saada kohtutulehdus ja kohtuun jää helpommin hyytymiä yms.

Tiedän erään, jolta leikkauksessa spinaalipuudute lakkasi toimimasta ja taju meni.

Leikkaus on aina riski.

Vierailija
96/292 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jaksaa ihmetyttää tämä naisten tapa kyseenalaistaa muiden valintoja sillä perusteella että itsellä on jokin asia mennyt hyvin.

Suomessa pitäisi sektio saada helpommin esimerkiksi kun lapsi arvioidaan isoksi. On ihan yleistä tietoa ja netti on täynnä alan kirjallisuutta, jossa todetaan että riskit kasvavat kun lapsen koko on yli 4 kg, mutta jostain syystä silti Suomessa pitää pelkästään painoarvion (mikä muuten menee usein isokokoisilla vauvoilla alakanttiin) olla yli 4,5 kg ennen kuin aletaan edes harkitsemaan sektiota.

Minusta lapsen ollessa isomman puoleinen (>4kg) tulisi kysellä äidin halukkuutta ja motivaatiota alatiesynnytykseen. Jos äiti ei ole motivoitunut yrittämään alatiesynnytystä ja ilmaisisi halun sektioon niin se tulisi myöntää sen suurempi pelkokeskusteluja. Ei varmastikaan luonto alun perin suunnitellut meitä synnyttämään näin isoja ja terveitä lapsia, joita moderni hyvinvointi on tuonut tullessaan.

Vierailija
97/292 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä että pistää oman kivun pelkonsa lapsen hyvinvoinnin edelle. Alatie on lapselle parempi mutta sektio valitaan koska itsekkyys.

Luuletko oikeasti että pelot ovat jotenkin rationaalisia että sen kuin päättää että: "nyt minä en pelkää" niin that's it?

Eihän meillä kukaan pelkäisi korkeita paikkoja ja kaikki voisivat hypätä benji- ja laskuvarjohyppyjä. Ei kukaan pelkäisi hämähäkkejä tai ampiaisia jne. Mielenterveyspalveluiden käyttökin puolittuisi kun sosiaalisten tilanteiden pelosta ja erilaisista pelkotiloista kärsivät ihmiset vain päättäisivät että eivät pelkää. :D Keksit kyllä juuri tavan säästää valtion terveysmenoissa pitkän pennin!

Vierailija
98/292 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sairaalassa äiti voi valita sektion?

Voi tätä tietämyyttä ja yleissivistystä ja siitä vielä väkerretään aloituksia ja esitetään mielipiteitä muka faktoina.

Sektion päättää Aina lääkäri, Ei äiti, ja siihen tulee olla aina perusteet.

Ap. aloituksen tarkoitus onkin saada heti aamusta itselleen huomiota ja päänsä päälle sädekehä, jos nyt ei muuten, niin syyllistämällä äidit, joille lapsi on syntynyt sektiolla.

T. viiden lapsen äiti ja isoäiti, ilman sektioita.

Vierailija
99/292 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luomusynnytys kuormittaa kehoa vähemmän ja siitä toipuu nopeammin. Miksi ihmeessä kukaan haluaa valita sektion jos itse pystyy tekemään sen valinnan?

Mietipä sitä ihan itseksesi.

Vierailija
100/292 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko oikeasti että pelot ovat jotenkin rationaalisia että sen kuin päättää että: "nyt minä en pelkää" niin that's it?

Eihän meillä kukaan pelkäisi korkeita paikkoja ja kaikki voisivat hypätä benji- ja laskuvarjohyppyjä. Ei kukaan pelkäisi hämähäkkejä tai ampiaisia jne. Mielenterveyspalveluiden käyttökin puolittuisi kun sosiaalisten tilanteiden pelosta ja erilaisista pelkotiloista kärsivät ihmiset vain päättäisivät että eivät pelkää. :D Keksit kyllä juuri tavan säästää valtion terveysmenoissa pitkän pennin!

Miten benji-hyppy liittyy synnytykseen? Kukaan ei kärsi jos jätät peloissasi sen hypyn tekemättä. Jos jättää peloissaan lapsen synnyttämättä alateitse, siinä voi hyvinkin seurata kärsimystä. Ja mitä sitten vaikka pelottaa? Niin on pelottanut muitakin naisia ja siltin on lapsi synnytetty. Pelko ei saisi olla syynä sektiolle.