Luetelkaa matkakohteita jotka olivat teille PETTYMYKSIÄ! :D
Minä olen reissannut todella paljon ja kaikki paikat vastanneet odotuksia, ei vielä yhtäkään pettymystä. Kiinnostaiskin kuulla mitkä paikat teille on ollu pettymyksiä, mitä odotitte, mitä saitte? Miksi olivat pettymyksiä jne :)
Kommentit (391)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä itseäni kun Rooma ei vaan kolohda yhtään. Kolme mahdollisuutta olen sille antanut. Milanoon ja Wieniin en kaipaa takaisin. Tukholmasta tykkään ja yllätin itseni viihtymällä hyvin Pohjois-Teneriffalla.
Minultakin ääni Milanolle, jätti tosi kylmäksi.
Itselleni ei ole koitunut ainakaan mitään kamalia pettymyksiä, sillä lähden yleensä matkalle uteliaalla asenteella ottamaan vastaan kohteen ruusut ja risut. Jos pitää joku mainita, niin pakko sanoa Praha. Kaupunki on aivan satumaisen kaunis, mutta tunnelmassa mättäsi pahasti jokin. Paikalliset olivat todella töykeitä ja turistin vedättäminen tuntui olevan ainoa tavoite. Keskusta-alueelta oli todella vaikea löytää ravintolaa, joka ei olisi yltiökansallisromanttisesti turisteille markkinoitu. Googlailtuamme ja pikkukujilla harhailtuamme onnistuimme lopulta löytämään paikallisten suosimia mestoja, mutta vastaanotto oli sielläkin jotenkin, noh, omituinen? En osaa selittää tuota fiilistä tarkemmin, onko joku muu Prahassa käynyt kokenut samaa?
Vierailija kirjoitti:
En viihtynyt Budapestissä, vaikka yritin ajatella mahdollisimman positiivisesti. Olen matkustellut paljon kaupunkikohteissa, mutta jatkuva hälinä ja liikennekaaos ärsytti. Kaduilla oli valtavasti kerjäläisiä ja kodittomia, palvelu oli useissa paikoissa hyvin tympeää ja lopulta olin tyytyväinen, kun pääsin kotiin. Olin tosin liikkeellä pahinpaan sesonkiaikaan, joten se varmasti vaikutti osittain negatiivisesti. Ehkä annan joskus Budapestille uuden mahdollisuuden.
Sama kokemus mulla. Sitä niin paljon kehutaan ja sit on ihan hämillinen olo kun ei itse viihdykään.
Jotenkin en sen kaupungin kuuluisaa kauneutta nähnyt missään.
Halpaa siellä kyllä oli, siitä plussaa.
Praha kesällä yöaikaan, varsinkin joen ranta. Kyllä siinä romanttinen illuusio särkyy nopeasti, kun huomaa joka paikan olevan aivan mustanaan täynnä hämähäkkejä. Siis oikeasti, niitä on miljoonia joka puolella mihin vain katsoo: sillan karmeissa, katulampuissa ja talojen seinissä. Ja kyllä, olivat aika isoja. Hyi helkkari. Muutenkin jäi huono fiilis kaupungista, ehkä huonointa asiakaspalvelua missään.
Los Angeles
Las Vegas
Tallinna
Wien
Marmaris
Fuengirola & muu aurinkorannikko
Vierailija kirjoitti:
Oho, näin monta Barcelonana pettynyttä! Minä taas tykkäsin, olen käynyt kolme kertaa ja varmaan menen vielä joskus uudestaankin. Aina löytyy jotain uutta, ties kuinka monta Barcelona-kansiota kotona koneella (harrastan valokuvausta) :)
Samaa ihmettelen. Pitää olla elämään kyllästynyt ihminen, jos ei viihdy Barcelonassa.
LA
Walk of Fame olikin ihan tavallinen likainen katu. Muutenkaan mistään glamourista ei ollut missään tietoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika turhaa tällainen listaus. Kaikilla on eri mieltymykset, ennakko-odotukset ja vaatimukset. Yksittäinen reissu on myös aika huono mittari, koska niin moni asia vaikuttaa, kuten keli ja mielentila.
Ja seura vaikuttaa myös.
Ei kai tässä kukaan näiden perusteella matkakohdetta itselleen valitse (hope so), mielenkiintoista lukea muiden kokemuksia. On tullut jo monta paikkaa missä itse olen viihtynyt ja muut eivät. Sehän tämän keskustelun suola on, ajanvietettä.
Nykyään harvinaista että täällä on mielenkiintoinen keskusteluketju.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni ei ole koitunut ainakaan mitään kamalia pettymyksiä, sillä lähden yleensä matkalle uteliaalla asenteella ottamaan vastaan kohteen ruusut ja risut. Jos pitää joku mainita, niin pakko sanoa Praha. Kaupunki on aivan satumaisen kaunis, mutta tunnelmassa mättäsi pahasti jokin. Paikalliset olivat todella töykeitä ja turistin vedättäminen tuntui olevan ainoa tavoite. Keskusta-alueelta oli todella vaikea löytää ravintolaa, joka ei olisi yltiökansallisromanttisesti turisteille markkinoitu. Googlailtuamme ja pikkukujilla harhailtuamme onnistuimme lopulta löytämään paikallisten suosimia mestoja, mutta vastaanotto oli sielläkin jotenkin, noh, omituinen? En osaa selittää tuota fiilistä tarkemmin, onko joku muu Prahassa käynyt kokenut samaa?
Minä. Meillä oli tosi kiva yöpymismesta Prahan "Kalliossa", ja vietettiin aika paljon aikaa alueen kuppiloissa. Tunnelma oli samantapainen kuin Kaurismäen leffoissa, jengi istui apeana tuoppinsa äärellä. :)
Tunisia ja Turkki. Puitteet ok, paikallinen väestö not.
Muut 39 maata hyviä kokemuksia!
Itä-Berliinin puolella sai aika tylyä asiakaspalvelua, ja tämä oli kaksi vuotta sitten. Luultavasti DDR:n haamut vielä kummittelee.
Vierailija kirjoitti:
Lontoo oli ihan erilainen kuin odotuksissa. Asuin silloin toisessa suuressa brittiläisessä kaupungissa ja lähdin pääkaupunkiin viikonloppureissulle, kun en ollut koskaan aikasemmin käynyt siellä. Olin hämmästynyt, kun paikallisia ei tuntunut olevan missään. Lontoo on toki varmaan yksi maailman suosituimpia matkakohteita, mutta turistien määrä yllätti silti. Ihan eri maailmasta kuin muu Englanti.
Toki varmaan hauska paikka, jos on rahaa kuin roskaa. Itsellä ei ollut silloin varaa syödä kalliissa ravintoloissa tai käydä maksullisissa nähtävyyksissä.
Täysin samaa mieltä. Jos sellaista peribrittiläistä meininkiä etsii, niin mieluummin muualle. Toisaalta, kun lähtee usemman kilometrin pois päin keskustasta, niin esimerkiksi kahviloiden ja pubien hintataso tippuu kummasti.
Vierailija kirjoitti:
Mulle pettymys tulee siitä, jos odotukset eivät täyty, hotelli on surkea ja rupuinen enkä tiedä, mitä matkakohteessa kannattaisi tehdä. En siis ole itse ottanut matkakohteesta kunnolla etukäteen selvää.
Tuo viimeksi mainittu on aika oleellinen juttu, kun katsoo esim. tota Ummikot ulkomailla -ohjelmaa. Hekään ei tiedä, mitä perillä kannattaisi tehdä, mutta annetut tehtävät antaa heille hyvää vinkkiä kaupungin parhaista puolista, ja lähes kaikilla on loppujen lopuksi kiva matka, itse matkakohteesta riippumatta.
Olen matkustellut tosi paljon ja reissasin nuorena paljon yksin Euroopassa. En ole pettynyt oikeastaan kuin yhteen paikkaan ja se oli oma vika. Olimme Bulgariassa Golden Beachilla. Siis siellä pohjoisessa. 20 vuotta sitten se oli kamala paikka lapsen kanssa. En tiennyt ns. etelänlomista mitään, koska olin ennen perhettä harrastanut täysin toisenlaisia matkakohteita...
Jos varaa kökön hotellin tai ei ota selvää matkakohteesta etukäteen, se on oma vika. Hehkutusta kuulee monista paikoista eri ihmisiltä. Mielipiteitä on monia.
Hassua, mun suosikkipaikkoja mm. Praha (olen käynyt 7 kertaa), NY, Lissabon ja Barcelona. Kaikki ovat saaneet useita mainintoja :D. Näin me ihmiset olemme erilaisia. Mielenkiintoinen keskustelu.
Budapestiin pettynyt nro 2
Harmikseni joudun poistumaan, mutta jatkakaa ihmeessä keskustelua:). Lueskelen iltamyöhällä sitten lisää:).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle pettymys tulee siitä, jos odotukset eivät täyty, hotelli on surkea ja rupuinen enkä tiedä, mitä matkakohteessa kannattaisi tehdä. En siis ole itse ottanut matkakohteesta kunnolla etukäteen selvää.
Tuo viimeksi mainittu on aika oleellinen juttu, kun katsoo esim. tota Ummikot ulkomailla -ohjelmaa. Hekään ei tiedä, mitä perillä kannattaisi tehdä, mutta annetut tehtävät antaa heille hyvää vinkkiä kaupungin parhaista puolista, ja lähes kaikilla on loppujen lopuksi kiva matka, itse matkakohteesta riippumatta.
Olen matkustellut tosi paljon ja reissasin nuorena paljon yksin Euroopassa. En ole pettynyt oikeastaan kuin yhteen paikkaan ja se oli oma vika. Olimme Bulgariassa Golden Beachilla. Siis siellä pohjoisessa. 20 vuotta sitten se oli kamala paikka lapsen kanssa. En tiennyt ns. etelänlomista mitään, koska olin ennen perhettä harrastanut täysin toisenlaisia matkakohteita...
Jos varaa kökön hotellin tai ei ota selvää matkakohteesta etukäteen, se on oma vika. Hehkutusta kuulee monista paikoista eri ihmisiltä. Mielipiteitä on monia.
Eikun Golden Sandsilla.
Verona on ainoa mikä on ollut lievä pettymys. Napoli sen sijaan yllätti positiivisesti.
Krakova ei ollut yhtään mun juttu, kun taas Varsovaan voisin vaikka muuttaa. Liikaa kännisiä turisteja ja liikaa vanhaa kaupunki.
Amsterdam. Ihana kaupunki mutta huumeturismi on pilannut sen, täynnä nuoria pajauttelijoita jotka möykkäävät. Paluumatkalla Helsingin päässä näkyi muutamia pettyneitä hippejä hakemassa avattuja laukkuja hihnalta.. :D