Aion juoda lasin viiniä joulupöydässä, vaikka imetän
Tulkaa haukkumaan alkkikseksi, te av-palstan pyhimysmammat! Saatanpa ottaa myös yhden oluen saunan jälkeen tänään.
Kommentit (91)
Perhepedissä ei kannata nukkua jos on juonut alkoholia. Voi kääntyä vahingossa lapsen päälle ja tukehduttaa lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pumppaisin tuossa tilanteessa maitoa ennen alkoholin nauttimista, jos vauva suinkin juo maitoa tissin lisäksi tuttipullosta tai esim. hörppyyttämällä.
Miksi?
Siksi!
Eli et osaa selittää, tuntuu vain siltä.
Itsestäänselvyyksiä ei tarvitse selittää.
Väiti kirjoitti:
Miksi.. Siksi ettei kukaan halua antaa vauvalle maitoa jossa on prosentteja. Toisekseen viinimaito voi maistuakin vauvasta pahalta.
No ei tietenkään halua, mutta kun siinä maidossa ei olekaan prosentteja, vaan promilleja. Ymmärrän kyllä, että et käsitä eroa. Viesteistäsi on tullut aika selvästi ilmi, että olet aika yksinkertainen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Joo, kyllä sitä saattaa ottaa kun on antanut juuri maitoa ja jos voi olla varma että vauva ei tuntiin- kahteen tarvi tissiä. Se täytyy kattoa..
Ei tarvitse yhden lasin kanssa pitää mitään varoaikoja, eikä kyllä kahdenkaan.
Nykyviinissä on helposti 15t-%.. Se on melko helvetin väkevää ja kyllä jos sellaista kietaisee pitkän lasillisen täytyy hetki vartoilla. On totta että veren alkoholipitoisuus on promilleja tuosta viinin alkoholipitoisuudesta ja siitä erittyy rintamaitoon osa mutta kuitenkin..
Itse olen pystynyt asian kanssa elämään vaikka neljää lasta olen imettänyt ja melkoinen nappasuu viinin kanssa olenkin..No minä en ole nappasuu, mutta kun se veren ja maidon alkoholipitoisuus on tosiaan promilleja, niin ei ole mitään syytä pitää mitään varoaikoja. Pidä sinä toki se väliaika, mutta ei tarvitse sitä muille neuvoa.
No kyllä siinä täytyy vähän väliä pitää, eihän se ole mukavaa pikku päissään vauvalle maitoa antaa, etkä edes saa ottaa vauvaa syliin jos olet maistissa.. Kannattaa muistaa sekin.
Miksi pitää vähän väliä pitää, kerro nyt se. Jos mä juon ruuan kanssa lasin viiniä, en ole päissäni.
No jos et ole ruoan jälkeen 15t-% viinistä päissäsi, se tarkoittaa sitä että olet alkoholisti. Vaikka et itse sitä huomaa, on veressäsi alkoholia ja myös rintamaidossasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pumppaisin tuossa tilanteessa maitoa ennen alkoholin nauttimista, jos vauva suinkin juo maitoa tissin lisäksi tuttipullosta tai esim. hörppyyttämällä.
Miksi?
Siksi!
Sinäkään et tiedä, että maidossa on alkoholia sama määrä kuin veressä, eli promilleja. Sillä ei ole merkitystä vauvan kannalta. Kannattaa ottaa selvää, niin ei yritä jakaa muille väärää tietoa.
Väiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Joo, kyllä sitä saattaa ottaa kun on antanut juuri maitoa ja jos voi olla varma että vauva ei tuntiin- kahteen tarvi tissiä. Se täytyy kattoa..
Nykyviinissä on helposti 15t-%.. Se on melko helvetin väkevää ja kyllä jos sellaista kietaisee pitkän lasillisen täytyy hetki vartoilla. On totta että veren alkoholipitoisuus on promilleja tuosta viinin alkoholipitoisuudesta ja siitä erittyy rintamaitoon osa mutta kuitenkin..
Itse olen pystynyt asian kanssa elämään vaikka neljää lasta olen imettänyt ja melkoinen nappasuu viinin kanssa olenkin..No minä en ole nappasuu, mutta kun se veren ja maidon alkoholipitoisuus on tosiaan promilleja, niin ei ole mitään syytä pitää mitään varoaikoja. Pidä sinä toki se väliaika, mutta ei tarvitse sitä muille neuvoa.
No kyllä siinä täytyy vähän väliä pitää, eihän se ole mukavaa pikku päissään vauvalle maitoa antaa, etkä edes saa ottaa vauvaa syliin jos olet maistissa.. Kannattaa muistaa sekin.
Miksi pitää vähän väliä pitää, kerro nyt se. Jos mä juon ruuan kanssa lasin viiniä, en ole päissäni.
No jos et ole ruoan jälkeen 15t-% viinistä päissäsi, se tarkoittaa sitä että olet alkoholisti. Vaikka et itse sitä huomaa, on veressäsi alkoholia ja myös rintamaidossasi.
Sä keksit tällaisia kummallisia sääntöjä, joiden kuvittelet pätevän muidenkin maailmassa. SÄ et taida edes tietää, mikä on alkoholisti.
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Sä keksit tällaisia kummallisia sääntöjä, joiden kuvittelet pätevän muidenkin maailmassa. SÄ et taida edes tietää, mikä on alkoholisti.
No sinä vaikutat pahasti alkkikselta jos lasillinen viiniä ei tunnu missään ja puolustelet juomistasi noin kovasti ja olet valmis laittamaan ryyppäämisen lapsen hyvinvoinnin ja turvallisuuden edelle. Ja kyllä, jos juot lasin viiniä niin on järkevää pitää tunnin tauko imetyksestä jottet varmasti anna lapselle alkoholipitoista maitoa. Tai jos olet humalassa olisi parempi olla koskematta vauvaan ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Siksi!
Sinäkään et tiedä, että maidossa on alkoholia sama määrä kuin veressä, eli promilleja. Sillä ei ole merkitystä vauvan kannalta. Kannattaa ottaa selvää, niin ei yritä jakaa muille väärää tietoa.
No ei ole, tuo pätee silloin kun on vauva mahassa ja sama verenkierto. Maitoon erittyy alkoholia hyvin vähän mutta erittyy kuitenkin. Kännissä ei saa imettää eikä edes pidellä vauvaa.
Ja aika tekijä on sellainen jolla ei mene lasillinen viiniä päähän.
Itse olen vuosia harjoitellut ja silti menee päähän niin että kilinä käy, oli ruokaa tai ei.
Onko nykyteineille vaikeaa olla selvinpäin lapsen saatuaan.
Minkäkikoisia lasillisia te oikein juotte jos päähän menee niin että kilinä oikein käy? Ei sitä lasillista tarvitse ykkösellä vetää :D
Jos on aivan pakko juoda, mikset pumppaa maitoa etukäteen ja juo sitten vaikka enemmänkin kuin yksi lasi? Tämän jälkeen odotat että alkoholi häviää ja käytät valmiiksi pumpattua maitoa.
Tää viinintissuttelu on sellainen muoti- ilmiö naisten keskuudessa. Pahaa tekee. Ainahan sitä nyt voi lasillisen ottaa raskaana ja imettäessä ja vaikka koska.. Työviikot jaksetaan kunhan on viikonloppuna viiniä tiedossa. Ei voi olla niin hankalaa olla tarkkana sen viininsä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minkäkikoisia lasillisia te oikein juotte jos päähän menee niin että kilinä oikein käy? Ei sitä lasillista tarvitse ykkösellä vetää :D
No voi vitsi, eihän mulla olekaan mitään hätää.. Mä luulin olevani vähän alkkis kun juopottelen mutta mullahan menee jo desi viiniä päähän. Eikun jatkamaan harjoittelua..
Aika pelottavaa kyllä miten viinaan meneviä äitejä täällä on. Kyllä sen viinilasin jälkeen voi tunnin odottaa ennen kuin imettää. Nää on näitä jotka varmaan raskausaikanakin tissuttelee ja sit ihmettelee kun lapsella on jos jonkinlaista käytösongelmaa,
Vierailija kirjoitti:
Miksi osa imettävistä naisista luulee että ne on poikkeuksellisen rohkeita, erilaisia ja moderneja jos ne luo lasin viiniä? Kun niitä hysteerikkomammoja se kauhistuttaa, mutta suurinta osaa ei jaksa kiinnostaa.. Mä oon seurannut vierestä tätä "nyt mä otan ainakin sen lasin viiniä" ja kuunnellut sen jälkeen pyytämättä sen saarnan siitä mikä tutkimustulos sanoo mitäkin. Ja sit on näitä keiden mielestä heidän lapsilleen ei saa edes näyttää kaljapulloa ennen kuin se vauveli ( <3 <3 <3) on vähintään 35, mutta silloin sillä on jo omia vauvoja niin ei sitä enää voi sit ryyppääminen kiinnostaa kuitenkaan..
Tai sit ne on niitä, jotka oikeasti ottaa vähän reilummin...
Ei kai kukaan normaali ala puolustemaan yhtä lasillista? Jos kokisi sen niin häpeäksi, luulisi että ottaisi sen sitten kotona yksin ettei tarvi kellekään selitellä? Onko tuollaisella selittelijällä jotain traumoja alkonkäytöstä? Sehän on nimittäin palstan mukaan erittäin paheksuttava asia. Ap on sekopää, joka on tehnyt jo kymmenen aloitusta, jossa paheksuu hyvin vähän tai ei ollenkaan alkoholia juovia.
Yhdenkään lääkärin en ole koskaan kuullut lasillista kieltävän äidiltä imetysaikana.
Monen avmammam kylläkin.
Olen ottanut useamman kerran lasillisen imetysaikana, joskus ollut pumpattua maitoa ja joskus ei. Jekovit tipat sisältää saman verran puhdasta alkoholia kuin 100ml 0.5 promillista maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Onko nykyteineille vaikeaa olla selvinpäin lapsen saatuaan.
Minusta taas näyttää, että nuo tissuttelijat on vähän vanhempia äitejä, plus 30+. Sellaisia oikein hienoja ja "sivistyneitä", kova halu olla kuten Keski-Euroopassa :D
Keski-Euroopassa ei vaan mene kovin hyvin, mitä tulee alkoholiongelmaan.
Väiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Siksi!
No ei ole, tuo pätee silloin kun on vauva mahassa ja sama verenkierto. Maitoon erittyy alkoholia hyvin vähän mutta erittyy kuitenkin. Kännissä ei saa imettää eikä edes pidellä vauvaa.
Ja aika tekijä on sellainen jolla ei mene lasillinen viiniä päähän.
Itse olen vuosia harjoitellut ja silti menee päähän niin että kilinä käy, oli ruokaa tai ei.
En ole ylmepi mutta kyllä hän oikeassa on:
https://www.thl.fi/fi/web/lastenneuvolakasikirja/tietopaketit/imetys/im…
"Imettävän äidin nauttima alkoholi siirtyy rintamaitoon, jossa sen pitoisuus vastaa veren alkoholipitoisuutta."
Vierailija kirjoitti:
Yhdenkään lääkärin en ole koskaan kuullut lasillista kieltävän äidiltä imetysaikana.
Monen avmammam kylläkin.
Olen ottanut useamman kerran lasillisen imetysaikana, joskus ollut pumpattua maitoa ja joskus ei. Jekovit tipat sisältää saman verran puhdasta alkoholia kuin 100ml 0.5 promillista maitoa.
Lähde tälle jekovit väitteelle?
Itse en noita tippoja edes käyttäisi, ne kaikista surkeimpia mitä tulee D-vitamiineihin. Öljyn kanssa imeytyy paremmin. Ja iso miinus, jos alkoholia on muka noin paljon!
Miksi.. Siksi ettei kukaan halua antaa vauvalle maitoa jossa on prosentteja. Toisekseen viinimaito voi maistuakin vauvasta pahalta.