Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riisutteko te lääkärin vastaanotolla, kun lääkäri pyytää?

Vierailija
02.11.2016 |

Lääkärikaverini tässä taannoin valitti, että kun keuhkoja kuunnellakseen pyytää potilasta riisumaan paidat pois, niin riisutaan vain päällimmäinen ja pari paitaa jätetään päälle. Tai kun pyytää riisumaan pitkät housut, niin ne lasketaan vain puolireiteen tai vähän housunlahjetta nostetaan.

Kommentit (708)

Vierailija
381/708 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään ei

Vierailija
382/708 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi keuhkoja kuunnellessa olisi riisuttava housut. En ole riisunut niitä sen vuoksi vielä koskaan.

Joo mutta kun pitäisi tutkia lonkaa, niin sinäkö lasket housuja sen verran, että pakara näkyy?

Jaa jos edestä tutkitaan,niin tähän tyyliin varovasti....

https://www.hawtcelebs.com/wp-content/uploads/2019/05/megan-rapinoe-in-…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/708 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki! Useamman kerran olen pyynnöstä ottanut peniksen esiin tarkasteltavaksi lääkärin vastaanotolla.

Naisilla ei ole penistä, muuten hyvä satu.

Vierailija
384/708 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinhan mä vastaanotolla lääkärinkin riisua,jos se nyt mun vaivani tutkimisessa apuna on.

Vierailija
385/708 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole gynekologi, mutta voin vilkaista...

Vierailija
386/708 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole gynekologi, mutta voin vilkaista...

Vierailija
387/708 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No....joo? Olisihan se outoa jos menee gynekologille ja kieltäytyy riisumasta housujaan :D toki jos lääkäri pyytäisi jotain jalkaa tutkiessa riisumaan paidan niin en riisuisi mutta eipä ole pyytänyt mitään tuollaista tutkimukseen liittymätöntä.

Vierailija
388/708 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen näkökulmasta ainakin asiallisesti toimii terveydenhuolto. Itselläni oli kiveksissä outo patti, mitä piti useammalla taholla käydä näyttämässä. Yleensä (nais)hoitaja ohjasi tutkimustilaan ja johonkin, missä voi riisua. Kertoi lyhyesti, mitä tehdään ja lähti sitten pois. Ja tutkiva lääkäri/radiologisti tms. oli aina mies. Ja jos tarvi avustavaa hoitajaa, niin jostain sinne mies aina löydettiin.

Itselleni ei asialla olisi ollut niin väliä. Toki mietin ennen ensimmäistä tutkimuskertaa, että entä jos joku nätti hoitsu tai lääkäri alkaa hipelöimään kasseja ja pikkuveitikkaa... Että pystyykö jotenkin estämään iloisen pystyynnousun. Noh, huoli (tai toive...) oli turha, koska tosiaan miehisissä käsissä munaskuukkelit olivat, eikä missään vaiheessa ollut pienintäkään yritystä turhalle keulimiselle.

Vierailija
389/708 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisun jo valmiiksi ennen kuin pyydetään vastaanottohuoneeseen.

Vierailija
390/708 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaan käsken laiskaa lääkäriä käyttämään röntgenkatsettaan ja ultaäänikorviaan.

Vierailija
391/708 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta lääkäri saa riisua itse itsensä, ei sen pitäisi minun hommani olla.

Vierailija
392/708 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran lääkärissä ja minulta piti ottaa sydänfilmi. Se mieshoitaja oli vähän pervo mielestäni ja pyysi ottamaan myös rintaliivit pois. En suostunut, koska se sydän ei ole tisseissä.

Vierailija
393/708 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xxx

Vierailija
394/708 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää kuinka monta tissiparia yhden työvuoron aikana näkee keuhkokuvia ottava röntgenhoitaja tai sydänfilmejä ottava laboratoriohoitaja ja päätelkää siitä kuinka kiinnostavia teidän tissit henkilökunnalle on. Puhdas nolla sille lääkärillekin, minuuttiaikataulu hiostaa päälle ja asiakas kiukuttelee riisumisesta. Yrittäkää ymmärtää että ette ole niin kiinnostavia mitä luulette, pala lihaa työvuoron aikana vain.

Vierailija
395/708 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana olin hölmö ja riisuin. Vasta jälkeenpäin olen tajunnut että ei esim. joku perus neurologinen testi eli viivaa pitkin kävely olisi vaatinut alusvaatteisille riisumista. Mulla on vaan isot rinnat ja tiimalasikroppa ja lääkäri oli mies, joten sitä yritettiin käyttää hyödyksi. Vielä reilu kolmikymppisenäkin on koitettu saada riisutumaan turhaan. Esim. munuaisten ultrassa olisi pitänyt muka ottaa rintaliivit pois (lääkäri oli taas mies) Tokaisin äkäisesti että mun munuaiset ei ole kyllä ole yläselässä, eikä ne tosiaan olleetkaan, kaukana rintaliivialueelta.

Korjataan sen verran, että jos neurologi tekee ensimmäisen perusteellisen tutkimuksen, niin kyllä silloin riisuudutaan alusvaatteisilleen vaikka tutkimus on varpailla- ja viivallakävelyä, tasapainotestejä, liikkuvuustestejä jne. Neurologi näkee vain paljaalta iholta, onko esim. lihasten hermotuksessa toispuoleisuutta. Samoin ryhti voi näyttää vaatteet päällä normaalilta, mutta selkälihasten rasitusmerkit olla epätasapainoiset. Naisneurologi oli.

N52

Vierailija
396/708 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia pyydän munuaisten ultrassa riisumaan rintaliivit kun on sitten tullut vastaan niitäkin jotka tulevat vinkumaan kuinka tutkimusgeeli on pilannut rintaliivit jollain mystisellä tavalla. Ei vaan oikeasti jaksa kuunnella.

Vierailija
397/708 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matias kirjoitti:

Pojat oppivat jo nuorena riisumaan housunsa.  Olin suunnilleen 10-vuotias, kun lääkäri kädellään koetteli, olivatko kivekset laskeutuneet.  Tuntui se vähän kiusalliselta, kun asiaa ei selitetty, vaan käskettiin vain laskea housut alas ja vanha miespuolinen lääkäri tutki.  Nyt vanhempana olisin tyytyväinen, jos joku nuori naispuolinen lääkäri haluaisi tutkia alapäätä.

Kutsuntaterveystarkastuksessa nuori naislääkäri kopeloi kassit. Oli aika jeba.

Vierailija
398/708 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä olen kieltäytymään riisumasta, kun lääkärit tietää mitä tekee, (ovathan niin korkeasti koulutettujakin), ja jos ei siihen ole uskominen, niin eihän lääkäriin tarvitse mennäkään.

Vierailija
399/708 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lääkäri kertoi oudon oloisen tytön tulleen otille ja kuiskanneen vain

- vuotoa.

No kaveri riisutti tytön ja tarkasti värkit mutta eipä siellä mitään ollu. Silloin tyttö huokaisi

- korvassa.

Vierailija
400/708 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä riisun aina kysymättä. Yleensä myös levitän peräaukon auki vaikka olisin hammaslääkärillä