Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?

Vierailija
10.11.2016 |

Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.

Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.

Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)

Tylsimmät muistonne?

Kommentit (2086)

Vierailija
41/2086 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän off topic, sillä tämä kertomukseni on oikea trauma. Ala-asteella, ehkä neljännellä luokalla, olin laittanut hiukseni poninhännälle (muistaakseni en koskaan tehnyt niin aiemmin). Sitten eräs tyttö luokaltani päätti kertoa suoraan mielipiteensä ponnaristani. "Näytät muuten ihan tyhmältä, kun sulla on ponnari". Taisin jättää ponnarit käyttämättä vuosikausiksi tämän kommentin takia.

Vierailija
42/2086 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan tällaisen, kun olin ehkä jotain 5, niin nuorempi sisareni sanoi, että Matin (enomme, nimi muutettu) auto on tuolla pitkällä. Tämä ei siis kuitenkaan ollut enon auto, joka oli matkailuauto, ja muistaakseni tämä, jonka sisareni näki, oli matkailuvaunu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/2086 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun joku mies jätti autonsa seisomaan liikennevaloihin, kun hän todennäköisesti meni hakemaan jostain liikkeestä jotakin, jonka oli korjauttanut. Olin ehkä jotain 6-vuotias silloin.

Vierailija
44/2086 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan tapettien kuviot ja tietosanakirjasarjan aakkosjaottelun, kyseessä oli Facta-tietosanakirjasarja. AA-CFA oli ensimmäinen niistä ja viimeinen osa oli TYÖ-ÖÖ.

Vierailija
45/2086 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kesä ja oltiin äidin kanssa ulkoiluttamassa vaunuja. Hiekkatie, ei liikennettä, koska se oli hiljainen yksityistie. Mulla oli ehkä mun siniset nukenvaunut, äidillä oikeat vaunut, joissa oli mua reilut kaksi vuotta nuorempi pikkuveli vauvana. Äiti antoi välillä vaunuille vauhtia ja päästi pienissä alamäissä irti ja käveltiin ne sitten kiinni. Se oli musta hauskaa, mutta jossain vaiheessa äiti ei tehnyt niin enää, kun pyysin. Ja näytti hassulta, kun pidin vaunujen (en muista oliko nuken vai veljen vaunujen) tangosta kiinni ja katsoin alas: näytti kuin olisin kävellyt juoksumatolla.

Vierailija
46/2086 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan best in -koiranmakkaramainoksen laulun 80-luvulta, sekä sanat että melodian: best in, siitä riittää, best in, koirat kiittää, best in, koiran makkaraa! oh la la!

ja koiraa meillä ei ollut 😂

Vierailija
47/2086 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi matkailuauton, ja mulle tuli heti tämä muisto mieleen: Lapsena käväisin serkun perheen matkailuautossa. Siellä oli vessassa olevassa käsienpesualtaassa iso kasa juustonaksuja, ja minusta ne haisi ihan pyllyltä. Tuo tilanne tulee aina mieleen, kun syön juustonaksuja. (ap.)

Vierailija
48/2086 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan Pikku Kakkosen postilokero-osoitteen. Tiedolla ei ole vielä ollut käyttöä.

Tampere kymmenen :D. M34

Vierailija
49/2086 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan Broadcast-nimisen bändin kaikkien jäsenten syntymäajat. Jäseniä oli 6.

50/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena meillä oli autossa yksi yhteinen suklaalevy kolmelle, kun mentiin läpi suomen. Päätettiin, että levy riittää koko matkan, kun otetaan jokainen aina yksi pala jokaisella kunnan rajalla. Loput sitten vietiin mumolle tuliaisena...

Neljännellä luokalla suomalaisessa koulussa70-luvulla opetettiin loru "la ilaha illa allah ve muhammed res ul allah. " Piti opetella ulkoa. Toistaiseksi en ole hyötynyt tästä opista. 

Vierailija
51/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan best in -koiranmakkaramainoksen laulun 80-luvulta, sekä sanat että melodian: best in, siitä riittää, best in, koirat kiittää, best in, koiran makkaraa! oh la la!

ja koiraa meillä ei ollut 😂

Sehän meni että: Best in ja koirat kiittää, best in ja siitä riittää, kotimaista koiranmakkaraa, hau hau hau hauuu. Best in! (Vuh vuh vuh vuh) Best in! (Vuh vuh vuh vuh) kotimaistaaaa koiranmakkaaaaraaaa!

Vierailija
52/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ei oo tylsä mutta muistan Onni ja Enni-aapisen kaikki kirjainlaulut.

"Hiirellä on aakkoset, kaikki hauskat kirjaimet, on abcdefg..."

Aivan mahatavaa:D:D

Vierailija
53/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan Pikku Kakkosen postilokero-osoitteen. Tiedolla ei ole vielä ollut käyttöä.

Postilokero, 337, 101 Tampere 10! Pikku Kakkosen posti!

N30[/quote

VÄÄRIN!

Vierailija
54/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun olin lapsi ja meillä kävi joku jehovantodistaja tai joku muu nainen, joka jakoi jotain lehtiä. Äitini antoi heti sen lehden minulle ja sanoi, että katsele siitä kuvia. Se nainen sanoi, että älä anna sille, se repii sen. Äiti sanoi, että ei se revi sitä. Itsekin ihmettelin mielessäni, että onpa typerä täti, miksi muka repisin.

Vierailija
55/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan ensimmäinen muistoni. Olin vähän alle 3-vuotias, kun vanhempieni kummipoika kastettiin. Muistan kun vauvan äiti imetti vauvaa ja ihmettelin että sillä oli erilaiset rinnat kuin omalla äidilläni, kuten vastasyntyneiden äideillä on tummemmat. Mietin myös, että papilla ja vauvalla oli samanlainen kalju pää.

Vierailija
56/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mobilatin mainos bussin penkeissä.

Oli tylsää ja lueskelin sitä kun bussissa istuskelin harvase päivä. Olin silloin teini.

Vaikuttava aine tais olla mukopolysakkaridipolysulfaatti. Muistinkohan oikein :)

Taidan olla outo.

Hei mulla ihan sama!!!! 😂 Toi on hyvä sana hirsipuussa ja kun aletaan vaihtaa "turhaa tietoa"

Vierailija
57/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokapöydässä oli aina kokonainen suolapaketti - äitini ei turhia hienostellut. Paketissa luki: "Jozon säännöllinen käyttö ehkäisee struumaa, kaulankuputautia ja muita jodinpuutteen haitallisia seurauksia."

Vierailija
58/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitopurkin siinä kohti, josta se avattiin luki: Oy Elopak Ab ja pure-pak. 

Vierailija
59/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisin muistoni! Olin vaunuikäinen ja äitini nukutti minua vaunuissa. Hän sanoi, että käy tuossa mummolassa nopsaan sisällä ja että minä voin nukkua tässä vaunuissa ulkona. Mielessäni mietin "miksen pääse mukaan?" (en osannut vielä puhua).

Vierailija
60/2086 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti oli jälleen kerran humalassa ja tätini, isän sisko oli meillä kesällä. Äiti heitti mehukannun minua päin ja syytti että olen sylkenyt sinne. Täti tuli väliin, otti minut syliin ja menimme riippukeinuun ja leikimme olevamme laivassa. Täti antoi minulle mansikoita ja selitti että äiti ei tarkoita pahaa, äiti on vaan sairas. Olin joku 2,5v ja muistan tämän kirkkaasti. Yläpeukut otan tsemppinä, kyllä sinä selviät, en niin että väkivalta olisi ok :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme