Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?

Vierailija
10.11.2016 |

Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.

Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.

Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)

Tylsimmät muistonne?

Kommentit (2086)

Vierailija
1401/2086 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe, no niin, no niin, viettää loman yhdessä

Risteily Vaasan laivoilla, Vaasan laivoilla ja muutkin huvit hoidossa

Helahoito, kesän paras lomapaketti

Helahoito!

Risteily Ruotsiin, Tropiclandia tai Wasalandia, bussikuljetus, hotelli ja paljon etuja

Helahoito!

Varaukset matkatoimistoista tai Siljan lähilinjalta

Vierailija
1402/2086 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvun alussa, pääsin kaupungille äidin kanssa ja äiti laittoi päähänsä peruukin. Oli tuulista ja peruukki lensi päästä katua ylittäessä ja siinä oli menossa tietyö. Yksi työmiehistä ojensi peruukin äidilleni takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/2086 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ugandan pääkaupunki on Kampala. Kampela, hih hah hih. Kyllä silloin nauratti, eipä naurata enää juuri mikään.

Vierailija
1404/2086 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Divine Brown, prostituoitu, joka vehtaili Hugh Grantin kanssa. Miten turhaa tietoa!

Vierailija
1405/2086 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuimme joskus 1960-luvulla tavalliseen tapaan lauantaina saunan lavolla kaikki kolme sisarusta ja saattoipa siellä istuskella vanhemmatkin, elleivät jo olleet ehtineet alas peseytymään. Olin ehkä aloittanut koulun, joka tapauksessa siinä iässä.

Olin hiljakkoin kuullut radiosta tai telkkarista mielestäni hauskan sanaleikin kun Eemeli sanoi että hän soittelee parvella toscaa, se piti tietysti siinä käsittää päin vastoin että oikeasti torvella p*skaa. Tämä tuli mieleeni kun istuimme siinä parvella eli lavolla.

No minä pieni AIOIN sano että parvella toscaa, mutta sanoin tietysti vahingossa että torvella p*skaa. Meillä ei kotona saanut kirota edes laimeasti, joten sain tuota sitten hävetä monta päivää. Sisarukset tietysti kiusasivat.

Vierailija
1406/2086 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulenpolttoa koskevissa kuvauksissa mainitaan, että kaikkien kyläläisten oli tultava valkealle ja tuotava jotakin poltettavaa. Risukarhet ja muut vanhat työkalut symboloivat yhteisön voimaa ja keskinäistä riippuvuutta. Tuli merkitsi uutta elinvoimaa, joka voitiin tuhkana viedä kotiin kasvimaille.

Vierailija
1407/2086 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli asuntovaunussa kahvia varten muovimukeja, muistan niistä oranssin ja ruskean. Olin 3-4 vuotias.

Minulla oli vaaleanpunainen Polly Pocket, jossa oli mm. pieni keltainen kissahahmo joka katosi ja noin vuosi myöhemmin kaverini äiti löysi sen heidän kukkapenkistään. Istuin puun oksalla kun hän tuli tuomaan sen minulle. Ikä noin 5 v. 

Muistan kun kaverin kanssa leikittiin heidän pihalla ja äiti tuli tuomaan minulle pitkät housut kun ilta viileni. Ne oli äidin tekemät, liilat.  Ikä noin 5 v. 

Nyt olen 35 v. 

Vierailija
1408/2086 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli vaarojen, rimpien painellaan, lupa ei ole uuvahtaa!

Muut ajaa, me nuolena kiidämme vaan, emme myöhästy konsanaan!

On vauhtimme huima, eikä aina voi taata, että jalkamme koskettavat maata!

Sen takaamme: turhaan ei kiristy vyöt, puolessa tunnissa pizzaa jo syöt!

Vierailija
1409/2086 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun Jaakobin 12 pojan nimet ovat Ruuben, Simeon, Leevi, Juuda, Naftali, Dan, Gad, Asser, Isaskar, Sebulon, Joosef, Benjamin. Hänellä on yksi tytär, jonka nimeä en koskaan oppinut :DD 

Päntätty kolmosluokalla uskonnonkokeeseen yli 20 vuotta sitten, koskaan sen jälkeen en tätä tietoa ole tarvinnut. Mutta siel on ja pysyy :DD 

Vierailija
1410/2086 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinäsaaren rauha oli 1323. Tai näin muistaisin, se oli hissassa kun olin ehkä 10v. Nyt 45v, kertaakaan en ole tarvinnut tuota tietoa mihinkään. Toinen vastaava on, että Zola Budd juoksi olympialaisissa ilman kenkiä ja voitti

Vierailija
1411/2086 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinotexiä pintaan niin vanhakin näyttää nuoremmalle!

Snap crackle pop - ne jopa jutteleekin sulle!

Vierailija
1412/2086 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Missä Jallu luuraa?"

Kiekura, Jallu, oli piilotettu lehden kuviin.

Vierailija
1413/2086 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikanappi, taikanappi! Kun sitä painaa niin aura kääntyy! Tää oli kasariluvulla jossain pikkukakkosessa ym. En oo ikinä lasketellut senttiäkään, mutta kiva tietää

Vierailija
1414/2086 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titanic upposi 1912 huhtikuussa.

Suomeen perustettiin eka yliopisto 1640.

Näitä vuosilukuja kouluajoilta on päässä mielettömästi. Sitten joku kysyy isäni tai mummon syntymävuotta, ei mitään hajua, ainakaan just tarkkaa vuotta en osaa sanoa.

Vierailija
1415/2086 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ehkä 8 vuotias poika, ja minulla oli kaverina naapurin tyttö jolla oli tummat, lyhyet hiukset. Hän oli minua nuorempi.

Taloyhtiön jäteastioiden ympärillä oli vain leveä aita, aidan päällä ruskea pelti. Pellin päällä oli kiva istua ja siinä istuttiin - pelotti hieman, että pudotaan. Jostakin syystä olen muistellut tätä lukemattomia kertoja ja se palaa mieleen aina vain. 

Tyttö muutti myöhemmin eikä olla sen koommin nähty, en muista edes nimeä.

Kaikkea hyvää hänelle. Olen nyt 30v.

Vierailija
1416/2086 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tiennyt, etsit sä ystävää

Kun löydät, huomaat, se mieleen jää

Sun hymys viestin hän ymmärtää

Sun makus Pommac yhdistää

Vierailija
1417/2086 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Studio Studio Studio Line, Studio Line, L'Oréal

Vaahtogeeli Studio Line, runsautta, myös kiharaa

Muotoilukiinne Studio Line, ryhtiä, hiukset kuten haluat

Muotoilugeeli tätä päivää upeaa, kampaus kuin veistos

Muotoilusuihke näyttävää, ilmavaa, upeasti korostaa

Studio Line

Samat hiukset

Vaihtuva tyyli!

Vierailija
1418/2086 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin aina käteni kun keitin kattilassa juomavettä.

Vierailija
1419/2086 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menninkäistalkkarin smegma maistui cheddarilta.

Vierailija
1420/2086 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein juuri ylivetokaupat uusista Tekniset-merkeistä. 14 tuuman väri-tv, taatusti eurooppalainen ja tosi kirkkaat värit. Radionauhureita ostin kerralla kaksi. Edullisen ja vankan peruskannettavan sekä mahtavasaundisen musajärkäleen. Tässä on digitaaliviritin ja tupladekki. Hei, mihin te nyt? -Teknisille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi