Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?

Vierailija
10.11.2016 |

Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.

Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.

Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)

Tylsimmät muistonne?

Kommentit (2086)

Vierailija
521/2086 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIKKU KAKKOSEN POSTI, POSTILOKERO KOLME-NELJÄ-SEITSEMÄN, KOLME-KOLME-SATAYKSI TAMPERE KYMMENEN

T. Mies47v

Vierailija
522/2086 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisto viidenkymmenen kuuden vuoden takaa, olin ekalla luokalla, koulumatkaa kolmisensataa metriä. Vihreä reppu, jossa aapinen oli, minulla särkyi maitopullo. Pelotti mennä kouluun ja aapista oli kurjaa lukea koko vuosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/2086 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotini naapuriin oli tullut sirkus. Olin naapureiden ja vanhempieni kanssa katsomassa, mitä sirkuksen alueella tapahtuu.

Olin isän sylissä, ikää noin 4v.

Pelle pesi kasvojaan asuntovaunun ulkopuolella ja minusta näytti, ettei meikki lähde pois.

Sanoin pellelle, että käytä Bliwiä. Ihmiset ympärillä ja pelle nauroivat, ja mietin miksi, koska neuvoni oli hyvä.

Vierailija
524/2086 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sain ajokortin, niin bensaa sai halvimmillaan alle markan litra.

T. Mies47v

Vierailija
525/2086 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koli(staja) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan Pikku Kakkosen postilokero-osoitteen. Tiedolla ei ole vielä ollut käyttöä.

Ja postilokeron numero on sama, kuin Kolin korkeimman huipun korkeus 😂

33101.

Missä mittayksikössä korkaus on?

Wikipedian mukaan Kolin korkeus on 347 metriä.

Tuo mainitsemasi numreo on postinumero. Pikkukakkosen postilokero oli 347.

Aika monelle ikäiselleni tuo pikkukakkosen postiosoiterenkutus on syöpynyt muistiin ikuisiksi ajoiksi.

Tuota me varmaan sitten vanhainkodissakin hoilataan kun se on ainoa juttu minkä pitkään dementoituneetkin muistaa.

T. Mies47v

Vierailija
526/2086 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhian tiedon pikkukakkosen postinumerosta tuli juuri tarpeellinen tieto, kun tuli ilmi että se on Kolin korkeus. Kiitos AV, muuistan tämänkin tiedon ikuisesti.

t. 347

Vierailija
527/2086 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei otettu mukaan mustikanpoimintaan vaan jätettiin yksin kesämökille. No rasitteena siellä olisin vain ollutkin, hyvä päätös. Eivätkä olleet kaukana, pari sataa metriä vain.

Vierailija
528/2086 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me mennään Tykkimäkeeeen, me mennäänn Tykkimäkeen.....

ja 

Anttila, Seppälä, Pukeva ja Maxi, kaikkee ei riitä ees kerrottavaksi..... en muista loppuja, Itikseen nää liittyy jollakin tavalla:D

Anttila, Seppälä, Pukeva ja Maxi, kaikki ei riitä ees kerrottavaksi. Kauppoja monta, niin uskomatonta on laitettu neljään kerrokseen, siis kertaheitolla hei Itäkeskukseen.

Vierailija
529/2086 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ehkä parivuotias ja istuin rattaissa. Tulimme eläintarhasta ja minua väsytti ja tylsistytti. Minulle tuli sellainen outo olo, että ihan kuin olisin ennenkin elänyt tämän tapahtuman elämässäni (de ja vu, kuten tiedätte). Muistan kun mietin, että muistan tämän tapahtuman aina siksi koska minulle tuli tämä outo olo ja niinpä näytän muistavan:D

Toinenkin tapahtuma, kun olin pari-kolmevuotias. Tipuin kotona rappuset alas leikkimopollani. Muistan tämän siksi, koska rappusten yläpäässä isäni oli kyykyssä pienen veljeni rinnalla ja he katsoivat alas ja nauroivat. Oli mielestäni jotenkin niin kamalaa ja epäreilua, että isäkin nauroi vahingolleni.

Olin pienenä tosi huono syömään ja äitini lupasi minulle markan, jos syön yhden perunan vielä. Peruna oli kylmä ja mielestäni ällöttävä mutta söin sen silti. En kuitenkaan saanut markkaa ja muistan sen "katkerasti" vieläkin:D

Vierailija
530/2086 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin alle kouluikäinen, kaverini kanssa mun huoneessa leikkimässä leluilla lattialla. Päästin äänettömän paukun, joka sattui sitten olemaan aika kamalan hajunen. Kaveri tokas hetken päästä "täällä haisee viemäri" tunsin kuinka naama tuli kuumaksi ja punaseks ja vastasin vaan "nii haisee.."

Vierailija
531/2086 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin alle kouluikäinen, kaverini kanssa mun huoneessa leikkimässä leluilla lattialla. Päästin äänettömän paukun, joka sattui sitten olemaan aika kamalan hajunen. Kaveri tokas hetken päästä "täällä haisee viemäri" tunsin kuinka naama tuli kuumaksi ja punaseks ja vastasin vaan "nii haisee.."

Eli kaveriko ei koskaan saanu tietää, että se olikin pieru? :)

Vierailija
532/2086 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 6-8-vuotias ja uimahallin pukukopissa pukemassa vaatteita päälle. Viereisellä kaapilla oli keski-ikäinen nainen. Tuo nainen oli vanhemman naisen (äiti, anoppi tms.) kanssa liikenteessä. Hän laittoi deodoranttia kainaloihin, ja tarjosi sitä myös vanhemmalle naiselle sanoen "Haluatko lainata haisulia?".

En ollut itse vielä dödönkäyttöiässä, mutta muistan ikuisesti kuinka mua ällötti toi haisuli-sana ja se, että joku lainais roll-on deodoranttia toiselle. :D

Vierailija
533/2086 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun 90-luvun alussa Kymppitonnissa kysyttiin sanaa "lamppu" ja vihje oli: Pellen Pikku apulaisen pää.

Vierailija
534/2086 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei otettu mukaan mustikanpoimintaan vaan jätettiin yksin kesämökille. No rasitteena siellä olisin vain ollutkin, hyvä päätös. Eivätkä olleet kaukana, pari sataa metriä vain.

Minut taas otettiin. Emalimukiin poimin ja kaadoin äidin ämpäriin aina kun oli täynnä. Käytiin joskus äidin kanssa kahdestaankin ja istuin pyörän tarakalla. tää on oikeastaan aika kiva muisto :).

Vierailija
535/2086 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-luvulla keittiön ikkuna oli auki, siinä oli kärpänen sitten tuli joku muu hyönteinen joka kietoi jotain seittiä kärpäsen ympärille, nyhti kaikki raajat pois, otti ötökän ja lensi tiehensä.

Vierailija
536/2086 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ruokapöydässä tylsää, luin maitopurkin kylkeä. Maito oli Hämeenlinnan meijeristä. Ihmettelin, eikö maitoa löydy lähempää. Joskus oli purkki Sipoon meijeristä. Se tuntui olevan tosi väärin :D

Vierailija
537/2086 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ihan liikaa vanhoja mainoslauluja. 

Best-in ja koirat kiittää, Best-in ja siitä riittää... jne

Vierailija
538/2086 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista minkä ikäinen olin, ilmeisen pieni kuitenkin kun olimme äitini kanssa uimahallissa 90-luvulla. Suihkussa ollessamme näin naisen, jonka alapääkarvoitus oli ajeltu kokonaan pois ja tilalla oli häpykummulla hieno jonkinlainen tribaalityylinen tatuointi. Mietin kuumeisesti että mitenhän tuolle on moinen pimpero tullut kun muuten olin nähnyt vain perinteisiä karvapimppejä aikuisilla. :D

Vierailija
539/2086 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin alle 5-vuotias, söin riisimuroja reilulla sokerilla ja maidolla. Lopuksi lipitin sitä maitoa, äiti tiskasi ja kysyin häneltä että onko sokerimaito terveellistä. Äiti vastasi että "ööh no on siinä ainakin maitoa". Tämä kertoo hyvin vanhempieni ajattelusta, meillä ei rajoitettu sokerin käyttöä _yhtään_ ja sen kyllä huomasi ruumiinrakenteesta. Painoin 8-vuotiaana saman verran mitä 16-vuotiaana, sillä erotuksella että 16-vuotiaana olin 40 cm pidempi.

Vierailija
540/2086 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli ruokapöydässä tylsää, luin maitopurkin kylkeä. Maito oli Hämeenlinnan meijeristä. Ihmettelin, eikö maitoa löydy lähempää. Joskus oli purkki Sipoon meijeristä. Se tuntui olevan tosi väärin :D

Opin lukemaan ennen koulua ja maitotölkistä luin Vihti - Vichtis.

En ymmärtänyt kummankaan sanan merkitystä.

Tuosta on yli 40 vuotta.