On ollut hauskaa huomata, kuinka Saara Aallon
haukkuminen on jotenkin kuihtunut. Tuntuu että aiemmin täällä vallitsi sula yhteisymmärrys siitä kuinka Saara on kyllä teknisesti taitava, mutta ei ole karismaa. Ei vaan ole, joten ei voi pärjätä. Kukaan ei halua kuunnella häntä, jättää kylmäksi. Missäs nämä nyt ovat?
Kommentit (47)
Murteet ja aksentit tarttuu todella nopeasti. Ihminen yleensäkin on taipuvainen muokkaamaan itseään ympäristöönsä sopivaksi. Toisilla se käy automaattisesti, sinä ehkä joudut pinnistelemään asian kanssa(?).
Mitä hemmettiä? Miksi ihmeessä Saara yrittäisi päivät pitkät brittejä kuunneltuaan vääntää jenkkienglantia :D. Hulluhan se olisi. Muutenkin kielissä lahjakas, joten tarttuu tietysti ihan luonnostaan muutenkin.
Tämä yksi epäterveellä tavalla Saaraa haukkuva kirjoittaja jonka tekstit tunnistaa on mies, kuvitelkaa.
No asuuhan se sen managerikin Twitterinsä mukaan Lontoossa, että kovin ovat englantilaistuneet.
Minusta Saara on edelleen epäluonnollinen, kylmä ja yliteatraalinen. Menestyy jos menestyy, minua hän ei kiinnosta. Onneksi voi kannustaa muita laulajia.
Muistelisin lukeneeni jostain, että Simon olisi kehottanut osallistujia "to sound more British" tms.
Täällä on ne kaks megahaukkujaa,olkoon. En pidä Saara Aallosta,tai siis hänen laulustaan ainakaan (en tunnehenkilökohtaisesti) mutta enemmän mä tykkään siitä et se vetää töysillä jotai lady gagaa kuin lepertelee prinsessalaulujaan
Muuntautumiskyky kertoo sosiaalisestä älystä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä yksi epäterveellä tavalla Saaraa haukkuva kirjoittaja jonka tekstit tunnistaa on mies, kuvitelkaa.
Ei yhtään vaikea kuvitella. Musiikista innostuneet miehet, ihan ammattilaisetkin erityisesti kirjoittavalla että toimitatjapuolella ovat monet toisiaan kilvan selkään puukottavia katkeria äijärukkia.
Vierailija kirjoitti:
Mua mietityttää edelleen, että kuka ja millainen on oikea Saara Aalto. Kuuntelin sen fb-livevideon ja nyt se on napannut brittiaksentin englantiinsa. Jos olis Jenkeissä, niin olisko sitten jälleen paikallinen aksentti? Kauheasti se kyllä muokkaa itseään aina olemassa oleviin olosuhteisiin sopivaksi. Eikö tuo ole raskasta? Ehkä Saaran paikka tosiaan on jossain musikaalin lavalla, roolin suojissa.
Kyse on oletettavasti vain siitä, että Saara on kielellisesti ja musikaalisesti lahjakas ja sen vuoksi imee itseensä ympäristössä käytettävän kielen aksentteineen varsin nopeasti. Muutama viikko Briteissä ja brittiaksentti alkaa puheessa tuntua kaikkein luontevimmalta. Vähemmän "imitointiin taipuva", ei niin kielellinen tyyppi pitäisi visusti kiinni jostakin omasta aksentistaan. Tällainen tyyppi tuskin olisi laulaja tai esiintyvä taiteilija. Kuuntelepa, kuinka Saara ääntää kiinaa!
Kyllähän aksentti tarttuu ihan muutamassa viikossa jos kaikki ympärillä puhuu samalla tavalla. Itsellenikin tarttui kun olin au pairina Englannissa, vaikka en mitenkään tietoisesti yrittänyt sitä jäljitellä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ne kaks megahaukkujaa,olkoon. En pidä Saara Aallosta,tai siis hänen laulustaan ainakaan (en tunnehenkilökohtaisesti) mutta enemmän mä tykkään siitä et se vetää töysillä jotai lady gagaa kuin lepertelee prinsessalaulujaan
Ja ihminen on heti megahaukkuja, jos ei tykkää Saarasta? 😅😆
Olen aina sanonut, että Saara osaa laulaa, mutta karisma puuttuu ja Saara on jotenkin teennäisen oloinen.
Ajattelin, ettei sitä karismaa pysty oppimaan ja sen vuoksi Saara ei tule pärjäämään.
Myös tuolla ohjelmassa aluksi Saara oli juuri niin teennäinen ja tuntui, että kaikki ilmeet ja eleet ja reagoinut on etukäteen peilin edessä harjoiteltu.
Mutta kun kisa eteni ja päästiin live lähetyksiin , niin jotain tapahtui. En tiedä onko tuosta kiittäminen tuon ohjelman tuotantoa? Mutta Saarasta on tullut luonnollisempi. Se jokin päälle liimattu kiiltokuva on karissut pois.
Tämän vuoksi pidän Saaran esityksistä paljon nykyisin.
Jotkut Saara fanit, kun on sitä mieltä, että Saaraa nyt kehutaan kun se menestyy, mutta ihan oikeasti se johtuu tuosta yllämainitusta, eli Saara on muuttunut/kehittynyt sen verran, että se ärsyttävyys on lieventynyt ähes olemattomiin.
Suomessa Saara ei osattu tuon asian tiimoilta auttaa! Mutta onneksi pääsi vähän suurempiin piireihin niin saivat kaivettä sen karismankin sieltä esiin.
No hei, hienoa että on kehittynyt. On aika kovassa koulussa ja prässissä just nyt.
Minunkin mielestä oli jotenkin etäinen artisti aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Muistelisin lukeneeni jostain, että Simon olisi kehottanut osallistujia "to sound more British" tms.
no ei yllättäisi kun näillä asioilla tuntuu olevan natiivienkkua puhuville ihmeellinen merkitys. saihan cheryl colekin kenkää jenkkien x factorista osittain sillä perusteella että "ihmiset eivät saa brittiaksentista selvää". Siis eivät saaneet selvää omasta äidinkielestään?! :D Huoh
Kyllä minä Saara tsemppaan ja toivon että voittaa, mutta tuskin ostan hänen levyään tai menen keikalle, ellei nyt saa oikeasti jotain mullistavaa tehtyä ja suunnilleen keksi pyörää uusiksi. Edelleen hän saisi unohtaa disneyprinsesspelleilyn ja muuttaa suuntaa räväkämmäksi. Esim. Pinkin kaltaisen artistin tyylin lainaaminen kappaleissa, esiintymisessä ja jopa ulkonäössä voisi toimia. Muuten sanoisin että tehkööt niin kuin tuntuu hyvältä, mutta jos mennään tuollaiseen kansainväliseen formaattiin ja halutaan esiintyä isolle yleisölle ja tahkoa rahaa, niin nykypäivänä se tarkoittaa mukautumista.
Vierailija kirjoitti:
Mua mietityttää edelleen, että kuka ja millainen on oikea Saara Aalto. Kuuntelin sen fb-livevideon ja nyt se on napannut brittiaksentin englantiinsa. Jos olis Jenkeissä, niin olisko sitten jälleen paikallinen aksentti? Kauheasti se kyllä muokkaa itseään aina olemassa oleviin olosuhteisiin sopivaksi. Eikö tuo ole raskasta? Ehkä Saaran paikka tosiaan on jossain musikaalin lavalla, roolin suojissa.
Eikö se ole aika normaalia? Itse puhuin semmoista brittienglantia, kunnes muutin Australiaan vuodeksi ja omin kyllä nopeasti aussiaksentin, joka puskee vieläkin päälle. Mutta olen huomannut viikon vierailun melkein missä tahansa maassa alkavan vaikuttaa omaan puheeseeni. Aalto nyt on ollut jo kuukauden päivät Lontoossa, joten olisi ennemmin outoa, että ei tartu. Rallienglantiako sen pitäisi siellä vääntää, jotta ei olisi feikki :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ihminen on heti megahaukkuja, jos ei tykkää Saarasta? 😅😆
Kivasti ymmärsit heti väärin.
Tarkoitin, että tällä palstalla majailee pari megahaukkujaa jotka nostaa koko ajan esille omia jyrkkiä mielipiteitään saarasta. Sitten on niitä jotka tykkää siit ja sitten niitäkin jotka ei pahemmin sitä fanita, mut ei käytä koko aikaansa haukkumiseen (niinkuin mä)
Ikävöin luonnollista Saaraa, joka hän oli esiintyessään Suomen Talentissa 2007 :( Nyt en kestä sitä tekonaurua, ylipirteyttä jne.