Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riisutteko te lääkärin vastaanotolla, kun lääkäri pyytää?

Vierailija
02.11.2016 |

Lääkärikaverini tässä taannoin valitti, että kun keuhkoja kuunnellakseen pyytää potilasta riisumaan paidat pois, niin riisutaan vain päällimmäinen ja pari paitaa jätetään päälle. Tai kun pyytää riisumaan pitkät housut, niin ne lasketaan vain puolireiteen tai vähän housunlahjetta nostetaan.

Kommentit (708)

Vierailija
341/708 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nykyään kannata kainostella yhtään mitään lääkärin vastaanotolla, kun jos joutuu vaikkapa leikkauksen jälkeen osastolle, niin eikö ne huoneet nykyään ole sekahuoneita? Siinä sitten selität jotain ripuli- kuukautisongelmia miesten joukossa. Tai olet katetroitavana. Tunnu missään joku rinnat paljaana yhden lääkärin edessä oleminen.

Vierailija
342/708 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kun menee toisinpäin. Kun saan pyllyn paljaaksi nii lekuri käskee pukemaan housut:,(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/708 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain jos lääkäri itsekin riisuu. On siten tasaveroisempaa, eikä nolota niin paljon.

Vierailija
344/708 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä miten amerikassa lääkärit osaavat kuunnella sydämen paidan päältä, onko siellä sitten kehittyneemmät stetoskoopit käytössä

Vierailija
345/708 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin silmälääkärissä ajkorttia varten ja lääkäri sanoi ettei olisi tarvinnut riisuutua, mutta totesi sitten

että ei siitä haittaakaan ole ja että voitte pukeutua odotushuoneessa missä riisuuduittekin.

Sanoin kiitos ja näkemiin.

Vierailija
346/708 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te häpeätte omassa kehossanne jos lääkäri pyytää riisumaan, siihen on varmasti hyvä syy silloin..en ymmärrä mikä siinä on vastenmielistä.

Vierailija
347/708 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä mielelläni lääkärini riisuisin, jos kerran pyytää.

Vierailija
348/708 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostu lääkäriä riisumaan. Ei kuulu minun palkkaluokkaani.

Vierailija
349/708 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse riisun joka tapauksessa kaiken vaikkei pyydettäisikään.

Vierailija
350/708 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos on aiheellista. Viimeksi kun kävin lääkärissä oli siellä nuori mieslääkäri, vasta valmistunut luultavasti, alle kolmekymppiseltä näytti ainakin. Itse olen suunnilleen samoja ikiä, nainen. Menin näyttämään yhtä luomea ja hän pyysi riisuutumaan alusvaatteisilleni nähdäkseen muutkin luomeni. Tämä ihan ok. Ainut mikä tässä häiritsi oli se että hän ei osoittanut mitään paikkaa mihin olisin päässyt riisuutumaan, vaan jouduin riisumaan vaatteeni tuolille ja lääkäri itse istui tuolissaan parin metrin päässä ja tuijotti minua kääntämättä katsettaan hetkeksikään pois. Oli oikeen kääntänyt tuolinsakin suuntaani kuin katsellakseni esitystä. Oli vähän vaivautunut olo. Hän tutki vartaloni ja viimeiseksi sanoi katsovansa vielä pakarat ja laski pikkuhousujani alas. Poskia kuumotti vielä kun pääsin kotiin vastaanotolta.

Vierailija
351/708 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietty. Lääkäri taitaa olla ainoa tuntematon ihminen, jonka edessä edes riisun julkisesti. Muualla en. (No uimahalleja ja saunoja lukuunottamatta.)

Ei lääkäriä kiinnosta, vaikka olisit mikä maailman kaunein olio. Hän tekee työtään ja vastuu oikeasta diagnosoinnista sinunkin tapauksessasi painaa. Ja tiukka aikataulu - lääkärillä kun usein aikataulut pettää ja kiinnostaisi ehtiä syödäkin joskus. Potilaita tulee ja menee iso liuta, ei siinä kukaan kaunis sairastunut ja sen rintamus oikein jaksa innostaa. Isäni sanoi, että potilaan alapäähän katsominenkin on kuin suun tutkimus.

t. Lääkäriperheen vesa

Buahahaa.

Vierailija
352/708 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riisun. Viimeksi kun olin lääkärissä niin päälläni olivat urheiluliivit jotka piti nekin riisua jotta keuhkojen kuuntelu onnistuu.

Viimeksi sain pitää rintaliivit päällä.

Nuori komea mieslääkäri oli päivystäjänä.

Oma lääkärini on keski-ikäinen nainen. Tiedoissani lukee, että vain naislääkäri, mutta samalle päivälle aika löytyi vain miehelle.

Vierailija
353/708 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljastan sen verran mitä tarvitaan tutkimukseen. Keuhkoja kuunnellessa en ole riisunut rintsikoita.

Vierailija
354/708 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riisun. Viimeksi kun olin lääkärissä niin päälläni olivat urheiluliivit jotka piti nekin riisua jotta keuhkojen kuuntelu onnistuu.

Viimeksi sain pitää rintaliivit päällä.

Nuori komea mieslääkäri oli päivystäjänä.

Oma lääkärini on keski-ikäinen nainen. Tiedoissani lukee, että vain naislääkäri, mutta samalle päivälle aika löytyi vain miehelle.

Miksi vain nais

Vierailija
355/708 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavaporukan illanvietossa (kaikki hoitoalalla) oli kaks miestä mukana, gynekologeja kumpainenkin. Ja niiden keskustelun taso, siis huh! Voin kertoa teille, rakkaat mammat, että voi kyllä ne miesgynet arvostelee meidän naisten alapäitä.. :)) Kun heidän juttujaan kuuntelin, päätin, etten ikinä aio mennä miesgynekologille. Jotenkin sitä on ajatellut, että kyllä heillä on siihen työhön ammatillinen ote, mutta se taisi olla toiveajattelua..

Ei mun toosassa ole mitään arvosteltavaa. Turha huoli.

Vierailija
356/708 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan gynekologilla ollessa, kurkkikoon lahkeesta

Vierailija
357/708 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Riisun hyvännäköisen ja nuoren lääkärin pöksyt etteivät menisi märäksi tutkiessa minua.

Nuo housut kastuu tuossa tapauksessa ainoastaan pissasta, jonka lääkäri sinua pelästyessään lirauttaa. Tai ehkä tuskanhiestä, mikä virtaa, kun teikäläistä joutuu kestämään. Mäkin olen nyt märkä ihan kokonaan siitä.

täh?????!!!!!

Vierailija
358/708 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SonjaK kirjoitti:

Mitä te häpeätte omassa kehossanne jos lääkäri pyytää riisumaan, siihen on varmasti hyvä syy silloin..en ymmärrä mikä siinä on vastenmielistä.

Ei olekaan, jos on cis eikä lääkäri ja hoitaja muuta aiempaa suhtautumistaan sinuun.

Vierailija
359/708 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkäri pyydä riisumaan, hän käskee.

Ellei potilas suostu hoitotoimiin, menköön kotiin tai saunan taakse.

Vierailija
360/708 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En riisu