Mitä on ne ällöt koholuomet, joita joillain on kaulassa valtava määrä?
Kommentit (37)
Fibroomia, niitä yleensä ylipainoisilla
Varsiluomia. Niitä ilmestyy usein paikkoihin joissa voi muhia kosteutta, kuten taipeisiin, niskaan, rintojen väliin jne. Vaarattomia ihokasvaimia.
Vierailija kirjoitti:
Fibroomia, niitä yleensä ylipainoisilla
Näköjään hoikillakin nimittäin mulla on
Ne saisi lääkäri helposti pois. Ne on ihon pinnassa. Miksi eivät mene lääkäriin?
Varsiluomia ja rasvaluomia. Niitä on kaikilla vanhoilla ihmisillä.
Minulle tuli rasvaluomia vaihdevuosien hormonikorvaushoidon aikana. Ihotautilääkäri jäädytti ne.
Kun itselläni huomaan sellaisen itseä häiritsevässä kodassa niin leikkaan sen kynsileikkurilla pois.
Minulle alkoi ilmestymään niitä kun lihoin. Leikkelen saksilla irti, rumia ovat
Vierailija kirjoitti:
Ne saisi lääkäri helposti pois. Ne on ihon pinnassa. Miksi eivät mene lääkäriin?
Ei raaski yksityiselle, kunnallinen ei niitä ala poistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kaikki eivät välitä? On paljon muutakin sellaista, minkä muut kokee ällöttäväksi mutta ihminen ei tee asialle mitään.
Ihan mukavia harmittomia kavereita. Ei niitä tarvitse poistaa. On hoikillakin.
Tosiaan, korkea veren sokuri aiheuttaa varsiluomia. Itselläkin sellainen tuli kainaloon kun olin massiivinen obeesi ja veren sokuri huiteli punarajoilla. Sitten laihdutin kymmeniä kiloja, eikä ole tullut sen jälkeen.
Ei ne lihomiseen liity, joillakin ihmisillä on taipumus luomiin. Omalla toisella lapsellani on paljon luomia, samoin itselläni. Ollut jo lapsena.
Onneksi ei ole tämän suurempia ongelmia :)
Vierailija kirjoitti:
Esim terveyskeskus, vain hankaantuvissa paikoissa, esim rintaliivin reunojen kohdalla.
Nehän sais päivät pitkät poistaa jos rupeaisivat kosmeettisia haittoja poistamaan. Julkinen ei tee kosmeettisia hoitoja
Miten sua kenenkään luomet rassaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei ne lihomiseen liity, joillakin ihmisillä on taipumus luomiin. Omalla toisella lapsellani on paljon luomia, samoin itselläni. Ollut jo lapsena.
Samoin. Isälläni oli niitä ja niin on tullut minullekin , näin iän mukana. Ei ne haittaa yhtään, ja ketä haittaa niin en välitä
Tiedoksi vain, että niiden kanssa voi elää täysin normaalia elämää muistamatta edes, että niitä onkaan.
Mut kun joitain vaivaa toisten ulkonäkö käsittämättömästä syystä. Hakee itsetunnolle vahvistusta, ei oo oikeen elämää?
Apteekista saa sellaista jäädytysainetta, jota laitetaan fibroomaan ja se putoa pois.
riskitekijöitä ovat ikääntyminen, ylipaino, diabetes ja perimä, vaikka tarkkaa syytä ei täysin tunneta.
Yleensä niitä esiintyy kaulalla, kainaloissa ym kosteissa paikoissa.
Voihan kysäistä hoitajalta tai lääkäriltaä jos on huolissaan.
Varsiluomia. Monille vanhetessa tulee.