Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituisimmat asiat ja tavat, joilla ihmiset yrittävät kiillottaa sädekehäänsä

Vierailija
02.11.2016 |

Mitä sellaisia omituisia tapoja tai asioita lähipiirisi ihmisillä on, jotka ovat heidän mielestään jotenkin todella tärkeitä ja nostattavat omaa arvoa muiden silmissä?

Kommentit (470)

Vierailija
241/470 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun ei naura kakkavitseille, kaksimielisyyksille ja muille ns. yksinkertaisille jutuille. Eli itsellään on aikuismainen ja älykäs huumorintaju. Käytöstavat eivät vain taida olla yhtä aikuismaiset, kun pilkkaa muita?

Jos jollekin jäi epäselväksi, niin tämä siis tarkoitti tilanteita, joissa  otetaan ylimielinen asenne ("olettepas lapsellisia", "muakin huvitti joskus ala-asteella", "kakkapissihihi"), eikä että se pelkkä nauramattomuus olisi väärin.

Vierailija
242/470 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun ei naura kakkavitseille, kaksimielisyyksille ja muille ns. yksinkertaisille jutuille. Eli itsellään on aikuismainen ja älykäs huumorintaju. Käytöstavat eivät vain taida olla yhtä aikuismaiset, kun pilkkaa muita?

Oliko tosta "eli-sanasta" eteenpäin oleva virke omaa huomiotasi vai oikeastiko ihmiset ovat perustelleet huumorintajuaan älykkyydellä. Itseänikin naurattaa enemmän ns. älykäs huumori. Esim. Luokkakokous 1 ei ainakaan tainnut naurattaa kertaakaan. En silti pidä _itseäni_mitenkään älykkäämpänä. Kaikkia ihmisiä nyt vaan harvemmin naurattaa samat jutut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/470 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Houkkuudellaan paremmuus, ihmiseltä joka on itse voinut syödä mitä tahansa lihomatta ja jonka ei ole koskaan tarvinnut taistella pitkäjänteisesti himoja vastaan, vaan on ollut helppoa olla hoikka. Mutta silti halveksii ja epäymmärtää niitä, jotka ovat lihavia, aivan kuin heillä olisi olleet samat lähtökohdat mutta jotenkin silti omasta tahdosta päättäneet oikein yrittämällä yrittäen lihottaa itseään. Ei kukaan lihavaksi tule, jos on tuollaisen ihmisen kanssa samassa tilanteessa, mutta sitä ei onnekas hoikka tajua, että hän olisi itsekin saattanut noiden ihmisten sijassa lihoa. Nämä lihavatkin olisivat hänen sijassaan hoikkia, mutta silti hoikka vaan pitää sitä omana ansionaan.

Vierailija
244/470 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tosta "eli-sanasta" eteenpäin oleva virke omaa huomiotasi vai oikeastiko ihmiset ovat perustelleet huumorintajuaan älykkyydellä. Itseänikin naurattaa enemmän ns. älykäs huumori. Esim. Luokkakokous 1 ei ainakaan tainnut naurattaa kertaakaan. En silti pidä _itseäni_mitenkään älykkäämpänä. Kaikkia ihmisiä nyt vaan harvemmin naurattaa samat jutut.

En muista että kukaan olisi sanonut olevansa älykkäämpi suoraan, mutta tulkitsisin sen niin, koska hän pitää muita tyhmempinä ja lapsellisempina. Ehkä ajattelee itse kehittyneensä eteenpäin ja muiden jääneen jollekin aiemmalle tasolle. Kai tämän voi tulkita niin, että näkee oman huumorinsa olevan älykkäämpää. Älykkäämpi huumori ei ole itsessään paha juttu tai mitään, vaan tuo ylemmyydentunne ja muiden kohtelu jotenkin vajaina, kun nämä nauravat ns. yksinkertaisemmille jutuille kuin itse. En kuitenkaan itse näe, että ihminen olisi tyhmä, jos nauraa helpoille vitseille, koska huumorintajuhan voi olla ihan irrallinen juttu ihmisen muista ominaisuuksista.

Vierailija
245/470 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiinsä sulautuneet naiset, jotka aina kertovat että mentiin sinne, tehtiin sitä, meillä oli eilen saunailta, me ei oikein tykätä lumitöistä.....huoh......ja sitten jos ei puhuta me-muodossa, niin siitä siipasta aina jankutetaan "mun miehenä" ja blaah....

Taidat olla sinkku. 

Miten sitä sitten pitäisi puhua ettet katkeroituisi? Minä menin sinne, minä tein sitä, minulla oli eilen saunailta, minä en oikein tykkää lumitöistä - pitäisikö se miehen olemassaolo unohtaa täysin? Ja miten siitä siipasta pitäisi sitten puhua, ihan vain Seppona?

Vierailija
246/470 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti eniten ärsyttää työkaverissa (50-v nainen) se työnmäärällä oman itsensä ylösnostaminen. Kokee kai jotenkin että ainoastaan ylettömän ylityöllistettynä ja kiireisenä (niin kiire ettei ehdi tervehtiä ketään työpaikalla, eikä tietenkään syödä lounasta, juoksee ennen työajan alkua työpisteelle huutaa vaan "työt kaatuu niskaan!!" ja tekee joka päivä ylitöitä ja silti on niin saatananmoinen kiire kokoajan).

Pomollani alkaa mennä vati nurin tuon kiireellä ja työnmäärällä vouhkaamiseen. Tekee muille sen olon, että koska emme jatkuvasti valita ja vouhota kiirettämme, pidämme joskus jopa lounastaukoja (!), olemme jotenkin vähemmän arvokkaita työntekijöitä. Töistään akka ei suostu luopumaan vaan haalii niitä pakkomielteisesti lisää, jotta pysyisi yllä tuo elintärkeä kiireen ja korvaamattomuuden kuva. Kierre on vaikea katkaista kun on vuosia saanut meuhkata täällä noin, mutta pikkuhiljaa kun jokainen työtehtävä siirretään kollegoille, luulisi tuon kiireen hellittävän. Tämä siksi ettei kukaan jaksa enää tuota ihmistä.

Pomonne on vain tyytyväinen. Ainoastaan komppailee teitä työyhteisön viihtyvyyden takia, että tuntisitte olevanne oikeassa. Tuossa on työntekijä, jolle voi antaa koska vain kiireellisen työtehtävän ja se ottaa sen hymyssä suin vastaan, vaikka sen antaisi 5 minuuttia ennen työajan päättymistä.

t. pomo

Meillä oli edellisessä duunissä kans yks tällainen löyhäke, jolla oli kokoajan kiire ja hirveesti hommia ja syödäkään ei ennätä ja kahvi jäähtyy kuppiin. Ahkera ku mikä ja tehokas. Tai no siltä se näytti.

Lähempi tarkastelu osoitti, että kyseisellä henkilöllä oli 100 rautaa tulessa, ongelmia priorisoinnissa, tapana ylitehdä kaikki (esim. asiakas toivoo, että hänelle tehdään työ a. tämä rouva teki asiakkaalle a:n lisäksi myös b, c ja d, aloitti e:tä ja f:ää), säntäsi asioiden välillä ja loppupeleissä mistään ei koskaan tullut valmista. Teki hommat "vanhanaikaisesti" koska "niin on aina tehty", eli käytti vaikka 5 tuntia hommaan, jonka pystyi tekemään tietokoneella vartissa. Teki asioita asiakkaiden puolesta sen sijaan, että olisi näyttänyt asiakkaalle, kuinka tämä voi hoitaa asian näppärästi itsekin (esim. tehdä tilauksen nettilomakkeella soittamisen sijaan). Tiputteli myös keskeneräisiä ja venähtäneitä hommia meidän nuorempien pöydille pyynnöllä "Voitko soittaa asiakkaalle ja tehdä tän loppuun?" Tämä tarkoitti sitä, että ensin tietysti piti perehtyä valtavaan tulostettujen meilien pinkkaan, johon oli tehty muutoksia ja korjauksia käsin, liimailtu post it -lappuja jne. Sitten soittaa asiakkaalle, joka selvittää asiaa lisää ja lopuksi, koska asiakas on tottunut ylipalvelemiseen, hoitaa homman lisäksi lisäykset b, c ja d. Jos kieltäytyi auttamasta, koska tiesi, ettei tämä nyt ihan kädenkäänteessä hoidu kun rouva on ensin hillonnut hommaa, säheltänyt sen mutkalle ja luvannut asiakkaalle kuunkin taivaalta, sai rouva hirvittävän marttyyrikohtauksen. 

Me uudemmat työntekijät, jotka teimme toki liukuhihnamaisemmin hommia, emme olleet yhtä arvostettuja firman sisällä (joskin asiakkaat rakastivat meidän nopeaa reagointia ja vauhdikasta työn loppuunsaattamista), koska emme vouhottaneet kiireestä ja vastasimme esim. meileihin nopeasti, sillä emme jääneet hilloamaan yksinkertaisimpiakin töitä. Esimiehet eivät ymmärtäneet, että kiire luo kiirettä, ja kun hoitaa yhden asian kerrallaan, saa yleensä eniten aikaan. Mut ei, olisi pitänyt vouhkata kiirettä ja valittaa työn määrästä. 

Sori pitkä ohis.

Vierailija
247/470 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtämättömyys.

"Minä en ymmärrä, miten joku voi..."

"En tajua, miten joku voi... Itse en koskaan voisi..."

Ymmärtämättömyys on kuitenkin puute ihmisessä itsessään, joten aika outoa, että se otetaan usein niin ylimielisesti (toisia halventavasti) esille. Joissakin asioissa voi olla aihettakin pieneen halveksimiseen, mutta ymmärtämättömyys ei koskaan ole kehuskelun paikka.

Kun minä sanon, etten ymmärrä jonkun toimintaa, tarkoitan että toivoisin kuulevani asiaan jonkun selityksen, jotta oppisin ymmärtämään. Ymmärtämättömyys on puute ihmisessä, mutta siksi pitää kysellä ja ottaa selvää, jotta puute poistuisi. Minua kiinnostaa ihmisten ajatuskulut, motiivit ja perustelut. Halu oppia ihmisistä on myös syy käydä av:lla. 

Taas: en ymmärrä ihmisiä, jotka sivuuttavat toisten tarkoitusperät kuvitellen ymmärtävänsä ne. Yleensä he kai ymmärtävät asian niin, että toinen vain on paska.

Vierailija
248/470 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erityisherkkyyden hehkuttaminen 

Voi v*ttu edelleenkään erityisherkkyys ei ole mikään leijumisen aihe. Tietysti asiasta tietämättömän korvaan etenkin toi sana"erityis" voi kuulostaa kehuskelulta. Go educate yourself dumb bitch!

No toi erityisherkkyyden määritelmä on kyllä sellainen että sen mukaan vähintään puolet ihmisistä on jollakin lailla erityisherkkiä - esim. mä, mutta en ole ikinä ajatellut että siitä pitäisi kenellekään mainita, esim. lääkärille. Ihan oikeasti, on paljon ihmisiä joille on ihan helvetin tärkeää saada itselleen joku diagnoosi, ettei vaan olis liian tavallinen. 

http://erityisherkat.wixsite.com/erityisherkat/erityisherkkyys

Vierailija
249/470 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttu (mies) kehuskeli sillä ettei osaa tehdä mitään remonttitöitä.. tyyliin edes saa naulaa seinään ym. helppoja pikkutöitä. Kauhea myötähäpeä aina kuunnella, kun hänestä se on niin siistiä.

Hahaha :D tuli mieleen kun yks mies Italiassa leijui kuinka hänellä on pienet kädet, vertaili niitä innoissaan mun kanssa. Mulla oli siis about samankokoiset ja olen nainen.

Vierailija
250/470 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut parilta entiseltä seurustelukumppanilta ja muutamalta muulta ihmiseltä ylpeilyä sillä, että he eivät ole koskaan (tai kouluaikojensa jälkeen) lukeneet yhtään kirjaa. Mitä hienoa ominaisuutta he haluavat tällä esitellä? Millaisissa piireissä se on hyve? Miten he toivovat muiden reagoivan tähän ilmoitukseen?

Onko se varmasti esitelty hyveenä eikä esim. pelokkaana "kerron tämän asian itse ensin, ettei tarvitse myöhemmin hävetä, jos joudun noloihin tilanteisiin" -tyyppinen varmistelu. Vähän kuin "mä en osaa neuloa  "en osaa edes kananmunaa keittää".

Jos se on ylpeilyn aihe, niin ehkä sillä halutaan vain tehdä selväksi oma ominaislaatu. "Mä en ole sitten mikään lukutoukka". 

Vierailija
251/470 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autottomuus. Sitten kuitenkin ollaan ainakin kerran kuussa kyytiä pummaamassa, ilmaiseksi tietenkin. Matkalla sitten saa kuunnella saarnaa kuinka perseestä ja turhaa autoilu on.

Jos pummaaja kyydissä ollessaan alkaisi valittaa autoilun turhuudesta, niin siihen paikkaan seis ja pummi kävelemään.

Vierailija
252/470 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut pitävät hyveenä sitä, etteivät omista/katso TV:tä.

"Siis mä en kato telkkaria! / Telkkarista tulee nykyään vaan hirveetä paskaa/ Siis mä en kato kun Netflixistä dokumentteja" -tyypit."

Eipä se television katsominen tee kenestäkään hölmöä tai toisaalta katsomattomuus älykköä.

Vierailija
253/470 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtämättömyys.

"Minä en ymmärrä, miten joku voi..."

"En tajua, miten joku voi... Itse en koskaan voisi..."

Ymmärtämättömyys on kuitenkin puute ihmisessä itsessään, joten aika outoa, että se otetaan usein niin ylimielisesti (toisia halventavasti) esille. Joissakin asioissa voi olla aihettakin pieneen halveksimiseen, mutta ymmärtämättömyys ei koskaan ole kehuskelun paikka.

Ei tuollainen mielestä ole mitään kehuskelua, vaan yksinkertaisesti sen ilmaiseminen, ettei mene jakeluun. Kyllä tavallinen kuolevainen tajuaa sen, että maailma on täynnä asioita, joita hän ei ymmärrä eikä sitä tarvitse peitelläkään.  

Vierailija
254/470 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ylpeilevät sillä että eivät tunne Suomea ja Suomen kaupunkeja. "Siis missä päin on Kuopio??" 

Vierailija
255/470 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No toi erityisherkkyyden määritelmä on kyllä sellainen että sen mukaan vähintään puolet ihmisistä on jollakin lailla erityisherkkiä - esim. mä, mutta en ole ikinä ajatellut että siitä pitäisi kenellekään mainita, esim. lääkärille. Ihan oikeasti, on paljon ihmisiä joille on ihan helvetin tärkeää saada itselleen joku diagnoosi, ettei vaan olis liian tavallinen. http://erityisherkat.wixsite.com/erityisherkat/erityisherkkyys"

Ottamatta enempi kantaa tuohon eritysiherkkyyteen, niin sanonpa vaan, että minuakin ärsiyttää suuresti nämä ihmiset, joilla on suuri tarve saada itselleen, jokin "muoti diagnoosi", joiden vuoksi he joilla oikeasti on kyseinen -yksinkertaistaen- vaiva tai tila, niin heitä ei otetata tosissaan.

Esimerkiksi osa kieltää kokonaan esimerkiksi suolistokeliakian olemassa olon. - Käyttäen peusteena mm. sitä, että eihän se näy päälle ja kuinka vuosisatoja ihmiset ovat nauttineet (mm.) vehnää. Ja tai eihän siihen ole edes lääkettä, joten miten voisi olla sairaus jollei sitä voi lääkitä.  joten kuuluisi kelaiaakikon syödä vehnää ja vielä enemmän terveellsitä ruisleipää eikä olla nirso. - En tiedä odottavatko nämä ihmiset oikeasti, että kaikkkiin sairauksiin syödään vähintään laastaria, jotta saa heiltä sairaudelleen hyväksynnän.

Toinen esimerkki. Mielenkiintoista on ollut havaita, kuinka esimerkiksi käsitettä masennus tai masentuneisuus käytetään. Osalle se pitempiaikaista mm. mielialan alavireisyyttä, erilaisten psykologten ja sairaustilojen oireita. - Osalle taas "masennus" on vain jotain , mikä on vain vastenmielistä, tai turhana koettua.

Home ja kosteus ongelmat. - Ei ymmärtää, että kun mm.  oman kodin kellarissa on normaalia ja tavanomaista  kosteutta ja hometta , niin siitä tehdään päätelmä, ettei oikeasti voi olla niin pahaa hometta,  tai kosteusvauriota, joista saatttaisi seurata hyvin  monenlaisia oireita, kuten  silmien ja limakalvojen ärsytysoireita ;nuha, kurkkukipu, äänen käheyttä, pitkittynyt yskää ja lisääntynyt limaneritystä.

Vierailija
256/470 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muuten katso ollenkaan reality-sarjoja mutta eipä kai sitä kukaan tiedä. Tunnen kuitenkin nimeltä niitä tyyppejä koska luen lehtiä.

Ihmiset puhuu niistä yllättävän paljon ja joskus tunnen itseni hölmöksi kun en seuraa. Mutta aina sitä jotain ympäripyöreää voi heittää väliin ettei jää kiinni :D

Mä en henk koht jaksa ihmisiä jotka kertoilee tekemisiään vain päteäkseen. Se on joskus vain niin myötähäpeää aiheuttavaa. Ja jokaisen menon ja käänteen raportoiminen sosiaaliseen mediaan.

Onkohan mussa erakon vikaa..

Vierailija
257/470 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kaikki mitä ihminen sanoo toiselle ylipäätään mistään, voidaan se ottaa leijumisena ja itsensä kiillottamisena.

Ihan mikä tahansa, jopa sairastuminen.

Vierailija
258/470 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo_lintu kirjoitti:

Itse asiassa välillä nolostun, kun toiset sitten puhuvat noista muista ohjelmista ja olettavat minunkin tietävän - vaikkapa sen BB-Nikon (en muuten oikeasti tiedä).

Mutta sun piti tässäkin vielä vähän päteä sillä että "et ihan oikeesti tiedä".

Ei tuo ollut pätemistä vaan toteamus.

Ohis

Itse ajattelen, että ihmisillä on aina aikaansa liittyvä kulttuuri ja yksi junttiuden muoto on eristää itsensä sen jostakin osasta tyyliin "mua nyt vaan ei kiinnosta". Minusta olisi outoa, että elämästä, ihmisistä ja maailmasta kiinnostunut ihminen ei tiedä nykykulttuurinsa ilmiöitä.

En minäkään jaksa BBtä ja Hottiksia varsinaisesti seurata, mutta pitäisin itseäni kyllä täysin tietämättömänä tollona, ellen edes tietäisi, mistä puhutaan. Ja ei Hottiksien katsominen estä minua katsomasta Avaraa luontoa.

Hottiksia sinä tuijotat illasta toiseen. Avaraa luontoa ole tullut telkasta 20 vuoteen. Kuvastaa hyvin tuota dokumenttiesi katsomista, eli et katso.

Nyt ei kyllä ihan osunut putkeen. Avaran luonnon seuraava jakso käsittelee Kanadaa ja tulee lauantaina. Ei Avaraa luontoa ole koskaan lopetettu, vaikka suomalaisten tekemien jaksojen sijaan enemmän tuleekin ulkoa ostettuja jaksoja.

Mutta niin, ei kaikilta voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu. Kannattaa ensikerralla yrittää päteä aiheesta, josta nyt edes tietää jotain.

Taitaa sekoittaa johonkin sen Coustoun sukellusohjelmiin.

Vierailija
259/470 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leijuminen sillä miten ajaa työautolla omaan piikkiin kaikki menonsa. Joka päivä on työauto kotona ja keksinyt hienon tavan huijata kilometrit....

*työnantajan piikkiin omat menonsa

Mitä tarkoitat. Työauto (esim postinjakajan postiauto) vai työsuhdeauto, josta maksetaan työsuhdeauton autoedun verotusarvon mukaisesti veroa sen käytöstä. Ei siitä autosta mitään huijattuja kilometrikorvauksiaa saa.

Vierailija
260/470 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita absolutistit mutta esim. ihmiset, joille vaikka omilla kutsuilla kaataa viiniä ja nämä jättävät vaikka osan juomatta vedoten siihen etteivät hirveästi juo alkoholia. Tai sitten, jos ollaan baarissa niin tekevät kauhean numeron siitä etteivät oikeastaan hirveästi juo alkoholia ja haluavat tilata alkoholittoman drinkin. 

Tai sitten jos mennään ravintolaan niin pitää jo etukäteen tehdä kauhea mekkala, että miten ei itse ainakaan juo mitään. 

Siis miksi tätä omaa juomattomuutta pitää kovaan ääneen julistaa, tuskinpa siinä on kyseessä mikään muu kuin oman sädekehän kiillotus.