Riisutteko te lääkärin vastaanotolla, kun lääkäri pyytää?
Lääkärikaverini tässä taannoin valitti, että kun keuhkoja kuunnellakseen pyytää potilasta riisumaan paidat pois, niin riisutaan vain päällimmäinen ja pari paitaa jätetään päälle. Tai kun pyytää riisumaan pitkät housut, niin ne lasketaan vain puolireiteen tai vähän housunlahjetta nostetaan.
Kommentit (728)
Joo. Jätän kaikki varuilta odotushuoneen narikkaan. Ei mene turhaa aikaa.
Palatessa voi sitten rauhassa pueskella ja jutella mahdollisesti toisten potilaiden kanssa.
En riisu. Jotain rajaa. Antakaa vanheta arvokkaasti, kiitos!
Kyllä riisun kaikki ja pyllistän lopuksi.
Minä en suostu riisumaan gynekologin vastaanotoola, vaikka kuinka pyytäisi. Kurkun katselu saa riittää diagoosin tekemiseen. Jos epäilee vakavampaa, saa lähettää magnettikuvauksiin.
Riisutan aina nuoret naiset. Nuoria naisia on aina ilo katsella.
t: Arvostettu ja kokenut lääkärimies
Mulla oli kerran omalääkäri, joka jo ovelta tulosyytä tietämättä huusi: paita pois. Käytin kuitenkin omaa harkintaani mm, silloin, kun olin näyttämässä nyrjähtänyttä nilkkaani. Jos olisi keuhkoja pitänyt kuunnella, olisin paidan riisunut.
Onpa ollut sellainenkin mieslääkäri, joka kuunteli keuhkoja, käski riisua liivitkin. Sitten alkoikin äkkiä katsella rintojani ja vertailla ovatko samankokoisia. Oikein hölskäytti kumpaakin kädellään. Olin nuori ja sievä ja kiinteärintainen neiti ja en uskaltanut sanoa mitään, vaikka tietenkin ihmettelin lääkärin käytöstä. Niin, että kyllä ne jotkut joskus pyytää riisuuntumaan ilman syytäkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi keuhkoja kuunnellessa olisi riisuttava housut. En ole riisunut niitä sen vuoksi vielä koskaan.
Sehän on selvä miten sitä muuten tietää onko keuhkoissa nestettä. Tohtori setä puristaa vähän tissiä ja tarkistaa kastuuko tussu.
-Unelma Säleikkö
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kerran omalääkäri, joka jo ovelta tulosyytä tietämättä huusi: paita pois. Käytin kuitenkin omaa harkintaani mm, silloin, kun olin näyttämässä nyrjähtänyttä nilkkaani. Jos olisi keuhkoja pitänyt kuunnella, olisin paidan riisunut.
Onpa ollut sellainenkin mieslääkäri, joka kuunteli keuhkoja, käski riisua liivitkin. Sitten alkoikin äkkiä katsella rintojani ja vertailla ovatko samankokoisia. Oikein hölskäytti kumpaakin kädellään. Olin nuori ja sievä ja kiinteärintainen neiti ja en uskaltanut sanoa mitään, vaikka tietenkin ihmettelin lääkärin käytöstä. Niin, että kyllä ne jotkut joskus pyytää riisuuntumaan ilman syytäkin.
Kauheeta!😬
Nuorempana aina riisutti vaikka nilkkaa tutki mutta näin vanhempana
riittää kun vain suu avaa
-Matilda 76v
Riisun niin paljon kuin laakari pyytaa, mutta asun ulkomailla ja laakari ei todellakaan riisuta mitaan, mika ei ole tarpeellista. Esim. jos on valja villapaita, kuuntelu onnistuu myos siirtamalla paitaa vain tarvittavassa maarin sielta mista kuunnellaan. Itseasiassa olin alussa aina repimassa heti paitaa pois, kun kuuntelu mainittiin, mutta aina topputeltiin.
Talla tavoin toimivat kaikki paikalliset laakarit.
Ja aikoinaan Suomessakin tuttavani kaydessa vastaanotolla laakari totesi kirjauksia naputellessaan, etta kuunnellaan, jolloin tuttavani alkoi riisumaan ylaosaa. Laakari oli kuitenkin todennut, ettei tarvitse koska han on jo vanha mies ja riittaa kun nostaa vahan paidan helmaa.
Ehdotan tällaista kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään riisu. Sanon, että riisuudu itte vaan.
No just så..
Ja ajattelit kuolla keuhkokuumeen takia.. En tiedä ensimmäistään, joka turhaan pyytää ottaa koko paidan pois, ellei rintaliivejä kuumeisena t-paitaa venyttäen voi varmistaa, että ok.
Vähän nää jutut naurattaakin, mutta totisinta totta se voi monelle olla.
Sinne huoneeseen voi pyytää hoitajan, jos ei nolouttaan, ujouttaan tai muuta ahdistustaan halua lääkärin kanssa olla kahden.
Eikö tuo ole vielä kiusallisempaa jos lääkärin lisäksi hoitsjakin näkee?
Koulutuksensa aikana lääkärit ehtivät tutustua ihmiskropan rakenteeseen ja toimintaan ja leikkelemään kuolleita. Tänä aikana kandi ajetaan sisälle omaan ammattikuvaansa jossa potilas on tutkimuksen ja parantamisen kohde.
Osalla potilaista on aika villejä fantasioita. Lääkärit jotka eivät pysy ruodussa ovat yhä harvinaisempia, mutta heitäkin on. Ole onnellinen että lääkärisi ei ole jäänyt koukkuun ruumiiden leikkelyvaiheeseen, ellei ole kyse viimeisesta patologistasi.
Kyllä itse riisun housut vaikka vain nuhaa tutkittaisiin.