Mikä sun enkku-nimesi oli koulussa?
Kommentit (542)
ohhoh, tulipas tästä suosittu ketju. Kouluaikoja on kyllä kiva muistella =)
ap.
Vierailija kirjoitti:
Höh. Ei meillä ollut mitään enkkunimiä. Olisi ollut kyllä hienoa. Minkä ikäisiä olette, kun teillä tuollaisia on ollut? T: 89-syntynyt
Olen myös syntynyt -89 ja Keski-Suomessa tosiaan kävin kouluni ja enkkunimet saatiin heti ensimmäisellä tunnilla. :D
T: Jessica
Nancy. Opettaja päätti ja toinen Niina oli Ann. Harmitti kovasta, kun nimet menivät näin päin.
Liz. Halusin nimen joka muistuttas mun kissaa,mun kissan nimi oli nöpö mutta se oli mustavalkonen, niinku latz kissanruokien merkissä joten latzista tuli liz :D
Voi luoja mä palvoin sitä kissaa! Mulla oli melkeen kaikki kissa lelutkim nöpö nimisiä ja koulukirjat täynnä piirrustuksia siitä. No eipä siinä ,kyllähän mä kaipaan sitä kattia edelleen ♡ melkeen 19v oli mulla :)
Minäkin olin Elaine, opettaja valitsi nimet. Oma nimi on Elina joten tuo oli minusta kovin tylsä..
En niinku tajuu miks meidän luokalla ei ollut noita (ala-aste 90-luvun lopulla) vaikka sitten jopa ihan rinnakkaisluokalla oli vaikka niillä oli myös sama enkun opettaja? Mun mielestä oli tosi surullista silloin :D
Vicky !
Ruotsin tunnilla olin Viveka ja inhosin sitä nimeä.
Sandra. Ite sai valita, en kyllä tiiä mistä tuon keksin. Ei lähelläkään omaa nimeä.
Meilläkin opettaja valitsi nimet. Minä olin Hazel enkä tykännyt nimestä yhtään. En kyllä tiedä, mistä nimi johdettiin. Olisin halunnut olla Rosalee. En kyllä osaa enää selittää sitäkään.
Eve. Piti muistuttaa omaa nimeä. Onko nykyään enää enkku nimiä lapsilla?
Ensin olin joku Christina ( ei lähelläkään omaa nimeäni) ja sen jälkeen Emily. Vihasin molempia, etenkin tuota perskutan Christinaa kun opettaja lausui sen chhhrris-tiiiiiiiina tai kirstiina.
Hazel. En koskaan erityisemmin innostunut siitä. Jälkeenpäin olen miettinyt, että oli siinä opettajalla harvinaisen suppea nimivarasto. Esim. Hayley olisi ollut paljon nätimpi ja lähempänä oikeaa nimeä. Meillä opettaja siis valitsi nimet.
Tess. Määräytyi oman nimen ensimmäisen kirjaimen mukaan. Olin silloin ihan tyytyväinen :)