Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita jotka sitkeästi elävät vanhaa aikaa?

Vierailija
19.04.2023 |

Olen saanut kuulla tästä paljon.
En osaa enkä halua enkä siis aio käyttää uusia juttuja kuten mobilepay tms.
Leffat katson aina dvd-soittimen/xboxin kautta, en mistään suoratoistopalveluista. Samoin cd-levyt ovat yhä käytössä.
Somessa olen vain ja ainoastaan facebookissa ja sielläkin käyn harvoin.
Whatsappia käytän kyllä mutta en pidä muista sen tyylisistä.
En käytä ratikoita.
Ruokaakaan en tilaa kotiovelle.
Oikeastaan suurin osa nykyteknologiasta menee täysin ohi koska ei vaan kiinnosta. Ihmiset ihmettelevät jatkuvasti suorastaan järkyttyneinä kuinka voin elää näin vanhaa aikaa :D
Olen siis N31.
Olenko muka viimeinen joka ei vaan lähde nykyaikaan mukaan ennen kuin on ihan pakko?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratikat muuten ovat nimenomaan vanhaa aikaa. Niitä veti kauramoottorit ennen vanhaan.

Vierailija
2/38 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti teitä on vielä todella paljon, huomasi vaaleissa, että SDP:tä ihmeen paljon äänestettiin, vaikkei se puolue ole piiiiiiitkään aikaan ajanut työssäkäyvien asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut vielä jotenkin ymmärrän mutta ratikat?

"Suomen joissakin suurimmissa kaupungeissa on ollut raitioliikennettä. Tällä hetkellä toimivaa raitioliikennettä on ainoastaan Helsingissä (hevosilla 1891–1900, sähköllä vuodesta 1900) ja Tampereella (vuodesta 2021). Suomessa on aiemmin ollut raitioliikennettä myös Turussa (hevosilla 1890–1902, sähköllä 1902–1972) ja Viipurissa (sähköllä 1912–1957). Uusia raitioteitä on rakenteilla Espooseen sekä suunnitteilla Turkuun, Ouluun ja Vantaalle. Jyväskylän, Lahden ja Kuopion kaupungit ovat selvittäneet duoraitioliikenteen mahdollisuuksia."

Vierailija
4/38 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratikat nykyaikaa? Varmaan jossain Treella, Hgissä matkustin jo 70-luvulla niillä.

Vierailija
5/38 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hip hei. Täällä ollaan huusi Mooses pensaasta. Lasken markoissa, soitan autossa cd-levyjä ja kotona vinyylejä. Käytän sinitarraa julisteiden laittamiseen. Juon hanavettä ilman kuplia, enkä käy kuntosalilla.

Vierailija
6/38 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, paitsi etten ole edes FB:ssa enkä whatsappissa! Nelikymppinen nainen

Vierailija
7/38 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hip hei. Täällä ollaan huusi Mooses pensaasta. Lasken markoissa, soitan autossa cd-levyjä ja kotona vinyylejä. Käytän sinitarraa julisteiden laittamiseen. Juon hanavettä ilman kuplia, enkä käy kuntosalilla.

No miten ne julisteet sitten pitäisi laittaa? Nelikymppinen nainen

Vierailija
8/38 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä oon 40+ ja teen noita samoja juttuja, mutta katson välillä myös suoratoistopalveluja ja käytän esim. mobile payta satunnaisesti, koska se nyt vaan on kätevä esim. nettikirpparihommissa. Jotkut ihmettelee kun omistan cd- ja dvd-levyjä, mutta ihmetelkööt, aivan sama minulle. Oon niin vanhanaikainen että ilahdun edelleen jos postissa tulee jonkun firman kuvasto :D katsoisin mieluummin niitä kuin selaan nettiä.

Vierailija
9/38 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sä elät itsesi näköistä elämää, sinun valintoja.

Ajattelet aivoillasi etkä mene virran mukana.Enempi huolettaa niiden tilanne jotka tyyliäsi elää kummastelevat.

Vierailija
10/38 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa nyt oli sitä vanhaa aikaa?

Vierailija
11/38 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en ole muualla kuin Facebookissa enkä myöskään omista älypuhelinta. Ei vain kiinnosta. En käytä mobilepayta vaan maksan kortilla tai käteisellä. Puhelin vanha Nokia jossa prepaid. Kaikki eivät vain innostu tästä digitalisaatiosta...Omistan edelleen paljon dvd-ja cd-levyjä enkä aio niistä luopua vaikka Soptifya välillä käytän

Vierailija
12/38 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppimisvaikeus?

Vierailija
13/38 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamo. Vaihda raha oravannahkaan ja asuntosi märkään luolaan niin katsotaan sitten.

Vierailija
14/38 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppimisvaikeus?

Ei välttämättä, kaikkia meistä ei vain tämä nykymeno ja erilaiset älyhärpäkkeet kiinnosta

Vierailija
15/38 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten et käytä ratikkaa, mutta kuuntelet CD-levyjä? Missä logiikka?

Saat olla käyttämättä valitsemiasi tekniikoita, mutta sitten voi tulla ongelmia vanhana jos pääset putoamaan kärryiltä teknisesti.

Vierailija
16/38 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni eläisin vanhaa aikaa, eli GMT+2,

tätä uusi pelleilyaika eli kesäaika vituttaa.

Vierailija
17/38 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, ratikka-kommenttini siis liittyi Treen ratikoihin joista monet ovat innostuneet. No onneksi on muitakin tapoja kulkea ja muitakin kaupunkeja joissa käydä :D - Ap.

Vierailija
18/38 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöä. Olet vasta reilu 30v. Teknologian kehittyminen vaan kiihtyy ja jos tietoisesti sitä vierastat, niin varaudu siihen, että esim. työmarkkinoilla et tule pysymään kärryillä, koska digitalisoituminen ulottuu kaikille aloille vähintäänkin jossain määrissä.

Vierailija
19/38 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisellä maksavat... Kun ei tekniikka kelpaa, niin pitää mennä kassalle hidastelemaan

Vierailija
20/38 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse olen jo 66 ja työssä sain tarpeekseni älypuhelimesta. Mulla on näppäinpuhelin, jonka nettiä en ole edes avannut. Vinyylilevysoitin ja runsas vinyylilevykokoelma on cd-soittimen ja cd-levyjen lisäksi.  (Vinyylilevyissä ihan erilainen soundi.)

En ole koskaan käynyt Spotifyssa enkä myöskään missään some-alustalla. Näen, mitä se on tehnyt ystävilleni, en halua sitä samaa. Eikä minua kiinnosta ystävieni satunnaiset jokapäiväiset asiat kuten lomamatkat tai lapsen korvatulehdukset niin paljon, että niistä lueskelisin, mieluummin  tapaan heitä silmätysten ja keskustelen heidän ajatuksistaan.

Kaverilta sain monta vuotta sitten Netflixin tunnukset, mutta ei tullut katsottua juuri mitään, etupäässä amerikkalaista laskelmoitua huttua. Siihen olen jo niin kyllästynyt! Ei tuntunut missään kun tunnukset vietiin.

Radiota kuuntelen jonkin verran, Yle Ykköstä. Kaupallisilla kanavilla juontajat jostain syystä pitää usein kauheaa mekkalaa.

Tämä aihe vapaa -palsta on ainut keskustelupalsta, jota luen. Täältä saa hyvän skannauksen mediamaailmasta, tulee linkkejä ajankohtaisiin asioihin ja "somekohuihin". Ei tarvitse itse liata jalkojaan menemällä sinne. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan