Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?

Vierailija
10.11.2016 |

Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.

Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.

Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)

Tylsimmät muistonne?

Kommentit (2086)

Vierailija
581/2086 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan ihan liikaa vanhoja mainoslauluja. 

Best-in ja koirat kiittää, Best-in ja siitä riittää... jne

Et sattuis muistamaan Raision pullapoika-laulua, jotain sunnuntai - ja sunnuntai? Siinä mainoksessa oli pellillä tanssivia pullapoikia ja varmaan jotain jouluisia leivonnaisia? Meillä lapset hoilotti sitä kuukausikaupalla, ja nyt kukaan meistä ei enää muista, miten se meni. Vaivaa!

Olisiko näin: Taivaallisen nopeaa

Mansikka, omena, vanilja

Piirakkaa maistuvaa

Suolaista, makeaa

Valmista vaivatta

Näin on, ja ihanan rapsakka

On kakku suklaisaa

Suussasulavaa

Sillä onhan sunnuntai

Lepopäivä, totta kai!

Tämä sen täytyy olla! Kiitos! Olin itsekin muistavinani jotenkin tuon mansikka, omena, vanilja -kohdan, mutta en uskaltanut sanoa, kun pelkäsin, että sotken johonkin muuhun ja johdan vain harhaan.

Se mainos tuli telkkarista joulun tienoilla useampanakin vuonna joskus noin 15 vuotta sitten. Miksiköhän vain jouluisin, eihän siinä mitään joulusta puhuta? Meillä lapset ja lasten kaverit oppi sen välittömästi ulkoa ja joskus hoilattiin sitä täyteen ääneen sunnuntaikävelyillä koko perhe. Mulle jäi siitä mukavat muistot.

Youtubessa on video, jossa on tuo mainos, ja sen tarkka esityspäivämäärä on 26.4.2004.

Vierailija
582/2086 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin näitä monta sivua. Ihan hauskoja ovat, mutta ihmettelen kovasti, että kuka tai ketkä hiivatin pölvästit alapeukuttaa näitä. Toisten muistoja! Ja miksi? Kertokaa, te muutamat alapeukuttajat.

Ne eivät varmaan ole olleet heidän mielestään hauskoja tai ovat vaikuttaneet keksityiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/2086 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sattuis muistamaan Raision pullapoika-laulua, jotain sunnuntai - ja sunnuntai? Siinä mainoksessa oli pellillä tanssivia pullapoikia ja varmaan jotain jouluisia leivonnaisia? Meillä lapset hoilotti sitä kuukausikaupalla, ja nyt kukaan meistä ei enää muista, miten se meni. Vaivaa!

Mansikka, omena, vanilja

Piirakkaa maistuvaa

Suolaista, makeaa

Valmista vaivatta

On kakku suklaisaa

Suussasulavaa

Sillä onhan sunnuntai

Lepopäivä, totta kai!

Tämä sen täytyy olla! Kiitos! Olin itsekin muistavinani jotenkin tuon mansikka, omena, vanilja -kohdan, mutta en uskaltanut sanoa, kun pelkäsin, että sotken johonkin muuhun ja johdan vain harhaan.

Se mainos tuli telkkarista joulun tienoilla useampanakin vuonna joskus noin 15 vuotta sitten. Miksiköhän vain jouluisin, eihän siinä mitään joulusta puhuta? Meillä lapset ja lasten kaverit oppi sen välittömästi ulkoa ja joskus hoilattiin sitä täyteen ääneen sunnuntaikävelyillä koko perhe. Mulle jäi siitä mukavat muistot.

Youtubessa on video, jossa on tuo mainos, ja sen tarkka esityspäivämäärä on 26.4.2004.

Niin oli! Ei ollut helppo löytää, miten ihmeessä löysit sen! Näytän sen perheelle heti, kun ollaan kaikki koolla 🙂

Vierailija
584/2086 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mansikka, omena, vanilja

Piirakkaa maistuvaa

Suolaista, makeaa

Valmista vaivatta

On kakku suklaisaa

Suussasulavaa

Sillä onhan sunnuntai

Lepopäivä, totta kai!

Niin oli! Ei ollut helppo löytää, miten ihmeessä löysit sen! Näytän sen perheelle heti, kun ollaan kaikki koolla 🙂

Tiesin jo, että se on siellä. Olkaa hyvä vain! :)

Vierailija
585/2086 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joskus aikaisemmin tätä ketjua ja joku oli kirjoittanut tuosta best in- koiranruoka mainoksesta. Olin unohtanut koko mainoksen, mutta kun luin tuon jutun, mainos tuli mieleeni ja koko mainoslaulu sävelineen. Nyt on sitten aina välillä ollut best in koiranmakkara korvamatona. Kiitos kirjoittajalle. :D

Vierailija
586/2086 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mansikka, omena, vanilja

Piirakkaa maistuvaa

Suolaista, makeaa

Valmista vaivatta

On kakku suklaisaa

Suussasulavaa

Sillä onhan sunnuntai

Lepopäivä, totta kai!

Siis olkaa hyvät! :)

Vierailija
587/2086 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaiaamuna, sunnuntaina

on lasten ohjelma vuorossa aina,

kun taas aamu Rännilän on,

olo hauska, uskomaton,

sillä Rännilän miehet, Rännilän miehet,

Rännilän tupa sekä kamari,

lapsille huvia, postia ja kuvia

Ykkönen ja Kakkonen.

Vierailija
588/2086 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppitonnissa oli ne jokerikysymykset ( vai mitkä ne nyt oli jossa piti randomisti keksiä äkkiä vihje sille kirjekuoressa olevalle sanalle ) Vihje oli pikku pojan pelu... kaikki nauroivat kippurassa että voiko olla pippeli. No yksi tiesi että oikea vastaus oli lelu :D 

Vierailija
589/2086 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymppitonnissa oli ne jokerikysymykset ( vai mitkä ne nyt oli jossa piti randomisti keksiä äkkiä vihje sille kirjekuoressa olevalle sanalle ) Vihje oli pikku pojan pelu... kaikki nauroivat kippurassa että voiko olla pippeli. No yksi tiesi että oikea vastaus oli lelu :D 

Jokereita ne oli

Vierailija
590/2086 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin max 4v, kun telkkarissa oli jotain jännää ja huusin isälle "tuu kattoon!"

Isä vastasi, ettei katon tasalle noin vain kiivetä.

Isä puhui itse ihan törkeää tampereenmurretta. Taatusti sanoi yleensä "kattoon" eikä "katsomaan". Muistan, kuinka minua ärsytti se muka vitsikäs näsäviisastelu siinä tilanteessa.

Isäni kuoli varsin hiljattain. Häneen liittyen on nyt siksi paljon triviaaleja muistoja pinnassa. Ihan romaanin verran, jos kaikki kirjoittaisin.

Vierailija
591/2086 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme kerran yläasteella retkellä Kinnulanlahden lintutornissa Maaningalla ja yksi oppilas kirjoitti vieraskirjaan: Siilinjärven yläaste kävi täällä nussimassa lintuja.

Vierailija
592/2086 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kaikkien lapsuuden aikaisten kavereideni syntymäpäivät ja mietin aina niiden päivien kohdalla tyyliin: jopas, Hannakin on sitten tänään 36... (Varmaan parikymmentä tyyppiä, joiden kanssa en ollut missään yhteyksissä 25 vuoteen.)

Vierailija
593/2086 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla kakkaketjussa joku muisteli kakanneensa 1970-luvulla niin ison pökäleen, ettei mahtunut wc-pytyn rööriin.

Itse luokittelisin tämän aika turhaksi muistoksi vaikka eihän sitä tiedä, miten merkittävä tapaus se oli..

Vierailija
594/2086 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvattomassa maidossa on 33 kcal/100ml

595/2086 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut reilusti yli 120 ajoneuvoa, muistan lähes kaikkien rekisterinumerot.

Muistan kaikkien vuonna 1984 olleiden itsenäisten valtioiden pääkaupungit.

Muistan kaikki lankapuhelinnumerot joita aikanaan käytin, tosin niitä ei ole kuin joku 15.

Muistan markan ja euron kurssin 6 desimaalin tarkkuudella.

Muistan kvartsikellon värähtelytaajuuden.

Muistan piin 12 desimaalin tarkkuudella.

Muistan paljon numeroita, vuorien korkeuksia, ym....

-Bias-

Vierailija
596/2086 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tölkinkyljistä puheenollen tuoremehutölkin ravistettava - omskakas

Muistan, ja tuon omskakas luin niin kuin se on kirjoitettu, eikä "omskaakkas" :D

Minäkin luin tuon niin kuin se on kirjoitettu, mutta en ymmärtänyt, mitä se tarkoittaa. Tuli mieleen, että se mehu on ravistettavaa omskakasia.

Vierailija
597/2086 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mansikka, omena, vanilja

Piirakkaa maistuvaa

Suolaista, makeaa

Valmista vaivatta

On kakku suklaisaa

Suussasulavaa

Sillä onhan sunnuntai

Lepopäivä, totta kai!

Voitteko linkata kun ei löydä hakusanoilla Raision pulla mainos? 

Vierailija
598/2086 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan luetella Pokemonit numerot 1-151 järjestyksessä.

Vierailija
599/2086 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mansikka, omena, vanilja

Piirakkaa maistuvaa

Suolaista, makeaa

Valmista vaivatta

On kakku suklaisaa

Suussasulavaa

Sillä onhan sunnuntai

Lepopäivä, totta kai!

Voitteko linkata kun ei löydä hakusanoilla Raision pulla mainos? 

Vierailija
600/2086 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bias kirjoitti:

Mulla on ollut reilusti yli 120 ajoneuvoa, muistan lähes kaikkien rekisterinumerot.

Muistan kaikkien vuonna 1984 olleiden itsenäisten valtioiden pääkaupungit.

Muistan kaikki lankapuhelinnumerot joita aikanaan käytin, tosin niitä ei ole kuin joku 15.

Muistan markan ja euron kurssin 6 desimaalin tarkkuudella.

Muistan kvartsikellon värähtelytaajuuden.

Muistan piin 12 desimaalin tarkkuudella.

Muistan paljon numeroita, vuorien korkeuksia, ym....

-Bias-

Nyt ihan lonkalta - en oo googlettanut; meneekö pieleen 1€=5,94573... enempää en muista desimaaleja ja nämäkin ehkä väärin 🤔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi