Mies katosi kotoa yöllä. Asumme kaukana kaikesta, auto ja ulkovaatteet kotona. Aamulla tuli viesti " sanoko joku että soita" kun yritin ottaa yhteyttä ja kysyä minne hittoon hävisi!?
Mies oli viettämässä saunailtaa omassa rauhassa ja joi muutamia oluita. Mä istuskelin olohuoneessa ja katsoin tvtä. Klo 01 aikaan mies meni makkariin toiselle puolelle omakotitaloa, niin kun aina tekee, menee katsomaan omaa ohjelmaa ja mä jäin olkkariin. Oltiin aivan hissukseen omissa oloissamme ennen sitä. Pieni kina oli aiemmin illalla, kun kysyin eräästä lapsen asiasta ja mies ei ollut halukas juttelemaan siitä. Mut se oli mitätön, eikä sen takia kenenkään tarvi häipyä mielenosoitukseksi, ainakaan jos käy täysillä.
Menin itse klo 02 makkariin ja huomasin että ovi on ripa auki asennossa ja terassilla palaa valo. Oletin että mies on ulkona tupakalla ulkona. Hetken päästä tajusin että on kestänyt liian kauan eikä terassilla ollutkaan ketään. Aloin heti tarkistamaan miehen tavaroita ja vaatteita onko ne hävinnyt. Auto oli pihassa, ulkovaatteet kotona, vain lompakko, terassiläppöset, farkut ja varmaan joku paita oli kadonnut. Meiltä on 5 km matkaa lähimpään baariin tai yhtään minnekään ihmisten ilmoille ja asumme metsän keskellä. ulkona satoi vettä. Enkä nähnyt mitään toisenkaan auton liikettä pihallamme johon näkee suoraan kun istun olohuoneessa. Pihallemme syttyy pimeällä myös valo jos siinä joku liikkuu, miehen on täytynyt kiertää toista kautta. Mies ei ole ikinä lähtenyt kävelemään moista matkaa saatikka hävinnyt noin täältä. Kävin katsomassa vielä tontin ettei ole siellä sattunut mitään, mutta ei näkynyt. Ei autossa, ei auto tallissa. Laitoin viestiä, ei mitään. Kaverille viestiä kun tiesin että olivat aiemmin illalla soitelleet. Ei mitään.
En keksinyt enää mitä tehdä kun olin katsonut ja kuulostellut kaiken. Klo oli 04 yöllä kun päätin alkaa nukkumaan että jaksan edes jotenkin hoitaa lapsia kun aamulla heräävät. Soitin miehelle 3 kertaa, viimeisen kerran aamulla. Laitoin pari viestiä, ei mitään. Aamulla ennen ysiä laittoi viestin "sanoko joku että soita". Kyllä tuntui surulliselle, kun en vieläkään saa tietää missä mies on ja vaan vittuilee. Laitoin vihaisen viestin ettei noin saa kadota metsän keskeltä kun toinen on sitten sydän syrjällään... nyt ei taas mitään. En yrittänyt enää ottaa yhteyttä.
Mitä tekisitte minun tilanteessa? Olen aivan murtunut ...
Kommentit (225)
Häh, tämä sama katoamistapus on ollut täällä ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap onko miehesi alkoholisti?
On...joka viikko juo yhtenä viikonlopun päivän iltana 10-15 olutta. Ei ole mitenkään kännissä, haisee toki ja huomaa että jotain on juonut... on omissa oloissaan, saunoo.. ja sit joskus käy iltaa istumassa kavereiden kanssa. Mut sitä harvoin. Kyllähän tämänkin laatuisissa katoamisissa alkoholi vääntää mieltä ja se vaikuttaa tekemisiin varmasti. Ei ole oma itsensä...
Tuli kännissä juuri kotiin,sanoi mulle terve, jutteli hetken lasten kanssa, söi ja lähti sänkyyn... että ei ollut kovin katuvainen ainakaan vielä tässä vaiheessa...on kyllä itsellä uskomattoman paska olo.
Varmaan hän tajuaakin, että sulla on paska olo, ja saa siitä vielä polttoainetta tuohon tilaansa. Ei kykene myöntämään/käsittelemään, kuinka paskan tempun teki, välinpitämättömyyden taakse on helppo piiloutua. Mitäs tässä, normipäivä. Kokemuksesta puhun, itse tosin tein miehestä exän. :) Kertaakaan en katunut.
AP on todella rasittava jankuttaja. Mies ei ole varmaan vaan yksinkertaisesti jaksanut kuunnella.
Muutenkin AP korostaa omaa täydellisyyttään, eikä huomioi lainkaan miehen erilaista tapaa kommunikoida. Eihän tuollaista kukaan jaksa. Tuosta voi jopa masentua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On...joka viikko juo yhtenä viikonlopun päivän iltana 10-15 olutta. Ei ole mitenkään kännissä, haisee toki ja huomaa että jotain on juonut... on omissa oloissaan, saunoo.. ja sit joskus käy iltaa istumassa kavereiden kanssa. Mut sitä harvoin. Kyllähän tämänkin laatuisissa katoamisissa alkoholi vääntää mieltä ja se vaikuttaa tekemisiin varmasti. Ei ole oma itsensä...
Tuli kännissä juuri kotiin,sanoi mulle terve, jutteli hetken lasten kanssa, söi ja lähti sänkyyn... että ei ollut kovin katuvainen ainakaan vielä tässä vaiheessa...on kyllä itsellä uskomattoman paska olo.
Pitkä sekava ketju miehen katoamisesta, mutta kyse onkin siitä, että mies on alkoholisti ja käyttäytyy sen takia (odotetusti) arvaamattomilla tavoilla. Tämän olisi ap voinut heti aloituksessa mainita, niin ei olisi enempää tarvinnut ihmetellä.
Miten tilanne muuttuisi, jos mies olisi kissana? Entä tapauksessa mies-hevosena? Kuuluuko naukaisu, jos kukaan ei ole kuulemassa? Onko MARS planeetalla elämää? Jos hommat on täysin päin persettä, riittääkö motivaatio pitää blogin kaltaista seurantaa, vai onko muut asiat tärkeämpiä?
Tässä näitä polttavia kysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kuule. Olen se joka kysyi onko miehesi alkoholisti. Kerrot että on. Arvasin niin. Tuo katoamistemppu johtuu hänen alkoholismistaan eikä teidän parisuhdeongelmista tai siitä että otit illalla puheeksi lasten kasvattamisen. Hän teki katoamisensa päihtyneenä eli teki päätöksensä viinan värittämänä. Hän on ilmeisesti ollut päihtyneenä ison osan poissaoloajastaan (kun kerran krapula on niin kova). Hänelle tuli päälle juoppoputki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli kännissä juuri kotiin,sanoi mulle terve, jutteli hetken lasten kanssa, söi ja lähti sänkyyn... että ei ollut kovin katuvainen ainakaan vielä tässä vaiheessa...on kyllä itsellä uskomattoman paska olo.Pitkä sekava ketju miehen katoamisesta, mutta kyse onkin siitä, että mies on alkoholisti ja käyttäytyy sen takia (odotetusti) arvaamattomilla tavoilla. Tämän olisi ap voinut heti aloituksessa mainita, niin ei olisi enempää tarvinnut ihmetellä.
tämä.
aamen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli kännissä juuri kotiin,sanoi mulle terve, jutteli hetken lasten kanssa, söi ja lähti sänkyyn... että ei ollut kovin katuvainen ainakaan vielä tässä vaiheessa...on kyllä itsellä uskomattoman paska olo.Ap kuule. Olen se joka kysyi onko miehesi alkoholisti. Kerrot että on. Arvasin niin. Tuo katoamistemppu johtuu hänen alkoholismistaan eikä teidän parisuhdeongelmista tai siitä että otit illalla puheeksi lasten kasvattamisen. Hän teki katoamisensa päihtyneenä eli teki päätöksensä viinan värittämänä. Hän on ilmeisesti ollut päihtyneenä ison osan poissaoloajastaan (kun kerran krapula on niin kova). Hänelle tuli päälle juoppoputki.
Tätä itsekin mietin...ei ole eka kerta kun hakee syyn juomiselleen minusta... kun olen ärsyttänyt tarpeeksi = jutellut niin hän saa lähteä kaljakauppaan kun niin vituttaa...
Ja kyllä, katson kyllä itsekin peiliin niin kuin joku tuossa edellä kehoitti..
Jos alat alkoholistia hyysätä, niin saat tehdä niin loppuikäsi eikä muutosta koskaan tapahdu. Nyt ryhdistäytyt ja kerrot sille miehelle että se on joko viina tai perhe. Valitettavasti osaan arvata kumman ukkosi valitsee loppujen lopuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli kännissä juuri kotiin,sanoi mulle terve, jutteli hetken lasten kanssa, söi ja lähti sänkyyn... että ei ollut kovin katuvainen ainakaan vielä tässä vaiheessa...on kyllä itsellä uskomattoman paska olo.Ap kuule. Olen se joka kysyi onko miehesi alkoholisti. Kerrot että on. Arvasin niin. Tuo katoamistemppu johtuu hänen alkoholismistaan eikä teidän parisuhdeongelmista tai siitä että otit illalla puheeksi lasten kasvattamisen. Hän teki katoamisensa päihtyneenä eli teki päätöksensä viinan värittämänä. Hän on ilmeisesti ollut päihtyneenä ison osan poissaoloajastaan (kun kerran krapula on niin kova). Hänelle tuli päälle juoppoputki.
Tätä itsekin mietin...ei ole eka kerta kun hakee syyn juomiselleen minusta... kun olen ärsyttänyt tarpeeksi = jutellut niin hän saa lähteä kaljakauppaan kun niin vituttaa...
Ja kyllä, katson kyllä itsekin peiliin niin kuin joku tuossa edellä kehoitti..
Alkoholisti keksii syyn ryyppyputkelle mistä vain (itsensä ulkopuolelta). Ja jos syytä on vaikea keksiä niin alkoholisti järjestää tyhjästä sen syyn. Haastaa esim riitaa ihan tyhjästä ja sitten sen riidan vuoksi lähtee baariin.
Ensin ajattelin että tämä on harvinainen ja ahdistava tarina, ja ehkä provo. Mutta kun paljastui että mies on alkoholisti, niin se selittää kaiken ja tarina onkin yhtäkkiä hyvin tavallinen alkoholistin puolison tarina. Liity ap aa-läheisten ryhmään niin saat tukea erota alkoholistista.
Ottaa olutta = Alkoholisti
Ei ota olutta = Lassukka
Käy paskalla kerran päivässä = suolistosyöpä
Tekee loton = peliongelmainen
Syö ruokaa = Ruokaongelmainen
Ei syö ruokaa = Bulimia
Tervehtii naapurin miestä = Homo
Katsoo peiliin = narsisti
Ei katso peiliin = juntti
Tervehtii naapurin naista = Pettäjä
Tekee kotitöitä = Tossu
Ei tee kotitöitä = Sovinisti
Käy töissä = Työnarkomaani
Ei käy töissä = Pummi
Ei ole alkoholisti jos yhden päivän aikana kerran viikossa juo 10-15 olutta. Alkoholistille ei tule krapulaa tuollaisesta pikkutissuttelusta. Oikea alkoholisti juo ton verran joka päivä tai mieluummin jättää oluet ja juo kirkasta pullon pari. Ja seuraava päivä alkaa krapularyypyllä.
Ap.n miehellä on kyllä varmaan ongelmaa alkon kanssa tai sitten on niitä jolle kerran viikossa tapahtuva tissuttelu ei sovi ja tulee käytöshäiriöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli kännissä juuri kotiin,sanoi mulle terve, jutteli hetken lasten kanssa, söi ja lähti sänkyyn... että ei ollut kovin katuvainen ainakaan vielä tässä vaiheessa...on kyllä itsellä uskomattoman paska olo.Sellaista ihmistä ei olekaan joka ei illassa 15 olutta juotuaan tule känniin.
Et vaan tiedä. Jos juo säännöllisesti, niin sanotaan neljän tunnin aikana pikkusievässä, sietokyky kasvaa. Tai pari viinipulloa, ei ongelmaa. Ja tämä naisena. Känniin sitten voidaan miettiä vaikka viinitönikkää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole alkoholisti jos yhden päivän aikana kerran viikossa juo 10-15 olutta. Alkoholistille ei tule krapulaa tuollaisesta pikkutissuttelusta. Oikea alkoholisti juo ton verran joka päivä tai mieluummin jättää oluet ja juo kirkasta pullon pari. Ja seuraava päivä alkaa krapularyypyllä.
Ap.n miehellä on kyllä varmaan ongelmaa alkon kanssa tai sitten on niitä jolle kerran viikossa tapahtuva tissuttelu ei sovi ja tulee käytöshäiriöitä.
Näin. Tällä palstalla tuomitaan alkoholistiksi heti, jos edes pari kertaa kuussa juo itsensä känniin. Jos miehesi olisi todellinen alkkis, ei se ottaminen siihen lauantai-iltaan jäisi, vaan sunnuntaiaamuna pitäisi saada tasoittavaa jne. Minun äitini on alkkis, lounastauolla töistä käy syömisen sijaan kaljalla. Ap:n mies ei todellakaan ole alkoholisti, kai sitä kerran viikossa saa olutta ottaa. Joku mäyräkoiran verran ei edes aikuiselle miehelle ole paljon.
Vierailija kirjoitti:
On alkoholisti, jollei pysty olemaan juomatta. Ei se alkoholismi riipu juodun viinan määrästä vaan siitä viekö viina miestä vai mies viinaa...
Entisenä alkoholiongelmaisen puolisona voin kans kertoa, että ei se vaadi jokailtaista ryyppäämistä, että on ongelma. Enemmän se tulee esille siinä, ettei ihmiseen voi tippakaan luottaa. "Otetaan X:n kanssa baarissa yhdet ja tuun sitten kotiin" tarkoitti sitä, että "juodaan pilkkuun asti ja tuun joskus aamuyöstä". Välillä tuli kotiin vasta aamulla tai seuraavana iltana ja jos olin palaamassa esim. reissulta, niin ei tullut asemalle vastaan lupauksista huolimatta, koska oli koko mun matkan ajan ryypännyt ja liian krapulassa.
Mä katselin tuota aikani (liian pitkän aikaa), ennen kuin lähdin. Kaikkia ei voi pelastaa eikä varsinkaan ihmistä, joka ei edes myönnä ongelmaansa. Tsemppiä ap:lle.
Täälläkin pari alkoholistituttavaa. Toinen käy töissä ja selviää elämästä, ei vaikuta alkoholistilta. Totuus on kuitenkin se, että työpäivän jälkeen kotiin on kiire oluen ääreen. On kuin perseeseen ammuttu karhu kunnes se rakas tölkin sihahdus kuuluu. Alkoholismia sekin on, kun on pakko saada ottaa se olut tai pari tai muuten koko päivä on pilalla. Toinen tuttava taas on työttömänä juotuaan työpaikkansa. Ei juo jatkuvasti, mutta kun ränni alkaa niin sitten mennään, joka päivä taju kankaalle. Sitten voi mennä taas puolikin vuotta että se kalja silloin tällöin riittää.
Jonkin näköisesti alko-ongelmasta kertoo jo se, jos ihmisellä on asenne ettei ilman viinaa voi olla hauskaa. Näitäkin tapauksia on vaikka kuinka ja paljon.
Alkoholisteja ja alko-ongelmaisia on moneen junaan, eikä kaikki niistä todellakaan vedä jatkuvasti päätä täyteen ja kuse housuun jossain sillan alla.
Voi lapsiparat...