Metsästys ei ole enää tätä päivää
Allekirjoitan tämän kyllä täysin:
http://yle.fi/uutiset/3-9269998
Luonnossa on nykyään todella hiljaista. Mitään ei ole missään. Moni sorsalintu on nykyään uhanalainen, mutta silti niitä saa Suomessa metsästää. Halveksin metsästäjiä. Lintujen huvitappaminen on sairasta.
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Lihansyönti on sitten poissulkeva ominaiusuus näissä keskusteluissa. On todella kaksinaamaista arvoistella eläinten tappamista, jos kuitenkin itse ostaa vakuumipakkattua jauhelihaa.
On todella kaksinaamaista arvostella vakuumipakatun jauhelihan syöjiä, kun riistaa ei voi mitenkään riittää 5,5 miljoonalle suomalaiselle.
Itsekin olen nyt vähentänyt etenkin punaisen lihan syöntiä, koska se kuormittaa ympäristöä paljon eikä siitä ole oikeastaan mitään hyötyä elimistölle. Joidenkin tutkimusten mukaan paljonkin haittaa. Olen nyt syönyt pääasiassa kanaa ja kalaa. Että siinä mielessä hirvenmetsästyskin on ihan turhaa ja menneelle vuosituhannelle jumittunutta hommaa. Lintujen metsästäminen taas vaikuttaa olevan pelkkää savikiekkoammuntaa elävillä olennoilla.
Hyi saatana, synteettistä lihaa. Hormonikarjaa. Tofua, nyhtökauraa, ihminen on sairas. Parempi vaan käyttää oikeaa voita, kermaa, puhdasta lihaa ja yksinkertaisia kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
"Jos minä en siitä tykkää, eivät muutkaan saa tykätä"
Mikä oikeus sinulla on mennä tappamaan minun valokuvauskohteet?
Vierailija kirjoitti:
Hyi saatana, synteettistä lihaa. Hormonikarjaa. Tofua, nyhtökauraa, ihminen on sairas. Parempi vaan käyttää oikeaa voita, kermaa, puhdasta lihaa ja yksinkertaisia kasviksia.
Taitaisi se synteettinen liha olla 10x puhtaampaa kuin joku myrkkyjä luonnosta itseensä kerännyt hirvenliha...
Mistään mitään tietämättömät taas jauhaa.
Jos metsästys lopetettaisiin niin esimerkiksi hirvikolarit ja taudit lisääntyisivät ja petoeläimet alkaisi pyöriä ihmisten pihoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lintujen tappaminen on huvitappamista, koska niillä ei kukaan oikeasti elä! Saati sitten, että jokainen suomalainen alkaisi metsästää lintuja ruoakseen..
Edes hirvet eivät riittäisi kuin muutamalle sadalle tuhannelle suomalaiselle ja meitä on 5,5 miljoonaa. Eli metsästys on pelkkää tekopyhää paskaa ja harvojen sairaiden yksilöiden huvia.
Juurikin hyvin pitkälti näin! Metsästäjät vaahtoavat, kuinka metsästys on muka eettistä, mutta EIHÄN SE RIISTA VOI MILLÄÄN RIITTÄÄ KAIKILLE!
Eihän niitä tarvi kaikille riittääkkän, riittää että riittää metsästäjille.
Ap yrittää kovin epätoivoisesti puolustella kantaansa (no pun intended), säälittävää.
Näyttää olevan metsästäjillä ainakin itsetunnossa vikaa kun pitää mennä alapeukuttamaan kaikki faktakommentitkin. Jos joku sanoo, että riista ei voi riittää 5,5 miljoonalle ihmiselle niin miksi se saa alapeukkuja? Vai ovatko metsästäjät tosiaan sitä mieltä, että riittää? Tehomaatalous on keksitty juuri sen takia, että ruokaa riittäisi kaikille. Että nämä "eettiset" metsästäjät voisivat vaikka ajatella tätä hetken aikaa. Jos suomessa olisi max 300 000 asukasta, niin silloin voitaisiin elää pelkästään metsästämällä.
Voi ziizus taas tätä ketjua. Ituja pureksivat luonnosta vieraantuneet kaupunkilaistollot vauhdissa.
Osa teistä on hyvin tietämättömiä, vaikuttaa siltä -kommentit. Minä kalastan ja kuljen koiran kanssa lintumetsällä. Saalismäärät ovat pieniä, kantaa tarkkaillaan. Kuljen koska minulla on omat maat ja olen aina kulkenut isäni ja isoisäni askeleita. Kuljen metsällä ja kalastan, koska minulla on edellisten sukupolvien opettamat taidot ja kunnioitus luontoon, luontokappaleisiin ja perinteisiin.
Tärkeintä ei ole saalis vaan luonnossa kulkeminen ja taitojen harjoittaminen. Kuljen koska pystyn ja se erottaa minut luonnosta vieraantuneista kaupunkilaisista.
Vierailija kirjoitti:
Jos metsästys lopetettaisiin niin esimerkiksi hirvikolarit ja taudit lisääntyisivät ja petoeläimet alkaisi pyöriä ihmisten pihoissa.
Kyllä on metsästäjät vieraantuneet luonnosta, kun pitää oikein petoeläimiä pelätä!
Hirvikolarit on aina ollut yksi suurimmista tekosyitä päästä tappamaan. Petoeläimet kyllä pitäisivät hirvikannat kurissa. Kun ihminen tappaa hirvet, niin silloin sudet joutuvat etsimään ruokaa muualta. Ja silloin taas pitää päästä tappamaan pihoihin tulevia nälkäisiä susia jne jne. Näetkö ongelman?
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä ei ole saalis vaan luonnossa kulkeminen ja taitojen harjoittaminen. Kuljen koska pystyn ja se erottaa minut luonnosta vieraantuneista kaupunkilaisista.
No mikset sitten vaihda asetta kameraan? Jos saalis on niukka, niin miksi silti pitää tappaa? Et sinä vuotta elä yhdellä linnulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos metsästys lopetettaisiin niin esimerkiksi hirvikolarit ja taudit lisääntyisivät ja petoeläimet alkaisi pyöriä ihmisten pihoissa.Kyllä on metsästäjät vieraantuneet luonnosta, kun pitää oikein petoeläimiä pelätä!
Hirvikolarit on aina ollut yksi suurimmista tekosyitä päästä tappamaan. Petoeläimet kyllä pitäisivät hirvikannat kurissa. Kun ihminen tappaa hirvet, niin silloin sudet joutuvat etsimään ruokaa muualta. Ja silloin taas pitää päästä tappamaan pihoihin tulevia nälkäisiä susia jne jne. Näetkö ongelman?
Mitäs minä sanoin? Mistään mitään tietämättömät taas jauhaa.
Sosiaalituet on keksitty sitä varten, että voi ostaa kaupasta kanaa;) "Faktakommentti" ei oikein toimi, sillä metsästäjä näkee itse vaivan saaliinsa eteen ja HÄNEN PERHEENSÄ SYÖ SEN SAALIIN IHAN ITSE eli ei tarvitsekaan riittää 5, 5 miljoonalle. Ei oli mitään sosialisointia tässä ja hyvä niin. Vaikka ette metsästäkään, niin vältytte ehkä hirvikolarilta metsästäjien ansiosta. Jos hirvikanta kasvaisi, niin susikanta kasvaisi myös, koska ruoan määrä luonnossa säännöstelee petojen määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allekirjoitan tämän kyllä täysin:
http://yle.fi/uutiset/3-9269998
Luonnossa on nykyään todella hiljaista. Mitään ei ole missään. Moni sorsalintu on nykyään uhanalainen, mutta silti niitä saa Suomessa metsästää. Halveksin metsästäjiä. Lintujen huvitappaminen on sairasta.
Olet väärässä kahdessa asiassa:
1. Metsästäminen on paljon muuta kuin tappamista. Aika moni metsästäjä on tämänkin syksyn rämpinyt metsissä ampumatta ainuttakaan laukausta.
2. Suomessa ei lintuja tapeta huvikseen. Ne syödään. Jos jonkun tuttavapiirissä on elukoita huvikseen tappava, hän on varmaan muutenkin niin omituinen että saa pelätä.
Uhanalaisia tai edes silmälläpidettäviä lajeja ei saa Suomessa metsästää. Tässäkin asiassa oli kirjoittajalla aukko tiedoissa.
Kaikki lintujen tappaminen on huvitappamista, koska niillä ei kukaan oikeasti elä! Saati sitten, että jokainen suomalainen alkaisi metsästää lintuja ruoakseen..
Edes hirvet eivät riittäisi kuin muutamalle sadalle tuhannelle suomalaiselle ja meitä on 5,5 miljoonaa. Eli metsästys on pelkkää tekopyhää paskaa ja harvojen sairaiden yksilöiden huvia.
Ainoastaan SINUN kannaottosi tässä asiassa on sairasta tekopyhää paskaa.
Metsästys on yksi vanhimpia kulttuureistamme joka on myös aivan muuta kuin pelkkää tappamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihansyönti on sitten poissulkeva ominaiusuus näissä keskusteluissa. On todella kaksinaamaista arvoistella eläinten tappamista, jos kuitenkin itse ostaa vakuumipakkattua jauhelihaa.
On todella kaksinaamaista arvostella vakuumipakatun jauhelihan syöjiä, kun riistaa ei voi mitenkään riittää 5,5 miljoonalle suomalaiselle.
Harvemmin metsästäjät paheksuu lihansyöntiä.
Tuo on kanssa huvittavaa kun joku muutama metsästäjä kuvittelee olevansa ainoita, jotka Suomessa liikkuvat luonnossa! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin metsästäjät paheksuu lihansyöntiä.
Juurihan tuossa paheksuttiin jauhelihan syöjiä..?
Oletko Einstein? Kukaan ei väittänytkään, että olisi.