Miksi tuhlata aikaa rukoiluun kun mitään todistettavaa hyvää ei koskaan tapahdu?
Kommentit (17)
Rukoilu on syntiä sillä se on jumalan tahdon kyseenalaistamista.
Ehkä se on enemmän siitä kiinni että mielummin se kuin joku muu, sillä on todellakin merkitystä mitä sä pistät tähän universumiin, minkälaista energiaa. Jos sä olet kiitollinen ja esim kiität Jumalaa iltaisin, niin sun oma olo on parempi. Jos sä vaan valitat ja sanot että mikään ei toimi niin lopputulema on jo aikalailla varmaankin arvattavissa, silloin sulla on huonompi olo.
Anna/saa
En usko jumaliin mutta rukoilen, se on minulle tapa rauhoittua, jäsentää ajatuksia, kun olen ahdistunut kun tai esim joku tavara on hukassa, pysähdyn vedän syvään henkeä, rukoilen, anna minun keksiä mihin laitoin avaimet eikä hosua ympäriinsä. Illalla rauhoitun nukkumaan, anna minun löytää ratkaisu tämän päivän ongelmiin.
Ehkä tekisin jotain muuta, mutta kasvatukseni on luterilainen ja minut on opetettu rukoilemaan, en kuvittele että taivaalta sataisi mannaa, vaan löytäisin ratkaisun itse kun rauhoitun pohtimaan.
Minullekin rukous on mahdollisuus rauhoittaa itseäni.
Muistan usein myös kiittää. Se nostaa mielialaa, kun tajuaa että elämässäni on jotain niin hyvää että voin olla kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
Minullekin rukous on mahdollisuus rauhoittaa itseäni.
Muistan usein myös kiittää. Se nostaa mielialaa, kun tajuaa että elämässäni on jotain niin hyvää että voin olla kiitollinen.
Minäkin kiittelen onneani usein mielessäni. En tarvitse siihen mielikuvitusolentoa.
Kireät on aikataulut jos 38 sekuntia tuntuu ajan tuhlaukselta
No kauan siihen rukoiluun menee? Eikö sitä voi rukoilla vaikka paskalla istuessa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuhlata 38 sekuntia (rukoukseen käytettävä vähimmäisaika?) hyödyttömään?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Vaan raamatussakin lukee "rukoilkaa lakkaamatta."
Neurotiede suosittelee päivittäisi kiitollisuusharjoituksia. Eräänlaista rukoilua kai tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Vaan raamatussakin lukee "rukoilkaa lakkaamatta."
Raamattu on väärässä.
Rukoilen siksi että se rauhoittaa. Olen etsinyt sille psykologista selvitystä. Keittiöpsykologiallani olen selittänyt rukouksen voiman niin, että rukoillessani ajattelen, että elämässäni tapahtuu jotain positiivista.
Jos aikaa ei ole oikeasti olemassa, niin voiko sitä tuhlata?
Meditaatio on rukoilemista.
Ei rukoileminen ole halujen tyydyttämistä vaan kiitollisuutta, siitä mitä on.
Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja Älkää ruvetko heidän kaltaisikseen. Teidän Isänne kyllä tietää mitä te tarvitsette, jo ennen kuin olette häneltä pyytäneetkään. Matt. 6:7,8
Älkää siitä murehtiko, mitä söisitte tai joisitte. Älkää sitä etsikö. Tätä kaikkea maailman ihmiset tavoittelevat; teidän Isänne tietää kyllä, että te sitä tarvitsette. Etsikää hänen valtakuntaansa, niin te saatte myös kaiken tämän. Luuk. 12:29,31
Vierailija kirjoitti:
Ei liity aikatauluun vaan rukoilun totaaliseen hyödyttömyyteen. Ei ole kukaan kuuntelemassa.
Burkhani on satiininen ja kesäisen keltainen. Olen sen alla alasti ja mukavasti tuuli leyhyttää kulkusia.
Lopulta moskeijassa nostan helmaa ja pyllistän. Uhraan pyhälle miehelle paljaan pyllyni
Rukouksessa sinä puhut Jumalalle/universumille. Meditaatiossa se Jumala/universumi vastaa sinulle.
Ps. Tarkistusnumero tälle viestille oli muutes 888