Miten puhelimen kameralla luetaan QR koodi?
Katselen tässä uutisia ja sanovat, että puhelimen kameralla voi lukea QR koodeja. Missä sellainen näppäin tai symboli on, mistä se onnistuu? Joskus vuosia sitten minulla oli ladattuna sovellus sitä varten, mutta nyt en ole uskaltanut ladata mitään kun en tiedä mikä on turvallinen.
Kommentit (12)
Et tarvi mitään appia, kuten eka vastaus väitti, etkä miätän näppäintäkään. Tähtäät vaan sitä QR-koodia ihan sillä kameralla. Et ota kuvaa, tähtäät vaan. Niin siihen kuvan alareunaan ilmestyy linkki, jota klikkaamalla pääset sitten sinne QR:n osoittamalle sivulle.
Ei kun löysinkin jo, että on jokin Google lens nykyään.
Et sä tarvi mitään appia. Kamera päälle, osoita QR-koodia, paina linkkiä joka ilmestyy näytölle siihen kuvan päälle, Applessa alareunaan.
Vierailija kirjoitti:
Et tarvi mitään appia, kuten eka vastaus väitti, etkä miätän näppäintäkään. Tähtäät vaan sitä QR-koodia ihan sillä kameralla. Et ota kuvaa, tähtäät vaan. Niin siihen kuvan alareunaan ilmestyy linkki, jota klikkaamalla pääset sitten sinne QR:n osoittamalle sivulle.
Olen koittanut, eikä tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos :)
Minulla ei onnistu kameralla. Pitää olla sovellus.
Mulla on kyllä puhelimessa sisäänrakennettu skanneri. Kameran lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos :)
Mikä puhelin sinulla on kun tuo toimii?
Android? Sun täytyy ap ensin käydä asetuksista laittamassa QR koodien skannausmahdollisuus päälle. Settings -> System Apps -> Camera -> Scan QR Codes.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei onnistu kameralla. Pitää olla sovellus.
Mikä puhelin / käyttöjärjestelmä? Itse teen työkseni mobiilikehitystä, ja kyllä näissä nykyisissä sekä Android- että iOS pohjaisissa toimii. Voi täytyä vaan laittaa kameran asetuksista ensin päälle se QR-koodien skannaus Android-puhelimessa. Applessa se on oletuksena päällä.
Mutta kun on kännykän selaimella lukemassa jotain sivua, ja siinä lukee lisätietoja skannaamalla tämä QR-koodi niin mitä ihmettä siinä pitää tehdä? En ole koskaan tajunnut.
Ja mitään linkkiä sivustolla ei siis ole, pelkkä koodi vain.
Osta pläy kaupasta äppi.