Mitä tehdä, jos ei jaksa olla virkeällä tuulella koko päivää ja kuitenkin lapset
on hoidettava?
Itsellä on tätä sietämätöntä väsymystä ollut keväästä asti. Heinäkuussa tosin oli parempi aika ja virkeämpi olotila. Mutta elokuussa tämä väsymys iski päälle entistä voimallisemmin ja aina vain pahenee.
Päivällä olisi ihanaa tovi vain maata paikallaan ja ehkä torkahtaakin, kun vauvakin nukkuu päiväunensa. Mutta ei voi, kun leikki-ikäinen ei enää päikkäreitä nuku ja on vielä niin touhukas pakkaus, ettei häntä uskalla tänne olkkariiin missään nimessä yksikseen jättää. Päiväaika on pahinta väsymyksen kannalta ja sitten tuntuu, että rämpii tunti kerrallaan eteenpäin väsysumussa.
Illalla menen mielestäni ajoissa nukkumaan ja vauvakin herättelee enää öisin 1-2 kertaa eli ei mielestäni liiaksi. Osaan myös melko hyvin syötön jälkeen jatkaa omia uniani & koen saavani ihan hyvää unta yöllä. Siltikään se ei virkistä ja pidä olotilaa päivällä virkeänä.
Tuntuu myös arjessa, ettei jaksa tehdä kuin ne pakolliset hommelit ja mihinkään ylimääräiseen ei riitä enää energiaa. Esim; tykkäisin illalla nukkumaanmenon yhteydessä hetken lukea jotain, vaan alkaa tuostakin paukut olla loppu. Olen niin väsyksissä päivästä, että olen vain iloinen kun vihdoinkin pääsee nukkumaan.
Sekin harmittaa, että miten aiemmin olen tässä vaiheessa niin nauttinut ja kokenut joulun tunnelmaa, mutta nyt ei. Pakko on silti joulu lapsille järkätä. Ei voi sanoa, että äiti on niin väsynyt eikä jaksa nyt joulua laittaa. Kyllä lapsille pitää joulua laittaa. Pitää jouluperinteitä siirtää eteenpäin.
Onko väsymyksesi syy selvinnyt ? Itsellänikin alkoi keväällä voimakas väsymys joka jatkuu edelleen..