Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan uudessa työpaikassa ennen raskautta?

Vierailija
07.11.2016 |

Kuinka kauan olette olleet uudessa työpaikassa ennen kuin aloitte yrittämään raskautta? Esikoisemme on kohta 3v ja aloitin puoli vuotta sitten uudessa työpaikassa. Vauvakuume on tosi kova mutta mietityttää mahdollinen poissaolo uudesta työpaikasta :(

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut naiset voivat olla tuollaisia, joiden päähän ei mahdu muuta kuin lapset ja niiden hyysääminen? Heti kun joku harhautuu ottamaan töihin niin eikun lapsia vääntämään. Nyt eletään sentään vuotta 2016...

Milloin ne lapset pitäisi tehdä?

Lapsettomuudesta syyllistetään.

Ikävuosina 20 - 40 pitäisi opiskella, vakiintua työelämään ja hankkia lapset.

Yli 40-vuotiaana on vaikea tulla raskaaksi. Lisäksi on liian vanha joidenkin työnantajien makuun. Alle 40-vuotiaana taas olet riski työnantajalle kun saatat tulla raskaaksi.

Öö, onko niitä lapsia pakko tehdä ollenkaan? Oletko yhtään katsonut uutisia ja nähnyt, millaisessa maailmassa elämme ja miltä tulevaisuus näyttää?

Ja kommenttiisi siitä että "lapsettomuudesta syyllistetään" niin aikuinen ihminen voi tehdä omat päätöksensä ihan itse eikä olla heti hyppäämässä kaivoon kun joku ulkopuolinen päättää, että sinun kannattaisi hypätä kaivoon.

Siellä katkera maho ylijäämäkappale tai vaihtoehtoisesti kenellekään kelpaamaton pikkupilinen katkera mies taas vauhdissa.

En ole tuo jolle vastasit, mutta onko se edelleen jotenkin kamalan hankala ymmärtää, etteivät kaikki naiset todellakaan pidä räkänokkaisita kakaroista? Suurin osa näin ajattelevista ei todennäköisesti ole mahoja ja katkeruus...miksi ihmeessä kukaan olisi katkera jonkun ipanoista jos ei niistä pidä?

Vierailija
22/45 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatanan loiset. Kuppaatte rahaa miehiltänne ja työnantajiltanne. Potkut pitäisi antaa tuollaisille.

Jaa niin kuin millä logiikalla? Minun työnantajani ei maksanut 3 kk palkkaa eikä palkannut minulle sijaista eli suoria lisäkuluja äitiyslomastani ei firmalle tullut. Ja olin säästänyt ennen äitiyslomaa niin että koko 1,5 vuoden kotonaoloajan osallistuin perheen kuluihin ihan kuten ennenkin. Lyhensin asuntolainaakin oman osuuteni eli 700 e/kk. Niin että haistapa home.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hienoa, että Suomessa on työntekijän edut turvattu, mutta ei tarvii ihmetellä, miksi työantajat eivät mielellään palkkaa jotakuta joka jää ainakin pariksi vuodeksi pois töistä. Ja jotkut naiset tekevät tästä taidetta, käyvät töissä vaan just sopivasti ja eiku seuraava lapsi onkin tuloillaan. Ainakin yksityisellä pienellä firmalla tämä on pois suljettu vaihtoehto, jokaisen työpanos on tärkeä, entäs jos se "sijainen" onkin parempi, mitä sitten?

Vierailija
24/45 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pohtinut vähän samaa. Esikoisen kohdalla jäin "kätevästi" työttömäksi pari viikkoa ennen laskettua aikaa määräaikaisesta työsuhteesta. Lapsi on nyt vähän päälle vuoden ja olen juuri aloittanut uudessa työpaikassa. Haluaisin toisen lapsen jossain vaiheessa, mieluusti niin, ettei ikäeroa lapsilla olisi liian paljon. Toisaalta, jos sen toisen lapsen tulee joka tapauksessa saaneeksi tämän työsuhteen aikana, onko sillä niin väliä, missä vaiheessa äitiyslomalle sitten jää? Vakipaikan aikaansaama mielenrauha olisi tervettä vaihtelua vauva-aikaan.

Vierailija
25/45 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ollut uudessa työpaikassa vuoden kun jätettiin ehkäisy pois. Koska en ollut enää mikään parikymppinen, ajattelin että siinä menee varmaan joku tovi ennen kuin mitään tapahtuu ja reilusti 2 vuotta tulisi ihan vähintään täyteen, ehkä kolmekin. Vaan niinpä kävi että melkein heti tärppäsi ja nyt poden kamalaa syyllisyyttä siitä että jään 23 kk päästä aloittamisesta äitiyslomalle, ei siis tullut edes sitä kahta vuotta täyteen. Tuntuu tosi kurjalta palkita ihana työnantaja näin ikävällä tempulla, mutta lasten tekoa on lykätty ja lykätty ja kohta alkaa ikä painaa ihan oikeasti. Ja kyllähän siellä muutkin lisääntyy, ei siinä mitään, mutta suurin osa on sentään sen 3-4 vuotta odottanut ennen kuin on kehdannut alkaa vauvoja pullauttelemaan. Nämä parin vuoden sisällä äityslomalle jääneet ovat välillä vähemmän positiivisessa sävyssä kahvipöytäkeskusteln aiheena, ja ymmärrän kyllä ihan hyvin miksi.

Vierailija
26/45 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut naiset voivat olla tuollaisia, joiden päähän ei mahdu muuta kuin lapset ja niiden hyysääminen? Heti kun joku harhautuu ottamaan töihin niin eikun lapsia vääntämään. Nyt eletään sentään vuotta 2016...

Milloin ne lapset pitäisi tehdä?

Lapsettomuudesta syyllistetään.

Ikävuosina 20 - 40 pitäisi opiskella, vakiintua työelämään ja hankkia lapset.

Yli 40-vuotiaana on vaikea tulla raskaaksi. Lisäksi on liian vanha joidenkin työnantajien makuun. Alle 40-vuotiaana taas olet riski työnantajalle kun saatat tulla raskaaksi.

Öö, onko niitä lapsia pakko tehdä ollenkaan? Oletko yhtään katsonut uutisia ja nähnyt, millaisessa maailmassa elämme ja miltä tulevaisuus näyttää?

Ja kommenttiisi siitä että "lapsettomuudesta syyllistetään" niin aikuinen ihminen voi tehdä omat päätöksensä ihan itse eikä olla heti hyppäämässä kaivoon kun joku ulkopuolinen päättää, että sinun kannattaisi hypätä kaivoon.

Siellä katkera maho ylijäämäkappale tai vaihtoehtoisesti kenellekään kelpaamaton pikkupilinen katkera mies taas vauhdissa.

Kaikki eivät ole plussamainoksen plopsauttelijoita. On oikeastaan surullista, että sinun elämäsi ainoa sisältö on lisääntyminen.  Ihanaa lukea tällaisia kommentteja veronmaksajana kaltaisiltasi loiseläjiltä.

Höpsö, ei minlla ole lapsia, mutta edelleen määreitä jompikumpi pätee sinuun.

Miten noin typeräksi, kuin olet tullaan?

Olemalla katkera, kateellinen ja kaunainen koko ajan? Niinkuin sinä olet.

Vierailija
27/45 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut uudessa työssä tasan 9kk jäädessäni äitiyslomalle. Raskauduin siis lähes samantien työt aloitettuani. Olin poissa 1v8kk ja sen jälkeen olen ollut samoissa töissä jo 6vuotta, joten tuskimpa hirveän huono valinta olin. Samaan aikaan on kollegana ollut jo 3 sinkkumiestä, jotka jatkavat aina eteenpäin uusiin haasteisiin ja parempiin palkkoihin. Kumpi sitten on parempi työnantajalle, kun osaaminen aina lähtee ja perehdytys alkaa alusta...

Vierailija
28/45 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 4kk nykyisessä duunissa ennen kuin jouduin jäämään sairauslomalle ja sitten äitiyslomalle. Palasin työhön puolen vuoden kuluttua. Nykyään olen edennyt työssä huimasti ja tuottanut paljon tulosta ja lisäarvoa työpaikalleni.

29/45 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis koska on vuosi 2016 niinlakataan lisääntymästä, sitäkö meinasit?

Voi tulla vanhuksena sitten vähän paniikki, kun ei ole enää nuoria ihmisiä mm. sairaalassa sinua hoitamassa.

30/45 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä niin mielenkiintoinen se keskustelu, milloin nainen "saa" hankkia lapsen.

Jos hankit opiskeluaikana, olet vastuuton kun pitäisi olla valmistuttu ja vakiduuni.

Kun hankit valmistuttua ja siellä vakipaikassa työskennellessä, olet vastuuton kun et mieti yhtään työnantajan kannalta ja pilaat samalla nuorten naisten työllistymismahdollisuuksia.

Kun se yhteiskunta vaan ei pyöri ilman uusiutuvaa kansaa. Jos tänään lopetetaan lasten saanti, niin meidän ollessa vanhuksia (50-60v.) voisi maailma olla aika mielenkiintoinen paikka.

Vierailija
31/45 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kantaväestön syntyvyys on sitä luokkaa, että tehkää niitä lapsia vaan ihan rauhassa. Missään muussa maassa naisia tai äitejä ei syyllistetä lapsista tai raskaudesta vaan päin vastoin, siellä se on juhlan aihe kun lapsi syntyy eikä mikään häpeä.

Suurin ongelma tässä on naiset, miksi te syyllistätte? Te ehkä ette kestä "rääkyviä kakaroita" mutta miksi mielipiteenne pitäisi olla millään asteella tärkeä? Te olette itse luoneet sen ettei nainen ole tänä päivänäkään tasa-arvoinen töiden osalta. Onhan se toki kallista maksaa töistä poisolevalle jatkuvasti, mutta se on kuitenkin hyvä sijoitus koska ne lapsetkin tekevät tulevaisuudessa niitä töitä ja maksaa ne palkat ja palvelukodit missä sitten vanhana makaatte.

Vierailija
32/45 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kantaväestön syntyvyys on sitä luokkaa, että tehkää niitä lapsia vaan ihan rauhassa. Missään muussa maassa naisia tai äitejä ei syyllistetä lapsista tai raskaudesta vaan päin vastoin, siellä se on juhlan aihe kun lapsi syntyy eikä mikään häpeä.

Suurin ongelma tässä on naiset, miksi te syyllistätte? Te ehkä ette kestä "rääkyviä kakaroita" mutta miksi mielipiteenne pitäisi olla millään asteella tärkeä? Te olette itse luoneet sen ettei nainen ole tänä päivänäkään tasa-arvoinen töiden osalta. Onhan se toki kallista maksaa töistä poisolevalle jatkuvasti, mutta se on kuitenkin hyvä sijoitus koska ne lapsetkin tekevät tulevaisuudessa niitä töitä ja maksaa ne palkat ja palvelukodit missä sitten vanhana makaatte.

Amen! Järkyttävää, että naisia syyllistetään kun "ei ole muuta sisältöä elämässä kuin lisääntyminen". Voi apua mihin tässä maassa ollaan menossa. Miehiä taputetaan olalle kun lapsia tulee mutta nainen syyllistyy maanpetokseen tehdessään jopa 1 tai 2 lasta silloin kun on pakko eli työiässä. Siitä tulee pienimmillään vain parin vuoden poissaolo työelämästä monen kymmenen vuoden uran aikana ja lisää veronmaksajia syntyy. Ja vielä ihmetellään että miksi naiset eivät tee tai saa lapsia, kun vasta eläkeiässä se olisi moraalisesti hyväksyttävää ja siltikin vähintään ympäristörikos...

Vierailija
33/45 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minut valittiin parinkymmenen pätevän hakijan joukosta nykyiseen työhöni olin seitsemännellä kuulla raskaana, jäin hetikohta äitiyslomalle. Olen edelleen samoissa hommissa.

Tarkoitat siis että sen alun kuukauden työsession jälkeen olet ollut samasta firmasta nyt 10v äitiyslomalla ja hoitovapaalla. Pomo varmaan jaksaa onnitella itseään edelleen loistavasta rekrytoinnista.

Vierailija
34/45 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin heti, kun nää nuoret hoitajat saa vakipaikan, ollaan raskaana melkeen heti. Ainakin kaksi viimeksi paikan saanutta.

Vierailija
35/45 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääli vaan että lapsia tekee se porukka jonka ei pitäisi, eli vähän koulutetut (tyhmät). Paljon koulutetut tekevät vähemmän lapsia ja myöhemmällä iällä sikäli kun tekevät ollenkaan. Lopputuloksena kansa tyhmistyy sukupolvi sukupolvelta.

Vierailija
36/45 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatanan loiset. Kuppaatte rahaa miehiltänne ja työnantajiltanne. Potkut pitäisi antaa tuollaisille.

Jaa niin kuin millä logiikalla? Minun työnantajani ei maksanut 3 kk palkkaa eikä palkannut minulle sijaista eli suoria lisäkuluja äitiyslomastani ei firmalle tullut. Ja olin säästänyt ennen äitiyslomaa niin että koko 1,5 vuoden kotonaoloajan osallistuin perheen kuluihin ihan kuten ennenkin. Lyhensin asuntolainaakin oman osuuteni eli 700 e/kk. Niin että haistapa home.

Työnantaja saa kelalta työntekijän päivärahan, jos maksaa palkkaa. Lisäksi saa korvaukset loma-ajanpalkasta. Minun päivärahani oli isompi kuin ta:n maksama palkka, joten sain  samanaikaisesti ensimmäiset 3kk palkkaa  työpaikalta ja päivärahaa kelasta.

Vierailija
37/45 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikseivät naiset keskity hoitamaan lapsia? Sydämettömiä ämmiä kaikki nykyisin!" 

"Miksi naiset hankkiutuvat raskaaksi työnantajan kustannuksella?! Onko pakko vääntää niitä vauvoja, tajuatteko kuinka kalliiksi tulee työnantajalle!" 

Koskaan ei ole hyvin. Naiset nyt sattuvat olemaan se ainoa sukupuoli joka voi synnyttää ja väestönkin pitää uusiutua. Olisi reilua jos miehetkin pakotettaisi äitiysloman pituiselle vauvalomalle, jolloin äiti saisi apua kotona ja pelkästään naisen ei tarvitsisi vaarantaa työpaikkaansa raskauden vuoksi. 

Vierailija
38/45 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen hankintaa ajattelisi aina työnantajan näkökulmasta, niin koskaan ei olisi hyvä aika tehdä lasta ja jäädä äitiyslomalle.

Itse teimme lapsen, kun minä olin vielä opiskelija. Mutta olenkin aloittanut yliopistossa 25-vuotiaana ja meidän yhteinen talous kesti lapsen hankinnan siinä vaiheessa. Opiskelut olivat jo aika loppusuoralla, kun lapsi syntyi, valmistuin tavoiteajassa, eikä tarvinnut stressata valmistuttua enää, milloin on sopiva aika.

Lopulta lasten tekeminen on niin itsekäs valinta ja vaikuttaa ennen kaikkea eniten lapsen äitiin ja isään, että päätöstä tehdessä, ei kannata miettiä muiden mielipiteitä.

Vierailija
39/45 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suht pitkä työura suuren firman palveluksessa eri hommissa. Nyt kun nähnyt tarpeeksi monet yt:t ja sen kun yli 50-vee koko uran samassa paikassa tehneet ja 'kaikkensa työnantajalle antaneet' saa lähtöpassit, niin oma solidaarisuus on kyllä alkanut karista. Ei se työnantaja sua palkitse sait sen vauvan 12 kk vai 30 kk työsuhteen alkamisen jälkeen. Joissain asioissa minusta kyllä voi olla itsekäs.

Vierailija
40/45 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein opiskeluaikana lapset ja suosittelen ko. vaihtoehtoa kaikille. Opiskelu joustaa, toisin kuin työelämä. Pienten kanssa pärjää pienessä asunnossa, pienillä kustannuksilla. Ei ole reilua maksattaa työnantajalla kuluja lisääntymisestä.

Itse teen nyt pätkää työpaikassa jossa pomo sanoi suoraan ettei vakinaista alle 45v. naisia. Hän oli kuulemma 70-luvulla vakinaistanut naisen ja tämä oli jäänyt suoraan 6 vuodeksi äitiyslomalle. Koko aloitteleva yritys oli meinannut kaatua.

Eli jonkun naisen äitiyslomat 70-luvulta (itse en ollut edes syntynyt silloin!) vaikuttaa tänä päivänä vielä näin vahvasti nykyään yli 100 henkeä työllistävän firman henkilöstöpolitiikkaan. Kunpa useammat naiset ymmärtäisivät mikä vaikutus heidän temppuilullaan on! Miettikää edes tyttäriänne ja heidän mahdollisuuksiaan työllistyä, jooko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi