"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?
Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.
Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.
Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)
Tylsimmät muistonne?
Kommentit (2086)
Iskä kato! Mihin tää vesi katoaa? -Katsohan näitä imutaskuja. Ne on valtavia. Koska niiden sisällä on satoja pieniä elefantteja. Elefantit upottavat kärsänsä veteen ja imevät sen silmänräpäyksessä. Siinä on syy. Ymmärrätkös?
Kaale kirjoitti:
"Kurre" Westerlund sanoi jossain TV-ohjelman juonnossa "jännelmä tiivistyy" sotkien jännityksen ja tunnelman tiivistymisen keskenään.
Mä muistan kun joku suomalainen tummahiuksinen miesjuontaja juonsi jotain musiikkikilpailua niin siinäkin oli bäkkäri jossa hän oli haastattelemassa ja juonto vahingossa alkoi ”No niin, tervetuloa myös tänne takapuoleen .... takahuoneen puoleen”
Spiketspan suorastaan RÄJÄYTTÄÄ lian pois!
Ja se kuva keittiön mustavalkoruutuisesta, ensin likaisesta lattiasta ja sitten ("räjähdyksen" jälkeen) kirkas, suorastaan säihkyvän puhdas lattia.
Spik & Span lausuttiin niin, että minä ainakin luulin sitä yhdeksi sanaksi kuten tuossa alussa kirjoitin. Englanttia ei meidän perheessä 1960-luvulla osattu.
Yks jannu on mulle markan velkaa, merkkareista.
Ostettu uimahallin kahviosta. (n. 40 vuotta sitten)
Olin 12-vuotias, kun sain äidin työpaikalta sellaisen kala-avaimenperän. Työnsin sen vahingossa sellaiseen koloon seinässä, josta en saanut sitä pois. Se on siellä vieläkin, ja se harmitti minua niin paljon, että muistan sen hetken kirkkaasti. Olen nyt 36v.
Hyvät TV-herrat
Ettekö te itse katsele lainkaan televisiota? Sieltä tulee aina tyhmää ohjelmaa; lörpöttelyä, naureskelua ja keimailua. Tai sitten tulee sitä rokin rämpytystä joka on vihoviimeistä mölyä. Laulajatkin ovat kuin peikkoja. Ettäs kehtaavat. Tai sitten on sitä iänikuista pallon pompotusta. Viitsivät isot miehet sillä tavoin kohkata. Ei sieltä tule muuta hyvää kuin se lumisade. Mutta mitä varten sekin on laitettu niin myöhään. Eihän sitä meikäläinen jaksa niin kauan valvoa, ainakaan joka ilta.
Vierailija kirjoitti:
Ja se kuva keittiön mustavalkoruutuisesta, ensin likaisesta lattiasta ja sitten ("räjähdyksen" jälkeen) kirkas, suorastaan säihkyvän puhdas lattia.
Spik & Span lausuttiin niin, että minä ainakin luulin sitä yhdeksi sanaksi kuten tuossa alussa kirjoitin. Englanttia ei meidän perheessä 1960-luvulla osattu.
Minun mielestäni se oli Andy. Ja mainoksen lopussa naisen ääni sanoi sellaisella sänkykamariäänellä vielä Andy.
Eräässä Peppi Pitkätossu -piirrossarjan jaksossa Peppi oli hiihtokilpailussa ja selostaja sanoi hänen nimensä aina väärin: Pitkätassu. Kun tämä jakso tuli kerran televisiosta, toinen seurassani ollut tyyppi sanoi: Sanoiskin Pitkätussu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni se oli Andy. Ja mainoksen lopussa naisen ääni sanoi sellaisella sänkykamariäänellä vielä Andy.
Sekoitat varmaan jotkut mainokset keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Muistan, kun veneen muotoiset jäätelöt tulivat myyntiin. Niissä oli vohveliveneen sisällä vaniljajäätelöä ja hilloa ja päällä suklaakuorrute. Nimen olen unohtanut, mutta muistan tunteen, kun ekan kerran sain syödä sellaisen.
Jolla
Neliväriarkkirotaatiopainokonemekaanikko-oppisopimuskoulutusjärjestelmätilastovirheistämmekään
Vierailija kirjoitti:
Yks jannu on mulle markan velkaa, merkkareista.
Ostettu uimahallin kahviosta. (n. 40 vuotta sitten)
Onko hän enää millään lailla mukana elämässäsi?
Puu pinosta pesään, puoli puuta peipposesta, västäräkistä vähäsen, germaanista ei puutakaan
Heräsin lapsena siihen, että isäpuoleni veli pani äitiäni.
Pera kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan, kun veneen muotoiset jäätelöt tulivat myyntiin. Niissä oli vohveliveneen sisällä vaniljajäätelöä ja hilloa ja päällä suklaakuorrute. Nimen olen unohtanut, mutta muistan tunteen, kun ekan kerran sain syödä sellaisen.
Jolla
Niinpäs olikin! Ne oli ihania.
Onkohan kaupoissa vielä jotain vastaavia?
Muistan, että joskus päiväkodissa piilouduin pöydän alle ja yksi hoitaja käveli ohi eikä hupmannut minua.
Ei mitään muistikuvaa miksi menin pöydän alle.
Koulukaveri kertoi, että joku hänen koulukaverinsa oli joskus tehnyt niin, että oli kirjoittanut Mikropuheeseen, että eräs opettaja on homo niin monta kertaa kuin se siihen mahtui ja antanut sitten koneen lukea sen. Eli "Matti Meikäläinen on homo, Matti Meikäläinen on homo, Matti Meikäläinen on homo, Matti Meikäläinen on homo". Tästä oli sitten rapsahtanut jälki-istuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Koulukaveri kertoi, että joku hänen koulukaverinsa oli joskus tehnyt niin, että oli kirjoittanut Mikropuheeseen, että eräs opettaja on homo niin monta kertaa kuin se siihen mahtui ja antanut sitten koneen lukea sen. Eli "Matti Meikäläinen on homo, Matti Meikäläinen on homo, Matti Meikäläinen on homo, Matti Meikäläinen on homo". Tästä oli sitten rapsahtanut jälki-istuntoa.
Mikä on mikropuhe?
"Työnsin myös pääni, rappukäytävän pinnojen väliin ja jäin korvista kiinni."
Niin minäkin...