Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi itku, ei yhtään rahaa, miten tämmösestä voi selvitä?

Vierailija
02.11.2016 |

Miten voi selvitä, kun on ihan umpikujassa..5-henkinen perhe, ei rahaa ja ruoka alkaa käydä vähiin, kasa maksamattomia laskuja. Pari vuotta pinnistelty ja uskottu parempaan, sitä valoa ei vaan ala näkyä tunnelin päässä ja nyt tuntuu, että kaikki romahtaa..menee koti ja kaikki. Tilanne on niin vaikea senkin takia, että asumme miehen kotitalossa, jonka siis olemme ostaneet ja samalla luvanneet pitää appiukosta huolen loppuelämänsä ja hän siis asuu tässä meidän kanssa. Nyt menee häneltäkin koti. Voi ei, miten tämmösen voi kestää...joo ette voi auttaa, mutta kun pakko jonnekin purkautua. Ja joo varmasti omaakin syytä on, tiedetään, ei olis pitänyt hankkia kolmea lasta, ei ottaa isoa asuntolainaa, ei rempata taloa, ei ryhtyä yrittäjäksi, ei sitä eikä tätä. Kaikki on kuitenkin tehty ja siitä nyt sitten kärsitään. Mitenkähän tässä voi selvitä, että saa edes ruokaa?

Kommentit (323)

Vierailija
121/323 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ymmärsin tuon kesänviettopaikan niin että sisarukset ei halunneet ostaa taloa koska ajattelivat että kun vaari kuolee se on jokatapauksessa heidän ja suuttuivat kun ap:n mies osti ja heillä menikin mahdollisuus siihen. Eli ei ne sinne enää oo tulossa.

Vierailija
122/323 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossun luukulle!

Niinhän se jos oliskin helppoa, yrittäjällä kun ei vaan ole minkäänlaista sosiaaliturvaa. Yrittäjä jää täysin tyhjänpäälle, vittuilujen ja haukkujen kera.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/323 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hiema ohi aiheen, mutta tätä ei ehkä kaikki tiedä: isot yritykset jättävät joskus laskuja maksamatta ihan tahallaan. Heillä ei ole samanlaista ongelmaa vakavarauden kanssa kuin pienillä yrityksillä, ovat muutenkin varmemmalla pohjalla. Isompi firma voi viivyttää laskujen maksua ja saatta pienemmän firman katastrofin partaalle, ja jos tästä sanoo mitään, ei enää saa tilauksia.

Tätä myös ajattelin kun täällä on näitä jotka kehottaa saatavien myyntiin. Jos asiakas ei maksa, joutuu yrittäjä itse ne maksamaan saatavat ostaneelle yritykselle. En suosittele kenellekäön saatavien myyntiä, luojan kiitos peräännyin kun suunnittelin 70000e saatavien myyntiä. Asiakas ei ikinä niitä maksanut. (Siirsi varat toiseen firmaan, veti vanhan konkurssiiin ja jatkoi samaa uudella. Erittäin tavallinen kuvio.)

Huh, noinko on? No, mieheni selvittää asiaa.

Ei ole. Ihmeen asiallisena tämä ketju pysynytkin, mutta aina on joku joka sepittää omiaan pakan sekoittamiseksi.

Kyllä se niin on. Voit ehdoista tarkistaa netistäkin tuon.

Esim. tässä vähän

http://www.summarum.fi/laskujen-myynti-laskut-rahaksi/

"Jos yrityksesi on voimakkaassa kasvussa ja haluat siksi pääoman liikkuvan nopeasti, factoring-suhteen solmiminen pankin kanssa voi olla tehokkaampaa ja edullisempaa kuin satunnainen laskujen myyminen.

Molemmissa tapauksissa kannattaa kuitenkin miettiä tarkkaan, kannattaako ottaa ”kottia”. Factoring-palveluiden kohdalla otat riskin luottotappion kanssa. Ja laskuja myydessäsi menetät aina osan voitoistasi laskun vaihtaessa omistajaa."

Ja on tosiaan enemmön kasvaville kuin kuoleville yrityksille.

Aika heikkoa on luetunymmärtämisesi:

"Nykyään markkinoilla on kuitenkin yhä enemmän pieniä ja ketteriä laskut rahaksi -palveluita, joita pyörittävät etenkin perintätoimistot. Niiden kautta yritys voi myydä jopa yksittäisiä laskuja ja saada välittömästi rahaa käteen. Hyvää laskunostopalveluissa verrattuna perinteiseen factoringiin on, että luottotappion riski siirtyy niissä ostajalle. Ostaja siis vastaa myös mahdollisista perintätoimista, toisin kuin yleensä factoringissa."

Factoring on eri asia kuin ap:llekin ehdotettu laskujen myynti eteenpäin. Kun laskut myy eteenpäin, luottotappion riski siirtyy niissä ostajalle. Niinkuin tuossa linkissäsi sanotaan.

Vierailija
124/323 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin hakemas just beetasalpaajaa reseptin kun paska elämä nostaa verenpainetta. Mutta onko tämä sittekään niin paskaa tämän ketjun jälkeen. Tilillä rahaa yli 2500e, lainaa vain 1,5tonnia plus opintolaina, opiskelu teknillisessä yliopistossa, ei perhettä tai lapsia jne. Onkohan tämä sittekään niin paha kun ei tarvitse kuin itsestään huolehtia? 

Vierailija
125/323 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita saada lyhyttä pätkää vuokrafirmojen kautta.

Vierailija
126/323 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä myötätunto ap:lle. Olet kuitenkin saanut nautti ok-talossa joka ei ole vuokraluukku, asumisesta, olet saanut kun olet halunnut 3 lasta jne. Itsellä ei mahdollisuutta mihinkään noista, enkä ikinmaailmassa uskaltaisi ottaa jotain lainaa jos en olisi 100% varma että pystyn maksamaan takaisin. 

Olen 40 v, yksi lapsi, työtön, en omista mitään enkä ole koskaan omistanut, asun kaupungin vuokraluukussa. En ota lainaa ja itke jälkeenpäin. Kasva aikuiseksi!

Sappi kiehuu aina kun näitä lukee, kun on itse aikuisina mokattu ja nautittu leveästä elämästä ja sitten itketään. Mitens me, joilla ei ole ollut mitään, KOSKAAN?

Vierailija
127/323 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä myötätunto ap:lle. Olet kuitenkin saanut nautti ok-talossa joka ei ole vuokraluukku, asumisesta, olet saanut kun olet halunnut 3 lasta jne. Itsellä ei mahdollisuutta mihinkään noista, enkä ikinmaailmassa uskaltaisi ottaa jotain lainaa jos en olisi 100% varma että pystyn maksamaan takaisin. 

Olen 40 v, yksi lapsi, työtön, en omista mitään enkä ole koskaan omistanut, asun kaupungin vuokraluukussa. En ota lainaa ja itke jälkeenpäin. Kasva aikuiseksi!

Sappi kiehuu aina kun näitä lukee, kun on itse aikuisina mokattu ja nautittu leveästä elämästä ja sitten itketään. Mitens me, joilla ei ole ollut mitään, KOSKAAN?

En ole ap mutta meidän muiden vikako se on ettet ole uskaltanut elää? kai sulla joskus on ollut töitä että olisit voinut ottaa asuntolainan? kai olisit voinut mennä naimisiin ja tehdä ne kaksi lasta?

Vierailija
128/323 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hiema ohi aiheen, mutta tätä ei ehkä kaikki tiedä: isot yritykset jättävät joskus laskuja maksamatta ihan tahallaan. Heillä ei ole samanlaista ongelmaa vakavarauden kanssa kuin pienillä yrityksillä, ovat muutenkin varmemmalla pohjalla. Isompi firma voi viivyttää laskujen maksua ja saatta pienemmän firman katastrofin partaalle, ja jos tästä sanoo mitään, ei enää saa tilauksia.

Tätä myös ajattelin kun täällä on näitä jotka kehottaa saatavien myyntiin. Jos asiakas ei maksa, joutuu yrittäjä itse ne maksamaan saatavat ostaneelle yritykselle. En suosittele kenellekäön saatavien myyntiä, luojan kiitos peräännyin kun suunnittelin 70000e saatavien myyntiä. Asiakas ei ikinä niitä maksanut. (Siirsi varat toiseen firmaan, veti vanhan konkurssiiin ja jatkoi samaa uudella. Erittäin tavallinen kuvio.)

Huh, noinko on? No, mieheni selvittää asiaa.

Ei ole. Ihmeen asiallisena tämä ketju pysynytkin, mutta aina on joku joka sepittää omiaan pakan sekoittamiseksi.

Kyllä se niin on. Voit ehdoista tarkistaa netistäkin tuon.

Esim. tässä vähän

http://www.summarum.fi/laskujen-myynti-laskut-rahaksi/

"Jos yrityksesi on voimakkaassa kasvussa ja haluat siksi pääoman liikkuvan nopeasti, factoring-suhteen solmiminen pankin kanssa voi olla tehokkaampaa ja edullisempaa kuin satunnainen laskujen myyminen.

Molemmissa tapauksissa kannattaa kuitenkin miettiä tarkkaan, kannattaako ottaa ”kottia”. Factoring-palveluiden kohdalla otat riskin luottotappion kanssa. Ja laskuja myydessäsi menetät aina osan voitoistasi laskun vaihtaessa omistajaa."

Ja on tosiaan enemmön kasvaville kuin kuoleville yrityksille.

Sekaannut asiaan, josta et selvästikään paljoa ymmärrä. Jo laskujen myyntiä ehdottanut kirjoittaja sanoi

"Kiitos vastauksesta. Mulle tulee semmonen asia mieleen, että myykää ne saatavat, saatte rahaa heti. Ette saa summia ihan täysimääräisinä, mutta saatte rahaa kuitenkin heti."

Eli hyvin on tiedossa, ettei laskujen myyminen ole myyjälle ilmaista. Luottotappioriskin kantaa laskujen ostaja, ei myyjä. Ap:n tilanteessa laskujen myyminen on järkevää.

Vierailija
129/323 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin hakemas just beetasalpaajaa reseptin kun paska elämä nostaa verenpainetta. Mutta onko tämä sittekään niin paskaa tämän ketjun jälkeen. Tilillä rahaa yli 2500e, lainaa vain 1,5tonnia plus opintolaina, opiskelu teknillisessä yliopistossa, ei perhettä tai lapsia jne. Onkohan tämä sittekään niin paha kun ei tarvitse kuin itsestään huolehtia? 

No ei ole paha, pärjäät ihan hyvin. Ota rennommin niin verenpaineesi laskee.

130/323 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita velkaneuvojalle. Kokemusta on ei samanlaisesta mutta yhtä epätoivoisesta tilanteesta vuosi sitten. Itkien sieltä lähdin mutta nyt täällä halvemmassa asunnossa asuessani ja raha-asioita hallitessani tunnen voivani jo hieman hengittää.

Ole avoin ja hae apua! Itselleni korkein kynnys oli kertoa lähipiirille mutta lopulta se oli kaikkein järkevintä. Vieläkin on velkaa jäljellä ja esim. autosta on turha haaveilla mutta velat lyhenee, luottotiedot säilyi, lapsilla on tarvittava ja ruokaankin on varaa.

Vierailija
131/323 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi jotkut ihmiset sentään yrittävät, ap.kin todennäköisesti tästä selviää ja keksii jotakin muuta mitä voi tehdä eikä jää kynsiään pureskelemaan

Vierailija
132/323 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä myötätunto kyllä sinullekaan. Ap kärsii nyt joistakin valinnoistaan nahoissaan, mutta niin kärsit sinäkin.

Ja sellaista kuin 100% varmuus pystymisestä maksamaan laina takaisin, ei olekaan. Vaikka työpaikkaa ei menettäisikään, voi vaikka vammautua kolarissa. Jos haluaa elää täysin vailla riskejä, ei ikinä saa eikä saavuta yhtään mitään. Sitten voi tietysti katkeroitua ja ilkkua niille, joilla hommat kovasta yrittämisestä huolimatta eivät menneetkään aivan putkeen.

Vierailija
133/323 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai olemassa jotain neuvontaa yrittäjille jotka ei pärjää? 

Ja joka kunnassa pitäisi olla velka- ja talousneuvontaa. 

Tosiaan nyt ei voi enää murehtia koko sukua vaan ap ja miehensä pitää laittaa itsensä ja oma perheensä etusijalle + appi mukaan päätöksentekoon jos pää vielä pelaa. Mutta jos apen panos on vaan jankkaus ettei saa myydä niin se ei auta. Apenkin pitää aikuisena ihmisenä ymmärtää ettei pyhällä hengellä voi elää.

Ja talon myynti ei välttämättä onnistu missään korvessa ja vuokralla asuminen voi olla jopa kalliimpaa riippuen saako asumistukea vai ei.

Turha syyllisyys pois ja laitatte toimeksi niin ehkä se epätoivo vähän helpottaa.

Vierailija
134/323 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ap ei tässä varsinaisesti edes hakenut mitään talousneuvoja, halusi vain avautua ja jonkinlaista tukea. En tiedä ymmärsinkö sitten väärin. Uskon, että ap kyllä on selvillä talousluvuistaan, mutta ei näe tarvetta niitä tänne laittaa. Ihmeen paljon kyllä paljastanut, tuostahan voi joku jo tunnistaa. Olen itse ollut vähän tuollaisessa tilanteessa ja se oli hirvittävän rankkaa. Suvun vihat sai päälleen, meni välit loppuelämäksi. Uskomatonta, mutta monet ystävätkin hylkäsivät, no he eivät varmaan olleet oikeita ystäviä. Kaikki meni, myös luottotiedot. Tietty voi ajatella, että ei olisi pitänyt tehdä sellaisia riskialttiita valintoja, mutta oikeastiko ihmiset sitten suunnittelee kaiken pilkuntarkasti koko elämän ajaksi? Ei ihme, että täällä on niin paljon masennusta ja synkkyyttä, kun mitään ei uskalla ja kaikki pelottaa. Ja ei ihme, että täällä ei ole riittävästi yrittäjiä, kun monesti tuntuu, että yrittäjä on suunnilleen rikollinen, vaikka yrittää vain tienata leipää itselleen ja ehkä jopa työllistää muita. Mutta ap:lle kovasti voimia ja jaksamista. Varmasti selviätte. Soita vaikka mielenterveystoimistoon.

Vierailija
135/323 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun appi kärsi rahahuolista, eikö häntä "hävettänyt" myydä rakentamaansa kotia? Miksi appi ei ymmärtäisi sitä, että poikansakin voi joutua samaiseen tilanteeseen? Ja miksei taloa jaettu sisarusten kesken, jos kerran muutkin haluavat osingoille?

Vierailija
136/323 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Justhan sä siinä itsekin itket surkeeta elämääs ja ihan itse oot sen aiheuttanut. Kyllä mä ainakin enempi arvostan sitä joka edes yrittää kun sun kaltaista märisijää.

Vierailija
137/323 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa metsään. Siellä on vaikka kuinka paljon tekemätöntä työtä.

Vierailija
138/323 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta meidän muiden vikako se on ettet ole uskaltanut elää? kai sulla joskus on ollut töitä että olisit voinut ottaa asuntolainan? kai olisit voinut mennä naimisiin ja tehdä ne kaksi lasta?

Tätä tarkoitan. Katos kun kaikilla ei ole takaajia tai omarhoitusosuutta mahdollisuus säästää, KOSKAAN. Sitten nämä kermaperseet, joille kaikki tipahtaa mitään tekemättä, itkevät kun tulee ongelmia vaikka on eletty ilman huolta huomisesta. Voisin minäkin heittää kaikki läskiksi ja tehdä velkaa vastuuttomasti, mutta kun itsellä on sellaiset kuin moraali ja vastuuntunto.

En ymmärrä, miksi kommentoit etten ole "uskaltanut elää"= eli tehdä vastuuttomasti velkaa ja itkeä sitten kun rahat eivät riitä?

Vierailija
139/323 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Justhan sä siinä itsekin itket surkeeta elämääs ja ihan itse oot sen aiheuttanut. Kyllä mä ainakin enempi arvostan sitä joka edes yrittää kun sun kaltaista märisijää.

Kerros miten saan lainaa omaan ok-taloon? Otanko pikavippejä ja lainaa "jostain" ja olen "yritteliäs"? 

Onko holtiton velanotto (yritykseen,oktaloon, autoon tms) "yrittämistä"?

En ihmettele Suomen taloustilannetta jos enemmistön mielestä näin on. Joskus se velka on maksettava takaisin, ja ei, kaikki eivät saa, tai kaikille "kuulu" sitä kivaa taloa, paria autoa, kesämökkiä.Täytyy elää suu säkkiä myöden, jos ei kykene, turha itkeä ja hakea sääliä.

Vierailija
140/323 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiootti. Ihan kuin etukäteen voisi tietää, mitä elämässä tapahtuu. Ja yrittämisessä on aina riskinsä, mielestäsikö kenenkään ei kannata yrittää? Luulisi, että varsinkin tässä taloustilanteessa löytyisi vähän kunnioitusta ja ymmärrystä yrittäjille, se ei ole helppo tie koskaan.

Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, kannattaa olla hiljaa. Onnea ja menestystä vaan sinne vuokraluukkuusi katkeruuden keskelle!

Etkä varmaan "ota" lainaa, kun et sellaista työttömänä, omaisuudettomana (yh:na?) mistään voi saada.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän