Miksi naiset haluavat kiistoja, riitoja ja draamaa parisuhteissa ja miehet elää ilman niitä, tai selvittää ne pois alta?
Onko kyseessä mielestänne sisäsyntyiset ominaisuudet, opitut, hormonaaliset tms?
Kommentit (35)
En tiedä mistä johtuu, mutta onhan se ikävää kun kaikki menisi hyvin välillä, mutta naisen pitää keksimällä keksiä jotain ongelmia, että pääsee tuittuilemaan.
No mies sanoisi: eroottista testaamista ja "esileikkiä", mutta enpä tiiä. Miehet ne enemmän draamailee, ja siitä on erotiikka kaukana.
Minä kyllä vihaan draamaa ja olen nainen. Meidän suhteessa selkeästi dramaattisempi on mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä johtuu siitä, että perinteisesti (ja käytännössä yhä vieläkin näin) miehelle parisuhde on usein antoisaa elämää. Joku tekee ruokaa, hoitaa kodin toimivaksi ja siistiksi, ottaa harteilleen lasten asiat jne. Kuka tällaista tasapainoa haluaisi horjuttaa? Nainen taas haluaa horjuttaa tätä tadapainoa, haluaa toisenlaisen tasapainon. Siksi miehestä varmaan tuntuu, että nainen on draamakuningatar ja mies itse on tasapainoinen ja vakaa. Naisesta taas tuntuu, että tilanne on epäreilu, eikä mies välitä.
Päivän naurut! :D Nainen varmasti tienaakin enemmän ja vaihtaa talvirenkaat..
Miksi mies ei sitten puhu asiasta, jos tilanne on hänen mielestään epäreilu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä johtuu siitä, että perinteisesti (ja käytännössä yhä vieläkin näin) miehelle parisuhde on usein antoisaa elämää. Joku tekee ruokaa, hoitaa kodin toimivaksi ja siistiksi, ottaa harteilleen lasten asiat jne. Kuka tällaista tasapainoa haluaisi horjuttaa? Nainen taas haluaa horjuttaa tätä tadapainoa, haluaa toisenlaisen tasapainon. Siksi miehestä varmaan tuntuu, että nainen on draamakuningatar ja mies itse on tasapainoinen ja vakaa. Naisesta taas tuntuu, että tilanne on epäreilu, eikä mies välitä.
Mitä enemmän tienaamisella ja renkaiden vaihdolla on tekemistä sen kanssa, että kahdeksan tunnin työpäivän jälkeen nainen tulee kotiin tekemään toisen kahdeksan tunnin työpäivän sillä välin kun mies istuu sohvalla ja juo kaljaa?
T: nainen joka juuri vaihtoi autoonsa talvirenkaat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tienatakin (meillä mulla on 100 e parempi palkka). Ja renkaat voin opetella vaihtamaan ja vaihtaa 2 kertaa vuodessa ihan mielihyvin. Pääsispä edes siksi aikaa huilimaan tästä joka iltaisesta perhe-ruoanlaitto-harrastus-läksyt-vaatehuolto-jne rumbasta.
Ap:n esittämät käsitykset ovat stereotyyppisiä kuvitelmia.
Sen sijaan tosielämässä asiat näyttävät valtaosin menevän niin, että mies oireilee, kiukuttelee, mököttää, saa raivareita, kärsii jotain kriisejä --- samalla kun nainen tekee oman työnsä lisäksi kotityöt, hoitaa lapset, kodin juoksevat asiat, ja usein miehenkin asiat ja koko perhe hiipii varpaillaan kotona, ettei vaan miesprinsessa saisi kohtausta jostain asiasta.
Sitten kun nainen väsyy kuvioon ja haluaa viimein keskustella ongelmista ja esittää toiveita että toinen osallistuisi edes jollakin tavoin perheen asioihin, ottaisi vastuuta, hoitaisi mielenterveyttään, ja että voisiko pariskunnalla olla myös jotain yhteistä aikaa joskus --- sitten mies nousee kuin myrskypilvi ja huutaa, että "naisille ei mikään kelpaa, aina pitää puhua ja kehittää jotain draamaa!".
Niinpä.
Kyllä me naiset ollaan niin vaikeita, johtuu varmaan meidän hormoneista, niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itsellä kyllä täysin päinvastainen kokemus. Kun elää pari vuotta prinsessaharhaisen, temperamenttiongelmaisen draamakuninkaan kanssa ja kittailee reikäisiä seiniä, ei kyllä mitään muuta niin paljon elämältä toivo kuin tasaista ja hiljaista ja tylsää arkea.
Mies tuntui kuitenkin suhteen alkuvaiheessa jännältä, eikä tuollaista tilannetta olisi voinut ennalta arvata.
Ei tuntunut jännältä, mutta olin nuori ja tyhmä ja joku oli oltava (koska joku nyt vaan oli oltava). Kun kasvoin isoksi, mies sai kenkää. Asuu nykyään vanhemmillaan, että niin jännä on. Itselläni sen sijaan on uusi ja hyvä mies, jonka kanssa emme draamaile kumpikaan. ;)
Avaan vielä kerran tuon ensimmäisen viestini sisällön, kun se ei tuntunut ekalla kerralla menevän kaikille perille: pointti siis oli se, että minä (nainen) toivon rauhaa ja hiljaisuutta, mutta suhteen mies halusi draamaa. Toisin kuin aloituksessa esitettiin yleispätevästi. Mutta nämä on näitä, kun ihmiset sekoittavat keskenään faktan ja mielipiteen.
Ai niin, pitää lisätä vielä, että minä tienasin enemmän kuin draamakuningas-eksä (joka oli työtön suurimman osan ajasta) ja tienaan enemmän kuin nyksä (joka tekee enimmäkseen väitöskirjaa tällä hetkellä). Autoa ei ole koskaan ollut, joten renkaista ei ole tarvinnut murehtia - tai mitä sitten jos olisikin ollut auto, kyllähän sitä olisi löytynyt rahaa vastaan joku ammatti-ihminen ne renkaat vaihtamaan.
Millä vuosituhannella te lassukat elätte?
T: 30
Mä en ainakaan halua, en voi sietää mitään drama queen-meininkiä. Välttelen parhaani mukaan sellaisia ihmisiä, jos miehen kanssa tulee jotain kränää niin sitten keskustellaan asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tienatakin (meillä mulla on 100 e parempi palkka). Ja renkaat voin opetella vaihtamaan ja vaihtaa 2 kertaa vuodessa ihan mielihyvin. Pääsispä edes siksi aikaa huilimaan tästä joka iltaisesta perhe-ruoanlaitto-harrastus-läksyt-vaatehuolto-jne rumbasta.
Oletko ajatellut pitää taukoa vaikka AV:sta ja huilia sen ajan? XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut pitää taukoa vaikka AV:sta ja huilia sen ajan? XD
Kyllä meillä huiliminen on enimmäkseen miehen hommaa. Hänellä sitä aikaa tuntuu riittävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itsellä kyllä täysin päinvastainen kokemus. Kun elää pari vuotta prinsessaharhaisen, temperamenttiongelmaisen draamakuninkaan kanssa ja kittailee reikäisiä seiniä, ei kyllä mitään muuta niin paljon elämältä toivo kuin tasaista ja hiljaista ja tylsää arkea.
Mies tuntui kuitenkin suhteen alkuvaiheessa jännältä, eikä tuollaista tilannetta olisi voinut ennalta arvata.
Ei tuntunut jännältä, mutta olin nuori ja tyhmä ja joku oli oltava (koska joku nyt vaan oli oltava). Kun kasvoin isoksi, mies sai kenkää. Asuu nykyään vanhemmillaan, että niin jännä on. Itselläni sen sijaan on uusi ja hyvä mies, jonka kanssa emme draamaile kumpikaan. ;)
Avaan vielä kerran tuon ensimmäisen viestini sisällön, kun se ei tuntunut ekalla kerralla menevän kaikille perille: pointti siis oli se, että minä (nainen) toivon rauhaa ja hiljaisuutta, mutta suhteen mies halusi draamaa. Toisin kuin aloituksessa esitettiin yleispätevästi. Mutta nämä on näitä, kun ihmiset sekoittavat keskenään faktan ja mielipiteen.
Mahtavaa naislogiikkaa.
Leikitkö tahallasi tyhmää? Kumpi meistä hakee nyt riitaa ja draamaa, sinä mies (?) vai minä nainen? Miten tämä trollaamisesi liittyy aiheeseen ja otsikkoon?
Avataan nyt sitten vielä lisää, kun sinulla kerran on niin paljon vaikeuksia ymmärtää lukemaasi. Teksti kannattaa yleensä lukea kokonaisuutena, eikä nostaa sieltä mielivaltaisesti pikku pätkiä irti asiayhteydestä. Kuten siinä kirjoitan, olin nuori ja tyhmä ja vain näistä johtuen luulin, että joku piti olla. Ja kuten siinä seuraavaksi kirjoitan, aikuiseksi kasvettuani hylkäsin huonon kumppanin. Eikä muutenkaan mitään naislogiikkaa olisi edes voinut olla, koska en ollut nainen vaan teinityttö (17v.).
Mutta ei hätää, sisälukutaitoa voi oppia, kun vaan sitkeästi harjoittelee! Yritä hahmottaa kokonaisuus!