Köyhälle perintövero on aina sata prosenttia
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota... ihan kumpikin saa sen 10t. Toinen vaan jättää hakematta ttt:n koska on omastakin takaa nyt rahaa elämiseen. Kyllä se palkollinenkin joutuu ihan omia rahojaan elämiseen käyttämään.
Toinen saa 10 000 ylimääräistä käyttörahaa, toinen ei saa penniäkään tai mahdollisesti entistä vähemmän käyttörahaa.
10 000 jää ylimääräiseksi käyttörahaksi, koska eläminen kustannetaan palkalla, joka saadaan tekemällä TYÖTÄ.
Ttt saadaan tukena, tekemättä MITÄÄN. Silloin ei ylimääräistä käyttörahaa kuulukaan jäädä, vaan sillä 10 000 joka sattui tulemaan kustannetaan elämää, jolla ei tehdä mitään vastikkeellista.
Vierailija kirjoitti:
Miksei siis rikkaallekin?
Li Anderssonko se siellä taas latoo faktoja pöytään?
Vierailija kirjoitti:
Perintö on aina itse ansaitsematonta. Lapsi ei voi valita vanhempiaan, sattumaa vain.
Kuka haluaa jättää itse ansaitut rahat naapurille, ei kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota... ihan kumpikin saa sen 10t. Toinen vaan jättää hakematta ttt:n koska on omastakin takaa nyt rahaa elämiseen. Kyllä se palkollinenkin joutuu ihan omia rahojaan elämiseen käyttämään.
Toinen saa 10 000 ylimääräistä käyttörahaa, toinen ei saa penniäkään tai mahdollisesti entistä vähemmän käyttörahaa.
10 000 jää ylimääräiseksi käyttörahaksi, koska eläminen kustannetaan palkalla, joka saadaan tekemällä TYÖTÄ.
Ttt saadaan tukena, tekemättä MITÄÄN. Silloin ei ylimääräistä käyttörahaa kuulukaan jäädä, vaan sillä 10 000 joka sattui tulemaan kustannetaan elämää, jolla ei tehdä mitään vastikkeellista.
Oletpa tyhmä jos kuvittelet että edes suurin osa toimeentulotukiasiakkaista ei tekisi mitään. Tosi moni on töissä, mutta palkka niin pieni ettei sillä elätä koko perhettä ja maksa vuokraa.
Muutenkaan kovin suuri osa ei elä pelkällä toimeentulotuella niin että sossu maksaisi kaiken. Ensin Kelasta asumistuki ja muut mahdollliset tuet, mutta perheellisillä Kelan tuet ei läheskään riitä kattamaan kaikkia kustannuksia vaan sossu antaa sitten vaikka 50-150 e päälle niin että laskelmien mukaan jää käyttöön se perusosa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä johtaisi siihen, että etenkin juopot hakkauttaisivat itseään tahallaan ihan vain rahan takia.
Silloinhan hakkaaja tekee rikoksen josta hänen kuuluukin maksaa. Toista rahatonta juoppoa on turha laittaa hakkaamaan koska hänellä ei niitä korvauksia ole varaa maksaa kuitenkaan.
Ja jos se on mielestäsi hyvä diili, niin kas kun ei sitten pienituloiset kohenna elämänlaatuaan pyörimällä nakkikioskijonoissa etsimässä hakkaajaa itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Aaaargh. Taas näitä, joille ttt on itsestäänselvä osa itsensä elättämistä.
Syyllistät heitä siitä??? Tajuatko, keille ttt on varattu? Miten sen kriteerit meni? Ja sulle = vapaaehtoinen raha, jonka ahneet saa? Vittu hukuttaudu, jäät on jo heikot.
Ja olen itse vaurastunut (so far 800 000 euroa, onneksi olen työelämässä) nimenomaan perimällä, säälin kaikkia, joilla sen vie 100% tavallaan valtio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki saatu poistetaan normaalituloista. Sillä tavalla se on 100%. Ymmärrän tuskasi.
Mitkä normaalitulot? Tarkoitatko sosiaalitukia? Ne ovat tukea, eivät tuloja. Tuloja tulee ansiotyöstä.
Kyllä ne ovat perheen tuloja vitun idiootti. Ne tulevat tilille, siis tulot. Ei menot.
Jaa, että tukien varassa elävät luulevat, että tuki on tuloa. Voi pyhä yksinkertaisuus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan kumpikin saa 10t.
Väitätkö ettei se ttt-asiakas elä ihan kivasti tuolla summalla jonkin aikaa? Ja miten voi olla epäselvää, että jos mitenkään (työllä, lahjoilla, perinnöllä, korvauksilla, omaisuutta myymällä...) pystyy itsensä elättämään, ei kuulukaan saada mitään toimeentulotukea.
Ttt-asiakkaalta jää saamatta 10 000 euroa tukia koska hänellä on nyt 10 000 euroa omasta takaa.
Työssäkäyvä saa edelleen normaalisti palkkansa ja päälle 10 000 euroa hassuttelurahaa jolla voi lievittä pahaa mieltään.
Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? Käytännössä ttt-asiakas ei saa minkäänlaista "lisäkivaa" lohdutukseksi hakatuksi tulemisesta, vaan menettää 10 000 euroa tukia saadessaan 10 000 euroa muualta, lopputuloksena +/- 0 paitsi että nenä on nyt vinossa ja harmittaa.
Niin no, ihan samalla tavalla työssäkäyvältä jää saamatta 10 000€ tukia, koska käy töissä ja saa palkkaa. Eli hänkin "menettää" sen saman 10 000€. Miksi vain ttt-asiakas olis oikeutettu tukiin? Kaikille tukea, ettei kukaan vaan menetä mitään. Kenekään ei pitäis joutua pistämään OMIA rahojaan elämiseensä. Se on ihan väärin, eikös juu.
Ihme ahneutta työssäkäyvältä! Tässä paistaa NIIN läpi se, että itsekään et ole pystynyt oman elämäsi eteen mitään tekemään, oletkos diplomi-insinööri, vai varastotyöntekijä? Veikkaan jälkimmäistä. Ja sitten KADEHDIT tukia niiltä, joilla on huonommin, kuin sulla itse! On epäreilua, etttä vain meillä rikkailla on mahis nauttia perinnöstä, kun sen pitäisi olla NIMENOMAAN köyhien paljon isompi ilo kuin minun, tai tämän kirjoittajankaan. Tai hänelle se vissiin ois tosi iso ilo, kun haluaa kieltää sen ttt asiakkailta.
t. se 800 000 perinyt
Papalla oli käteisjemma, jonka sijainnin kertoi mulle ennen kuolemaansa. Eipä saanut sossu tietää perinnöstä, kjeh kjeh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aaaargh. Taas näitä, joille ttt on itsestäänselvä osa itsensä elättämistä.
Syyllistät heitä siitä??? Tajuatko, keille ttt on varattu? Miten sen kriteerit meni? Ja sulle = vapaaehtoinen raha, jonka ahneet saa? Vittu hukuttaudu, jäät on jo heikot.
Ja olen itse vaurastunut (so far 800 000 euroa, onneksi olen työelämässä) nimenomaan perimällä, säälin kaikkia, joilla sen vie 100% tavallaan valtio.
En syyllistä ketään. Köyhyyttä on monista syistä, eikä se ole tämän keskustelun pointti.
Silti, ttt on se viimeinen oljenkorsi, oli syy hakea sitä mikä vaan. Ja pyrkimyksen tulee jokaisella (työkykyisellä) olla se, että omilla tuloilla itsensä elättää, vaikkei se sitten onnistuisikaan yrityksistä huolimatta. Joka ajattelee muuten on minun mittapuullani moraaliton.
Ja vaikkei olisikaan työkykyinen, tulisi sen jo itsessään olla arvokasta, että edes tilapäisesti pystyy itse oman elämänsä rahoittamaan. Esim perinnöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan kumpikin saa 10t.
Väitätkö ettei se ttt-asiakas elä ihan kivasti tuolla summalla jonkin aikaa? Ja miten voi olla epäselvää, että jos mitenkään (työllä, lahjoilla, perinnöllä, korvauksilla, omaisuutta myymällä...) pystyy itsensä elättämään, ei kuulukaan saada mitään toimeentulotukea.
Ttt-asiakkaalta jää saamatta 10 000 euroa tukia koska hänellä on nyt 10 000 euroa omasta takaa.
Työssäkäyvä saa edelleen normaalisti palkkansa ja päälle 10 000 euroa hassuttelurahaa jolla voi lievittä pahaa mieltään.
Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? Käytännössä ttt-asiakas ei saa minkäänlaista "lisäkivaa" lohdutukseksi hakatuksi tulemisesta, vaan menettää 10 000 euroa tukia saadessaan 10 000 euroa muualta, lopputuloksena +/- 0 paitsi että nenä on nyt vinossa ja harmittaa.
Niin no, ihan samalla tavalla työssäkäyvältä jää saamatta 10 000€ tukia, koska käy töissä ja saa palkkaa. Eli hänkin "menettää" sen saman 10 000€. Miksi vain ttt-asiakas olis oikeutettu tukiin? Kaikille tukea, ettei kukaan vaan menetä mitään. Kenekään ei pitäis joutua pistämään OMIA rahojaan elämiseensä. Se on ihan väärin, eikös juu.
Ihme ahneutta työssäkäyvältä! Tässä paistaa NIIN läpi se, että itsekään et ole pystynyt oman elämäsi eteen mitään tekemään, oletkos diplomi-insinööri, vai varastotyöntekijä? Veikkaan jälkimmäistä. Ja sitten KADEHDIT tukia niiltä, joilla on huonommin, kuin sulla itse! On epäreilua, etttä vain meillä rikkailla on mahis nauttia perinnöstä, kun sen pitäisi olla NIMENOMAAN köyhien paljon isompi ilo kuin minun, tai tämän kirjoittajankaan. Tai hänelle se vissiin ois tosi iso ilo, kun haluaa kieltää sen ttt asiakkailta.
t. se 800 000 perinyt
No jaa ne rahasi köyhille, älä ole ahne ja pidä kaikkea itselläsi.
Tämä ketju laittaa kyllä taas kannattamaan perustuloa. Sama raha, ja vain sama raha, maksettaisi kaikille, niin ei ainakaan tarvitsisi olla kateellinen kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, että tukien varassa elävät luulevat, että tuki on tuloa. Voi pyhä yksinkertaisuus!
Joo kyllä, palstalta saa useinkin lukea kuinka tukipummit kutsuvat tukirahojaan palkaksi. Juontaa varmaan Mulle kuuluu- ja Mulla on oikeus -asenteista.
Toivoisin että kaikki tuet, myös siis yritystuet, puoluetuet jne lopetettaisiin.
Eikö köyhästä olisi yhtään rentouttavaa elää omillaan, ilman ttt-luukkua, ne muutamat kuukaudet joihin perintö riittää? Kerrankin voisi elää muuten kuin muiden rahoilla. Oh, wait...
Se on 100% koska toimeentulotuki kuittaa koko summan itselleen eli köyhältä vähennetään sama summa toimeentulotuesta.
Vituttaisiko työtätekevää jos työnantaja toteaisi että kun sait 10 000 perintöä niin vähennämme saman summan nettopalkastasi.
Vierailija kirjoitti:
Se on 100% koska toimeentulotuki kuittaa koko summan itselleen eli köyhältä vähennetään sama summa toimeentulotuesta.
Vituttaisiko työtätekevää jos työnantaja toteaisi että kun sait 10 000 perintöä niin vähennämme saman summan nettopalkastasi.
Yritä nyt ymmärtää: palkkaa vastaan tehdään työtä, se on vastikkeellista ansiota. Tt-tuki saadaan koska muuhun ei pystytä, se saadaan passiivisesta oleilusta. Ansiotuloa ja tt-tukea ei voi rinnastaa. Musta ei muutu valkoiseksi vaikkaa kuinka vänkäät.
Vierailija kirjoitti:
Oikein menee joka tapauksessa. Jokaisen tulee ensisijaisesti elättää itsensä, olkoon vaikka perintörahoilla, ja sitten vasta kun ei kerta kaikkiaan muuta ole, saa toimeentulotukea. Mene töihin niin kukaan ei vie perintöäsi.
Voi hyvä luoja... ajattelevatko sossun asiakkaat oikeasti näin?