Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?

Vierailija
10.11.2016 |

Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.

Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.

Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)

Tylsimmät muistonne?

Kommentit (2086)

Vierailija
21/2086 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liftasin 15-vuotiaana ja pääsin ranskalaisen auton kyytiin. Muistan tuon auton rekisterinumeron vieläkin, vaikka tuosta liftausretkestä on 41 vuotta aikaa.

Siis kumpi oli ranskalainen, auto vai kuljettaja vai molemmat?

Vierailija
22/2086 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuvuodesta 1989 bensalitra maksoi 2,95mk litra.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/2086 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan äitini työpuhelinnumeron, parhaan ystäväni kotinumeron ja meidän oman kotinumeron. Muistan myös joitain tv-mainoksien lauluja, kuten Kokkibroilerin mainoksen: "kevyesti marinoidut makupalat broilerin, keltaisesta rasiasta suoraan mikroon tietenkin, helppo ja niin vaivaton Kokkibroileri siis on".

Vierailija
24/2086 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ala-asteella luokkalaiseni poika oli käynyt ulkomailla lomalla ja toi koko luokalle karkkia. Poika jakoi jokaiselle ja vei opettajankin pöydälle kourallisen, mutta kävi myöhemmin hakemassa tälle tarkoitettuja karkkeja itselleen koska oli jo ehtinyt syödä omansa. 

Vierailija
25/2086 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liftasin 15-vuotiaana ja pääsin ranskalaisen auton kyytiin. Muistan tuon auton rekisterinumeron vieläkin, vaikka tuosta liftausretkestä on 41 vuotta aikaa.

Siis kumpi oli ranskalainen, auto vai kuljettaja vai molemmat?

Molemmat, mutta Suomessa tämä tapahtui.

Vierailija
26/2086 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ala-asteen biologiankirjasta selvästi kuvan kastemadosta, jonka alla kuvatekstinä: kastemadot voivat kasvaa jopa 30 cm pitkäksi. Ehkä tämä ei kuitenkaan ollut turha muisto, vuosia myöhemmin tuo muistikuva ja tieto auttoivat minua saamaan vihreän palikan Trivial Pursuitissa! :,D Eipä mennyt hukkaan sekään muisto :D

Vierailija
27/2086 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kerrat kun piti jäädä Marketin pihaan vahtimaan äidin pyörää, ettei sitä varasteta :D Kun tulin äidiksi tajusin miksi en päässyt kauppaan. Harmi, että nykyään tuollaisesta saisi varmaan lukea jälkeen päin Facebookista ja lasu-ilmotuksesta.

Vierailija
28/2086 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotiaana tykkäsin rimpuilla portaiden 'väärällä' puolella kuin apina.

Olin eskarin vessassa ja yks muhun ihastunu poika tuli kysymään mua leikkimään, punastuin :')

Vierailija
29/2086 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuvuodesta 1989 bensalitra maksoi 2,95mk litra.

1980-luvun alkupuolella olin Cittarin kassalla. III-olut maksoi 3.30 mk. Ajattelin silloin Juicen biisin saaneen nimensä siitä. En tiedä, pitikö paikkansa.

Vierailija
30/2086 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kerrat kun piti jäädä Marketin pihaan vahtimaan äidin pyörää, ettei sitä varasteta :D Kun tulin äidiksi tajusin miksi en päässyt kauppaan. Harmi, että nykyään tuollaisesta saisi varmaan lukea jälkeen päin Facebookista ja lasu-ilmotuksesta.

Tätä en varsinaisesti muista, mutta minulle on kerrottu. Olin reilu 1-v, kun äiti jätti minut vahtimaan vajaa 1 v nuorempaa sisarusta vaunuissaan kaupan ulkopuolelle. Keskisuuri kaupunki, jossain määrin liikennettäkin varmaan tuolloin 60-luvullakin.

Vierailija
31/2086 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan Pikku Kakkosen postilokero-osoitteen. Tiedolla ei ole vielä ollut käyttöä.

Postilokero, 337, 101 Tampere 10! Pikku Kakkosen posti!

N30

Vierailija
32/2086 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ala-asteen 2.luokan järjestäjävuorolistan ulkoa :D Kaikki 24 nimeä. 12 paria siis vuorotteli välitunneilla järjestäjän tehtävissä. Muistan myös Doom 95 -koodeja ulkoa (ihan yleistä kyllä kuulemani mukaan). Ja oon 28-vuotias..

Vierailija
33/2086 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mobilatin mainos bussin penkeissä.

Oli tylsää ja lueskelin sitä kun bussissa istuskelin harvase päivä. Olin silloin teini.

Vaikuttava aine tais olla mukopolysakkaridipolysulfaatti. Muistinkohan oikein :)

Taidan olla outo.

Oon sitten superouto, koska muistan sekä Pikku kakkosen tunnarin että mukopolysakkaridipolysulfaatin :-o

Omia juttuja: en halunnut tarhassa lucia-neidoksi, koska meillä oli oikeat kynttilät ja pelkäsin, että takana tuleva tyttö kompastuu ja sytyttää kaapuni tuleen. Sain olla sitten joulutonttu ja ratkaisuni herätti ihmetystä.

Olin kolmevuotiaana tarhassa ja ruokailu oli meneillään. Hoitaja tuli paikalle ja sanoi, että isäsi on täällä ja nyt pitää lähteä. Olin ikionnellinen kun ei tarvinnut syödä lautasella olleita kolmea kumiperunaa.

Perille tullessa istuin takana ja isä riensi autosta ulos. Valkoiseksi rapatun kivitalon pihassa oli kaksi valkotakkista naista, joista toinen poltti tupakkaa. Isä riensi kysymään heiltä jotain. Enempää en muista veljen syntymästä.

N30

Vierailija
34/2086 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa liikuntasalin oven yläpuolella: sotiik ,niilas assieniklajulioklu iE !mouH

Tai ainakin se piti takaperin opetella. Aikaa siitäkin jo 30v.

Tai yläasteen uskontotunnilla: annuntio vobis gaudium magnum habemus papam, tai jotenkin sinnepäin.

Vierailija
35/2086 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, ai, u, li. Ma, ai, u, li. Ym, ym, mu, ai, ai, e. Ym, mu, ma. Ma, ks, ks, ai.

Tuossa oli kakkos- tai kolmosluokan lukujärjestys n. 20 v takaa. En todellakaan tiedä miksi tuo rimpsu on jäänyt mieleen.

Vierailija
36/2086 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, ai, u, li. Ma, ai, u, li. Ym, ym, mu, ai, ai, e. Ym, mu, ma. Ma, ks, ks, ai.

Tuossa oli kakkos- tai kolmosluokan lukujärjestys n. 20 v takaa. En todellakaan tiedä miksi tuo rimpsu on jäänyt mieleen.

Ja tietysti siihen tuli virhe! Ai ai u li, ma ai ku li. Eli tiistaina oli väitetyn uskonnon sijaan kuvaamataitoa. Tärkeä asia, täytyy korjata.

Vierailija
37/2086 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tyhmä, en tajunnut? Tosin en ole myöskään äiti, millä näkyy olevan vaikutusta tähän asiaan :D

Vierailija
38/2086 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun ala-asteella opettaja kysyi ketkä kaikki tykkää hedelmistä. Kaikki viittas paitsi yks tyttö. Sillä samalla tytöllä oli aika paljon ihokarvoja poskissa ja ne näkyi varsinkin valoa vasten.

N24

Vierailija
39/2086 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku Kakkosen posti. Postinlokero 347, 33101 Tampere 10.. Vähän tarkkuutta ny hei :/

Vierailija
40/2086 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena meillä oli autossa yksi yhteinen suklaalevy kolmelle, kun mentiin läpi suomen. Päätettiin, että levy riittää koko matkan, kun otetaan jokainen aina yksi pala jokaisella kunnan rajalla. Loput sitten vietiin mumolle tuliaisena...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan