Kokemusta patologisesta valehtelijasta?
Miten ilmeni? Mitä tunteita sinussa herätti? Kauan kesti tajuta, että olet tekemisissä valehtelijan kanssa?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalla olen tavannut henkilön, joka oli varmaan patologinen valehtelija. Sai aikaan älyttömiä kriisejä työpaikalla henkilöiden kesken. Meni kyllä tovi, ennen kuin huomattiin, että valehtelee kaikille kaikkea.
Ollaankohan oltu samassa työpaikassa?
Sellainen puolvuotta meni. Tajusin kun tytöllä oli kokoajan draamat kehissä omien kavereiden kanssa. Mietein että ei mulla tälläistä koskaan ole. Sitten se teki sen saman kakka show mulle. Kuinka tyhmä nainen voi olla. Otin avaimet ja heiutin pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Kesällä treffasin sellaista. Jotenkin todella nopeasti paljastui tyypin todellinen luonne. Suuret lupaukset oli ja oudon antelias oli heti alkuun. Sitten varoitteli kaverit ja sukulaiset jotka outoa kyllä, tapasin erittäin nopeasti. Itse en ollut hommassa oikein enää tosissani ja nautin vain kivasta ja tapahtumatäytteisestä kesästä, mutta mies kävi nopeasti myös inhottavan mustasukkaiseksi minua kohtaan. Useisiin otteisiin jäi itse kiinni muiden treffailusta, mutta kiisti kaiken. No enpä välittänyt, kun en miehestä ollut enää hänestä parisuhdemielessä kiinnostunut.
Sellainen on varmasti paha, joka osaa salata valehtelun hyvin. Tuo kyseinen oli niin läpinäkyvä, ettei hänen naisjutut kestä paria kuukautta kauempaa. Jotain koukuttavaa tuollaisissa henkilöissä kuitenkin on.
Tuollaisen ihmisen kanssa ajan viettäminen on kuin tulella leikkimistä. Ei voi koskaan luottaa mihinkään sanomisiin ja pitää osata pitää itsestään huolta. Huomasin, että hänen kaverinsakin lähinnä leechaavat hänessä saaden ilmaisia tavaroita ja reissuja. Tavallaan inhottavaa, mutta ymmärrettävää. Virhe tapahtuu, jos moiseen menee millään tasolla kiintymään!
Onneksi itse selvisin pelkällä sukupuolitaudilla tuosta rytäkästä. :D Olisi voinut käydä pahemminkin. Tyyppi irrotti meinaan onneksi heti kun uusi löytyi.
Tämä voisi olla minun kirjoittamani. Tuuri tosiaan, kun tajusi mistä kyse ja osasi vain nauttia siitä hyvästä mitä siinä oli. Tunnen kaksi naista jotka ovat niin rakastuneita tuohon mieheen, että tekevät kirjaimellisesti mitä vain hänen takiaan.
Alussa kyselin tarkennuksia outoihin sanomisiinsa, mutta ei tarkentanut. Myöhemmin sanoi vain jauhaneensa p*skaa. Lopulta en enää tiennyt uskoako mihinkään. Todella sujuva valehtelija; luulen että ihan lapsena opittu juttu. Eli noin vuosi meni, kun ymmärsin, etten voi luottaa mihinkään sanomaansa. Uskoi ehkä itsekin omiin juttuihinsa, ainakin osittain. Surullista. Mutta ei semmoisen kanssa psyyke kestä.
Mitä tarkoittaa "patologinen valehtelija"? Mitä se patologinen siinä meinaa?
Minä en tunnistanut patologista valehtelijaa ystäväsi ennen kuin ns. kulissit kaatuivat.
Hän mm. keksi syövän itselleen, oli monen r*iskauksen uhri, joista ainakin yksi pystyttiin todistettavasti kertomaan ettei väittämät ollut totta. Sääliksi käy r*aiskaajaksi väitettyä henkilöä. Syöpähoidot ei aiheuttanut hiusten lähtöä, huonovointisuutta yms.
Mikään hänen tarinoissaan ei pätenyt, aukkoja alkoi tulla. Toki ihmettelin niitä, mutta halusin uskoa ja luottaa. Lopulta tilanne paljastui, kun jäi yhdestä asiasta kiinni ja suuttui silmittömästi. Se aiheutti kaveripiirissämme täydellisen hämmennyksen, mutta valehtelija piti edelleen tarinastaan kiinni.