Pilaanko hoitosuhteeni, jos ehdotan treffejä terapeutille?
Olen ihastunut terapeuttiini ja haluaisin pyytää häntä kahville kanssani vapaa-ajalla. Haluaisin jutella hänen kanssaan. En halua kuitenkaan riskeerata hoitosuhdetta, joten miten mun pitäisi toimia? Osaavatko terapeutit suhtautua asiallisesti tällaisiin juttuihin vai ottavatko ne tällaiset henkilökohtaisesti? Olen siis ihan ok/viehättävä nuorempi nainen, mutta en vain saa sitä terapeuttia mielestäni. Mun mielestäni hän on yksi ihanimmista tapaamistani ihmisistä. Niin...ja hän on itsekin nainen siis.
Kommentit (31)
Joko taas? Lue ne vastaukset ja ajattele.
Toivonpa oikein että terapeutti heittää sut mäelle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa vielä ap, että miksi kuvittelet, että terapeuttia kiinnostaisi kaltaisesi harhainen ja pakkomielinen mt-potilas? Jos hän alkaisi lesbosuhteeseen, hän varmasti hakisi kumppanin jostain muualta kuin vastaanotoltaan ja haluaisi kumppaniksi tervepäisen ihmisen mitä sinä et ole.
Ilmeisesti olen muutenkin täysin arvoton ihminen. Tekisi mieli hypätä junan alle tms., mutta enhän sitä tee. Jään odottelemaan, jos vaikka kuolisin syöpään ennen sitä. Enkä enää ihastu keneenkään, sillä en ole rakkauden arvoinen. Ok, hyvä on, arvon kommentoijat, en sano hänelle enää mitään ja lopetan sen terapian kesken. En halua niin ihanalle ihmiselle mitään pahaa. Jos olen itse arvoton roska, niin mun on parempi pysyä poissa muiden ihmisten silmistä. :'(
T. Ap
Nyt keräät sääliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa vielä ap, että miksi kuvittelet, että terapeuttia kiinnostaisi kaltaisesi harhainen ja pakkomielinen mt-potilas? Jos hän alkaisi lesbosuhteeseen, hän varmasti hakisi kumppanin jostain muualta kuin vastaanotoltaan ja haluaisi kumppaniksi tervepäisen ihmisen mitä sinä et ole.
Ilmeisesti olen muutenkin täysin arvoton ihminen. Tekisi mieli hypätä junan alle tms., mutta enhän sitä tee. Jään odottelemaan, jos vaikka kuolisin syöpään ennen sitä. Enkä enää ihastu keneenkään, sillä en ole rakkauden arvoinen. Ok, hyvä on, arvon kommentoijat, en sano hänelle enää mitään ja lopetan sen terapian kesken. En halua niin ihanalle ihmiselle mitään pahaa. Jos olen itse arvoton roska, niin mun on parempi pysyä poissa muiden ihmisten silmistä. :'(
T. Ap
AP, aika kypsymätöntä vetää herneet nenään ja alkaa tuollaista marttyyrikiukuttelua vetämään sen takia, että sinulle tuntemattomat ihmiset käyttävät kovaa kieltä kritisoidessaan sinun pakkomielteistä ajatustasi, josta olet tehnyt jo useita aloituksia. Ihmiset turhautuvat, koska et halua ottaa järkeviä neuvoja vastaan, vaan intät samasta aiheesta. Usko jo, ettei terapeuttisi ole kiinnostunut sinusta millään muulla tavalla kuin hoidettavana asiakkaanaan, ja että sinun kokemasi tunteet häntä kohtaan ovat vain osa terapiaprosessiasi.
Siinä meni se rakkaus. Kaunis, ihana ja suloinen. Ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen tunsin jotain tuollaista. En ole saanut kokea rakastavaa fyysistä kosketusta moneen vuoteen; aviomieheni vain lyö, tönii, potkii. Se nainen oli niin kiltti, lempeä, rauhallinen, luotettava. Elän sellaista tiukka-aikatauluista arjen pyöritystä ujona absolutistina tässä ihmisvihamielisessä maassamme, että en tule todennäköisesti tapaamaan enää ketään missään nyt, kun eroan viimein. Luulin, etten enää voisi rakastua ja tulikin tällainen juttu. Tosin rakastuin väärään ihmiseen sitten. Ja oikeasti mun pitäisi itse olla muutenkin passiivisempi ja odottaa, jos joku vaikka sattuisi kiinnostumaan minusta ja tulisi ehdottelemaan jotain. Mutta täällä saan odotella sellaista hamaan hautaan saakka. Voihan vee, sanon ma! :(
Olisin ollut niin valmis tutustumaan siihen uuteen ihmiseen. Hän olisi ollut niin inspiroiva ja kiinnostava. Olisin halunnut taas kokea fyysistä kosketusta ja rakkautta. Olisin tehnyt kaikkeni, että olisin tehnyt hänet onnelliseksi. Onpa ankeaa taas. Olinkin sitten liian onnellinen vissiin...niin onnellinen, että ajattelin, että mieheni arvaa kohta jotain. Mieheni huomasi sen mun häntä kohtaan entistäkin välinpitämättömämmän ja toisaalta rakkautta tihkuvan olemukseni ja tuli yllättäen koskettamaan mua sekunnin-parin verran lempeästi (tosin kovakouraisesti)...varmaan ekaa kertaa vuoteen, pariin edes noin. Mutta en mä halua häntä enää, sillä muuten hän vain satuttaa minua. Haluan saada rakastaa hyvää, lempeää ihmistä sukupuolesta riippumatta. Haluan saada tehdä toisen ihmisen onnelliseksi.
Minusta sinä voit kertoa kyllä hänelle. Uskon, että terapeutit ovat nähneet ja näkevät kaikenlaista. Luultavasti tämä ei olisi ainakaan mitään pahinta verrattuna esim uhkailuihin ja fyysisiin vaaratilanteisiin verrattuna mitä he saattavat voida kokea. Jos terpaeuttisi on oikeasti ammattitaitoinen, niin hän osaa suhtautua asiaan oikein ja pitää tilanteen hallinnassa. Itse jos olisin vastaavassa tilanteessa asiakkaana/potilaana, niin saattaisin kysyä siltä terapeutilta esim. että onko sinulle kukaan koskaan kertonut että joku asiakas olisi ihastunut terapeuttiinsa, ja jos on niin miten se on mahdollisesti vaikuttanut terapiaan ja terapiasuhteeseen (jos et ihan suoraan uskalla kertoa tunteistasi hänelle). Tiedä vaikka se avaisi uuden tien jonnekin sinun terapiassasi. Ja: Jokainen ihminen on rakkauden arvoinen, sinäkin. :)
Ap ei sitten millään usko. Etkö pysty näkemään tilannetta ulkopuolisen silmin?
Ihastuminen terapeuttiin kertoo enemmän sinusta kuin keskinäisestä suhteestanne.
Vierailija kirjoitti:
Minusta sinä voit kertoa kyllä hänelle. Uskon, että terapeutit ovat nähneet ja näkevät kaikenlaista. Luultavasti tämä ei olisi ainakaan mitään pahinta verrattuna esim uhkailuihin ja fyysisiin vaaratilanteisiin verrattuna mitä he saattavat voida kokea. Jos terpaeuttisi on oikeasti ammattitaitoinen, niin hän osaa suhtautua asiaan oikein ja pitää tilanteen hallinnassa. Itse jos olisin vastaavassa tilanteessa asiakkaana/potilaana, niin saattaisin kysyä siltä terapeutilta esim. että onko sinulle kukaan koskaan kertonut että joku asiakas olisi ihastunut terapeuttiinsa, ja jos on niin miten se on mahdollisesti vaikuttanut terapiaan ja terapiasuhteeseen (jos et ihan suoraan uskalla kertoa tunteistasi hänelle). Tiedä vaikka se avaisi uuden tien jonnekin sinun terapiassasi. Ja: Jokainen ihminen on rakkauden arvoinen, sinäkin. :)
Kiitos tästä.
T. Ap
Voit aivan hyvin kertoa. Ei se lähde sinun kanssasi suhteeseen, mutta pääsisit käsittelemään asiaa. Niin kuin kuuluu. Jos et ole hänen ihan ensimmäisiä potilaita, hän on kohdannut samanlsiset potilaan tunteet ennenkin. Potilaiden ihastuminen terapeuttiin on hyvin tavallista. Niin yleensä käy.
Lakkaa avaamasta uusia ja uusia ketjuja asiasta. Hän ei saa lähteä sinun kanssasi suhteeseen. Kysymys ei ole pelkästään ammattieettinen, vaan kyseessä on sinun mielesi hoito vs. rikkominen. Elät nyt uudestaan pienen lapsen tunteita äitiään kohtaan. Vie nämä jutut sinne terapiaan. Voit aivan hyvin ehdottaa treffejä. Koulutetun terapeutin pitäisi osata suhtautua siihen.
Lakkaa avaamasta uusia ketjuja tästä. Sen sijaan voit todeta, että näin voimakas tarve sinulla on.
Onko tämä sama tyyppi aloittanut monta ketjua samasta aiheesta?