"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?
Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.
Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.
Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)
Tylsimmät muistonne?
Kommentit (2086)
Muistan, että meillä oli autossa "maskottina" Lisa Simpson- pehmolelu, josta en tykännyt, koska se ei ollut kovinkaan pehmeä.
Vierailija kirjoitti:
Muistan tapettien kuviot ja tietosanakirjasarjan aakkosjaottelun, kyseessä oli Facta-tietosanakirjasarja. AA-CFA oli ensimmäinen niistä ja viimeinen osa oli TYÖ-ÖÖ.
Heh, muistin juuri nyt Otavan. JYRS-KUUR.
Koulukaverin äidillä oli farkkujen vetskari puolittain auki jossain koulun juhlissa.
Kerran joulun aikaan koulussa oli lihapullia, joiden sisällä oli luumu. Säästin luumun viimeiseksi ja opettaja kysyi, enkö tykännyt siitä.
Yritin miettiä jotain oikein tylsää muistoa, mutta kaikissa lapsuuden muistoissa tuntuu olevan jotain erityistä ja merkityksellistä...
Muistan kun kesälomalla ajettiin etelästä mummolaan pohjoiseen ja pikkuvihkoihin kerättiin siskon kanssa autojen rekkareita ajankuluksi. Jalasjärven portti oli paikka jossa aina syötiin. Perillä sai mansikoita ja jaffaa lasipulloista.
Muistan myös että edesmennyt pappa katseli lauantaitansseja ja ärähteli jos kukaan piti pienintäkään elämää silloin :D
Kukaan muu mukaan lukien mummo ei tykännyt noista totisten lavatanssien tuijottamisesta muttei saanut uloskaan enää mennä
Koulukaverin perheellä oli uimaranta, siellä oli talvella pahvinpala jään päällä ja jää oli siitä kohtaa niin kirkas että näkyi pohjaan, näkyi myös kaksi jäätynyttä ilmakuplaa.
Huhuu huhuu the cat is in the moon! Ja se oli oikeasti tärkeää sillä kuussa ei käyty:)!
Vierailija kirjoitti:
Olin oppinut lukemaan ja ahmin kirjoja. Vuorossa olivat Mitä-Missä-Milloin kirjat ja sieltä bongasin uuden sanan "povi". Kerrottiin jostain filmimaailman "povitähdestä". Kipitin kysymään äidiltä, mikä se sellainen povi on. Muistan ihmetelleeni outoa ilmaisua. Erityisesti sitä, miten naisen rinnat voivat olla vain yksi "povi" :D
Kanssa vanhempien Blue-Ray elokuvia pienempänä ja juuri nämä POV-leffat oli parhaita lajissaan. Lapsilleme VR on samalla laila arkipäivä.
Muistan talvel aikaan olleeni äitini kanssa helsingin keskustassa joulukadulla kaupungin valot olivat niin kauniit samoin hiljalleen leijuva lumosade.
mussukka_ kirjoitti:
Lueskelin paikkurissa tätä aloitusta ja siinä sitten aloin hyräilemään hiljaa Pikku Kakkosen postia.
Se tarttui mieheenkin ja siinä sitten hymistiin keskenään. Teinit sitten vilkuili, että mitä? Tää on tuttu, mistä toi on?
Sitten me nolattiin mukulat ja laulettiin niille koko ralli "ääneen". Pohdittiin, että niin moni osaa rallin, mutta prosentuaalisesti kuinka moni on lähettänyt postia Pikku Kakkoseen.. En mä, ei mieheni, eikä lapset, eikä laina lapset.
Minä lähetin. Pikku kakkosessa esiteltiin silloin usein lasten lähettämiä piirustuksia, ja halusin lähettää sinne (omasta mielestäni) tosi hienon piirtämäni kuvan narsissipellosta. Sitä ei koskaan esitelty, olin pettynyt. Toitpas nyt muuten mieleeni yhden "turhan" muiston :D
Vierailija kirjoitti:
Muistan Pikku Kakkosen postilokero-osoitteen. Tiedolla ei ole vielä ollut käyttöä.
Sen muistaa varmaan tuhannet suomalaiset: PIIIKKU KAAKKOSEN POOSTI, POSTILOKERO KOLME-NELJÄ-SEITSEMÄN, KOLME-KOLME-SATAYKSI, TAMPERE KYMMENEN :-)
Junan vessassa: När rullen är slut skjut ut hylsan genom öppningen i sidan dra ut papper. Muista ajatelleeni, että jos ruotsi on noin helppoa, niin opin sen vaivatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatar on Forumissa. Olin tuon tv-mainoksen aikaan varmaan kaksi- tai kolmevuotias.
Ajatar on Forumissa , Forumissa Mannerheimintiellä , auki joka ilta kello kahdeksaan , Ajatar on Forumissa.
Tuolloin joka ilta tarkoitti arki-iltoja. Niin se maailma muuttuu.
Oli viikonloppu, ja heräsin ennen äitiä ja isää ja mulla oli kamala nälkä enkä halunnut herättää vanhempia. En saanut keittiön yläkaappeja auki, niin otin tiskipöydältä raa'an sipulin ja puraisin sitä. Rupesin itkemään ja äiti heräsi ja antoi aamupalaa. Olin joku 3-vuotias.
Osaan paljon virsiä ulkoa, sillä tykkäsin lapsena laulaa niitä vaikka perheemme ei ole lainkaan uskonnollinen.
Nanao kirjoitti:
Muistan yhä lapsuudenkodin lankapuhelin-numeron ulkoa. :D
Sama juttu. Lisäksi muistan parin serkun ja luokkakaverin vanhan lankapuhelinnumeron sekä useamman lapsuuden aikaisen kirjekaverin kotiosoitteen.
Nykyään tekee tiukkaa muistaa edes oma ja äidin numero tai osoite. Muita en muistakaan, en edes miehen puhelinnumeroa.
Vierailija kirjoitti:
Muistan tapettien kuviot ja tietosanakirjasarjan aakkosjaottelun, kyseessä oli Facta-tietosanakirjasarja. AA-CFA oli ensimmäinen niistä ja viimeinen osa oli TYÖ-ÖÖ.
OLY-RIS RIT-SUN SUO-TYY TYÖ-ÖÖ :)
70-luvulla paikallinen sanomalehti julkaisi lasten piirustuksia. Lähetin sinne 5-vuotiaana piirustukseni kahdesta tytöstä, molemmilla oli toinen käsi ja toinen jalka sattumalta lyhyemmät kuin toisella puolella. Ne oli kaksoset. Oma piirustukseni julkaistiin lehdessä juuri silloin, kun olimme mummolassa kyläilemässä. Paappa nauroi melkein katketakseen, kun oikein molemmilla oli toinen käsi ja jalka toista puolta lyhyemmät. Äiti minua lohdutti sanomalla, että paappa ei tiennyt, että kyseessä oli kaksoset.
Muistan kun vanhemmat oli vaihtaneet autoa, ja se seisoi etupihalla ja sen rekkari oli ebx - 382. Sen talon pihalta aina etsittiin sellaisia läpinäkyviä kiviä, joita sitten käytettiin rahoina leikeissä. Tai jalokivinä.
Muistan myös, että oli aurinkoinen päivä, kun äiti kaivoi auton takapenkiltä turvavöitä, siihen asti oltiin oltu ilman vöitä takana. Sitä tosin en muista.
Muistan, että kun ajettiin kesälomareissulla ympäri Suomea, niin pikkuveljen pää hikosi helposti ja haisi pahalta. Muistan myös sen takapenkin ahtauden, kun oli neljä lasta vierekkäin.