Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?

Vierailija
10.11.2016 |

Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.

Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.

Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)

Tylsimmät muistonne?

Kommentit (2086)

Vierailija
121/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä juttua, jossa lapsi joutui jäämään äidin polkupyörää vartioimaan, en tajunnut, vaikka olen äiti. Mitä salaista se äiti siellä kaupassa tekee tai ostaa? Voisko alkuperäisen viestin kirjoittaja valaista?

Toivottavasti osasin nyt lainata oikein. En ole se, joka jutun kirjoitti, mutta itse ajattelin asian niin, että äiti ei halunnut lasta kauppaan mukaan mahdollisesti riehumaan/huutamaan tms.

Mun arvaus oli, että äiti oli ostamassa lapselle lahjaa...

Vierailija
122/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ehkä 3, kun äiti istui eteisen puhelinpenkillä, hänellä oli tummanruskea mokkahame ja mä kysyin äidiltä: " mikä sun nimi on?"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 6-vuotias ja yhtäkkiä vaan näin kirjaimet sanoina, ts opin lukemaan itsekseni. Sanoin äidille, et tossa lukee Helsingin Sanomat ja äiti sanoi vaan, et "nii se on Hesari" eikä aluksi siis tajunnut, että osasin oikeasti jo lukea 😀

Vierailija
124/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan ensimmäisen lumisateen, jonka muistan, olin 2. Äiti veti mua pulkassa, oli pimeää, katulamput oli mun mielestä upeita ja ne isot lumihiutaleet näytti niin ihanilta leijaillessaan alas. Se oli jotenkin tosi vaikuttavaa, lumoavaa ja mulla oli rauhallinen ja toiveikas olo. Pulkka oli pinkki ja siinä oli lampaantalja.

Muistijälki jää vasta 3-vuotiaana. Ehkäpä olit vanhempi kuin muistat.

Vierailija
125/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ekaluokalla (eli 6-7-v,loppuvuonna syntynyt). Sain läksyn ja jonkun ruutupeperin koulusta sitä varten. Muistan et kotona sainkin idean (ehkä oli joku leikki) et tartten just sitä ruutupaperia ja käytin sen omiin juttuihin. Koulussa pelotti et jäänkö kiinni etten tehnyt läksyjä.

Samalla luokalla ollessa saatiin koko luokka jälkkää ja jouduttiin seisonaan riveissä joku vartti rangaistukseksi.

Vierailija
126/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, että käytiin äidin ja jommankumman nuoremnan sisaruksen kanssa neuvolassa. Muistan, että sisarus oli ihan vauva silloin (max. 6kk). Minulla ja sisaruksilla on ikäeroa 1v2kk ja 2v5kk, joten minun on pitänyt olla silloin alle 3v tai hieman vajaa 3v.

Vierailija
127/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä sain 50 markalla.

Vierailija
128/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mauno Koiviston vaimo kertoi parsivansa miehensä sukat. Ja Maunon otsakiehkura oli pressanvaaleissa esillä.

Vierailija
129/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitaja tuli rokottamaan kaverin kotiin kaikki naapuruston lapset. Meitä oli muutama. Minä annoin rokottaa tyynen rauhallisesti, mutta yksi tyttö alkoi itkeä kovaan ääneen ja juoksi ulos karkuun. Hänet haettiin sisälle ja sanottiin, että ota nyt mallia tuosta Tiinasta. Olin salaa vähän ylpeä, että näin malliksi kelpasin. Alle kouluikäinen olin varmaankin, mutta en ihan tarkkaan muista. Milloin ovat terveydenhoitajat tehneet kotikäyntejä. Muistan hoitajan sukunimenkin, mutta en viitsi tässä mainita. On vähän harvinainen.

Vierailija
130/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtunut 70 luvulla, äiti odotti pikkuveljeäni ja olin mukana neuvolassa.

Mäkin sain kuunnella vauvan sydänääniä.

Mahan päälle laitettiin sellainen "juttu", korva siihen kiinni ja eikun kuuntelemaan.

En mä kyllä erottanut niitä ääniä, vaikka toisin väitin, ehkä sen takia tän muistankin.

Vierailija
131/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin faijan kanssa hiekkatietä puiston läpi kotiin, oli kesä ja aurinko paistoi jo aika alhaalta. Edellä käveli pitkä mies jolla oli punertava tuuhea tulla olkapäille. Kysyin isältä miksi tolla sedällä on pitkä tukka. Mies kääntyi ympäri ja faija sanoi sille jotain ja molemmat nauroivat. Oli tosi hyvä olla. Olin ehkä 4v ja tästä on 38 vuotta aikaa.

Vierailija
132/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mobilatin mainos bussin penkeissä.

Oli tylsää ja lueskelin sitä kun bussissa istuskelin harvase päivä. Olin silloin teini.

Vaikuttava aine tais olla mukopolysakkaridipolysulfaatti. Muistinkohan oikein :)

Taidan olla outo.

Tuomas H???

Vierailija
133/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vieläkin erään liikennevaloissa seisseen auton rekisterinumeron. Ei mitään hajua kenen auto se oli, ja tästä on jo vuosia aikaa.

Vierailija
134/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me mennään Tykkimäkeeeen, me mennäänn Tykkimäkeen.....

ja 

Anttila, Seppälä, Pukeva ja Maxi, kaikkee ei riitä ees kerrottavaksi..... en muista loppuja, Itikseen nää liittyy jollakin tavalla:D

Ohis, mutta "me mennään Tykkimäkeen" tuli vielä viimekin kesänä =D

Heh, ilmankos muisti niin hyvin:D

135/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä osaan todella monen virren ulkoa, vaikka en ole koskaan uskonut jumalaanntai ollut mitenkään hengellinen. Myös isä meidän rukous tulee kuin apteekin hyllyltä. Kertoo aika paljon omasta kouluajasta, kuinka paljon isommassa roolissa uskonto oli silloin.

Vierailija
136/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka-tokaluokkalaisena äidin ja veljen kanssa hesburgerissa, kovaan ääneen huusin hakevani meille PILLUT juomiin, ja ketsupit.. Äiti sitten pöytään päästyäni kertoi sanan merkityksen...

Vierailija
137/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhoitaja tuli rokottamaan kaverin kotiin kaikki naapuruston lapset. Meitä oli muutama. Minä annoin rokottaa tyynen rauhallisesti, mutta yksi tyttö alkoi itkeä kovaan ääneen ja juoksi ulos karkuun. Hänet haettiin sisälle ja sanottiin, että ota nyt mallia tuosta Tiinasta. Olin salaa vähän ylpeä, että näin malliksi kelpasin. Alle kouluikäinen olin varmaankin, mutta en ihan tarkkaan muista. Milloin ovat terveydenhoitajat tehneet kotikäyntejä. Muistan hoitajan sukunimenkin, mutta en viitsi tässä mainita. On vähän harvinainen.

Erikoinen reaktio.. et tuntenut empatiaa tai edes ymmärrystä tuota tyttöä kohtaan..?

Vierailija
138/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin takapenkillä koska olin liian pieni etupenkille, eikä silloin ollut turvavöitä. Isä jarrutti risteyksessä ja löin nenäni etupenkin selkään, sattui. Isä kysyi, että sattuiko ja vakuutin olevani kunnossa. Niin olinkin, ei tullut jälkeä autoon eikä nenään. Kaupunkivauhdissa sattui, ja silloin ajeltiin joka paikkaan ilman turvavöitä..

Kaverin äidillä oli auto, jossa oli vain 2 etupenkkiä, jonkinlainen farmari. Koska lapset eivät saanet olla edessä, menimme aina alas jalkatilaan piiloon kun autoja tuli vastaan. kun ei tullut, roikuimme ikkunassa kuin koirat :D

Vierailija
139/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti syötti mulle ja isoveljelle kiisseliä niin, että saatiin vuorolusikallisia, oltiin muka variksenpoikia. istuttiin pöydällä. ikää silloin ehkä 3 ja 4 :)

Vierailija
140/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

äiti syötti mulle ja isoveljelle kiisseliä niin, että saatiin vuorolusikallisia, oltiin muka variksenpoikia. istuttiin pöydällä. ikää silloin ehkä 3 ja 4 :)

Ihana

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä