Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?

Vierailija
10.11.2016 |

Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.

Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.

Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)

Tylsimmät muistonne?

Kommentit (2086)

Vierailija
1141/2086 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella katsottiin Koulu-tv:n Kertomuksia kaatopaikalta -ohjelmaa, jossa oli päähenkilöinä mm. muovimuki, nenäliina, apina-pehmolelu ja muita kaatopaikalle joutuneita tavaroita. Oli joku kierrätys- ja ympäristönsuojeluohjelma, kai...

Vierailija
1142/2086 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon monesti miettinyt että muistan ihan naurettavan paljon täysin turhanpäiväisiä asioita, lapsuudesta ja muutenkin :D

Muistan kun 5- tai 6-vuotiaana leikittiin kaverin kanssa päiväkodin pihalla kahden puun välissä istuen oravia jotka paistoi käpyjä nuotiolla.

Muistan ekaluokalta kun tehtiin jotakin matikan tehtävää missä piti värittää viinimarjoja.

Muistan kun alle kouluikäisenä isä arpoi ("kumpi käsi") että kuka saa pihan luumupuun viimeisen luumun, minä vai veljeni. Veli voitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/2086 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoulun opettaja minulle: 

"oot hyvä opiskelija mut kyllä sä olet ujo ja arka sosiaalisissa tilanteissa"

Muistan ton ikuisesti. Ja olen vieläkin loukkaantunut. Että kiitti vaan Erkki. 

N24

Vierailija
1144/2086 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirudoid Forten vaikuttava aine on mukopolysakkaridipolysulfaatti.

Olin lapsena onnettomuudessa ja meillä ei ollut omaa autoa, joten äiti käytti hammaslääkärillä ja plastiikkakirurgilla minua paikkailemassa aina bussilla, useita kertoja viikossa. Siihen aikaan bussien penkeissä oli Hirudoid forten mainokset, joissa tuo luki, ja kipeänä niitä aina lueskelin. Tästä on nyt 13 vuotta, ja muistaisin tuon rimpsun vaikka herättäisitte keskellä yötä :)

Vierailija
1145/2086 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkatovereiden kotipuhelinnumeroita 1960-luvun puolivälistä.

Vierailija
1146/2086 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvana kuolleen pikkuveljeni nimi, syntymäaika, kuolinaika ja mihin hänet on haudattu. Nämä ovat selvästi turhia tietoja, koska kukaan muu perheestäni ei enää veljen olemassaoloa muista, vaikka alkuaikoina hänen kuolemansa jälkeen hänen haudalla käytiin esim. veljen syntymäpäivänä, kuolinpäivänä ja jouluna. Veli syntyi raskausviikolla 28 19.7.1981 ja kuoli 18.9.1981 sairaalassa keskolassa. Viimeinen kerta, kun muistan vanhempien käyneen haudalla oli joskus vuonna 1985 tai 1986.

Kauheaa. Miksi vanhempasi tai sinä itse käy haudalla? Surullista, vauvan unohdettu hauta.

Minä kyllä käyn säännöllisesti veljen haudalla, mutta kukaan muu ei. Perheeni ja sukuni väittävät nykyään, että mitään veljeä ei ollut olemassa, vaikka sukututkimusta tehdessä hänet oli merkitty yhdeksi vanhempieni lapsista.

Vierailija
1147/2086 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun olin eka- tai tokaluokalla, koulun vessarakennuksen seinään oli kirjoitettu sex pistols. Olin oppinut jo lukemaan, muistan pohtineeni sanojen tarkotusperiä.

Vierailija
1148/2086 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteen opettajalla oli usein harmaa hame ja harmaa neulepusero päällä. Sillä oli voin vaalea lyhyt laineilla oleva tukka. Minun alkoi tehdä mieli perunamuusia ja paistettua seitiä kun katselin sitä.

Vierailija
1149/2086 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun opettelin lukemaan ja tavatessani aapisesta sanaa aa-si, tajusin miten lukeminen tapahtuu ja sen jälkeen luin kuin vettä vaan!

Vierailija
1150/2086 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan Koululainen-lehden jutun 1980-luvulta, jossa oli kyselty lapsilta mitä he pelkäävät.

Yksi poika vastasi, että "Itse en pelkää mitään, mutta pikkuveljeni pelkää tulla mikroauton kyytiin, kun kerran kaasu hirtti ja mentiin vähän kovaa."

Kyseinen juttu mustavalkoisine kuvineen oli aukeaman vasemman puoleisella sivulla.

Vierailija
1151/2086 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punatulkun latinankielinen nimi Pyrrhula pyrrhula.

Vierailija
1152/2086 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun WTC-iskuista oli kulunut puoli vuotta, eräs tuttavani kertoi käyneensä vuosia aikaisemmin kaksoistornien näköalatasanteella. Hän sanoi, että hän ehti käydä siellä ennen kuin ne purkivat sen.

Vierailija
1153/2086 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteen ruotsin kielen Nya Vindar -kirjan laulut (bändi Het Potatis)!

Sommaren är här!

Yeah, yeah!

Du och jag är här!

Yeah, yeah!

I morgon, i morgon, i morgon.

Vad är i morgon?

Sommaren är här!

Yeah, yeah, yeah!

Vierailija
1154/2086 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteen kemian kirjan tehtävä:

"Mikä leipuria harmittaa, kun hän sanoo 'kalsium hiili kupari happi typpi vety alumiini kalium jodi!' ?"

1155/2086 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja kertoi, että Aleksanteri Suuren hevosen nimi oli Bukefalos.

Vierailija
1156/2086 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, olenko jo postannut, mutta muistan, että 80- luvulla purkkisillissä oli parahydroksibentsoehapon metyyliesteriä-

Vierailija
1157/2086 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mikä leipuria harmittaa, kun hän sanoo 'kalsium hiili kupari happi typpi vety alumiini kalium jodi!' ?"

Mikä oli vastaus?

Vierailija
1158/2086 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun Game Over -ohjelmassa Vito kysyi joltakulta nakkilalaiselta, että syötsä paljon nakkeja siellä Nakkilassa.

Vierailija
1159/2086 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli vastaus?

ca c cu o n h al k i

Vierailija
1160/2086 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan käyttäjätunnus vuodelta -83.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi