Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?

Vierailija
10.11.2016 |

Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.

Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.

Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)

Tylsimmät muistonne?

Kommentit (2086)

Vierailija
541/2086 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ota talteen mansikat, herneet, sienet, herukat. Yrtit, mehut, lihat, kalat - kaikki kesän herkkupalat. Minigrip."

Joskus kesällä 90-luvun lopulla joka hemmetin mainoskatkolla.

Vierailija
542/2086 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko ollut 80-luvun lopulla kun radiosta tuli mainos jossa jankattiin puhelinnumeroa 515155.....ärsyttävä lallatus joka voi vieläkin tulla yhtäkkiä mieleen😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/2086 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat ajatella mitä tahdot

ja olla sellainen kuin oot.

Ei kai kavereiden kesken

turhista marista.

Saat jakaa kanssani tämän

saaliin, jos pidät vain suusi kii.

Ei kai kavereiden kesken

turhista kiitellä.

Vaikka maailma kaatuis päälle

ja seinät ahdistaa, aina kanssas

järven jäälle ystävä uskaltaa.

Oi ystäväin.

Tele-matkapuhelut ja Telen GSM-teksti - Enemmän kuin telepatiaa

Muistan, kun äitiä ärsytti tuo kohta "jos pidät vain suusi kii".

Vierailija
544/2086 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aina kun mä saan Chappii, mun on pakko päästä joraan."

"Eikä tää ollut vähän korni?"

"Joo, korni oli."

Vanha suklaamainos tulee mieleen aina, kun näen kaupan hyllyllä Chappi-koiranmakkaraa.

Vierailija
545/2086 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun äiti oli varoittanut minua, että leikkikoulussa kiroilusta rangaistaan, ja niinpä en leikkikoulussa sanonut ainoatakaan kirosanaa, paitsi kerran meinasin sanoa "perkele", mutta sanoin sitten: Perkelinkkaa! :D

Vierailija
546/2086 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kanssa opin lukemaan ennen kouluikää. Enkä ikinä saanut käsiini kirjaa Eläköön Eemeli, joka oli siihen aikaa uusin, kun se oli aina lainassa ja lopulta se katosi koko kirjastosta. Lukematta jäi. Taisin olla ekaluokalla, kun se ilmestyi suomeksi.

Vierailija
547/2086 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain espoolaisessa paikallislehdessä oli n. 10 vuotta sitten otsikko: Uninen Mankin seisake uhataan lakkauttaa. Miksiköhän tämäkin on iskostunut mieleen

Vierailija
548/2086 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran menossa isän kanssa yhteen tapahtumaan ja olimme jo nousseet autosta pois ja kävelimme tapahtumapaikan suuntaan ja ohitsemme ajoi auto, jossa oli myös tulossa porukkaa sinne ja auton ratissa oli todella lihava mies ja isä sanoi: Voi vitsi mikä sika oli tuossa autossa!

Vierailija
549/2086 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme mummoni mökillä tätini, serkkuni, siskoni ja mummoni kanssa. Olimme ilmeisesti puhuneet jotain Särkänniemelle menosta (lähin huvipuisto mökiltä katsottuna). Tornado ei ollut ollut kauaa olemassa. Uhosimme kovasti meitä vanhemmalle ja pidemmälle serkulle, että sitten kun olemme 140cm pitkiä, tulemme hänen kanssaan Tornadoon.

No, sitten joskus vuotta tai paria myöhemmin kun olin tuon 140+ pitkä, olin aivan kauhuissani itsekseni, koska minua pelotti se laite. En silti kehdannut sanoa serkulle mitään, vaan mielessäni kehittelin kaikenlaisia tekosyitä, miksi en voisikaan mennä laitteeseen.

Ei me sitten koskaan menty Särkänniemelle mökillä ollessa, mutta kuitenkin. Se ahdistus kun ei kehtaa syödä sanojaan mutta kauhistuttaa jo pelkkä ajatuskin :D En ollut edes kovin vanha, joku 6-8v?

Vierailija
550/2086 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Olin n. 8-vuotias, asuimme paritalossa.

Kerran siihen talon toiseen puolikkaaseen tuli vierailulle perhe, jossa oli ikäiseni tyttö.

Leikimme sitten tämän tytön kanssa ulkona jotain. En muista hänen nimeään, enkä yhtään edes miltä näytti.

Sitten, kun he lähtivät takaisin kotiinsa, tyttö sanoi: " Nyt suuntaa auton kokka kohti Savonlinnaa."

Vierailija
551/2086 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että äidilläni oli hammaslääkäriaika 8.8.1988 klo 8:00. Olin tuolloin 11v. Yhä joka vuosi tulee asia mieleen viimeistään 7.8 :D

Vierailija
552/2086 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kaikki lapsuuden ystävien koirien ja kissojen nimet.

Vierailija
553/2086 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan valemuisto, mutta ihmetyttää vieläkin.

Tapasin mieheni kymmenisen vuotta sitten. Kolmannella tapaamisella menimme baariin ja muistan, että miehellä oli vaaleansininen pipo.

Katsoin vielä, että siniset silmät ovat ihan samanväriset kuin tuo pipo.

Kysyin sitten myöhemmin mieheltä, kun olimme jo pariskunta, että missä se hieno pipo on.

Kuulemma ei sellaista omista. Hänellä oli aina ollut sama "jack&jones" musta pipo.

Unohdin koko jutun. Nyt kun meillä on kouluikäisiä lapsia, yksi heistä tuli kerran anoppilasta samanlainen pipo päässään kotiin. Kuulemma mieheni vanha.

Siis jäi vaivaamaan se, miksei mieheni myöntänyt käyttäneensä sitä sinistä pipoa. Muistan elävästi ja nyt olen itsekin käyttänyt sitä samaa pipoa.😊

Vierailija
554/2086 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija]Tämä on varmaan valemuisto, mutta ihmetyttää vieläkin.

Tapasin mieheni kymmenisen vuotta sitten. Kolmannella tapaamisella menimme baariin ja muistan, että miehellä oli vaaleansininen pipo.

Katsoin vielä, että siniset silmät ovat ihan samanväriset kuin tuo pipo.

Kysyin sitten myöhemmin mieheltä, kun olimme jo pariskunta, että missä se hieno pipo on.

Kuulemma ei sellaista omista. Hänellä oli aina ollut sama "jack&jones" musta pipo.

Unohdin koko jutun. Nyt kun meillä on kouluikäisiä lapsia, yksi heistä tuli kerran anoppilasta samanlainen pipo päässään kotiin. Kuulemma mieheni vanha.

Siis jäi vaivaamaan se, miksei mieheni myöntänyt käyttäneensä sitä sinistä pipoa. Muistan elävästi ja nyt olen itsekin käyttänyt sitä samaa pipoa.😊[/quote kirjoitti:

Eli siis olen käyttänyt sinistä pipoa, joka ehkä kuului miehelleni.

Vierailija
555/2086 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa lainata näköjään. Pahoittelut

T. 566

Vierailija
556/2086 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 6-vuotias, äitini opetti mulle typerän horoskooppirunon, jonka muistan yhä ja jonka ansiosta ainakin suunnilleen tiedän, mille kuukausille osuvat eri horoskooppimerkit:

Oinas, härkä, kaksoset,

rapu, jalopeura.

Neitsyt, vaaka, skorpioni,

siinä kumma seura.

Jousimies se kauriin tappaa,

vesimies se kalat nappaa.

Vierailija
557/2086 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella sanottiin, että kuukaudet, joissa on 30 päivää, muistaa kun muistaa "KeSy MarHu". Jäi marsuassosiaationa hyvin mieleen ja on edelleen aikuisena ainoa muistisääntö, jonka avulla osaan sanoa, montako päivää kuluvassa kuussa on.

Vierailija
558/2086 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa lisää! Nauroin sille Bill Spencerille!

Oma turha muistoni:

Olen nyt 38v. Ollessani 9v, jonotimme ruokailuun koulussa. Eräs poika hieroi mahaansa ja sanoi: mmmm lasagnea!

Vierailija
559/2086 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hämärästi meidän ekan tai tokan luokan äidinkielen kirjan jumppalaulun, joka tehtiin usein luokassa pulpettien vieressä. Se meni näin: "Humppaa pumppaa kuningas jumppaa, koivet kattoon kaviot ristiin, harja hurjaan huiskeeseen, turnajaisten tuiskeeseen." :D 

Vierailija
560/2086 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ihmisten lausahduksia.

Kerran, kun olin 7v, meillä oli tuttavaperhe kylässä. Heilläkin oli 7v tyttö ja saimme leikkiä ulkona ilman valvontaa.

Tämä vierasperheen tyttö sitten sai pienen haavan jalkaansa. Muistan, ettei aikuisille saanut kertoa.

"Kylmää vettä, kun ei tiedä mitä se lämmin vesi tästä tuumaa".

,Hain laastarin, niin seuraavaksi hän sanoi: "onneks nää laastarit on ihonväristä, niin äiti ei välttämättä huomaa."