Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On ollut hauskaa huomata, kuinka Saara Aallon

Vierailija
31.10.2016 |

haukkuminen on jotenkin kuihtunut. Tuntuu että aiemmin täällä vallitsi sula yhteisymmärrys siitä kuinka Saara on kyllä teknisesti taitava, mutta ei ole karismaa. Ei vaan ole, joten ei voi pärjätä. Kukaan ei halua kuunnella häntä, jättää kylmäksi. Missäs nämä nyt ovat?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ne kaks megahaukkujaa,olkoon. En pidä Saara Aallosta,tai siis hänen laulustaan ainakaan (en tunnehenkilökohtaisesti) mutta enemmän mä tykkään siitä et se vetää töysillä jotai lady gagaa kuin lepertelee prinsessalaulujaan

Ja ihminen on heti megahaukkuja, jos ei tykkää Saarasta? 😅😆

Kivasti ymmärsit heti väärin.

Tarkoitin, että tällä palstalla majailee pari megahaukkujaa jotka nostaa koko ajan esille omia jyrkkiä mielipiteitään saarasta. Sitten on niitä jotka tykkää siit ja sitten niitäkin jotka ei pahemmin sitä fanita, mut ei käytä koko aikaansa haukkumiseen (niinkuin mä)

Kai heilläkin on oikeus mielipiteeseensä? Aalto-fanit ja -puolustajat ovat heti haukkumassa kiusaajaksi, sieluttomaksi, kateelliseksi tms. mikä alkaa jo kyllästyttää. Yhtä lailla he esittävät omia jyrkkiä mielipiteitään Saarasta ja moni heistä haukkuu muita artisteja, kuten Sandhjaa, Sannia muita X Factor -kilpailijoita jne.

Vierailija
22/47 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Saara on vapautunut, kun kokee, että hänet hyväksytään sellaisena kuin on. Jos olen ymmärtänyt oikein, niin Suomessa musiikkialan (levy-yhtiöt jne.) ihmiset ovat yrittäneet muuttaa häntä omiin tarpeisiinsa sopivaksi. En ole itse Saaran esityksistä kovin paljon tykännyt ennen X-factor koelaulua, Chandelieristä pidin paljon ja siitä, että Saara teki siitä oman version. Nyt näitä muutamaa viimeisintä esitystä olen katsonut hyvillä mielin, sellainen myötähäpeä on kadonnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minua Saara kyllä kiinnostaa kovasti ja hänen esityksiään ja kehittymistään on huikea seurata, vaikka en tyylistään tykkääkään , eikä esiintymisensä kosketa minua tunnetasolla mitenkään. Toivon kaikkea onnea huippulahjakkaalle Saaralle ja toivottavasti pääsee jatkoon - kisan seuraaminen on tämän tylsän syksyn valopilkku.

Vierailija
24/47 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Saara on vapautunut, kun kokee, että hänet hyväksytään sellaisena kuin on. Jos olen ymmärtänyt oikein, niin Suomessa musiikkialan (levy-yhtiöt jne.) ihmiset ovat yrittäneet muuttaa häntä omiin tarpeisiinsa sopivaksi.

Saaran biisit on se syy miksei se ole saanut levytyssopimusta Suomessa, enkä kyllä ihmettele. Jos sille jonkunlainen ura aukeaa tuosta kilpailusta niin en usko hetkeäkään, että se koittaa enää päästä eteenpäin omin biisein vaan mukautuu ihan levy-yhtiön vaatimuksiin biiseistä. 

Vierailija
25/47 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole edelleenkään lämmennyt ja saanut kontaktipintaa Saaraan (kuka on ja mitä haluaa esittää taiteilijana ja muusikkona?). Pari viimeisintä esitystä on ollut hienoja, ja koska hänelle on rakennettu produktion toimesta upea lavashow jää esityksen tunnekylmyys krumeluurin jpeittoon. Esitykset on olleet hänelle sopivia ja sopivan musikaalisen teatraalisia, laulaahan hän on osaa, sitä ei kai kukaan voi kiistää.  Sitten vasta kun hän laulaa kerran (toivottavasti vielä tässä kisassa) paljaana kaikesta ulkomusiikillisesta härpätyksestä ja saa laulunsa menemään ns. luihin ja ytimiin, saa vasta minulta sen 10 ja papukaijamerkin. Toivon hänelle omasta mielipiteestäni huolimatta onnea ja menestystä.

Vierailija
26/47 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Saara on vapautunut, kun kokee, että hänet hyväksytään sellaisena kuin on. Jos olen ymmärtänyt oikein, niin Suomessa musiikkialan (levy-yhtiöt jne.) ihmiset ovat yrittäneet muuttaa häntä omiin tarpeisiinsa sopivaksi.

Saaran biisit on se syy miksei se ole saanut levytyssopimusta Suomessa, enkä kyllä ihmettele. Jos sille jonkunlainen ura aukeaa tuosta kilpailusta niin en usko hetkeäkään, että se koittaa enää päästä eteenpäin omin biisein vaan mukautuu ihan levy-yhtiön vaatimuksiin biiseistä. 

Lisään: covereitahan se on osannut koko ajan laulaa, kuten on nytkin nähty. Omia, hyviä biisejä se ei ole osannut tehdä.

Vierailija
27/47 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hei, hienoa että on kehittynyt. On aika kovassa koulussa ja prässissä just nyt.

Minunkin mielestä oli jotenkin etäinen artisti aiemmin.

Minusta Ylen Uuden musiikin kilpailun tuotantotiimi repi kuka mihinkin suuntaan herkkää nuorta naista, joka haluaa olla ihmisille mieliksi. Sen vuoksi hänestä sai ristiriitaisia viboja. UMK:ssa ei ole minkäänlaista tiimin yhtenäistä linjausta kulloisenkin artistin esityksen suhteen ja tulokseksi tulee mitä sattuu myös muidenkin kohdalla. Hyvänä esimerkkinä oli Siru, joka lauloi kappalettaan Mustelmat puoliksi virnuillen ja outoa koreografiaa suorittaen. Muutenkin Uuden musiikin kilpailun tekijöiden touhu on kunnianhimotonta leipätyötä kun liksa tulee vaikka menisi yli siitä, mistä aita on matalin.

Kaiken pohjanoteeraus oli viimekeväinen Sandhjan esitykseen Ylen antama panostus eli erikoismikkiteline. Mitään muuta apua ei sitten sen ja matkalippujen lisäksi annetukaan ja vaatteet jne piti kerjäämällä kerjätä sponsoreilta. Toisaalta ihmettelen myös suomalaisia vaate-, kenkä- ja koruyrittäjiä kun he eivät tajua saavansa sponsoroinnillaan kunnon näkyvyyttä itselleen.

Kaupallisella puolellahan toimintastrategia mietitään hyvinkin huolella koska artistista toivotaan (normaaleissa levy-yhtiöissä) pitkäikäistä satsausta ja yhteistyökumppania.

Vierailija
28/47 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kritiikkiä on tullut Briteissäkin ja myös ammattilaisilta. Ihmiset pitää Saarasta ja kuitenkin hän tuntuu etäiseltä.

Vierailija
29/47 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävöin luonnollista Saaraa, joka hän oli esiintyessään Suomen Talentissa 2007 :( Nyt en kestä sitä tekonaurua, ylipirteyttä jne. 

Hänhän oli todella ujo tyttö ja varmaan jännittikin. Nyt nainen alkaa puhkeamaan kukkaansa.

Vierailija
30/47 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara Altossa ei ole sitä X factoria. Melkein kaikissa muissa jotka on yhä siinä kisassa sitä on

Vierailija
31/47 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi koko ajan väitetään ja Saara itsekin väittää, ettei Suomessa arvosteta häntä artistina?? Saaralla on iso fanipohja täällä, nainen tuli toiseksi Voice of Finlandissa ja yleisön äänillä olisi voittanut Euroviisut ja siitähän tuli polemiikki, kun tuomariäänet antoivat voiton Sandjalle.

Olen tässä nyt kuukauden tovin odottanut, että lakattaisiin haukkumasta suomalaisia  jotka nyt pitävät ääntä mediassa ja saavat julkisesti hypettää idoliaan, ei se fanipohja ole tyhjästä tullut vaan ollut siellä aina ja nyt suomalaiset fanitkin saavat vihdoin nähdä rakastamansa artistin menestyvän.

Olen tosi pettynyt,jos Saara oikeasti rummuttaa ulkomailla ettei suomalaiset arvosta, oli ehdoton suomalaisten suosikki viisuihinkin. :(

Se ettei Saara ole yleisellä tasolla menestynyt Suomessa johtuu siitä, että laulaa englanninkielellä eikä hänellä ole yhtään hittiä. Eihän Suomessa edes osata säveltää tuollaiselle äänelle biisejä, katsokaa nyt Diandraa jonka ura on fiitata räppäreille ja bilettää Sara Siepin kanssa. On todella surullista, että meidän lahjakkaimmat naisartistit joutuvat olevaan räppiskenen lisukkeena, todella upea asia, että Saara lähti maailmalle eikä jäänyt tänne pilaamaan uraansa.

Eikä suomalaisittain osata järjestää showta, näkihän sen jo Voice of Finlandissa. It's oh so quiet-tyylinen show oli parasta mitä olen kykyohjelmissa nähnyt koskaan eikä sitä olisi Suomessa tapahtunut, täällä vastaavia konsertteja järkkäävät maailmantähdet.  Eikä englanninkielellä laulava suomalainen sooloartisti menesty. Anna Abreukin vaihtoi kotimaan kieleen menestyäkseen täällä.

Mutta kohta puoleen olisi kiva, jos lakattaisiin ilkkumasta, että suomalaiset vasta nyt tykkäävät Saarasta kun menestyy. Sanotaanko, että ne skeptisimmät jotka odottivat Aallon todellisen artistipersoonan löytymistä kääntävät ehkä kelkkansa vihdoin, ja se on taas hyvä asia eikä siinä ole mitään huvittavaa mielestäni. Miksi kaikesta pitää tehdä niin negatiivista ja asettua toisten yläpuolelle ilkkumalla.

Suomalaiset on kansanmielisiä ja täällä pidetään omistamme huoli, tottakai kaikki ovat ylpeitä Aallosta nyt, kun nainen on tullut ulos kuorestaan!

Vai oletteko sitä mieltä, että tällä esityksellä oltaisiin X-Factorin suorissa lähetyksissä:

Se otti kaikki ne vuodet, ja vaati kaiken sen duunin ja harjaantumisen ennen isoille lavoille menemistä.

Vierailija
32/47 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ne kaks megahaukkujaa,olkoon. En pidä Saara Aallosta,tai siis hänen laulustaan ainakaan (en tunnehenkilökohtaisesti) mutta enemmän mä tykkään siitä et se vetää töysillä jotai lady gagaa kuin lepertelee prinsessalaulujaan

Ja ihminen on heti megahaukkuja, jos ei tykkää Saarasta? 😅😆

Kivasti ymmärsit heti väärin.

Tarkoitin, että tällä palstalla majailee pari megahaukkujaa jotka nostaa koko ajan esille omia jyrkkiä mielipiteitään saarasta. Sitten on niitä jotka tykkää siit ja sitten niitäkin jotka ei pahemmin sitä fanita, mut ei käytä koko aikaansa haukkumiseen (niinkuin mä)

Kai heilläkin on oikeus mielipiteeseensä? Aalto-fanit ja -puolustajat ovat heti haukkumassa kiusaajaksi, sieluttomaksi, kateelliseksi tms. mikä alkaa jo kyllästyttää. Yhtä lailla he esittävät omia jyrkkiä mielipiteitään Saarasta ja moni heistä haukkuu muita artisteja, kuten Sandhjaa, Sannia muita X Factor -kilpailijoita jne.

Joo, nyt ne on alkanut haukkua Louisa Johnsonia tuossa ketjussa. Taitavat olla itse kateellisia...

Vierailija
33/47 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisättäkööt että on ihan normaalia että ihminen alkaa puhua englantia sen paikan aksentilla jossa oleskelee. Näin tapahtuu useimmilla joilla on kielikorvaa, näin kävi itsellenikin asuessani Englannissa 4 vuotta ja edelleen se on niin ehta että britit kysyvät mistä päin olen (eivät osaa yhdistää ulkomaalaiseksi  vaan olettavat brittiläiseksi). Sitten taas on niitä, minullakin ystävä joka asunut siellä on lähes 20v, ja jolla rallienglanti on ainoa mitä suusta tulee ulos, aksentti ei ole muuttunut ollenkaan emigranttivuosista huolimatta.

T.25

Vierailija
34/47 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että on kenties hieman rentoutunut eikä ns. yritä pakottaa ihmisiä tykkäämään.. Itseäni ahdisti se teennäisyys, sellainen tunne niistä esityksistä tuli, että suunnilleen tuijotti tuomareita että kato kato etkö tykkääki kato mua, eikä tunteella esiintynyt..

Joku joskus jossain (heh) mainitsi, että sopisi näyttämölle, musikaaleihin tms. ja silloin mietin itsekin, että joku jossa nimeenomaan saa ESITTÄÄ eikä ESIINTYÄ. Nyt kun nuo teatraaliset showt on alkaneet, niin sopii hänelle paremmin. Niin se vain on.

Vierailija
35/47 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että niitä inserttejä kasataan kuvausten eri pätkistä ja niissä kerrataan vanhaakin jotta myöhemmin ohjelmaa seuraavat pääsevät kärryille missä mennään. Itse en ole suomalaisena mitenkään loukkaantunut tai moksiskaan vaikka Saara kertookin miltä HÄNESTÄ tuntuu. Kyse on vain ja ainoastaan hänen tunteista. Emme me muut voi pakottaa omia ajatuksiamme toisten ihmisten päihin. Emme edes vaikka olisimme itsekin pyörineet Suomen musiikkiskenessä.

Vierailija
36/47 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistelisin lukeneeni jostain, että Simon olisi kehottanut osallistujia "to sound more British" tms.

no ei yllättäisi kun näillä asioilla tuntuu olevan natiivienkkua puhuville ihmeellinen merkitys. saihan cheryl colekin kenkää jenkkien x factorista osittain sillä perusteella että "ihmiset eivät saa brittiaksentista selvää". Siis eivät saaneet selvää omasta äidinkielestään?! :D Huoh

geordie-aksentti jolla Cheryl puhuu on kylla aika vaikeasti ymmarratteva, samoin skotti ja irkkuasenteista on valillla vaikea saada selvaa. 

Vierailija
37/47 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hän on yhä huono, mutta ei jaksa kirjoittaa mielipidettään (väärää / epäisänmaallista / kateellista jne jne) mielipidettä näihin KYMMENIIN ylistäviin wt-aloituksiin..

Vierailija
38/47 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta hän on yhä huono, mutta ei jaksa kirjoittaa mielipidettään (väärää / epäisänmaallista / kateellista jne jne) mielipidettä näihin KYMMENIIN ylistäviin wt-aloituksiin..

Sama täällä. Mistä minä olisin Saaralle kateellinen? Epäisänmaallisuutta en jaksa edes vaivautua kommentoimaan.

Vierailija
39/47 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Saaraa ei saa haukkua mutta kun hänestä ei kukaan sano mitään poikkipuolista sanaa niin sekin on huono juttu ?! Aina jankutetaan, että mitä kuuntelet / katselet / seuraat jos ei kiinnosta. Ja nyt kun tehdään niin kuin "käsketään", tänne tulee kauhea kaa kannattajia ilkkumaan. En tajua. Olen katsonut Saaran esityksiä ja aina vaan yhtä pliisua; kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta.

Vierailija
40/47 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jdojof kirjoitti:

Lisättäkööt että on ihan normaalia että ihminen alkaa puhua englantia sen paikan aksentilla jossa oleskelee. Näin tapahtuu useimmilla joilla on kielikorvaa, näin kävi itsellenikin asuessani Englannissa 4 vuotta ja edelleen se on niin ehta että britit kysyvät mistä päin olen (eivät osaa yhdistää ulkomaalaiseksi  vaan olettavat brittiläiseksi). Sitten taas on niitä, minullakin ystävä joka asunut siellä on lähes 20v, ja jolla rallienglanti on ainoa mitä suusta tulee ulos, aksentti ei ole muuttunut ollenkaan emigranttivuosista huolimatta.

T.25

Se on immigrant ei emigrant.