Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riisutteko te lääkärin vastaanotolla, kun lääkäri pyytää?

Vierailija
02.11.2016 |

Lääkärikaverini tässä taannoin valitti, että kun keuhkoja kuunnellakseen pyytää potilasta riisumaan paidat pois, niin riisutaan vain päällimmäinen ja pari paitaa jätetään päälle. Tai kun pyytää riisumaan pitkät housut, niin ne lasketaan vain puolireiteen tai vähän housunlahjetta nostetaan.

Kommentit (708)

Vierailija
361/708 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisun sen verran, kun on tarpeen. Lääkäri kyllä sanoo, jos pitää riisua enemmän. Verikokeen ottamista varten otan pitkähihaisen pois, gynetutkimuksessa alapää kokonaan paljaaksi, keuhkoja kuunnellessa riisun sen verran ylävartaloa kun lääkäri pyytää. En koskaan riisu automaattisesti kaikkea. Osaan yleensä itsekin arvioida, minkä verran pitää ottaa vaatetta veks. Ihotautilääkärin edessä joutuukin seisomaan suunnilleen alasti.

Vierailija
362/708 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle lääkärien edessä riisuminen on aina ollut erittäin vaikeaa... Mutta pakko jos pakko....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/708 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei

Vierailija
364/708 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun kävin työpaikan terveydenhoitajalla näyttämässä reiteeni ilmestynyttä rasvapattia, hän halusi nähdä sen. Silmät levisivät hieman kun vedin kysymättä farkut alas. Taisi helpottua kun huomasi että on sentään pikkarit alla. Tuli mieleen että montakohan vilauttelijaa hänelläkin käy "vaivaansa" näyttämässä.

Vierailija
365/708 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

m43 kirjoitti:

Viimeksi kun kävin työpaikan terveydenhoitajalla näyttämässä reiteeni ilmestynyttä rasvapattia, hän halusi nähdä sen. Silmät levisivät hieman kun vedin kysymättä farkut alas. Taisi helpottua kun huomasi että on sentään pikkarit alla. Tuli mieleen että montakohan vilauttelijaa hänelläkin käy "vaivaansa" näyttämässä.

olet mies ja käytät pikkareita? Provo 😂😂😂😂

Vierailija
366/708 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
367/708 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän housut alas jo ilmoittautumistiskillä. Se on se syy miksi käynkin lääkärissä.

Vierailija
368/708 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sh kirjoitti:

Olin espanjassa järkyttävän komean lääkärin vastaanotolla. Petyin , kun ei pyytänyt lainkaan riisumaan.

Äh. Minä ollut useamman kerran saman , komean ortopedin vastaanotolla. Nilkan murtuman ja ganglion ja polvipiikityksen ja nivelsidevamman kanssa ja aina riittänyt lahkeiden käärintä. Lomkan kanssa vois seuraavaksi mennä tai olkapään🤔

Vierailija
369/708 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuussa naistenklinikalla sekä anestesiahoitaja että gynekologi, komeita miehiä, joutui erikseen pyytämään, että alushousutkin pitää ottaa pois. Se hoitaja oli kyllä siellä ypäässä, mutta siinä vaiheessa, kun kiipesin pöydälle, niin piti pyytää. En ois millään kehdannut.

Vierailija
370/708 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koulun yläasteella terkkarissa 90-luvulla oli pakko jopa ottaa housut pois että terkkari nainen (luojan kiitos) ja ihan kauniskin nainen testaili kiveksiäni. Se saattoi olla hieman eroottinen kokemus. ja sit tietty ne että pitää vähintään riisua alushoususilleen että  saadaan oikea paino. Näinhän se on. Jotkut ajattelee ettei vaatteet paina mut jo mun yks nahkatakki painaa varmaan 5 kiloa saati pitkät kalsarit ja ihan vaan teepaita. Sori toistepäin.Ylläripylläri 800 grammaa. terkkareilla ja mulla on tarkka vaaka.

Vierailija
371/708 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu kyllä riisun. Otan kaikki vaatteet pois ja olen ihan alasti, jotta tohtori voi tutkia :DD

:D Olin just tulossa kirjoittamaan, että kaikki pois vaan. :D

Heti vaan kaikki vaatteet pois ja jalat niskan taakse, niin voi tutkia kunnolla.

Vierailija
372/708 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä!!!!!!

Vierailija
373/708 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sh kirjoitti:

Olin espanjassa järkyttävän komean lääkärin vastaanotolla. Petyin , kun ei pyytänyt lainkaan riisumaan.

Itse kun kävin Espanjassa komean lääkärin vastaanotolla. Ennen minua oven lukko kolisteltiin auki ja sisältä tuli kiireisesti hoitaja joka pyyhki jotain tahmaista naamaltaan ja lääkäri korjasi hätäisesti housujaan ja paitojaan kun astuin sisälle.

Olin tullut hieman etuajassa ja koputin oveen.

Ei haitannut vaan vaatteet veks ja hoitoon.

Vierailija
374/708 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon et riisuudun jos tehdään se yhtä aikaa hitaasti

Vierailija
375/708 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisun ne vaatteet minkä lääkäri pyytää riisumaan. Viimeksi menin kurkkukivun takia niin käski riisumaan housut. Halusi tehdä gynekologisen tutkimuksen.

Vierailija
376/708 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki! Useamman kerran olen pyynnöstä ottanut peniksen esiin tarkasteltavaksi lääkärin vastaanotolla.

Vierailija
377/708 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ammatiltani laboratoriohoitaja. Otan työkseni mm. sydänfilmejä sairaalan laboratoriossa. Kerran oli nuori nainen, oli tulossa johonkin päiväkirurgiseen toimenpiteeseen, jota varten otettiin verikokeet ja sydänfilmi. Sydänfilmissä pitää riisua ylävartalo paljaaksi, liivitkin pois. Tämä ei suostunut riisumaan paitaansa, ei vaikka asiasta keskusteltiin. Sydänfilmiä ei voinut siis ottaa. Ilmoitin asiasta päiväkirurgialle jolloin hänen toimenpideaikansa peruttiin.

Olisi pitänyt hakea naishoitaja paikalle. Ihmisellä on oikeus olla paljastamatta kehoaan. 

Vierailija
378/708 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju on ilmeisesti niin vitsi. Tai sitten olen huolissani 😏 Aina olen kysynyt, riittääkö tämän verran riisuminen, ja sitten on sanottu, onko se tarpeeksi vai ei. Mikä ongelma on kysyä lääkäriltä?

Vierailija
379/708 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ammatiltani laboratoriohoitaja. Otan työkseni mm. sydänfilmejä sairaalan laboratoriossa. Kerran oli nuori nainen, oli tulossa johonkin päiväkirurgiseen toimenpiteeseen, jota varten otettiin verikokeet ja sydänfilmi. Sydänfilmissä pitää riisua ylävartalo paljaaksi, liivitkin pois. Tämä ei suostunut riisumaan paitaansa, ei vaikka asiasta keskusteltiin. Sydänfilmiä ei voinut siis ottaa. Ilmoitin asiasta päiväkirurgialle jolloin hänen toimenpideaikansa peruttiin.

Olisi pitänyt hakea naishoitaja paikalle. Ihmisellä on oikeus olla paljastamatta kehoaan. 

Ihmistä ei saa syrjiä mielipiteidensä tai vakaumuksen takia. 

Vierailija
380/708 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisun kyllä kaiken minkä lääkäri pyytää, en ole koskaan pitänyt sitä mitenkään erikoisena tai edes ajatellut olla riisumatta. Ei minua hävetä näyttäytyä lääkärin edessä möhömahoineni tai olla takamus paljaana jos tutkimus sitä edellyttää. Mieluummin riisun tarpeellisen tutkimuksen mahdollistamiseksi kuin olen riisumatta, jolloin jotakin tärkeää saattaisi jäädä huomaamatta.

Ainoa ikävä muisto riisumisesta on yläasteen terveystarkastuksesta. Tarkastuksessa piti riisuuntua alusvaatteisilleen, mennä terveydenhoitajan eteen selkäpuoli hoitajaan päin ja kumartua hitaasti kädet kohti lattiaa. Ilmeisesti jokin ryhtiin liittyvä testi. Juuri tuolloin minulla oli kuukautiset mutta ujona tyttönä en uskaltanut vastustella, kun terveydenhoitaja käski riisumaan, joten niinpä tein tuon kumartumistestin menkkatahraisissa alushousuissa, joista törrötti ulkopuolelle kuukautisside. Kyllä hävetti pyllistää hoitajaa päin pikkareissa, joihin oli tullut vähän ylivuotoa ja hävettäisi edelleen, vaikka olenkin jo aikuinen. Onneksi hoitaja oli asiallinen eikä kommentoinut mitään tai nauranut asialle.