Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhälle perintövero on aina sata prosenttia

Vierailija
11.11.2016 |

Miksei siis rikkaallekin?

Kommentit (190)

Vierailija
181/190 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on järkyttävän kovia ja kuvittelee, että kaikki ois ainoastaan omien valintojen seurausta. Jos ukkos oli väkivaltanen,se ei ole sun vika. Ei kanmata silti uhriutua ja katkeroitua. Se ei auta sua itseäs yhtään. Ja jos nenä on vinossa, koska joku toinen löi, siitä pitäis saada jotain ylimäärästä pankkitilille. Lupaa ettet katkeroidu? Palstamammat voi jättää omaan arvoonsa. Todellisuus on aina tarua ihmeellisempää ja suurin osa ihmisistä tahtoo hyvää. Suomessa on vaan tämä yksilökeskeisyys ja suorituskeskeisyys mennyt vähän yli, narsistisia aikoja eletään.Tsemppiä!

Vierailija
182/190 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko kannattanut miettiä näitä asioita silloin, kun hommasit niitä ulosottoon menneitä velkoja tai jäit kotiin makaamaan sossun asiakkaaksi?

Ai kun mies vei erossa kaiken kun itse olin lapsen kanssa kotona ja minuun oli helppo käyttää taloudellista valtaa. Juu ihan opintolainat lähti ulosottoon että kyllä, hassasin joo. Virkamiehetkin on nyt kauhistellu mihin tilanteeseen jouduin mutta joo, sä tiedät paremmin...voi kun tietäisit koko jutun niin veikkaan että olisit hiljaa. Ja mä en ole ainoa. On toki sitten toisenkinlaisia tapauksia mutta tämä meidän homogeenistäminen ja kollektiivina julma pilkkaaminen ja polkeminen on todella väärin (ja älyllisesti vajaata). Kannataisi myös nyös lukea sosiologiaa että ymmärtäisi edes hitusta meistä tippuneista.

"Minuun oli helppoa käyttää taloudellista valtaa." Hohhoijaa...ihan voit itseäsi syyttää jos kerran olet antanut toisen vaan sanella ehdot ja itse pyörinyt marionettina

En tietenkään ole! Onnea, et ole joutunut tekemisiin pahan ja väkivaltaisen ihmisen kanssa jolla ei ole rajaa toisen kaltoinkohtelussa. Älä viitsi, tästä sä et oikeasti tiedä mitään joten anna ihan oikeasti olla. Tai kuule jos mä lyön sua niin onko se sun vai mun syy? Siis jos tilanne alkaa vaikka siitä että toista ärsyttää se että sä hyräilet ja olet hyvällä tuulella. Älä viitsi, tästä sä et selvästi tiedä MITÄÄN ja hyvä niin.

Enkä "esitä" uhria sillä on mulla omanarvontuntoa mutta oikeutta ja kohtuutta kylläkin. Ja jos miksi meillä on mitään oikeuslaitosta edes jos ihmisille saa tehdä mitä vaan. Okei eli sut saa myös heittää ulos pakkaseen ilman omia vaatteitasi ym. Luulet tosiaan että sanoin et juu, tottakai mä lähden. Urpo, julma tyhmä urpo. Toivottavasti joku tekee sulle joskus kaikki pshuudet niin keskustellaan sitten. Mutta ei maailmassa ei ole pahoja ihmisiä, pn luuseri köyhä, really? Apukoulunko olet käynyt? Ehket sitäkään?

Myönnän, nyt sattu niin pahasti että lähti niin kirjotusvirheinen teksti ettei mitään rajaa, sori. Mutta joo kun ihminen tiputetaan, KUKAAN ei auta, ei ihan oikeasti, ei pankki, poliisi (kun se ei ole just nyt tappamassa kuitenkaan), sossu, ls, ei kukaan. Eivät välitä tai ota vastuuta, mikään ei kuulu kenellekään eölei tosiaan ole välitöntä hengenvaaraa. Mutta joo, oma vika, tottakai.

Mitä vastuuta pankin, poliisin, sossun tai lastensuojelun pitäisi sinun elämästäsi ottaa?! Sori, nyt tuntuu että sulla taitaa iso pyörä heittää oikein kunnolla.

Kuule tollo ei mitään mutta mitäs teet pihalla rahattomana ja uhkailujen kohteena?! Miten autat tyhjästä itseäsi, hankit asunnon, turvaat kotirauhan, sovit huoltajuudet jos et em. tahojen kanssa!? KUINKA tyhmä sä olet?! Mä olin samalla lailla tyhjän päällä kuin maahantulijat ja miehen kiusaamisen kohde! Vai heittää iso pyörä, IDIOOTTI!!! Et ole kuullut naisista jotka mies häätää ulos suurinpiirtein parin muovikassin kanssa?! Oma vika ja kenenkään ei tarvii auttaa niinkö? Torvelo!!! Ja miksi nuo tahot on jos ei ihmisten auttamiseen??? Ja kun kuitenkin syytätte että kaikki saadaan valmiina niin mut tiputettiin kuiluun, siinä oli apua kerrakseen.

Miten ihmeessä sinulle noin kävi? Miten annoit miehen ajaa itsesi ja kamasi taivasalle? Vielä rahattomana ilmeisesti? Ja sinä nimittelet muita tolloksi, tyhmäksi, idiootiksi ja vaikka miksi? Et varmaan tajua viestiesi ironiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/190 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylkykupille terkut kirjoitti:

Ihmiset on järkyttävän kovia ja kuvittelee, että kaikki ois ainoastaan omien valintojen seurausta. Jos ukkos oli väkivaltanen,se ei ole sun vika. Ei kanmata silti uhriutua ja katkeroitua. Se ei auta sua itseäs yhtään. Ja jos nenä on vinossa, koska joku toinen löi, siitä pitäis saada jotain ylimäärästä pankkitilille. Lupaa ettet katkeroidu? Palstamammat voi jättää omaan arvoonsa. Todellisuus on aina tarua ihmeellisempää ja suurin osa ihmisistä tahtoo hyvää. Suomessa on vaan tämä yksilökeskeisyys ja suorituskeskeisyys mennyt vähän yli, narsistisia aikoja eletään.Tsemppiä!

No ei tässäkään ketjussa ole kuin pari "järkyttävän kovaa" ja he vaikuttaisivat olevan niitä, jotka ovat omat asiansa ihan itse ryssineet.

Vierailija
184/190 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota... ihan kumpikin saa sen 10t. Toinen vaan jättää hakematta ttt:n koska on omastakin takaa nyt rahaa elämiseen. Kyllä se palkollinenkin joutuu ihan omia rahojaan elämiseen käyttämään.

Toinen saa 10 000 ylimääräistä käyttörahaa, toinen ei saa penniäkään tai mahdollisesti entistä vähemmän käyttörahaa.

Ei vaan kumpikin saa 10t.

Väitätkö ettei se ttt-asiakas elä ihan kivasti tuolla summalla jonkin aikaa? Ja miten voi olla epäselvää, että jos mitenkään (työllä, lahjoilla, perinnöllä, korvauksilla, omaisuutta myymällä...) pystyy itsensä elättämään, ei kuulukaan saada mitään toimeentulotukea.

Ttt-asiakkaalta jää saamatta 10 000 euroa tukia koska hänellä on nyt 10 000 euroa omasta takaa.

Työssäkäyvä saa edelleen normaalisti palkkansa ja päälle 10 000 euroa hassuttelurahaa jolla voi lievittä pahaa mieltään.

Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? Käytännössä ttt-asiakas ei saa minkäänlaista "lisäkivaa" lohdutukseksi hakatuksi tulemisesta, vaan menettää 10 000 euroa tukia saadessaan 10 000 euroa muualta, lopputuloksena +/- 0 paitsi että nenä on nyt vinossa ja harmittaa. 

Niin no, ihan samalla tavalla työssäkäyvältä jää saamatta 10 000€ tukia, koska käy töissä ja saa palkkaa. Eli hänkin "menettää" sen saman 10 000€.  Miksi vain ttt-asiakas olis oikeutettu tukiin? Kaikille tukea, ettei kukaan vaan menetä mitään. Kenekään ei pitäis joutua pistämään OMIA rahojaan elämiseensä. Se on ihan väärin, eikös juu.

1) Sinulta lyödään nenä poskelle

A) Käyt töissä, saat 10 000 euroa humpparahaa lohdutukseksi puhtaana käteen.

B) Olet tukien varassa, sori, olet huono-osainen, et saa mitään.

Voiko tai kuuluuko huono-osaisen mielestäsi saada yleisen oikeustajun mukaista korvausta kivusta ja särystä tultuaan kaltoinkohdelluksi? 

Tämäntyyppiset korvausrahat eivät saisi missään nimessä leikata tukia koska niiden tarkoitus on antaa uhrille hyvitystä kokemastaan vääryydestä ylimääräisen rahan muodossa. 

Tämä johtaisi siihen, että etenkin juopot hakkauttaisivat itseään tahallaan ihan vain rahan takia.

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta tuli vaan mieleen, että itse tunnen monta työkyvyttömyyseläkkeellä olevaa juoppoa. Heillehän tulee se eläke, vaikka korvauksia saisivatkin.

Vierailija
185/190 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perintöä ei ole pakko ottaa vastaan, siitä voi myös kieltäytyä.

Eli jos olet toimeentuloasiakas, ja perintösi vähentäisi suoraan toimeentulotukea, niin voit myös kieltäytyä siitä jolloin perintö menee perimysjärjestyksessä seuraavalle, eli lapsillesi jos sinulla on sellaisia.

Siitä voi kieltäytyä, mutta ei saa määrätä kenelle perintö menee. Jos on alaikäisiä lapsia, perintö menee sitten heille ja silti on verot maksettavana. Itse jouduin maksamaan perintöveron kotitalostani ja yrityskiinteistöstä, kun äitini kuoli. Isä jäi siihen lesken asumisoikeudella. Mitään en saanut. Kiinteistöä yritettiin myydä, mutta kukaan ei ostanut, joten siitä tuli perikunnalle maksettavaksi erinäisiä purkukustannuksia. Kotitalo alkaa olla purkukuntoinen. Siihen aikaan raja oli paljon alempi kuin nykyään. Jos olisin kieltäytynyt, perintö olisi mennyt lapsille riesaksi ja samat maksut mulle olisi silti tullut. Eikä se olisi ollut oikein laittaa taloa lasten riesaksi. Lasten puolesta kieltäytyminen olisi kai vaatinut jo luvan jostain. Mulla oli siihen aikaan tiukkaa, kun olin hoitovapaalla ja menettänyt työni äitiysloman aikaan, lisäksi äidin kuolema toi omat kustannuksensa, kun piti järjestää hautajaiset - tilillä ei pahemmin mitään ollut ja käydä usein isää katsomassa, kun isä oli niin maassa. 

Vierailija
186/190 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki saatu poistetaan normaalituloista. Sillä tavalla se on 100%. Ymmärrän tuskasi.

Normaalituloista? Palkkatulo on normaalituloja.

Kyllä perinnön saa palkan lisäksi.

Vierailija
187/190 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki saatu poistetaan normaalituloista. Sillä tavalla se on 100%. Ymmärrän tuskasi.

Kyllä on vinksahtanut ajattelu, jos toimeentulotukea pidetään normaalitulona.

Vierailija
188/190 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä. Mitrn muka olisi normaalitulo? Ap voisi rahoilla ryhtyä yksityisyrittäjäksi yms

Vierailija
189/190 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa, se olikin kompa. Köyhä ei ole köyhä jos se saa varallisuutta . Köyhyys loppuu silloin siihen paikkaan ja hänestä tulee rikas. Perintövero meni väärin. Ens vuonna korkein prosentti on 17.

Vierailija
190/190 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke ei ole mikään "voitto" josta sinun automaattisesti kuuluu saada nauttia hetken leveämmästä elämästä sellaisen saadessasi, siinä mielessä toimeentulotukien yms leikkaaminen sellaisen saavalta on täysin oikein.

Kivusta, särystä, pysyvästä haitasta, jne määrättävä "toivottavasti sulla ei ole enää niin paha mieli kun saat vähän diskorahaa" -tyyppinen hyvitys sen sijaan on nimenomaan tarkoitettu siihen, että saat ylimääräistä rahaa jota sinulla ei muuten käytettävissäsi olisi. Se on luonteeltaan "voitto".

1) Jos olet ulosotossa, on aivan oikein että tuollainen "voitto"-tyyppinen hyvitys napsaistaan välistä. Olet rahat jo etukäteen käyttänyt.

2) Jos olet velkaa, on aivan ok että maksat velkoja pois tuolla "voitolla". Olet rahat jo etukäteen käyttänyt.

3) Jos olet toimeentulotuilla, opintotuilla, työttömyyspäivärahoilla tai millä tahansa: ei ole ok että ko. "voitto" leikkaa vastaavalla summalla noita tukia pois eli sinulle määrätty hyvitys kokemastasi kaltoinkohtelusta  käytännössä jää toteutumatta.

Se, miten olisi teknisesti erotettavissa tälläinen "tässä pussissa sinulla saa luvallisesti olla rahaa tukien katkeamatta" -lompsa, onkin sitten eri asia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan