Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavallisen perheenäidin "naiseudenhoitomenot"

Vierailija
06.11.2016 |

Olen itse keskituloinen tavallinen kolmen lapsen äiti. Ikää 40v. Käyn säännöllisesti vain kampaajalla. Joskus harvoin käyn (yleensä lahjakortilla) kosmetologilla. Hierojalla käyn ehkä kerran vuodessa jos sitäkään.
Olen aivan hämmästynyt, kun kuuntelen tuttavien mainintoja ripsihuolloista, kulmien laitosta, sokeroinneista, erilaisista hieronta- ja selluliittihoidoista.. Siihen päälle vielä kuntosalit erilaisilla naisille suunnatuilla kehonmuokkaustreeneillä ja bikinifitness -ruokavalioilla. Olen ilmeisen vanhanaikainen, kun hoidan kasvojani vain markettituotteilla, sheivailen itse kotona tarvittavat paikat, hoidan kuntoani kävelylenkkeilemällä ja syön ihan tavallista kotiruokaa muun perheen kanssa. Uskallan ottaa työpaikan kahvipöydässä pullaviipaleen ja syödä muiden nähden sokeroitua valiojogurttia lounaalla 😊
Olenko ainoa naisellisena itseäni pitävä nainen, jonka kiinteisiin kuukausimenoihin ei kuulu "naiseudenhoitomenoja"?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep. Tukan leikkaan itse, värjää en koska oma värini on kaunis vaalea. Kuukausittain joudun uusimaan vaan pari rasvapurkkia ja meikkivoiteen. Siinäpä ne menot sitten. :D N24

Vierailija
2/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Tunnen itseni naiselliseksi, vaikka en koskaan ole laitattanut tekokynsiä, -hiuksia tai -ripsiä, en käy naisten jumpissa, enkä kosmetologilla, sokeroinneissa tai hierojalla, enkä meikkaa ikinä vahvasti. Sheivaan kotona itse, värjään ja leikkaan tukan itse ja hoidan ihoni kotona itse. En tunne tarvetta pistää näihin asioihin tuhottomasti rahaa, kun voin tehdä ne hyvin itse. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttämättömiä naiseudenhoitomenoja ovat vain kuukautissuojat. On se onni olla sen verran luonnonkaunis ja -värikäs, ettei tarvitse kestovärjäyksiä ym. Toiseksi on onni olla sen verran sinut aikuisen naisen vartaloon kuuluvien ominaisuuksien kuten karvojen kanssa, että ei tarvitse niitäkään ylenpalttisesti poistella. Selluliittikin menee, sillä sen poistaminen kosmeettisin keinoin on jokseenkin mahdotonta, tai ainakin liian työlästä ja kallista.

Vierailija
4/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja pari kk välein. Raidat joka toinen kerta. Kasvohoio 1-2 krt vuosi. Hierojalla silloin tällöin. Ei tekokynsiä , ripsiä tms. Markettituotteet usen käytössä myös. En jaksa mitään turhuuksia.

Vierailija
5/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hieronta ja liikunta ovat "naiseudenhoitomenoja"? Eivätkö miehet harrasta liikuntaa tai tarvitse hierontaa? Ei "oikea" hieronta mitään kauneudenhoitoa ole, vaan terveydenhoitoa ja työkunnon ylläpitoa. Samoin liikunta.

Vierailija
7/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalla käyn leikkauttaan tukan noin 1-2 kertaa vuodessa. Nyt on pari vuotta mennyt tuolla vuoden välillä, rahaa menee siihen 20 euroa. En värjää enää ollenkaan, kun en halua käyttää turhia kemikaaleja ja oma väri on oikeastaan oikein hyvä. Viime vuoden kesällä tilasin USA:sta noin 200 eurolla ison laatikollisen täysin luomuraaka-aineista tehtyjä shampoita ja hoitoaineita, niitä on vieläkin monta kaapissa. Niitä käyttää myös vielä pidempitukkainen mieheni ja lapseni.

Kosmetologilla oon käynyt, hm, viimeksi vuonna 2009. Jalkahoidossa en ole käynyt koskaan. Rakennekynnet on ollut kerran -kun mentiin naimisiin 2010. Mitään ripsien laittoja yms. en harrasta. Sheivailut hoidan itse höylällä ja saippualla.

Meikkivoidetta käytän ja sitä täytyy ostaa noin puolen vuoden välein ja se maksaa noin 30 euroa. Muuten en meikkaa. Iherbistä tilaan kasvovettä (8e pullo, kestää monta kuukautta ja mieskin joskus lainaa sitä), huulirasvaa (5e monipakkaus), kasvot ja vartalon rasvaan tarvittaessa oliivi- tai kookosöljyllä, saippuaa ja deodoranttia ostan Ruohonjuuresta tai tilaan iherbistä myös, maksavat muutaman euron.

Lähinnä nuo kulut taitaa olla siis hygieniakuluja ja varsinaisia naiseudenhoitokuluja on ehkä vain se meikkivoide ja kampaaja eli noin 7 e/kk?

Ilmankos jääkin rahaa ruokaan... :-)

8/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni leikkaa hiukseni silloin tällöin, nypin kulmista hajakarvoja joskus pois, jalat sheivaan, muut karvat käyn vahaamassa. Olen tummapiirteinen, joten mitään ei tarvitse värjätä. Kosteusvoiteeni ovat apteekista ja ruokakaupasta (kookosöljy) ja hiukset pesen markettishampoilla. En harrasta mitään liikuntaa tai dieettejä. 

Pidän itseäni hyvinkin naisellisena. 

Vierailija
9/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi, annetaanko AP:lle nyt mitali, kun on niin vähän naiseudenhoitomenoja ja muilla tyhmillä akoilla niitä on paljon? 

Itsehän käyn hierojalla siksi, että se pitää minut työkykyisenä ja kivuttomana. Liikunta menee samaan kastiin. 

Vierailija
10/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalla pari kertaa vuoteen + muutaman kerran vain otsis. 2-3 ripsaria / vuosi, tuubi BB-voidetta, purkki tai pari hiuspuuteria ja kiinnettä, pussi sheivaus-teriä. Hemmotteluksi parit kuorintasukat vuodessa. Siinäpä taitaa olla mun kauneudenhoitomenot vuodessa, ja osa (esim. ripsari, kuorintasukat) tulee lahjaksi :) Toki sit hygienia erikseen, shampoo, dödö, perusvoide jne. On mulla muitakin meikkejä, mutta käytän niin harvakseltaan että hankinnat on hyvim satunnaisia.

Vierailija
11/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatan kulmat erittäin hyvällä kosmetologilla 5-6 viikon välein. Hiukset itse. Ovat pitkät mallia tasapitkä, joten jopa lapseni osaa leikata ne suoraan:) Raidat hoitaa aurinko ja värin muutokset ikä-  ja hormonaaliset vaihtelut (lapsuus, nuoruus, aikuisuus, raskaus, imetys). Mielestäni oma värini sopii parhaiten minulle. Silikoniefekti rintoihin tulee imetyksetä jne.

Muutama ripsiväri ja huulipuna per vuosi. Meikkivoidetta. Kasvovoidetta.

Vierailija
12/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo perheenäiti mutta aloin ihan ketjun innoittamana miettiä paljon itsellä menee rahaa naistenhoitomenoihin..

Mulla menee joka kuukausi rahaa ripsiin ja kynsiin. Niin ja kulmat värjätään ja muotoillaan ripsienlaiton yhteydessä. En meikkaa ollenkaan, korkeintaan huulikiiltoa/punaa joskus. Eli noihin ripsiin ja kynsiin menee rahaa noin 150 euroa/kk, meikkeihin eli huulikiiltoon/punaan 10 euroa/vuosi.

Tukkaa leikataan ja laitetaan tyviraitoja parin kuukauden välein ja tän operaation tekee siskoni joka on kampaaja koulutukseltaan vaikka ei sitä työkseen tee. Ihan kaupan vaalennusainella laitetaan raidat eli maksaa noin 10 euroa/joka toinen kk. Hiustenhoitoaineet ostan kyllä kampaamotuotteina et niihin menee rahaa ehkä 50 euroa/kk.

Matkustellaan jonkin verran talvisinkin esim Aasiassa joten sheivaan ympäri vuoden, en ole laskenut paljon rahaa menee teriin ja sheivausaineeseen, olisko 50 euroa/vuosi.

Lisäksi käyn just noilla lomamatkoilla hieronnoissa, jalkahoidoissa, sokerikuorinnassa jne, ehkä niihin menee 100 euroa/vuosi.

Yllämainittujen asioiden lisäksi kasvorasva ja puhdistusaine, dödöt ja suihkugeelit, aurinkorasvat... Käytän merkkituoteita ja ostan hulluilta päiviltä tai taxfreestä ja arvoin rahaa kuluvan 200-300 euroa/vuosi. Plus tamponit ja pikkuhousunsuojat arviolta 30 euroa/vuosi, minulla on kierukka ja menkat tulevat vain muutaman kerran vuodessa. Kierukkaan ei mennyt rahaa koska asennettiin endometrioosin takia.

Ihan kohtuullista minusta, olen työssäkäyvä 30 vuotias lapseton nainen.

Vierailija
13/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käy säännöllisesti kuin kampaajalla, ripsiä en laitata. Kynnet teen itse, koska harrastan kynsitaidetta (siis omiin kynsiin, ei mitään tekohärpäkkeitä), kynsilakkoihin ja tarvikkeisiin menee vaihtelevasti rahaa kuukaudessa (0 - 100 e).

Vierailija
14/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en käy säännöllisesti kuin kampaajalla, ripsiä en laitata. Kynnet teen itse, koska harrastan kynsitaidetta (siis omiin kynsiin, ei mitään tekohärpäkkeitä), kynsilakkoihin ja tarvikkeisiin menee vaihtelevasti rahaa kuukaudessa (0 - 100 e).

Ainiin ja markettituotteet on käytössä (paitsi kynsiin), salilla en käy vaan hoidan kuntoani juoksulenkeillä ja terveellisellä ruoalla, en ole ikinä käynyt poistattamassa karvojani ammattilaisella vaan sheivailen itse kotona.

Vierailija
15/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Siskoni leikkaa hiukseni silloin tällöin, nypin kulmista hajakarvoja joskus pois, jalat sheivaan, muut karvat käyn vahaamassa. Olen tummapiirteinen, joten mitään ei tarvitse värjätä. Kosteusvoiteeni ovat apteekista ja ruokakaupasta (kookosöljy) ja hiukset pesen markettishampoilla. En harrasta mitään liikuntaa tai dieettejä. 

Oletko siis luonnostasi tummahiuksinen? Mustat vai ruskeat?

Vierailija
16/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kilpaileeko mammat täällä oikeesti siitä, kuka käyttää vähiten rahaa itsensä ehostamiseen. Täällä taas kiillotetaan sädekehää. :D Itse rakastan meikkejä, kampaajakäyntejä, kulmien kestovärjäystä ym. En silti tunne olevani huonompi ihminen. Niin ja olen myös luonnostani kaunis, täytyy mainita ennenkuin joku nälvii rumaksi. Ja olen myös äiti, kyllä äidit saa käyttää itseensä rahaa ;)

Vierailija
17/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla mene mitään muuta kuin hygieniatuotekulut.

En meikkaa, hiukset leikkaa mies/kaveri (tasapitkät ja suorat) ja en ole koskaan laittanut hiustenpidennyksiä, tekokynsiä tms. Kuntosalille en tällä hetkellä ehdi mutta taloyhtiön kuntolaitteita käytän välillä. Hieronnassa olen käynyt ulkomaanreissulla kerran elämäni aikana.

Hygieniatuotteita eli deodoranttia, shampoota, suihkusaippuaa, perusvoidetta, kuukautissuojia jne pitää toki ostaa.

Vierailija
18/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole perheenäiti vaan parikymppinen opiskelija. En ole käynyt parturissa yli 5 vuoteen enkä värjännyt hiuksia. Siskoni tasoittaa latvat parin kuukauden välein. Samaa meikkivoide putkiloa olen käyttänyt pari vuotta ja ripsari ostan vuoden välein. Kulmakynä kestää pari vuotta. Shampoo kestää muutaman kuukauden ja hoitoaine pidempään. Apteekin ihorasvalla rhoidan naamaani ja muuta ihoa. Sheivaan itse aina kun muistan. En halua käyttää rahaa kaudeuden hoitoon. Syömällä terveellisesti, liikkumalla ja olemalla iloinen pärjää.

Vierailija
19/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, onhan se tuokin tapa kiillottaa sädekehää! :3

Meitsi laittaa surutta rahaa itseensä. Kampaajalla muutaman päivän välein, jalkahoito kuuden viikon välein, meikkejä yms. härpäkettä kuin myös ihania tuoksuja kaapit täynnä. Muutama viikko sitten kävin lekurilla laitattamassa vähän täytteitä naamaan.

Olen kokeillut myös geelikynsiä ja kestoripsiä. Otatin pois, en vaan tykännyt.

Mä oon nätti vaikken enää nuori olekaan. Repikää siitä.

20/56 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Oletko siis luonnostasi tummahiuksinen? Mustat vai ruskeat?

Tummanruskeat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan