Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaason pukeutuminen häissä

Vierailija
04.07.2008 |

Siis tyyliin parinsadan euron arvoinen juhlapuku? Itse olen juuri saanut tietää olevani raskaana, eikä viime kesänä ostamani kaksiosainen juhla-asu (puolihame + toppi) luultavasti mahdu enää häissä, jotka ovat kolmen viikon kuluttua (turvotusta).

Minulla on yksi 'sifonkipaita', joka on tunikamallinen, valkea ja mustia kuvioita, sekä musta, lyhyt vakosamettihame, mustat pikkukengät. Käykö nämä kaasolle? En millään viitsisi ostaa uutta juhlapukua joka on sopiva vaan raskaana ollessa....

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo, ei voi olla noin. Kannattaa melkein mennä lääkäriin jos nyt muka noin kovasti turvottaa..

Vierailija
2/8 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hieman illalla vatsaa turvottaa ja viime raskaudessa rv 8 (jolloin nyt on ne häät) oli iltaisin ihan pallona vatsa. Eli veikkaisin että ei mahdu jo ilman raskauttakin todella tyköistuva juhla-asu. t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaus ei siihen voi olla vielä syynä. Jos olet lihonut, etkä viitsi ostaa uutta juhla-asua, vuokraa sellainen. Tarvetta juhlaville vaatteille tulee myös myöhemmin raskausaikana ja raskautesi jälkeen, esimerkiksi ristiäisissä, joten sopivan kokoinen vaate tuskin on turha investointi.

Vierailija
4/8 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihan tavallista, että toisessa raskaudessa vatsa on aiemmin isompi ja esim turvotusta voi olla enemmän. Esimerkiksi siskoni piti yhtä äitiyshametta ja viikolla 7 kun tuntui mukavammalta kun tavalliset vaatteet... t. ap

Vierailija
5/8 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin mielestäni kaason pitää pukeutua "oikeaan" juhlapukuun, koska kaaso on yleensä paljon esillä hääparin lisäksi. Olin kerran yksissä suurissa häissä, joissa kaaso oli jossain H&M neuletakissa (eikä ollut raskaana), vaikka muilla oli juhlapuvut. Siihen jotenkin kiinnitti huomiota kun oli niin eri tyyliä.

Vierailija
6/8 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasojenkin pukuja vuokrataan, silloin ei tarvitsisi ostaa omaa vain yhtä käyttökertaa varten. Tai voisitko neuvotella kuluista morsiusparin kanssa? Periaatteessahan on niin, että jos hääpari haluaa vaikuttaa kaason/best manin pukeutumiseen, he myös osallistuvat kustannuksiin. Tai osta uusi puku ja myy se käytön jälkeen, jos se vaikuttaa halvemmalta kuin vuokraaminen.

Kaason puvun tulisi kuitenkin olla selvästi juhlava, itse olen käyttänyt juuri tuollaisia "iltapukutyyppisiä", siis pitkiä juhlapukuja.

Vierailija
7/8 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koskaan siis koskaan, en ole tarvinnut äitiysvaatteita ennen viikkoa 20-25. Ja olen lääkäreiden mukaan ihan täysin tavallinen/normaali odottaja.

Joten läskiä se vaan on.

Nyt on alet päällä, mene vaikka H&M:lle ostamaan mamma-puolen mekko. Voit sitten käyttää sitä äitiysvaatteena.

Vierailija
8/8 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kahdestikin. Ja kyllä ne vanhat vaatteet mahtuvat vielä viikolla 8. Nyt vaan lisää liikuntaa ja keveämpää syömistä ja runsaasti juotavaa, niin ei turvotukset häiritse. Jos maha tosiaan pömpöttää, eikä hame mahdu kiinni, pystyisitkö tuunaamaan asua jotenkin. Esim. hame hiukan auki (kuminauhaviritys) ja juhlava huivi lantiolle.