"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?
Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.
Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.
Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)
Tylsimmät muistonne?
Kommentit (2086)
3,14159265358979323846263
Joskus muistin pitemmällekin.
Kolme sormusta haltiaruhtinaille alla auringon,
seitsemän kääpiökuninkaille kivisaleissaan,
yhdeksän ihmisille jotka vie tuoni armoton,
yksi Mustalle Ruhtinaalle valtaistuimellaan
maassa Mordorin, joka varjojen saartama on.
Yksi sormus löytää heidät, se yksi heitä hallitsee,
se yksi heidät yöhön syöksee ja pimeyteen kahlitsee
maassa Mordorin, joka varjojen saartama on.
*
Ash nazg durbatuluk, ash nazg gimbatul,
ash nazg thrakatuluk agh burzum-ishi krimpatul.
(Aksenttimerkkejä saattoi olla siellä sun täällä, niitä en muista ulkoa.)
Vierailija kirjoitti:
Simo vaatehuoneelta, hei! Mainos tulee vieläkin usein mieleen
Simo Ruumishuoneelta, moi! Oletko ajatellut kuolla, nyt se kannattaa. Kolmen päivän pakastukset kahden päivän hinnalla.
Ensimmäinen koulupäiväni: luokassa oli liitutauluun kiinnitettynä kauniita pikku pussukoita rivissä, olisiko olleet mausteita oppimateriaaliksi. Ihmettelin parhaalle kaverilleni että mitähän nuokin on. Kaveri sanoi siihen kohtalokkaalla äänellä että meillä voi olla pistokkaat. Kysyin pelästyneenä että mitä se tarkoittaa. Kaveri vastasi ettei tiedä mutta että se on jotain aivan kamalaa, hänen isoveljensä pelkää pistokkaita tosi paljon. Siinä sitten istuimme totisina ja odotimme milloin pistely alkaa.
Muistan ulkoa lukemattomia Kummeli-hahmojen nimiä ja Kummelisketsejä. Moni oikeasti tärkeä asia sen sijaan ei lukiovuosina tarttunut kestomuistiin 🙄
Muistan, kun olimme yhdeksännellä luokalla tammikuussa 2002 lähdössä luokkani kanssa tutustumaan Savon ammatti- ja aikuisopistoon, opinto-ohjaaja sanoi, että linja-autot tulevat siihen ja siihen kellonaikaan hakemaan pois ja ne eivät odota, eli jos ette ole ajoissa paikalla niin sitten jäätte Kuopioon.
Turhia asioita, jotka muistat vuosien takaa:
Hannu Mikkola ajoi 1981 Audi quattrolla jonka rekisterinumero oli IN-NL 15.
Muistan, kun ensimmäisellä luokalla makasin luokan lattialla ja sanoin, että en voi nousta ylös, koska olen kuollut ja luokkakaverini sanoi, että kuolleet eivät pysty puhumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan Pikku Kakkosen postilokero-osoitteen. Tiedolla ei ole vielä ollut käyttöä.
Ja postilokeron numero on sama, kuin Kolin korkeimman huipun korkeus 😂
33101.
Missä mittayksikössä korkaus on?
Wikipedian mukaan Kolin korkeus on 347 metriä.
FarkMerkErk kirjoitti:
Eka malluaski, jonka sain (vitosluokalla) maksoi tasan 6 markkaa...sitten hinta nousi 6,80 olikohan sitte 7,20 vai 7,25..
Minä lopetin polttamisen kun malluaski maksoi 10,50.
Taannoin saunaillassa puhuttiin pankkikorttien tunnusluvuista ja eräs kaverini sanoi että hänen pankkikorttinsa tunnusluku on sama kuin malluaski maksoi aikoinaan.
Sanoin että 1050.
Kaveri katsoi totisena pienen hetken ja sanoi että hän menee vaihtamaan luvun seuraavana pankkipäivänä...
Vierailija kirjoitti:
Muistan Pikku Kakkosen postilokero-osoitteen. Tiedolla ei ole vielä ollut käyttöä.
Postilokero 347 33101 Tampere 10 🎶
Mikä tuo ”10” Tampereen jälkeen oikein on?
Vierailija kirjoitti:
3,14159265358979323846263
Joskus muistin pitemmällekin.
3,14159 26535 89793 23846 264
Muistit väärin! Viimeisimpänä on 4, ei 3.
Vierailija kirjoitti:
tölkinkyljistä puheenollen tuoremehutölkin ravistettava - omskakas
Muistan, ja tuon omskakas luin niin kuin se on kirjoitettu, eikä "omskaakkas" :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä juttua, jossa lapsi joutui jäämään äidin polkupyörää vartioimaan, en tajunnut, vaikka olen äiti. Mitä salaista se äiti siellä kaupassa tekee tai ostaa? Voisko alkuperäisen viestin kirjoittaja valaista?
Toivottavasti osasin nyt lainata oikein. En ole se, joka jutun kirjoitti, mutta itse ajattelin asian niin, että äiti ei halunnut lasta kauppaan mukaan mahdollisesti riehumaan/huutamaan tms.
Mun arvaus oli, että äiti oli ostamassa lapselle lahjaa...
Vahtimaan sitä pyörää ettei kukaan vie sitä, varmaan ihan normaalien ostosten aikana :D
Muistan ekalla ja tokalla kansakoulun luokalla sen kun kesän jälkeen mentiin kouluun ja käytävät oli vahattu ja se haju kesti kuukausia siellä koulussa :)
Muistan kun olin ehkä 2-3 vuotias ja meillä oli seinällä sellainen kohokuvioinen tapetti sänkyni vieressä, usein nukkumaan mennessä rapsuttelin niitä kohokohtia siitä tapetista. Ei muistona kummoinen, mutta muistan sen tunteen kun on ollut täysin turvallinen olo eikä mitään huolia maailmassa.
Mulla oli lapsena pääkallo-sormus jolla oli punaiset silmät.
Muistan, kun olin viiden vanha ja kävin pyhäkoulua. Perheeni ei ollut mitenkään uskonnollinen ja näin vanhempana on tullut mieleen, että vanhemmat lähettivät meidät lapset sinne pyhäkouluun, että saivat sunnuntaiaamuna laatuaikaa keskenään ;). No, se pyhäkoulun pitäjä oli vanhempi mies, joka keikkui varpaillaan puhuessaan. Se oli aika hypnotisoivaa. :D
Yläasteikäisenä eli yli 15 vuotta sitten kun paljastin ihastukseni pojille, vastaus oli aina sama: "olet ruma." Nyt vaikka kuinka moni mies kehuisi mua kauniiksi, en usko niitä sillä nuo "olet ruma" kommentit kummittelevat ikuisesti mielessäni ja uskon vain niitä.