No kertokaa sitten millä rahalla oikein ryyppäätte opiskelijat?
Kun se on kuitenkin totta joka viikonloppu? Niin nyt kertokaa millä rahalla se viina riittää, kun ei meillä muilla riitä ollenkaan muuhun kuin persuelämiseen? Entä ne vaatteet meikit ja matkustaminen?
Kommentit (64)
Lainalla ja kesätyörahoilla. Ei ole pappa maksellut. Opintoraha meni elämiseen eikä riittänytkään. Pakko ottaa lainaa kesätyön lisäksi.
Matkat saan lahjaksi. Äidiltä lentoliput ja iskältä ho(s)telli + käyttörahaa, näin on menty jo vuosia. Muita lahjoja en sitten synttäreinä ja jouluna saakaan, enkä kaipaakaan.
En juo todellakaan joka viikonloppu, mutta silloin kun juon (ehkä 1-2 kertaa/kk) ostan halvimman kyykkyviinivalkkarin ja baarista ehkä pari alennusshottia, ei mene kuin max. 20 euroa.
Olen teekkari ja onnellinen siinä mielessä, että saan tehdä kesäisin hyvin palkattuja töitä. Lisäksi silloin tällöin keikkaa keskellä vuotta. Eli ihan omillani ryyppään. Opintotuki lähtee käytännössä vuokraan samana päivänä kun se tulee tilille.
Monilla on vielä yksiö ja koira päälle ja se on rotukoira usein. Ja sitten valitetaan....
Pullo halpaa viiniä ei paljon maksa tai yhdessä ostettu booli. Otetaan kunnon pohjat ja baarissa ei osteta paljon mitään.
Opiskelijabileissä on juomatarjouksia.
Meikit ei loppupeleissä paljon maksa kun tarjouksesta ostaa ja käyttää pitempään kuin mitä tarkoitus olisi (varmaan menneet jo huonoksi)
Ja oletko kuullut työssäkäyvistä opiskelijoista?
Itse harvemmin, mutta mulla on paljon kavereita jotka vetävät aika paljon, yleensä kerran viikossa, joskus kolme kertaa viikossa. He käyvät töissä, saavat vanhemmilta rahaa ja nostavat lainaa. Lisäksi ostavat ne alkoholit yleensä järjestöltään, joka kuskaa niitä Virosta ja myy halvalla. Tai kaupasta. Yhden illan hinta ehkä 10-15 euroa. Baariin menevät vain jos on ilmainen sisäänpääsy ja viinakset tottakai salakuljetetaan sisään, baarista ei mitään osteta.
Ja se latten lipitys ja parasta täytyy olla kaikki. Kuntosalikin. Ei kyllä kukaan eläkeläisistä ikinä elänyt noin
Vierailija kirjoitti:
Monilla on vielä yksiö ja koira päälle ja se on rotukoira usein. Ja sitten valitetaan....
Ja asuntokin sisustettu vimpanpäälle.
Vaatteet ja meikit halvinta h&m-kamaa, tai sitten kavereiden kanssa vaihdossa saatua. Jouluna myös äiti monesti ostaa mulle parit perusmeikit.
Juodessa minä ainakin ryyppään halvimpia viinejä sieltä Alkon alalaarista, koska se tulee edullisimmaksi. Opiskelijat bailaa yleensä viikolla, jolloin baareissa halvemmat juomat.
Huloinointiin mennyt raha paikataan sitten esim. ruokakaupassa, ostan sieltäkin vain halvimpia juttuja, joita tuskin kukaan ravitsemusterapeutti tai vastaava suosittelee. Olen hoikka ja jaksan kuitenkin ihan hyvin, onneksi. Kotona käydessä syön hyvin ja äiti saattaa laittaa jotain kassissa mukaankin lähtiessä.
7 jatkaa, ja tosiaan risteily-yhtiöiltä tulee vuosittain tarjouslippuja, joilla pääsee 2-5euron hintaan Virossa käymään. Täältä sitten ostetaan niitä kolmen euron viinipulloja niin paljon kuin vain jaksaa kantaa.
Kaverin kanssa ostetaan joke halpa viinipullo puoliks siihen menee parisen euroa.
No aivan oikein kuulostaa kyllä siltä ettei teillä ole todellakaan rahasta puutetta! Onko näin tosiaankin kaikilla? Kai nämä joilla on hyvä koti sitten käsittävät ettei toisilla ole esim toista vanhempaa ollenkaan tai ovat jopa sijaiskodista ja joka lusikka ja patja on itse ensin hommattava? Otatteko heitä mitenkään huomioon joilla ei olekaan isin autoa alla?
Tekee mieli kiljua kun sokeri on tarjouksessa.
Viinipullo pohjat eikä baarissa juoda mitään. Tai sitten sinnekin mukaan piilopullo josta naukkaillaan vessassa.
Mut ei se ole joka viikkoista, lähinnä sinä viikonloppuna kun tuki tulee tai vanhemmat laittaa rahaa
Vierailija kirjoitti:
No aivan oikein kuulostaa kyllä siltä ettei teillä ole todellakaan rahasta puutetta! Onko näin tosiaankin kaikilla? Kai nämä joilla on hyvä koti sitten käsittävät ettei toisilla ole esim toista vanhempaa ollenkaan tai ovat jopa sijaiskodista ja joka lusikka ja patja on itse ensin hommattava? Otatteko heitä mitenkään huomioon joilla ei olekaan isin autoa alla?
Miten heidät tarkalleen ottaen pitäisi huomioida? Tottakai ymmärrän, ettei kaikilla ole yhtä kivoja (=keskituloisia, lapsistaan välittäviä ja järkevästi rahaa käyttäviä) vanhempia kuin minulla, ja se on tosi kurjaa. En kuitenkaan koe, että mun pitäisi lakata ottamasta vanhemmilta mitään apua vastaan sen vuoksi, että joku muukaan ei saa. Isin autoa ei ole mulla eikä kenelläkään muullakaan tutulla, mutta esim. ainejärjestötoiminnassa kyllä mun kokemukseni mukaan otetaan hyvin huomioon se, että monilla on tosi heikko rahatilanne ja tapahtumia suunnitellaan tämä muistaen.
Opintotuki + palkka n. 450e/kk ja isältä 150e/kk. Joka viikko en ryyppää, mutta toisinaan kyllä. Eli n. 1000e kuussa saan, kyllä siitä maksaa ruuat, juhlimisen, vuokran reilu 600e, kuntosalin ja seutu-alueen matkakortin. Ei käteen jää mitään, mutta kyllä sillä selviää.
Ja kesäisin teen töitä kuutena päivänä viikossa, ja käytän osaa kesätyörahoista sitten vuoden aikana.
Iskä maksaa. Tai joku muu herrasmies.
Haetaan opiskelijaporukalla pakettiautollinen juomaa tallinnasta. Niitä sitten juodaan pitkän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun se on kuitenkin totta joka viikonloppu? Niin nyt kertokaa millä rahalla se viina riittää, kun ei meillä muilla riitä ollenkaan muuhun kuin persuelämiseen? Entä ne vaatteet meikit ja matkustaminen?
älä AP valita,kyllä lukiolaisten pitäisi saada enemmän,ovat sen kyllä ansainneet
Virhe tuli haa peruselämiseen!