Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tähän hätään rahaa?

Vierailija
31.10.2016 |

Tilillä rahaa 267€. Huomenna tulee asumistuki 328€. Marraskuun 5. päivä pitäisi maksaa vuokra (vesimaksuineen 605€). Kelan peruspäivärahahakemus ollut vetämässä jo kuukauden vaikka käsittelyajan pitäisi olla viikko. Tällä viikolla alkaa pakkaset ja mun ainut takki on ohut tuulitakki ja ainoat housut yhdet farkut jotka nekin tippuu päältä (ei ole ollut rahaa ostaa vyötä). Lämpimiä paitoja ei ole joten joudun pukemaan useat päällekkäin (ja niissäkin puolissa on reikiä joten uusia pitäisi saada). Ei kerrastoja. Mitä helvettiä mä teen? :(

Onneksi itselle on vielä pariksi päiväksi ruokaa (juureksia ja riisiä ja kananmunia) ja koiralle ostin joku aika sitten moneksi kuukaudeksi sapuskaa. Ja nyt heti joku alkaa tietty nillittämään koirasta niin siitä en luovu, ilman sitä olisin vetänyt jo itseni kiikkuun. Vaikkei itselle olisi rahaa ruokaan niin koirani ruokkisin ja hoitaisin kunnolla hätätilassa varmaan vaikka itseäni myymällä.

Tämä on tosi uusi tilanne mulle, vielä muutama kuukausi sitten mulla oli vakityö ja paljon säästöjä mutta pian ne säästöt hupenee kun muuttaa uuteen paikkaan ns. tyhjän päälle ja kaikki pitää hankkia eikä tuloja ole.

Juu juu ja työhakemuksia menee aina kun vaan paikkoja tulee itselle tietoon. Mutta miten ihmeessä saisin nyt edes ne parikymmentä euroa jotka tarvitsen vuokran maksuun?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy koirasi.

Vierailija
2/32 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostit kuukausien ruoat etukäteen koiralle, kun sulla ei ollut varaa? Ja ilmeisesti ei ole pakollisia ulkoiluja kuin koiran käyttämiset ja niille reissuille sitten vaan kerrosta kerroksen päälle. En usko, että sulla on ainoastaan yksi vaatekerta..

Ja miksi ihmeessä muutit uudelle paikkakunnalle tyhjän päälle? Mitä pakoilet tai mitä jätät kertomatta?

Vierailija
4/32 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sulla mitään myytävää?  Torissa. Tai kultakoruja, joita et käytä, saan niistä helposti jokusia kymppejä.

Tsemppiä!

Vierailija
5/32 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossusta saa rahaa kunhan oon oikeasti pa etkä omista kymmentä sijoitusasuntoa.

Vierailija
6/32 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostit kuukausien ruoat etukäteen koiralle, kun sulla ei ollut varaa? Ja ilmeisesti ei ole pakollisia ulkoiluja kuin koiran käyttämiset ja niille reissuille sitten vaan kerrosta kerroksen päälle. En usko, että sulla on ainoastaan yksi vaatekerta..

Ja miksi ihmeessä muutit uudelle paikkakunnalle tyhjän päälle? Mitä pakoilet tai mitä jätät kertomatta?

Ostin ruuat siksi kun en halunnut stressata koiran ruokkimisesta. Ja luulin tosiaan että se Kelan päätös tulee nopeammin. On mulla paitoja muutamia mutta housuja tosiaan vain yhdet ja farkuilla tulee kylmä. Älä usko jos et halua.

Muutin ulkomailta Suomeen takaisin ja mukana nyt ei ulkomailta hirveästi voi tuoda, esim. huonekalut jätin kaikki ulkomaille ja huonoksi menneet talvivaatteet heitin pois kun eivät olisi edes mahtuneet laukkuihin. En salaile mitään, tahdoin vain lähemmäs perhettä ja ystäviä. Nyt vain tuntuu että ehkä se olikin virhe, Suomi ei todella ole toivottanut minua kovin lämpimästi takaisin.

Vierailija
7/32 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sieltä päätöksen kuinka nopeasti? Entäs kun mulla on tosiaan se päivärahahakemus vielä käsiteltävänä, se varmaan vaikuttaa sossun päätökseen? Miten sossussa edes asioidaan, mennäänkö sinne paikan päälle?

Vierailija
8/32 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylempi siis ap ja tuohon sossukommenttiin vastasin.

Vierailija
9/32 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naru käy vyöstä tähän hätään. Ties vaikka aloittaisit samalla uuden muotitrendin ja muoti-ikonin urasi lähtee kiitoon!

Vierailija
10/32 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kunnassa asut?

Vierailija
11/32 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sulla mitään myytävää?  Torissa. Tai kultakoruja, joita et käytä, saan niistä helposti jokusia kymppejä.

Tsemppiä!

Kiitti tsempeistä! Pitänee katsoa, en kyllä usko että mulla mitään myyntikelpoista on kun kaikki on jo valmiiksi paljon käytettyä halpiskamaa. Koruja mulla ei ole, siis lukuunottamatta jotain rihkamakoruja joista ei montaa kymmentä senttiä voisi pyytää.

ap

Vierailija
12/32 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avuntarjoamis viestini poistettiin..

Vierailija
13/32 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy hakemassa ilmaiset leivontatarpeet jonosta tai kaupasta, perusta harrastuspohjainen kotileipomo ja avaa sille fb-sivut sekä leipaise muutama suolainen tai makea kakku ja vähän mokkapaloja myyntiin. 

Vierailija
14/32 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naru käy vyöstä tähän hätään. Ties vaikka aloittaisit samalla uuden muotitrendin ja muoti-ikonin urasi lähtee kiitoon!

:D pitäis varmaan kokeilla! Mistäköhän mä repäisisin narun tähän hätään? :)

ap

Vierailija
15/32 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy jotain. Lainaa sukulaiselta hieman rahaa. 

Vierailija
16/32 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy jotain halvalla facekirppiksellä, sillä saat jokusen kympin. Facessa lahjoitetaan vaatteita vaikka kuinka paljon, myös seurakunta lahjoittaa vaatteita, samoin vaikka minä voin lahjoittaa sulle lämpimän takin. Missä asut, vuokra sulla on ainakin kallis?

Tulit ulkomailta vakiduunista ja omistat yhdet housut? Mihin sun kaikki vaatteet on hävinnyt?

Vierailija
17/32 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avuntarjoamis viestini poistettiin..

Ei huolta, en nyt ole kerjuulla tässä kuitenkaan!

Vierailija
18/32 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin ruuat siksi kun en halunnut stressata koiran ruokkimisesta. Ja luulin tosiaan että se Kelan päätös tulee nopeammin. On mulla paitoja muutamia mutta housuja tosiaan vain yhdet ja farkuilla tulee kylmä. Älä usko jos et halua.

Muutin ulkomailta Suomeen takaisin ja mukana nyt ei ulkomailta hirveästi voi tuoda, esim. huonekalut jätin kaikki ulkomaille ja huonoksi menneet talvivaatteet heitin pois kun eivät olisi edes mahtuneet laukkuihin. En salaile mitään, tahdoin vain lähemmäs perhettä ja ystäviä. Nyt vain tuntuu että ehkä se olikin virhe, Suomi ei todella ole toivottanut minua kovin lämpimästi takaisin.

"Suomi ei todella ole toivottanut minua kovin lämpimästi takaisin." 

Mitä ihmettä odotit? Punaista mattoa ja torvisoittokuntaa? Maton päässä röykkiö koiranruokapusseja ja sinulle Canada Goosen takki ja nippu kerrastoja ja setelisalkku?

Jos olet nyt lähempänä perhettä ja ystäviä, niin eivätkö he halua sinua auttaa? Luulisi nyt heistä jonkun antavan kalsarit ja villasukat.

Vierailija
19/32 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy jotain halvalla facekirppiksellä, sillä saat jokusen kympin. Facessa lahjoitetaan vaatteita vaikka kuinka paljon, myös seurakunta lahjoittaa vaatteita, samoin vaikka minä voin lahjoittaa sulle lämpimän takin. Missä asut, vuokra sulla on ainakin kallis?

Tulit ulkomailta vakiduunista ja omistat yhdet housut? Mihin sun kaikki vaatteet on hävinnyt?

Juu vuokra on kallis, tiedän sen, vaan työttömänä oli pakko ottaa se ensimmäinen asunto mitä tarjottiin kun kaikki ei työttömille vuokraa. Asun yhdessä Suomen isoimmista kaupungeista, hain tänne yliopistoon (en päässyt) ja sen lisäksi ajattelin että täältä löytyisi työtä suht helposti mutta ei näköjään.

Ei mulla ikinä ole ollut monia housuja, yleensä 2-3 housut joita käytän, mutta kahdet tai kolmet on nyt ihan viime aikoina kuluneet puhki reisistä... töissä mulla oli uniformu joka piti siis antaa pois kun lähdin.

Kiitos kaikille vinkeistä, ehkä mä tässä jotain keksin :)

ap

Vierailija
20/32 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen prosessi oli tuoda koira Suomeen?

Mullakin on vähän tiukkaa seuraavan kuun vuokran kanssa...firma, jossa olin töissä, meni konkkaan ja nyt pitäs anoa saamatta jääneitä palkkoja palkkaturvasta. Tähän voi kuulemma mennä KUUKAUSIA! Ja sossuun on varmaan turha mennä, koska mullahan on on ollut tuloja edellisinä kuukausina kun olen saanut palkan normaalisti. Ja asumistukea ei saa, koska siihen otetaan huomioon vuositulot. Säästöön ei ole jäänyt mitään vuokran ja pakollisten menojen jälkeen. Ihan itkettää näin matalapalkkaisena ihmisenä, että 500 euron vuokraan ei ole varaa (saati sitten muihin menoihin, niitä en edes ole jaksanut nyt miettiä, asuminen olisi tärkein saada maksettua). Ja mikään elämänkoululainen en ole, amk-tutkinto löytyy ja paljon työkokemusta eri aloilta, mutta aina sekään ei auta.