Omituisimmat asiat ja tavat, joilla ihmiset yrittävät kiillottaa sädekehäänsä
Mitä sellaisia omituisia tapoja tai asioita lähipiirisi ihmisillä on, jotka ovat heidän mielestään jotenkin todella tärkeitä ja nostattavat omaa arvoa muiden silmissä?
Kommentit (470)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo_lintu kirjoitti:
Itse asiassa välillä nolostun, kun toiset sitten puhuvat noista muista ohjelmista ja olettavat minunkin tietävän - vaikkapa sen BB-Nikon (en muuten oikeasti tiedä).
Mutta sun piti tässäkin vielä vähän päteä sillä että "et ihan oikeesti tiedä".
Ei tuo ollut pätemistä vaan toteamus.
Ohis
Itse ajattelen, että ihmisillä on aina aikaansa liittyvä kulttuuri ja yksi junttiuden muoto on eristää itsensä sen jostakin osasta tyyliin "mua nyt vaan ei kiinnosta". Minusta olisi outoa, että elämästä, ihmisistä ja maailmasta kiinnostunut ihminen ei tiedä nykykulttuurinsa ilmiöitä.
En minäkään jaksa BBtä ja Hottiksia varsinaisesti seurata, mutta pitäisin itseäni kyllä täysin tietämättömänä tollona, ellen edes tietäisi, mistä puhutaan. Ja ei Hottiksien katsominen estä minua katsomasta Avaraa luontoa.
Hottiksia sinä tuijotat illasta toiseen. Avaraa luontoa ole tullut telkasta 20 vuoteen. Kuvastaa hyvin tuota dokumenttiesi katsomista, eli et katso.
Nyt ei kyllä ihan osunut putkeen. Avaran luonnon seuraava jakso käsittelee Kanadaa ja tulee lauantaina. Ei Avaraa luontoa ole koskaan lopetettu, vaikka suomalaisten tekemien jaksojen sijaan enemmän tuleekin ulkoa ostettuja jaksoja.
Mutta niin, ei kaikilta voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu. Kannattaa ensikerralla yrittää päteä aiheesta, josta nyt edes tietää jotain.
Se, kun kehutaan ja pädetään lasten, miehen, sukulaisten, tuttavien tai kummin kaimojen kautta!
Itse ei siis olla saatu elämässä mitään aikaiseksi, mutta kun MINÄ olen kuullut, kun serkun pikkuserkku takoo miljoonia, niin olenhan silloin MINÄKIN jotain aivan erityistä!
Ja samoin se, kun kehutaa jollain lapsen ominaisuudella, mihin itse ei voi vaikuttaa: Maijalla on NIIIIIN pitkät ja paksut hiukset, Maija on luokkansa pisin, Maija on NIIIIIN notkea ja urheilullinen...
Tällaiset julkisesti ja aggressiivisesti itseään "leijonaemoiksi" tai "tulisieluiksi" luonnehtivat.
Ruokaansa närppivät sihtisuut: "mitä tää keltainen on? Onks tässä jotain soijakastiketta? Näyttää jotenkin kummalliselta jne jne".
Miehiinsä sulautuneet naiset, jotka aina kertovat että mentiin sinne, tehtiin sitä, meillä oli eilen saunailta, me ei oikein tykätä lumitöistä.....huoh......ja sitten jos ei puhuta me-muodossa, niin siitä siipasta aina jankutetaan "mun miehenä" ja blaah....
Joka asiaan on valmiina itsevarma tokaisu. Eikä siitä tarviikaan sen enempää keskustella. Tyhmä kun et tiennyt.
Työmäärän voivottajat. Lasten ongelmilla voivottajat. Hankalaa miestä voivottajat.
Tyhjän puhujat. Pitkää turinaa, että jos me.. niin sit me., ja sit jos viel.. vähäks ihkuu.. ja jos lotossa tuurii niin..blaa, blaa, blaa.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin vähäisellä alkoholinkäytöllä leijuminen. "Vain yksi siideri, nyt repäisen ja juon yhden lasin viiniä, matkan ensimmäinen olutlasi ja kaksi viikko matkaa takana, olen kamala juoppo koska juon kaksi kaljaa vuodessa... " Huoh mitalliko pitäisi antaa
Ja "minun paheeni on alkoholinkäyttö: toisinaan sorrun ottamaan lasin viiniä silloin tällöin".
Vierailija kirjoitti:
"sykupuolineutraalit" hörhöt, jotka pukevat väkisin poikansa pinkkiin. Sitten päivitellään someen kuvia kuinka selkeästi häpeissään oleva ekaluokkalainen poseeraa kameralle keijusiivet selässä prinsessahameessa "ihan omasta tahdostaan" entinen naapurini oli tällainen.
Kaverin poika ainakin itse halusi prinsessamekon, ja pukee sen melkein joka päivä päälle. On myös ihastunut Frozenin Elsaan. Eipä siinä tietty, onhan noita jotka väkisin pakottavat ja ylikorostavat sukupuolineutraaliutta.
Se, kun sanon pitäväni animesta, mangasta ja japanin kulttuurista + musiikista. Osalle tämä on jostain syystä todella hankala hyväksyä. Alkaa arvosteleminen piirtotyylistä, on kuulema todella lapsellista, inhottavaa ja imitoidaan "xin xang xhong".
Sitten kuitenkin nämä henkilöt katselevat jotain muumia, batmania/teräsmiestä, lukevat aku ankkaa ja katsovat disney piirretty elokuvia kun ovat niin hyviä tai paljon aikuisempaa menoa. Parhaimmissa tapauksissa nämä itse katsovat telkusta animea suomi dubbauksella siitä mitään tajuamatta. Pahimmat ovat niitä, jotka kuvittelevat animen olevan pelkkää pókemonia, hamptaroa, digimonia tai yugiohia, juuri niitä lapsille suunnattuja animeita.
Vierailija kirjoitti:
Kun joku toteaa, että "minun pitäisi oppia pistämään joskus omat tarpeet muiden edelle eikä aina ajatella vain muiden parasta.." ihan kylmät väreet menee.
Ehkä pieni itsekkyys tekisi ihan hyvää itse kullekin. En tiedä sinusta, mutta monelle suomalaiselle tervettä itsekkyyttä pitäisi opettaa kädestä pitäen.
Piittaamattomuus omista virheistä tai huonosta käytöksestä muotoiltuna tyyliin "minä en ota elämää niin vakavasti", "minä en pikkuasioista nipota", "pitää osata nauraa itselleen", "ei nyt muistella menneitä, vanhoja juttuja"...
"Älä tuu siihen droppaa mun tunnelmaa, mitään eilistä juttua jankuttaa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paremman musiikin kuuntelijat.
Ja "parempi musiikki" on siis mitä??
Sitä mitä nämä "paremman musiikin kuuntelijat" kuuntelee, eli siis heidän oma määritelmänsä. Monilla esim. jokin tietty genre tai toisilla tietyn ajanjakson musiikki. Aika yleistä on esim. halveksia nykymusiikin tai räpin kuuntelijoita.
Ymmärtämättömyys.
"Minä en ymmärrä, miten joku voi..."
"En tajua, miten joku voi... Itse en koskaan voisi..."
Ymmärtämättömyys on kuitenkin puute ihmisessä itsessään, joten aika outoa, että se otetaan usein niin ylimielisesti (toisia halventavasti) esille. Joissakin asioissa voi olla aihettakin pieneen halveksimiseen, mutta ymmärtämättömyys ei koskaan ole kehuskelun paikka.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut parilta entiseltä seurustelukumppanilta ja muutamalta muulta ihmiseltä ylpeilyä sillä, että he eivät ole koskaan (tai kouluaikojensa jälkeen) lukeneet yhtään kirjaa. Mitä hienoa ominaisuutta he haluavat tällä esitellä? Millaisissa piireissä se on hyve? Miten he toivovat muiden reagoivan tähän ilmoitukseen?
Älykkään ihmisen ei tarvitse lukea.
Itse en lue edes käyttöohjeita, kokeilemallakin selviää. No okei kyllä se kerran kostautui pesukoneen kanssa.
Se kun joutuu arvostelun tai haukkumisen kohteeksi.
Ollaan jotenkin ylpeitä siitä, että "vihaajat vihaa" ja ovat kateellisia. Ollaan korostuneen ylpeitä, että ei välitetä muiden mielipiteistä. "Istu muiden ämmien kaa odottaa, et mua kiinnostaa!!1"
Siis on ehdottomasti hienoa, että ei anna haukkujien ja kiusaajien lannistaa, mutta mun mielestä menee hieman yli ottaa sellainen itserakas asenne neutraalimman suhtautumisen sijaan. Ehkä jonkinlaista epävarmuuden kompensoimista loppujen lopuksi. Siis jos ei oikeasti välitä YHTÄÄN, ei suhtautuminen olisi noin voimakasta.
a) kasvissyönti
b) himokierrättäjät
c) maaniset ulkoilijat "meillä ulkoillaan kaksi tuntia säällä kuin säällä"
d) ihmiset, jotka leuhkivat sillä, että eivät tee mitään, vaan keskittyvät perheeseen (=oikeasti kihnuttavat pikku elinpiirissään, kun eivät saa aikaiseksi edes kaupassa käytyä..)
Ja huom, kierrätän, ulkoilen ja syön kasviksia itekin, mutta en tuo sitä esille.
Se kun ei naura kakkavitseille, kaksimielisyyksille ja muille ns. yksinkertaisille jutuille. Eli itsellään on aikuismainen ja älykäs huumorintaju. Käytöstavat eivät vain taida olla yhtä aikuismaiset, kun pilkkaa muita?
Lipsauttaa innokkuudestaan reserviläistolloiluun.
NATOhan ei ole ajankohtainen silti.
Vierailija kirjoitti:
Se kun ei naura kakkavitseille, kaksimielisyyksille ja muille ns. yksinkertaisille jutuille. Eli itsellään on aikuismainen ja älykäs huumorintaju. Käytöstavat eivät vain taida olla yhtä aikuismaiset, kun pilkkaa muita?
Joo, huvittaa kun jotkut oikein suuttuvat jostain kakkahuumorista tai siitä että toiselta pääsee vahingossa pieru. Ikään kuin heillä ei itsellään olisi suolistoa ollenkaan.
Kaikki mitä toinen tekee toisin, varsinkin jos olemme kateellisia.
Maailma olisikin tylsä jos kaikki tekisi kuin sinä.
Avaisiko joku hieman mistä tässä on kysymys????