Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?

Vierailija
10.11.2016 |

Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.

Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.

Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)

Tylsimmät muistonne?

Kommentit (2086)

Vierailija
1701/2086 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tietysti lakasen lakasukoneella".

Vierailija
1702/2086 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani, tänään on hyvä päivä kuolla.

Mars - siinä on maku, joka vie eteenpäin. Siinä on elämän maku.

Poika, olisi hyvä jos voisit järjestää minut Pikku Kukan luokse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1703/2086 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksuu erilaiselta. Eikö tätä pesty Boldilla? -Kyllä vaan, herra kapteeni. Bold-pesuaineessa voit valita huuhteluaineen tuoksun. Keväänraikas, kesänraikas. -Mikä pehmeys ja hieno tuoksu! Luuletko olevasi paratiisisaarella? -En, mutten millään laivanrähjälläkään. -Oikein, matruusi!

Bold All In One - puhtaan valkoista ja tuoksun voi valita

Vierailija
1704/2086 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän pehmeästä, notkean valuvasta, sileästä ja silkinhienosta.

Sinä päätät - Dove, pehmeä caramel tai rapea crispy

Vierailija
1705/2086 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällä oli tapana sanoa "pieraisisin" Jukka Kuoppamäen Juuret Suomessa -kappaleen kohdassa, jossa lauletaan: Vaikka vieraisihin

Vierailija
1706/2086 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä muistan, että kun Elisabet kuuli, että hänen sisarpuolensa kuningatar Mary on kuollut ja että hänestä oli tulossa seuraava kuningatar, Elisabet sanoi: A Dominum factum est illud, et est mirabile in oculis notris. (It is the Lord's doing, and it is marvelous in our eyes.) Vuosi oli muistaakseni 1558.

En ole tarvinnut tietoa mihinkään.

Muistan, miten opettaja mainitsi luokassamme tämän saman asian ja kertoi yksityiskohtia. Niistä ainoana muistan sen, että tämä harras tilanne tapahtui suuren tammen juurella. Opettaja sanoi vielä, että se on hyvin kuuluisa puu ja siellä käy turisteja joka vuosi.

Vierailija
1707/2086 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, tämä tuli niin äkkiä, mutta jos olisimme kahden kesken, vastaisin kyllä.

Lapsena lempivastaukseni siinä kysymysten ja vastausten korttipelissä, jonka nimen olen unohtanut.

Vierailija
1708/2086 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun pysähdyit kun pitäs päästä huoltoasemalle kun tuosta romusta loppu taas bensa. Hienon näkönen auto! -Kiitos. -Jarruta, jarruta! Varo, varo, varo tossa kulmassa! Ajellaan tässä nyt ihan kaikessa rauhassa. Täss on hirveen hyvät penkit! Onks sulla poika kauan ollu kortti? -Joo. -No tossa se onkin se bensa-asema. Kiitos kyydistä! Oli mukava jutella. Sanotaan nyt oikein käsipäivää. Minä olen Alatalon Toini. Kukas sinä olet? -Mä olen Tommi Mäkinen. -Tutun näkönen poika. Varmaan joku jääpalloilija.

Uskoisitko, jos kolminkertainen maailmanmestari Tommi Mäkinen sanoo, että Mitsubishi on hyvä? -Tää on hyvä. -No hyvä! Tervetuloa koeajamaan!

Vierailija
1709/2086 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortesjärvi.

Vierailija
1710/2086 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun veneen muotoiset jäätelöt tulivat myyntiin. Niissä oli vohveliveneen sisällä vaniljajäätelöä ja hilloa ja päällä suklaakuorrute. Nimen olen unohtanut, mutta muistan tunteen, kun ekan kerran sain syödä sellaisen.

Vierailija
1711/2086 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kokataan Kallen kanssa Lauttasaaressa.

Mitäs sä muuten meinaat tehä mulle tänään ku sä kirjotit mulle kirjeen? -Niin mut onks sul se mukana? -Oliks siinä se ohje mukana vai? -Oli. Siinä oli tarvikkeet. -Tehtäskö me tänään jotain lihapataa? -Vaikka! -Pannaan niit kantarelleja sinne. -Joo! -Niin kato mä opetan sulle tänään niin sä voit sit iskälle opettaa ruoanlaittoo eiks joo. -Nii! -Hei Kalle, kerros mulle, mistä sä tunnistat hyvän lihan? -No mistä? -Senhän tunnistaa siitä Atrian laatuliha -merkistä, mikä on siinä pakkauksessa. Kerros mitä sust tulee isona? Tuleeks sust kokki niinku mustakin? -Musta tulee Lego-insinööri! -Heh heh heh!

Vierailija
1712/2086 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teininä sain 50 markalla, kymmenen kaljaa ja röökiaskin.

Tämä on tärkeä muisto ja muistutus kaikille.

Vierailija
1713/2086 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvomaski-idiotismi.

Vierailija
1714/2086 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ala-asteen luokkakavereiden kotien lankapuhelinnumeroita 80-luvulta. Mikään niistä ei ole enää käytössä.

Vierailija
1715/2086 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yläasteella ATK-luokassa eräs oppilas sanoi: "Tämä on ihan vammanen tämä kone!" Opettaja sanoi, että ei se sen koneen vika ole ja että jos sinun skootteri joutuu ulos tieltä niin kyllä se syy on istuimen ja ohjaustangon välissä.

Vierailija
1716/2086 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putosin mattotelineen "läpi" ja jäin päästäni roikkumaan.

Työnsin myös pääni, rappukäytävän pinnojen väliin ja jäin korvista kiinni.

Noin muuten olen ollut suht normaalillerilarrerilaaaaa.

Vierailija
1717/2086 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan Pikku Kakkosen postilokero-osoitteen. Tiedolla ei ole vielä ollut käyttöä.

Hatanpäänvaltatie 6 A —- sen muistan vaikka en muista kaverin tai veljen osoitetta..

Vierailija
1718/2086 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan Hare Krishna -tyyppien mantran. Hare Krishna, Hare Krishna, Krishna Krishna Hare hare jne...

En edes tiedä miksi. 

Vierailija
1719/2086 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kurre" Westerlund sanoi jossain TV-ohjelman juonnossa "jännelmä tiivistyy" sotkien jännityksen ja tunnelman tiivistymisen keskenään. 

Vierailija
1720/2086 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan, kun veneen muotoiset jäätelöt tulivat myyntiin. Niissä oli vohveliveneen sisällä vaniljajäätelöä ja hilloa ja päällä suklaakuorrute. Nimen olen unohtanut, mutta muistan tunteen, kun ekan kerran sain syödä sellaisen.

Jolla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi