Aion juoda lasin viiniä joulupöydässä, vaikka imetän
Tulkaa haukkumaan alkkikseksi, te av-palstan pyhimysmammat! Saatanpa ottaa myös yhden oluen saunan jälkeen tänään.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Joo, kyllä sitä saattaa ottaa kun on antanut juuri maitoa ja jos voi olla varma että vauva ei tuntiin- kahteen tarvi tissiä. Se täytyy kattoa..
Ei tarvitse yhden lasin kanssa pitää mitään varoaikoja, eikä kyllä kahdenkaan.
Nykyviinissä on helposti 15t-%.. Se on melko helvetin väkevää ja kyllä jos sellaista kietaisee pitkän lasillisen täytyy hetki vartoilla. On totta että veren alkoholipitoisuus on promilleja tuosta viinin alkoholipitoisuudesta ja siitä erittyy rintamaitoon osa mutta kuitenkin..
Itse olen pystynyt asian kanssa elämään vaikka neljää lasta olen imettänyt ja melkoinen nappasuu viinin kanssa olenkin..No minä en ole nappasuu, mutta kun se veren ja maidon alkoholipitoisuus on tosiaan promilleja, niin ei ole mitään syytä pitää mitään varoaikoja. Pidä sinä toki se väliaika, mutta ei tarvitse sitä muille neuvoa.
Odottakaa vaan, kymmenen vuoden päästä viimeistään tutkimukset kertoo, että vauvoille on haittaa pienistäkin määristä alkoholia, etenkin säännöllisesti "nautittuna". Johan nyt on selvinnyt, että aikuisellekin on, ei ole turvallista rajaa tiedossa, mitä tulee terveysvaikutuksiin. Miksi vauva olisi eri asia, etenkin kun sen aivot kehittyy vielä?
Itselläni pitäisi olla jo aikamoinen riippuvuus, että menisin tuossa tilanteessa riskillä.
Väiti kirjoitti:
Tää viinintissuttelu on sellainen muoti- ilmiö naisten keskuudessa. Pahaa tekee. Ainahan sitä nyt voi lasillisen ottaa raskaana ja imettäessä ja vaikka koska.. Työviikot jaksetaan kunhan on viikonloppuna viiniä tiedossa. Ei voi olla niin hankalaa olla tarkkana sen viininsä kanssa.
Mistä päättelet että viini tai alkoholi olisi jokaviikkoinen rutiini? Esim. minulla sattuu itsenäisyyspäivä ja joulupyhät imettämisen aikaan, jolloin varmasti kilistelen kouhuvalla ja ruuan kanssa otan viiniä. Edellisen kerran tuli juotua viimeksi juhannuksena.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä hei, en ole tehnyt tänne aiemmin yhtään aloitusta tästä aiheesta. Minusta täällä vain pyörii ihmeellistä alkoholivammaista sakkia, jotka katsovat oikeudekseen syyllistää niitä äitejä, jotka edes katsovat alkoholiin päin. Alkoholisti ei ole ihminen, joka juo joskus lasin viiniä ruoan kanssa tai oluen saunan jälkeen. Ja on täysin sekopäistä pitää imettävää äitiä, joka juo max. 12 cl lasin punaviiniä joulupöydässä, alkoholistina.
Joo, et varmaan :D Vedä käteen trolli, mitali tulee postissa.
Ei kukaan pidä lasillista viiniä nauttivaa äitiä alkkiksena mutta sellaista pidän joka laittaa oman juomisesta saatavan nautinnon lapsen hyvinvoinnin edelle. Otan itsekin varmasti useammankin lasillisen jouluna mutta meillä on mies aina selvinpäin, en imetä vauvaa jos olen juuri ottanut enkä edes nostele vauvaa jos tunnen olevani huppelissa.
Ei se nyt voi olla niin vaikeaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdenkään lääkärin en ole koskaan kuullut lasillista kieltävän äidiltä imetysaikana.
Monen avmammam kylläkin.
Olen ottanut useamman kerran lasillisen imetysaikana, joskus ollut pumpattua maitoa ja joskus ei. Jekovit tipat sisältää saman verran puhdasta alkoholia kuin 100ml 0.5 promillista maitoa.
Lähde tälle jekovit väitteelle?
Itse en noita tippoja edes käyttäisi, ne kaikista surkeimpia mitä tulee D-vitamiineihin. Öljyn kanssa imeytyy paremmin. Ja iso miinus, jos alkoholia on muka noin paljon!
http://www.hs.fi/m/elama/a1442287886068
Ymmärrän kyllä että moni karsastaa alkoholia jopa ihan lasten kanssa, mutta kohtuukäyttäjiä on turha moralisoida.
Varmasti pystyt etsimään myös tutkimuksia aiheesta eri tietokannoista.
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Tää viinintissuttelu on sellainen muoti- ilmiö naisten keskuudessa. Pahaa tekee. Ainahan sitä nyt voi lasillisen ottaa raskaana ja imettäessä ja vaikka koska.. Työviikot jaksetaan kunhan on viikonloppuna viiniä tiedossa. Ei voi olla niin hankalaa olla tarkkana sen viininsä kanssa.
Mistä päättelet että viini tai alkoholi olisi jokaviikkoinen rutiini? Esim. minulla sattuu itsenäisyyspäivä ja joulupyhät imettämisen aikaan, jolloin varmasti kilistelen kouhuvalla ja ruuan kanssa otan viiniä. Edellisen kerran tuli juotua viimeksi juhannuksena.
Miksi sulla on tarve puolustella kohtuukäyttöäsi? Vain hyvin harva paheksuu sellaista, Suomessa ymmärretään hyvin ihan kunnon alkkiksiakin. Tietäisit vaan, millaista paheksuntaa absolutistit ja joskus alkoholista kieltäytyvät kokee.
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Voi vittu, mulla on kuule neljästä lapsesta sattunut raskauksia ja imetyksiä melkoisen monen juhlapyhän kohtaan.
Raskaana en ole koskenut alkoholiin IKINÄ ja imettäessä tasan pitänyt varoaikoja ja katsonut ettei mun tarvi huppelissa olla vauvan ainoa huoltaja. Ja olen saanut kuitenkin juoda ihan tarpeekseni..
Kilistele ja kalistele. Juo vaikka kaksin käsin mutta älä nyt samalla kittaa kun istut imettämässä
Kun siitä ei ole mitään tutkimustietoja
Koska se on tabu suomessa
Äläkä nyt saakeli mene koskemaan vauvaan kun olet siitä kuoharista päissäsi.
Ei ole vaikeaa!
Turvallista joulua ja uutta vuotta kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdenkään lääkärin en ole koskaan kuullut lasillista kieltävän äidiltä imetysaikana.
Monen avmammam kylläkin.
Olen ottanut useamman kerran lasillisen imetysaikana, joskus ollut pumpattua maitoa ja joskus ei. Jekovit tipat sisältää saman verran puhdasta alkoholia kuin 100ml 0.5 promillista maitoa.
Itse en noita tippoja edes käyttäisi, ne kaikista surkeimpia mitä tulee D-vitamiineihin. Öljyn kanssa imeytyy paremmin. Ja iso miinus, jos alkoholia on muka noin paljon!http://www.hs.fi/m/elama/a1442287886068
Ymmärrän kyllä että moni karsastaa alkoholia jopa ihan lasten kanssa, mutta kohtuukäyttäjiä on turha moralisoida.
Yhden tai kaksi lasia viikossa. Eihän tuossa sanottu jekoviteista mitään? Asia sallitaan siksi, etteivät äidit tuntisi syyllisyyttä alkonkäytöstään, joka voi olla pahempi lapselle. Mieti nyt vihainen äiti, jota vituttaa kun isä saa vetää niin paljon kuin huvittaa?! Jäisi imetys aika monella suomimammalla väliin, jos suositus olisi ei tippaakaan. Ja lisäksi joutuisi katselemaan monia uhriutuvia marttyyrimammoja valittamassa. Lääkäreiden täytyy tarkastella ja miettiä asian vaikutuksia vähän suuremmassa mittakaavassa. Sinä et varmaan tätä tiennyt?
Parempi on silti olla ottamatta riskiä, suositukset muuttuu koko ajan. Etenkin alkoholin suhteen on alettu ymmärtää koko ajan paremmin, että pienetkin määrät ovat haitallisia.
Vierailija kirjoitti:
Minkäkikoisia lasillisia te oikein juotte jos päähän menee niin että kilinä oikein käy? Ei sitä lasillista tarvitse ykkösellä vetää :D
Ei, vaan kaikilla ei ole noussut sietokyky yhtä korkeaksi kuin sinulla. Sehän on pitkän harjoittelun tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen avmammam kylläkin.
Itse en noita tippoja edes käyttäisi, ne kaikista surkeimpia mitä tulee D-vitamiineihin. Öljyn kanssa imeytyy paremmin. Ja iso miinus, jos alkoholia on muka noin paljon!http://www.hs.fi/m/elama/a1442287886068
Yhden tai kaksi lasia viikossa. Eihän tuossa sanottu jekoviteista mitään? Asia sallitaan siksi, etteivät äidit tuntisi syyllisyyttä alkonkäytöstään, joka voi olla pahempi lapselle. Mieti nyt vihainen äiti, jota vituttaa kun isä saa vetää niin paljon kuin huvittaa?! Jäisi imetys aika monella suomimammalla väliin, jos suositus olisi ei tippaakaan. Ja lisäksi joutuisi katselemaan monia uhriutuvia marttyyrimammoja valittamassa. Lääkäreiden täytyy tarkastella ja miettiä asian vaikutuksia vähän suuremmassa mittakaavassa. Sinä et varmaan tätä tiennyt?
Parempi on silti olla ottamatta riskiä, suositukset muuttuu koko ajan. Etenkin alkoholin suhteen on alettu ymmärtää koko ajan paremmin, että pienetkin määrät ovat haitallisia.
Mun miestä huvittaa "vetää" korkeintaan kaksi lasia viiniä tai pari olutta kerrallaan. Useimmiten riittää se yksi olut tai yksi lasi viiniä. Tätä ei tapahdu edes joka viikko, eikä välttämättä joka toinenkaan. Olen toki hirveän kateellinen tästä. Mielelläni nauttisin itsekin yhdestä rentouttavasta viinilasillisesta ruoan kanssa tai ilman (riippuu viinistä).
Terveisiä suomalaisesta alkoholinhuuruisesta alkoholistiperheestä
Mä tykkään viinistä ja juon sitä melkeimpä aina kun on tarjolla ja sen verran kun sattuu maistumaan. Imetän vauvaa (tai no nykyään taaperoa) ihan vapaasti mitään varoaikoja laskematta. Siihen ei yksinkertaisesti ole mitään perusteita joten miksi yrittäisin hurskastella tuollaisella? Sanomattakin on selvää ettei vauvaa tai isompaa lasta hoideta humalassa.
Annan myös katsoa piirrettyjä, syödä joskus eineksiä (niitä jotka kelpaa myös itselle ruuaksi), sateella en jaksa ulkoilla, välillä menee kaksi viikkoa imuroimatta ja mitähän vielä...
Ihanaa kun ei tarvii perustaa muiden mielipiteistä tai suorittaa äitiyttä, todella nautin mun elämästä!
T. Nuori äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Miksi sulla on tarve puolustella kohtuukäyttöäsi? Vain hyvin harva paheksuu sellaista, Suomessa ymmärretään hyvin ihan kunnon alkkiksiakin. Tietäisit vaan, millaista paheksuntaa absolutistit ja joskus alkoholista kieltäytyvät kokee.
Missä kohtaa puolustelin juomistani? Kysyin perusteluja tuolle väitteelle ja heitin omasta elämästäni esimerkin. Heh, tulipa ihan Ensitreffit alttarilla Mikko mieleen: sanoi Heidi mitä hyvänsä niin Mikko: "älä ny ala taas puolustelee ittees." :D
Parhaat imettäjät vetivät kaksi kannua (n.5 litraa) olutta ja jumprun (n.3dl) paloviinaa päivässä vanhaan hyvään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Parhaat imettäjät vetivät kaksi kannua (n.5 litraa) olutta ja jumprun (n.3dl) paloviinaa päivässä vanhaan hyvään aikaan.
Niiden lapset olivat varmaankin vammaisia tai vähintään huomattavan tyhmiä. Nykyihminen on onneksi vähän älykkäämpi olento. Pitäisikö silti palata vanhaan, hyvään aikaan? Ei olisi äideillä masennusta, kun saisi hyvällä omalla tunnolla olla just sellainen vanhempi, kuin jaksaa! Ei ollut lastensuojelua kyttäämässäkään, mahtavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen avmammam kylläkin.
Mun miestä huvittaa "vetää" korkeintaan kaksi lasia viiniä tai pari olutta kerrallaan. Useimmiten riittää se yksi olut tai yksi lasi viiniä. Tätä ei tapahdu edes joka viikko, eikä välttämättä joka toinenkaan. Olen toki hirveän kateellinen tästä. Mielelläni nauttisin itsekin yhdestä rentouttavasta viinilasillisesta ruoan kanssa tai ilman (riippuu viinistä).
Terveisiä suomalaisesta alkoholinhuuruisesta alkoholistiperheestä
Nautit vakavalla asialla vitsailusta? Suomessa on järkyttävä määrä alkoholinhuuruisia alkoholistiperheitä, tuntuu aina se fakta unohtuvan. Täälläkin käy varmaan jonkun sellaisen äiti tai isä.
Mutta Suomessa alkoholi on pyhä. Vasta silloin on ok olla huolissaan, kun on asunto mennyt alta tai perhe tapettu kännipäissään.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään viinistä ja juon sitä melkeimpä aina kun on tarjolla ja sen verran kun sattuu maistumaan. Imetän vauvaa (tai no nykyään taaperoa) ihan vapaasti mitään varoaikoja laskematta. Siihen ei yksinkertaisesti ole mitään perusteita joten miksi yrittäisin hurskastella tuollaisella? Sanomattakin on selvää ettei vauvaa tai iso mpaa lasta hoideta humalassa.
Annan myös katsoa piirrettyjä, syödä joskus eineksiä (niitä jotka kelpaa myös itselle ruuaksi), sateella en jaksa ulkoilla, välillä menee kaksi viikkoa imuroimatta ja mitähän vielä...
Ihanaa kun ei tarvii perustaa muiden mielipiteistä tai suorittaa äitiyttä, todella nautin mun elämästä!
T. Nuori äiti
Muuten ok, mutta varoajat kannattaa laskea juomisen ja imetyksen välille. Samoin myös tupakoinnin ja imetyksen välille. T: toinen nuori äiti ja lääkäri
Ah ihanaa..jätän imuroimatta ja syödään eineksiä ja ryyppään ja annan alkomaitoa vauvalle. Elämän kohokohta on viina! Nuori ihana vapaa äiti. Hyi helevetti kun sylettää tuollaset, sori nyt vaan, nousi kukkahattutäti taas pintaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään viinistä ja juon sitä melkeimpä aina kun on tarjolla ja sen verran kun sattuu maistumaan. Imetän vauvaa (tai no nykyään taaperoa) ihan vapaasti mitään varoaikoja laskematta. Siihen ei yksinkertaisesti ole mitään perusteita joten miksi yrittäisin hurskastella tuollaisella? Sanomattakin on selvää ettei vauvaa tai isompaa lasta hoideta humalassa.
T. Nuori äiti
Mihikähän perustuu tuo väite ettei sillä olisi mitään perusteita? Tuosta on tehty runsaasti tieteellistä tutkimusta, että maidon alkoholipitoisuus vastaa veren alkoholipitoisuutta.
Ap tässä hei, en ole tehnyt tänne aiemmin yhtään aloitusta tästä aiheesta. Minusta täällä vain pyörii ihmeellistä alkoholivammaista sakkia, jotka katsovat oikeudekseen syyllistää niitä äitejä, jotka edes katsovat alkoholiin päin. Alkoholisti ei ole ihminen, joka juo joskus lasin viiniä ruoan kanssa tai oluen saunan jälkeen. Ja on täysin sekopäistä pitää imettävää äitiä, joka juo max. 12 cl lasin punaviiniä joulupöydässä, alkoholistina.