Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset ei osta enää mitään kivijalkaliikkeistä

Vierailija
28.07.2024 |

Hallitus päätti nostaa arvonlisäveroa niin päätin minäkin ruveta ostamaan tuotteeni Temusta. Ostan sieltä kaiken minkä irti saa ja paskat nakkaan enää kivijalkaliikkeistä. Jos tämä tuottaa jollekkin ahdistusta niin se on voi voi. Ostan siltikin vain tarpeellista. Esim.laukkuni on hajoamassa niin aion ostaa sen Temusta. Kaupoissa muuten ei edes myydä enää kunnollisia kasseja. Se sama tuote, jonka ostat suomalaisesta kaupasta, tulee Kiinasta. Hinta vain laitetaan tähtitieteelliseksi.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on ihan lirissä

Vierailija
2/51 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän ostat Temusta.

Kuulostat ihan venäläiseltä, joka vaatii pakotteiden poistamista, kun ne eivät toimi.

Löysit ratkaisun, miksi valitat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siis Suomen alvin korotus vaikuta mitään kiinalaista verkkokaupasta kotiiin kuljetettavan tuotteen hintaan? Sitten ostan minäkin sieltä!

Vierailija
4/51 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pitkään tilannut kaiken. En nyt Temusta, vaan yleensäkin. Se vaan on nykyaikaa. Jos tarvitsen jotain, niin tilaan sen kotiin. Ruoat, vaatteet, elektroniikan, urheilukamat jne. Ravintolaruoan wolttaan. En keksi mitään syytä miksi jaksaisin lähteä kauppoihin pyörimään ja etsitään vaikeimman kautta. Ainoastaan akuutit asiat, mitkä tarvitsen juuri nyt, ne toki käyn ostamassa kivijalasta.

Vierailija
5/51 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kiinalaista muovia. Sitähän tässä juuri tarvitaan. Ei ihme, että laukkusi on hajoamassa kun ostat tuollaista sontaa. 

Vierailija
6/51 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä himskatin rahalla sitä nyt ostellaan?

Laittakaa tonni lisää eläkkeisiin niin käyn tekee muutaman kivijalka kauppiaan rikkaaksi. Ihan perus markkinataloutta.

Vierailija
7/51 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ostan kaiken kaupoista. Kun on rahaa niin ei tarvi valittaa jostain alvin nostosta.

Vierailija
8/51 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kantsi äänestää perskokkareita, jos ei halua tulonsiirtoja köyhimmältä 90%:lta vauraimmalle 10%:lle.

Jos näin kuitenkin teit,  älä marise. Sipilän hallitus oli riittävän paha esimerkki persujen ja kokoomuksen yhteistyöstä.

Vierailija
9/51 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temua mainosteleva rys sä 😂😂😂😂😂

Vierailija
10/51 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kantsi äänestää perskokkareita, jos ei halua tulonsiirtoja köyhimmältä 90%:lta vauraimmalle 10%:lle.

Jos näin kuitenkin teit,  älä marise. Sipilän hallitus oli riittävän paha esimerkki persujen ja kokoomuksen yhteistyöstä.

Menee taas neljä vuotta ja ihmiset unohtaa. kokoomus lupaa taas vaikka mitä ennen vaaleja ja hölmöt äänestää. Mun duunari boomer vanhemmat varoitti kokoomuksen politiikasta jo 20 vuotta sitten ja täytyy tunnustaa että oikeassa olivat.

Vierailija
11/51 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta nyt edes jostain järkevästä verkkokaupasta

En tykkää asioida kivijalassa, terveyskaupat ovat kaikista pahimpia. Apteekki ja luontaistuotejutut. On vähän turhan "pätevää" henkilökuntaa niissä

Vierailija
12/51 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon helpompi noutaa paketti lähikaupan pakettiautomaatista, kuin lähteä kauppaan etsimään tuotteita.

Vierailija
13/51 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan kyllä kaupoista! En tykkää tilata mitään kun aina petyn esimerkiksi vaatteiden leikkauksiin ja eivät istu kunnolla. Materiaalienkin laatua on mahdoton arvioida etänä. Kun kolmannen kerran palautin kaiken minkä olin tilannut päätin, etten tilaa enää mitään netistä.

Enkä mä edes tarvitse mitään, vaatteita ostan ehkä kerran vuoteen.

Vierailija
14/51 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää kiinalaista muovia. Sitähän tässä juuri tarvitaan. Ei ihme, että laukkusi on hajoamassa kun ostat tuollaista sontaa. 

Käy vilkaisemassa, kyllä siellä myydään muutakin kun muovilaukkuja.

Vierailija
15/51 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostaa kun ulkomailta saa 2-3 kertaa halvemmalla.  Enkä nyt tarkoita Kiinan kauppoja.

Vierailija
16/51 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pitkään tilannut kaiken. En nyt Temusta, vaan yleensäkin. Se vaan on nykyaikaa. Jos tarvitsen jotain, niin tilaan sen kotiin. Ruoat, vaatteet, elektroniikan, urheilukamat jne. Ravintolaruoan wolttaan. En keksi mitään syytä miksi jaksaisin lähteä kauppoihin pyörimään ja etsitään vaikeimman kautta. Ainoastaan akuutit asiat, mitkä tarvitsen juuri nyt, ne toki käyn ostamassa kivijalasta.

Suomeksi: olet niin lihava, ettet ilkeä kulkea ihmisten ilmoilla. Toki et myös jaksakaan, jo sata metriä kävelyä saa sinut puuskuttamaan.

Vierailija
17/51 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan kyllä kivijalkaliikkeistäkin, jos laatu vastaa hintaa. Halvalla ei tarvi saada, mutta jos se laatu ei ole yhtään parempaa kuin nyt vaikka Temusta tilatessa, niin kyllä sen ostaa sieltä mistä halvemmalla saa, esim. tekokukkia minulla on paljon eri myyjiltä. Osa Pentikiltä, osa Amanda B:ltä, osa Rustasta ja osa pikkuputiikeista, mutta järjestään ulkonäkönsä puolesta ne Temun tekokimput on olleet laadukkaampia kuin edellä mainitut ja maksavat viidesosan hinnasta. Toki, jos tiedän, etten halvemmalla saa ja tykkään näkemästäni, ostan ne kalliimmat, koska haluan tukea myös niitä kivijalkaliikkeitä, JOS niistä vaan saa mitä haluan. Ongelma on enemmän se, että tarvitsemaansa/haluamaansa ei paikallisesti saa tai jos saa, niin maksaa enemmän.

Ostin uuden patjan taannoin Sotkasta. Netistä olisi toimitus ollut 2-4 päivää ja ilman toimituskuluja. Tilasin paikan päältä, toimitus oli yli 2 viikkoa ja toimitusmaksu 50e, että patja tuotiin kaupasta kotiin. Tuin paikallista ja tämän maksoin, vaikka eihän tässä(kään) ollut mitään järkeä.

Samoin minulla on paikallisen pikkuputiikin täällä tehty yli 200 euron tyllihame, paljon Briteissä tehtyjä (Made in UK) n. 150e mekkoja (jotka tosin tilasin sieltä Briteistä), ja kontrastiksi näille tällä hetkellä n. 7 euron Temun mekko päällä, koska halpismekko vastaa kotioloissa paremmin käyttötarkoitukseen kuin ne kalliit Dry clean only -mekot, joita käytän töissä.

Suomesta ostaisin enemmänkin, jos täällä ei olisi lätkäisty vähintään 10-20e lisähintaa Briteissä ja Euroopassa myytäviin samoihin tuotteisiin ja bonuksena päälle kalliimmat toimituskulut kuin ulkomailta tilatessa. Tämä on se, mikä tekee tästä järjetöntä, että toimituskulut maksaa oman maan sisällä enemmän kuin vaikka Hollannista tai Briteistä tilatessa. Tottahan muuten ostaisin sen saman vaatteen Suomesta ja vaikka ihan kivijalkamyymälästä silloin kun olen siellä käymässä, jos se ei maksaisi monta kymppiä enemmän. Eri asia, jos ei ole rahasta niukkaa, niin sitten sen voi tuen vuoksi maksaa niin kuin tein tuon patjan kanssa, mutta nyt kun on, niin sillä 30 eurolla saa aika paljon muutakin ostettua kuin ilmaa.

Huomautan myös, että käyn myös kirpparilla, mutta oman tyylisuunnan takia en löydä ikinä itselle mitään käytettynä, joten ostan lähinnä lapsille. Se, että ostaa (myös) Temusta, ei tarkoita, että kaikki ostokset suuntautuisi sinne.

Vierailija
18/51 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon helpompi noutaa paketti lähikaupan pakettiautomaatista, kuin lähteä kauppaan etsimään tuotteita.

Onko sinulla haasteita arjessa muutenkin 

Vierailija
19/51 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postia rasitetaan palautuksilla ihan liikaa.

Vierailija
20/51 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomeksi: olet niin lihava, ettet ilkeä kulkea ihmisten ilmoilla. Toki et myös jaksakaan, jo sata metriä kävelyä saa sinut puuskuttamaan.

Lihava? No en sinne päinkään. Mähän sanoin tilaavani myös urheilukamat, eli treenaan aktiivisesti. Lihavuus ei liity mitenkään siihen ettei huvita lähteä etsimään myymälöistä jotain. Ja hirveä vaiva lähteä fyysisesti paikan päälle. En näe siinä mitään järkeä. Mutta sulla taitaa it-taidot olla itselläsi vain sitä tasoa, että tilaaminen on vaikeaa. Tai sitten ne ei ole myöntäneet sulle pankista luottokorttia, onhan sekin mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi