Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parlez-vous Francais? Dois-je apprendre?

Vierailija
31.10.2016 |

Sorry jos ei mennyt oikein, mutta kannattaako opiskella? Onko teille ollut hyötyä? Puhun ennestään sujuvaa enkkua ja ruotsia.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quelle est la meilleure facon d'apprendre Francais? Universite?

Vierailija
2/13 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, missä kaikki korkeakoulutetut kulttuurimammat viipyy? Eikö ollutkaan käytynä muuta kuin lähäri-tutkinto paikallisessa amiksessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mères pris dans un mensonge, non?

Vierailija
4/13 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielläkin kielen nimi kirjoitetaan pienellä......

Vierailija
5/13 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaanpa suomeksi: Paras tapa oppia on muuttaa sinne.

Vierailija
6/13 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska on toiseksi vaikein oppimani kieli. Kyllä venäjä oli minulle ainakin vsikeampi. Ruotsi, saksa, englanti, espanja, portugali ja italia olivat nekin niiden tehtaiden oman maan asukkaiden käyttökieliä, joissa työskentelin. Tanskaa ja norjaahan ei Suomessa kieliksi lasketa.

Ranskan opiskelussa on yksi lisäpointti. Ranskan kouluissa opetetaan lapsille, ettei englantia tarvitse osata, sillä ranskalla pärjää. Siksi gallialaiset eivät mielellään puhu englantia vaikka vähän osaisivatkin, jopa etelän turistipaikoissa kuten Nizzassa (Nice).

M44

Vierailija
7/13 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sielläkin kielen nimi kirjoitetaan pienellä......

Toit keskusteluun täysin uuden ulottuvuuden. Ole ylpeä itsestäsi!

Vierailija
8/13 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin ranskaa yläasteella ja lukiossa. Todella vähän olen kieltä tarvinnut. Englanti ja ruotsia eniten, venäjääkin silloin tällöin.

Vierailija
9/13 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sivistyskieli.

Vierailija
10/13 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sujuvasta ranskasta on ollut tosi paljon iloa. Olen saanut unelmieni tyopaikan Lontoossa sen ansiosta. Vaikka taalla on paljon ranskalaisia, niin tosi harvoja joiden englanti olisi tarpeeksi vahva, joten mun kielitaito paihitti natiivit maaliviivalla. Olin kolmesta vikalle kierrokselle paasseesta tyonhakijasta ainoa jonka aidinkieli ei ollut ranska eika englanti.

Ranskan aantaminen sopii muuten suomalaiseen suuhun paljon paremmin kuin englanti.

Ja sit ihan arkisella tasolla ranskasta on iloa mm seuraavissa tilanteissa:

-ei tarvitse arastella eika nolostella kun ei ravintolassa tilatessa osaa lausua ruokalajeja tai viineja

-matkailu on mukavampaa kun osaa muutakin kuin englantia

-ranskankielisesta musiikista ja elokuvista saa enemman irti 

-maailma avartuu

Paras tapa oppia ranskaa on asua siella jonkin aikaa ja seurustella paikallisen kanssa, toiseksi paras on katsoa ranskankielisia elokuvia ja tv-ohjelmia ja lukea ranskaksi.

11/13 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan opiskelu kannattaa, mutta miksi juuri ranska? Venäjä on esim. Suomessa useammalle hyödyksi. Espanjaa olen USAssa tarvinnut huomattavasti enemmän, kuin ranskaa.

Vierailija
12/13 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Ainahan opiskelu kannattaa, mutta miksi juuri ranska? Venäjä on esim. Suomessa useammalle hyödyksi. Espanjaa olen USAssa tarvinnut huomattavasti enemmän, kuin ranskaa.

Valitsin aikanaan ranskan koska en halua olla tekemisissä venäläisten kanssa.

Vierailija
13/13 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Euroopassa tärkeimpiä kieliä ovat englanti ja ranska.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän