Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?

Vierailija
10.11.2016 |

Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.

Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.

Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)

Tylsimmät muistonne?

Kommentit (2089)

Vierailija
1761/2089 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin aikoinaan nuorena tyttönä käyttämään telex-laitetta.

Tänään jos nykyinen teini näkee telex-laitteen ja reikänauhaa, se ei edes tiedä mihin sellaista on käytetty.

Vierailija
1762/2089 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teimme kerran kolme lumiukkoa, jotka esittivät minua ja sisariani. Jossain vaiheessa hajotin suutuspäissäni minua esittävän ukon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1763/2089 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun saimme telkkarin ja istuimme kuin tinasotilaat ja kuuntelimme ohjelmaa Kauko Käyhkö ( istui keinussa ) ja jutteli vieraiden kanssa. 60 luvulla. 

Muistan myös surulla kuinka isä istui parhaalla paikalla lämpöisen kaminan vieressä ja oli joskus niin pirullinen että sammutti telkkarin koska häntä ei kiinnostanut ohjelma.Me 5 lasta jouduimme tottlemaan tyrannia. 

Vierailija
1764/2089 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintaliivit. Valkoiset. Urheilusukat. Aijaijaijai! Villapaita. Midium. Medium. -Moo-oi! -Aa, kulta! Kulta! Öö, koskas me on viimeksi käyty yhdessä ostoksilla...?

Vierailija
1765/2089 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä nallen näät, villit ilvekset, siellä nähdä voi veijarin jokaisen! Hei, me mennään Ähtäriin! Ei oo hukkareissu milloinkaan, tule kärppänä Ähtäriin! Ei oo hukkareissu milloinkaan, tule kärppänä Ähtäriin!

Vierailija
1766/2089 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opin aikoinaan nuorena tyttönä käyttämään telex-laitetta.

Tänään jos nykyinen teini näkee telex-laitteen ja reikänauhaa, se ei edes tiedä mihin sellaista on käytetty.

Oon päälle kolmenkymmenen ja ikinä en ole teleksiä nähnyt.

Vierailija
1767/2089 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun olin viisivuotias (maaseudulla). Naapurin kouluikäiset lapset saivat aurinkolasit. Ne oli mielestäni hienot. Niissä oli ruskeat kehykset ja sangat eli ihan kuin aikuisilla.

Halusin samanlaiset. No, minulle ostettiin. Olin kyllä iloinen, mutta olin hiukan pettynyt. Minä sain pienen lapsen lasit. Niissä oli pyöreät linssit. Ja ne oli kirkkaan punaiset.

Vierailija
1768/2089 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti laittaa voit lihaherkkuja

Hyvältä maittaa kun saapuu serkkuja

Minulle, meille, suurin houkutus ja ruoan rakkaus

Pyörykät, kebakot, pihvit mehukkaat

Herkullista uuu-uuu-uuu-uuu

Helposti laittaa voit lihaherkkuja

Maukasta Jalostaja tarjoaa

Vierailija
1769/2089 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elon polku on mutkainen, arvaamaton

Siltä poiketa jokainen voi

Silti lämpö ja luottamus jäljellä on

Laulu yhteinen mielessä soi

Elon voima ja rikkaus, riemu ja rakkaus

Onnesta osasen saat aina uudestaan

Elon lempeä on Elovena

Vierailija
1770/2089 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma-ma-maa, mansikkaa

si-si-sii, sitruunaa

kah-kah-kah, kahvia

on täää, älä ilman jääää!

Se virkistää, se piristää

on vohveli, on suklaapää

täyte suussa sulavaa,

Su-su-Summerfresh!

Sa-sa-saa, Summerfresh,

sa-sa-saa, Summerfresh,

sa-sa-saaaa, Summerfresh!

Vierailija
1771/2089 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Michael Jackson räjäytti pankin. Nyt on pikkusiskon vuoro".

-__-

Vierailija
1772/2089 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden kavereiden lankapuhelinnumerot! 😁

Vierailija
1773/2089 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tokaluokalla, kun

kaverini lainasi rannekelloaan minulle päiväksi. Se oli niin hieno asia! (Minulle oli luvattu, että 13v saisin rannekellon.) Nyt, kun mulla oli se kello koitin viitata koulussa vasemmalla kädellä ahkerasti, että kello näkyisi kaikille.

Vierailija
1774/2089 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellä marinadi muhittaa Abban sillin niin hyväksi, että

Sinappi, tillisilli, ranskalainen, se on sillä silli!

Hmm-hmm-hmm-hmm, ab-bab-ba-bab-baa!

Vierailija
1775/2089 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
1776/2089 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin päättänyt käyttää ruotsin ylppäriaineessa rakennetta "vart än du går", koska tuopa ei ollut ihan joka jampan vakiovarusteissa. Muistan sen hetken, kun sain ujutettua sen kirjoitelmaani.  Kirjoitelman otsikko oli Suursiivous :D. 

Vierailija
1777/2089 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No moi! Iskä täällä. Sori että mä soitan vasta nyt. On ollut vähän kiireitä töissä. Mites päivä on mennyt? Eiks äitikään oo vielä tullu? No kyllähän sä pärjäät. Jääkaapissa on ruokaa. Kato telkkaria ja mee ajoissa nukkuun. No nyt mun on mentävä. Hei vaan!

Kuuntele - Ole läsnä - Säästä lapsesi huumeilta

Vierailija
1778/2089 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsi ja systeri on aerobicissä ja faija tekee ruokaa tänään. Me syödään viimeistään kuudelta. Wow, hyvält näyttää! Mmm! Tää on hyvää! -Uutta Findukselta: ateria kahdelle tai kolmelle. -Mutsi! Systeri! Oho, Minna! Maistuisko ruoka? -Cuisine Créative. Monta ruokaa koko perheelle.

1779/2089 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muistan lapsuudenkotini lankapuhelinnumeron. Siitä on kovin paljon edelleen hyötyä kun voin käyttää sitä, tai osia siitä erilaisten korttien tunnuslukuna. Ei ainakaan unohdu !

Vierailija
1780/2089 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaani. Anna minulle vielä kerran anteeksi. Claudia oli minulle pelkkä erehdys. Samoin Monica. Ehkä myös Angelika. Rakkaani, lähetä minulle rahat lentolippuun vielä kerran. Tällä kertaa tulen luoksesi ja pyyhin kyyneleesi.

Tosi rakkaus ei viilene koskaan - Kulta Katriina

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän