Mä en käsitä aikuisia ihmisiä, jotka syyllistävät toisia aikuisia, jotka juovat juhlaruoan kanssa alkoholia
Kasvakaa nyt jumalauta aikuisiks ja ymmärtäkää kohtuukäytön ja liikakäytön ero. Ruoan kanssa nautittu viinilasillinen tai kaksi ei tee kenestäkään mitään kännistä sössöttäjää, joka ei pysy pystyssä ja menettää muistinsa.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Älä sinä alkkis huutele vaan pistä se korkki kiinni!
Mä en oo mikään alkkis. Vaikka sun äitis oli alkoholisti joka sua hakkas kännis niin se ei tarkoita, että kukaan ei osaa juoda kohtuudella.
Matti Vanhanen. Pääministerinä tarjoili illallisella mehua Putinille. Tuntuu olevan edelleenkin yhtä rajoittunut.
Olen itse alkoholisti, joskin jo jokusen vuoden kuivilla ollut. Minulle on täysin ok että ruuan kanssa otetaan viiniä (tai vaikka ruokasnapsit). Ei, en itse todellakaan ota koska se ei jäisi siihen lasilliseen kahteen kuin omissa kuvitelmissani mutta muille sen kyllä suon ilman moraalisaarnoja. Kaikki kun eivät ole samanlaisia kuin minä. Onneksi.
Minulle tulee noista aina mieleen, että henkilöillä itsellään on ongelmia alkoholin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kasvakaa nyt jumalauta aikuisiks ja ymmärtäkää kohtuukäytön ja liikakäytön ero. Ruoan kanssa nautittu viinilasillinen tai kaksi ei tee kenestäkään mitään kännistä sössöttäjää, joka ei pysy pystyssä ja menettää muistinsa.
Taidat olla juoppo jos se mitä tuntemattomat ajattelee häiritsee noin kovasti.
Muakaan ei haittaa yhtään, jos joku on absolutisti ja haluaa itse elää sillä tavalla. Tunnen myös ihmisiä, jotka vetävät kuitenkin aina jonkin moralisointivaihteen päälle esim. pikkujouluissa, naureskelevat toisille ja jälkikäteen suureen ääneen puivat, kuinka "sekin oli niiiiin kännissä".
Eli käytännössä siis omaa syyllisyydentunnetta ja alkoholiin liittyviä traumoja käsitellään moralisoimalla toisia ihmisiä. En itsekään pidä mistään örvellyksestä, mutta ärsyttää ihmiset, jotka kovat elämänfilosofiakseen julistaa täysraittiuden tärkeyttä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee noista aina mieleen, että henkilöillä itsellään on ongelmia alkoholin kanssa.
Tai oikeastaan kiihkomielisimmät tuntuu olevan niitä, joilla on lapsuudesta traumoja aiheesta ja se on ihan ymmärrettävää tietenkin. Mutta heillä on se asenne, että jos vaikka rippijuhlissa tarjotaan lasillinen samppanjaa, Ville-eno vetää perseet. Heille ei ole olemassa ihmisiä, jotka voisivat hallita käytön, vaan avattu pullo tarkoittaa, että se kiskotaan äkkiä loppuun ja avataan lennosta seuraava ja seuraava ja seuraava ja örvelletään kännissä joulukuusen juurella.
Tunnen pari alkoholistia, jotka ovat olleet raittiina reilusti yli 10 vuotta. Heillä juhlissa on tarjolla ruoan kanssa viiniä, on jopa kahvit ja konjakit. Eivätkä he paheksu muiden alkoholinkäyttöä. Yksi on miespuolinen kaverimme kouluvuosilta, jolla homma lähti lapasesta opiskeluaikana ja toinen on 70 v. ystäväni isä. Nuorempi on ollut juomatta n. 20 vuotta, vanhempi varmaan jotain 35 vuotta.
Kaverin isä mm. järkkää joka vuosi perinteiset rapukekkerit ja vappubrunssin isolle porukalle ja siellä on aina alkoholia tarjolla, hän vain itse ei ota mitään alkoholia sisältävää, kuten ei moni muukaan juhlissa.
Oisit sanonut, että Sun miehellä on sekä henkisiä, että fyysisiä ulottuvuuksia joiden tuottama nautinto kompensoi pituutta, niin että se on toisarvoinen seikka teidän rakkaussuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla idiootti, kun et ymmärrä miksi turha syyllistäminen ärsyttää. Yhtä lailla vituttaa vegaanit, jotka syyllistävät toisia lihansyönnistä tai sitten ihmiset, jotka syyllistävät, jos joku ei osta reilun kaupan paskatuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo mikään alkkis. Vaikka sun äitis oli alkoholisti joka sua hakkas kännis niin se ei tarkoita, että kukaan ei osaa juoda kohtuudella.
No nyt on vihaista! En halua edes tietää, kuinka aggressiivinen olet kännissä :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholismista parantuminen lähtee myöntämällä sairaus ensin itselleen. Sinulla on vielä toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla idiootti, kun et ymmärrä miksi turha syyllistäminen ärsyttää. Yhtä lailla vituttaa vegaanit, jotka syyllistävät toisia lihansyönnistä tai sitten ihmiset, jotka syyllistävät, jos joku ei osta reilun kaupan paskatuotteita.
Ymmärrätkö itse, miksi alkoholiriippuvaisten ymmärtämättömyys ja suoranainen herjaus ärsyttää absolutisteja ja vähän käyttäviä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholismista parantuminen lähtee myöntämällä sairaus ensin itselleen. Sinulla on vielä toivoa.
Harmi kun vähä-älyisyydestä ei voi parantua. :(
Vierailija kirjoitti:
Muakaan ei haittaa yhtään, jos joku on absolutisti ja haluaa itse elää sillä tavalla. Tunnen myös ihmisiä, jotka vetävät kuitenkin aina jonkin moralisointivaihteen päälle esim. pikkujouluissa, naureskelevat toisille ja jälkikäteen suureen ääneen puivat, kuinka "sekin oli niiiiin kännissä".
Eli käytännössä siis omaa syyllisyydentunnetta ja alkoholiin liittyviä traumoja käsitellään moralisoimalla toisia ihmisiä. En itsekään pidä mistään örvellyksestä, mutta ärsyttää ihmiset, jotka kovat elämänfilosofiakseen julistaa täysraittiuden tärkeyttä.
Saman olen huomannut toisinpäin, käyttäjiltä kieltäytyjille, suomessa on itse asiassa yleisempää näin päin. Omaa syyllisyydentunnetta, huonoa omaatuntoa ja traumoja käsitellään moralisoimalla toisia ihmisiä. Siis juopot ja keskivertokäyttäjät haukkuu absolutisteja sairaiksi, näin esimerkkinä. Kuten näissäkin ketjuissa näkyy.
"Luuletko olevasi parempi, kun et juo!? Oikeasti olet sairas, joka kuuluu terapiaan!" :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juomisen lopettaminen voi korjata aivoja vähäsen. Kokeile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö itse, miksi alkoholiriippuvaisten ymmärtämättömyys ja suoranainen herjaus ärsyttää absolutisteja ja vähän käyttäviä?
Ymmärrätkö miten vituttaa kun joku alkkiksen äpärä haukkuu alkoholiin normaalisti suhtautuvaa alkkikseks? Jos joku ei juo, niin hyvä, mutta jostain viinilasillisesta ruoan kanssa on vitun idioottimaista länkyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tais sun alkoholistiäidin raskaudenaikainen ryyppääminen tehdä susta todellisen idiootin. Älä muita syytä äitis alkoholiriippuvuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tais sun alkoholistiäidin raskaudenaikainen ryyppääminen tehdä susta todellisen idiootin. Älä muita syytä äitis alkoholiriippuvuudesta.
Sun angsti on sitä tasoa, että pitäisikö sun ottaa nyt krapularyyppy?