"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?
Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.
Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.
Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)
Tylsimmät muistonne?
Kommentit (2086)
Me mennään Tykkimäkeeeen, me mennäänn Tykkimäkeen.....
ja
Anttila, Seppälä, Pukeva ja Maxi, kaikkee ei riitä ees kerrottavaksi..... en muista loppuja, Itikseen nää liittyy jollakin tavalla:D
Muistan aurinkoisen lämpimän kesäpäivän joskus ollessani n. 4-vuotias. Istuin pienen viltin päällä nurmikolla ja söin pieniä suolakeksejä.
Arvatkaa rakastanko vieläkin suolakeksejä? KYLLÄ!
Koulun ruokalan seinillä oli pelottavia mustavalkojulisteita nälkää näkevistä afrikkalaisista lapsista, jotka silmät isoina ja suu auki tuijottivat meitä hyvinvoivia suomalaisia ja minua, joka nieleksin pahaa kouluruokaa enkä arvostanut sitä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Me mennään Tykkimäkeeeen, me mennäänn Tykkimäkeen.....
ja
Anttila, Seppälä, Pukeva ja Maxi, kaikkee ei riitä ees kerrottavaksi..... en muista loppuja, Itikseen nää liittyy jollakin tavalla:D
Ohis, mutta "me mennään Tykkimäkeen" tuli vielä viimekin kesänä =D
pelattiin lautapelejä ja "koronaa" ja mastermindia ja "jatsia"
Olin oppinut lukemaan ja ahmin kirjoja. Vuorossa olivat Mitä-Missä-Milloin kirjat ja sieltä bongasin uuden sanan "povi". Kerrottiin jostain filmimaailman "povitähdestä". Kipitin kysymään äidiltä, mikä se sellainen povi on. Muistan ihmetelleeni outoa ilmaisua. Erityisesti sitä, miten naisen rinnat voivat olla vain yksi "povi" :D
Vierailija kirjoitti:
Kun olin lapsi, meillä oli kylpyamme jossa tykkäsin kylpeä. Usein jäin hetkeksi yksin kylpemään, jos äiti tai isä kävi muualla, ja silloin iski tylsyys. Ammeen reunalla oli nestesaippuaa pumppupullossa, joten joka kerta kulutin aikaa lukemalla saippuapullon tekstejä. Joka kerta samat tekstit samasta pullosta. Kehitin siitä laulunkin, jonka sävelen muistan edelleen. Sanat meni "aloe vera tvål saippua from sweden aloe vera" 😂 Ikää mulla on ollut tuolloin varmaan 6-7 vuotta, kun juuri ja juuri osasin lukea.
Ihana! Mä luin joka paikassa ja jos ei ollut kirjaa tai lehteä, luin purkin kylkiä samalla tavalla. Vessassa vaikka sampoon sisältöä ja ruokapöydässä maitopurkkeja. Maitopurkeissa oli joskus myös lintujen kuvia ja nimiä, joten niistä oppikin asioita :D
Ulkomuistista, saattaa mennä aika lailla väärin: La ilaha illa allah e muhammed il ul allah. Muslimien uskontunnustus peruskoulun uskontokirjasta (on vain yksi jumala, allah, ja muhammed on hänen profeettansa).
Ei hitto tuo on varmaan ihan väärin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mobilatin mainos bussin penkeissä.
Oli tylsää ja lueskelin sitä kun bussissa istuskelin harvase päivä. Olin silloin teini.
Vaikuttava aine tais olla mukopolysakkaridipolysulfaatti. Muistinkohan oikein :)
Taidan olla outo.
Hei mulla ihan sama!!!! 😂 Toi on hyvä sana hirsipuussa ja kun aletaan vaihtaa "turhaa tietoa"
Mä muistan vastaavan Burana-mainoksen bussin penkeissä :D
"Burana 400 tilapäiseen särkyyn ja kuumeeseen. Vaikuttava aine ibuprofeeni. Ei suositella alle 12-vuotiaille tai raskaana oleville" tms. Ala-asteikäisenä bussissa lueskelin tuota.
Käyttäjä2677 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsena meillä oli autossa yksi yhteinen suklaalevy kolmelle, kun mentiin läpi suomen. Päätettiin, että levy riittää koko matkan, kun otetaan jokainen aina yksi pala jokaisella kunnan rajalla. Loput sitten vietiin mumolle tuliaisena...
Neljännellä luokalla suomalaisessa koulussa70-luvulla opetettiin loru "la ilaha illa allah ve muhammed res ul allah. " Piti opetella ulkoa. Toistaiseksi en ole hyötynyt tästä opista.
Sä muistit sen paremmin kuin minä :D Voihan tuolla brassailla, et osaa vähän arabiaa.
Olin 70-luvulla paljon yksin kotona. Äitini oli teroittanut minulle, että voin soittaa naapuriin, jos jotain sattuu. Koskaan en joutunut soittamaan naapurille, mutta muistan numeron vieläkin ulkoa :-)
Vierailija kirjoitti:
Sitä juttua, jossa lapsi joutui jäämään äidin polkupyörää vartioimaan, en tajunnut, vaikka olen äiti. Mitä salaista se äiti siellä kaupassa tekee tai ostaa? Voisko alkuperäisen viestin kirjoittaja valaista?
Toivottavasti osasin nyt lainata oikein. En ole se, joka jutun kirjoitti, mutta itse ajattelin asian niin, että äiti ei halunnut lasta kauppaan mukaan mahdollisesti riehumaan/huutamaan tms.
Piirtelin ihan pienenä huoneeni lattialla, kun isoveli tuli huutelemaan ovelle "Timppa ja Tomppa alkaa!" Se oli muuten ihan paras lastenohjelma, kertoi kahdesta veljestä ja tuli kai joskus Pikku kakkosessa :D Veljeni muistaa sen ohjelman yhä, kukaan kavereistani kuitenkaan ei.
Mä olen jeesushippeilyn uhri, kaikki illat ja viikonloput meni kuunnellessa miten Jeesus on ihana, Jeesus pelastaa! Muistan kuin apteekin hyllyltä pitkiä pätkiä raamatusta, käskyt, uskontunnustus, isä meidän, muistan mitä on esim. sakramentti ja perisynti, Matteus Markus Luukas Johannes, mitä tapahtui Lootin vaimolle....
Hengellinen musiikki se vasta muistiin onkin tarttunut! Virsi, hymni, gospel, U name it! Miserere noblis, jumalan kämmenellä, jos yksi lammas katoaa, niin kaunis on maa, niin korkea taivas, ystävä sä lapsien, this little light of mine. Minua voisi käyttää hengellisen musiikin jukeboxina.
-nykyisin mt-ongelmainen raivoateisti
Maitopurkin kyljestä 80-luvun alussa:
Osuusmeijerit:
Kymenlaakso Kouvola K
Maito-Aura Turku T
Maito-Aura Salo S
Sata-Maito Pori P
Keski-Suomen maitokunta Jyväskylä J
Valmistajan tunnus päiväyksen perässä
Olin vähää vaille 4-vuotias, kun pikkusisarus tuotiin synnäriltä kotiin. Vein vauvalle pieniä muovisia leluja, koska ajattelin vauvan haluavan leikkiä niillä. Tuo on jäänyt mieleen, kun äiti sitten sanoi, että ei niin pieni vielä pysty leikkimään.
Meillä oli ekaluokalla koulussa fluorausta. Olin kuullut sanan väärin ja kotiin mentyäni sanoin äidille, että koulussa oli huorausta.
Muistan ensimmäisen lumisateen, jonka muistan, olin 2. Äiti veti mua pulkassa, oli pimeää, katulamput oli mun mielestä upeita ja ne isot lumihiutaleet näytti niin ihanilta leijaillessaan alas. Se oli jotenkin tosi vaikuttavaa, lumoavaa ja mulla oli rauhallinen ja toiveikas olo. Pulkka oli pinkki ja siinä oli lampaantalja.
Muistan yläasteella olleen kaappini numeron.347.
Voi jumal*uta!
Kylläpä oli tyhmä likka!