Luetelkaa matkakohteita jotka olivat teille PETTYMYKSIÄ! :D
Minä olen reissannut todella paljon ja kaikki paikat vastanneet odotuksia, ei vielä yhtäkään pettymystä. Kiinnostaiskin kuulla mitkä paikat teille on ollu pettymyksiä, mitä odotitte, mitä saitte? Miksi olivat pettymyksiä jne :)
Kommentit (391)
Lontoo ja New York. Luulin aina, että NY olisi sydämeni kaupunki, mutta kaikki se hämyisä sinkkuelämää-hämyisyys ja glamour puuttui. Kaikki oli aivan normaalia. Sekametelisoppa, ei tuntunut olevansa ulkomailla kun kaikki ihmiset näyttivät aivan erilaisilta, ei ollut mitään "tyypillistä new yorkia" jonka olisin löytänyt. Vain kaupallisuutta.
Lontoo oli myös aika samanlainen, vähän tylsä, lähiöt likaisia.
Piti kirjoittaa hämyisä Sinkkuelämää-glamour... :D
Lissabon oli minulle pettymys. Huonoa ruokas, miten pystyi olemaan niin mautonta kalaa valtameren rannalla? Kaikki nähtävyydet jotenkin pienempiä kuin odotin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dubaihin pettyneet, mikä oli pielessä?
Paikalliset epäkohteliaita, uimaranta likainen, ei voinut kävellä minnekään vaan piti mennä metrolla tai taksilla. Paikassa ei mitään henkeä. Oli kai liian suuret odotukset koska monet olivat sitä niin kovasti kehuneet. Olen matkustanut paljon, 40 eri maata ja monessa useamman kerran. Dubai on ainut minne en menisi toiste.
Miten paikalliset ovat muka epäkohteliaita kun ei heitä muissa palveluammateissä nää kuin lentokentän passintarkastuksessa? Työntekijät suurimmaksi osaksi intialaisia, pakistaneja ja libanonilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Montenegro. Kaunista maisemaa kyllä, mutta ei mitään kulttuuria, ruokakin aika onnetonta, palvelut olemattomia.
Montenegrossa itseäni hämmästyttivät tien varsilla lojuneet roskakasat. Näitä oli myös korkealla vuoristossa sellaisissa paikoissa, joissa ei ollut taloja lähelläkään. Vielä on tekemistä kun meinaavat profiloitua luonto- ja vaellusmatkakohteena.
Tunisia.
Mutta tästä aikaa jo 25v. Oli ekoja matkoja mitä Suomesta silloin sinne tehtiin, eivät kai olleet tottuneet turisteihin.
Nykyään varmaan eri meininki. Sousse oli siis kaupunki.
Muuten on matkat olleet kivoja ja vastanneet odotuksia.
Ainut kunnon pettymys Ateena. Odotin jotain Rooman kaltaista kulttuuri pläjäysyä mutta kaupunki on hyvin laaja ja tunkkainen. Vehreyttä ei ole missään. Monissa paikoissa kuten Unkari, Tšekki, puola, Slovakia, Slovenia, Saksa, ikävältä, venäjä, Viro, Baltianmaat, Hollanti, Belgia on tullut käytyä jonkun syyn takia ei niinkään huvimatkalla mutta enää en menisi uudestaan koska ovat mieletäni tylsiä ja kulttuuri ei nappaa sitten yhtään.
Kroatia oli tylsä. Tosin oltiin pikkukaupungissa vanhempien ystävien loma-asunnossa. En ole itse auringonottajia joten tylsää tuli teininä.
Lontoo oli ihan erilainen kuin odotuksissa. Asuin silloin toisessa suuressa brittiläisessä kaupungissa ja lähdin pääkaupunkiin viikonloppureissulle, kun en ollut koskaan aikasemmin käynyt siellä. Olin hämmästynyt, kun paikallisia ei tuntunut olevan missään. Lontoo on toki varmaan yksi maailman suosituimpia matkakohteita, mutta turistien määrä yllätti silti. Ihan eri maailmasta kuin muu Englanti.
Toki varmaan hauska paikka, jos on rahaa kuin roskaa. Itsellä ei ollut silloin varaa syödä kalliissa ravintoloissa tai käydä maksullisissa nähtävyyksissä.
Malesian Penang
- tylsä, meduusaiset rannat, hirveästi autoja, mistä johtuen inhottava kävellä, kun kapeat jalkakäytävät ja isot autotiet siinä vieressä. Paikassa ei juuri mitään nähtävää. Hyvät kauppakeskukset jos kaipaa ostoksia, mutta muuta positiivista ei jäänyt mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikalliset epäkohteliaita, uimaranta likainen, ei voinut kävellä minnekään vaan piti mennä metrolla tai taksilla. Paikassa ei mitään henkeä. Oli kai liian suuret odotukset koska monet olivat sitä niin kovasti kehuneet. Olen matkustanut paljon, 40 eri maata ja monessa useamman kerran. Dubai on ainut minne en menisi toiste.
Miten paikalliset ovat muka epäkohteliaita kun ei heitä muissa palveluammateissä nää kuin lentokentän passintarkastuksessa? Työntekijät suurimmaksi osaksi intialaisia, pakistaneja ja libanonilaisia.
Näkeehän paikallisia esimerkiksi kauppakeskuksissa. Omakin kokemus, että ovat töykeitä. Välillä tuntui, että varsinkin paikalliset naiset katsovat muita nenän vartta pitkin. Minua myös ällötti kuinka kauppakeskuksissa olivat ruokailemassa ja isä ja äiti syövät omassa pöydässä ja lapset sitten toisessa pöydässä orjapalkalla olevan kotiapulaisen kanssa. Lapsissa ei mitään kuria ja kotiapulainen yrittää sitten siinä sotkussa ja huudossa syöttää lapsia, kun herra ja rouva nauttivat ruoasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä paikallisia muualla näki ja tapasi. Valitettavasti. :D Meidän hotellilla oli suurin osa henkilökunnasta Filippiineiltä. Heissä ei mitään moittimista.
Yangshuo Kiinassa. Odottelin pientä kylää joen varrella, päädyin kiinalaisten diskohelvettiin. Oma moka, en ihan täysin ollut googlannut, mihin oltiin menossa. Suut oli koko matkaseurueella auki, kun bussiasemalta talsittiin lähemmäs pääkatua. Kiinalaista turistia oli niin valtavasti, diskovalot vilkkui ja basso möykkäsi. Ensijärkytyksen jälkeen viihdyttiin ihan hyvin, vuokrattiin mm. pyörät ja poljettiin lähimaaseudulla, missä sai olla muilta turisteilta rauhassa. Mutta täysin kanariameininkiä oli siellä keskustassa.
Hyviä muistoja mulla sieltä on, mutta kaikki oli rakennettu turisteja varten. Ei juuri mitään autenttista, ellei tosiaan lähtenyt kauemmas.
Montreal, Kanada. Asema kulttuurikaupunkina ei vakuuttanut, tylsä ja mitäänsanomaton, välillä sai töykeää palvelua jos ei puhunut ranskaa vaikka kohteliaasti tiedusteli ensin ranskaksi puhuuko henkilö englantia.
Vierailija kirjoitti:
Aika turhaa tällainen listaus. Kaikilla on eri mieltymykset, ennakko-odotukset ja vaatimukset. Yksittäinen reissu on myös aika huono mittari, koska niin moni asia vaikuttaa, kuten keli ja mielentila.
Musta tämä on kiva ketju, hassua että joku ei ole tykännyt esimerkiksi Berliinistä, Edinburghista tai Budapestista, jotka on ihan omia lemppareita. Jännää miten eri tavalla kaupungit näyttäytyvät ihmisille ja erityisesti nuo perustelut kiinnostavat. Olisi tietysti myös hauska tietää mitkä kohteet sitten ovat lunastaneet lupauksensa ja enemmänkin!
Terveisin se Kööpenhaminaan "pettynyt".
En ymmärrä itseäni kun Rooma ei vaan kolohda yhtään. Kolme mahdollisuutta olen sille antanut. Milanoon ja Wieniin en kaipaa takaisin. Tukholmasta tykkään ja yllätin itseni viihtymällä hyvin Pohjois-Teneriffalla.
Yangshuosta tosiaan odotukset oli tämä: http://tinyurl.com/z7bd2pf
Todellisuus nämä: https://chelseasolan.files.wordpress.com/2014/11/dsc06410.jpg ja http://tinyurl.com/zlav2w9
Kaunista maaseutua tosiaa, itse kaupunki kamala.
Egypti kokonaisuudessaan. Matka oli tosin vuonna 2000 eli tästä on aikaa, mutta voi sitä likaisuuden ja köyhyyden määrää :( Naisten asemasta puhumattakaan, tuli tosi paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Los Angeles. Ylipäänsä se Jenkkien tippikulttuuri ja jatkuva rahan nyhtäminen ärsytti, lisäksi LA on niin älyttömän laaja, että siellä liikkumiseen tuhraantui kamalasti aikaa. Hotellit - samoin kuin New Yorkissa - kulahtaneita ja rempan tarpeessa vaikka ovat olevinaan jotain neljän tähden paikkoja. Ihmiset aika töykeitä ja itseään täynnä. Ravintolassa syöminen tolkuttoman kallista sen 20% pakollisen tipin takia.
Vietnam myös kuten joku aikaisemminkin kirjoitti. On vaan niin kommunismi näkyvillä ja se roskan ja roinan määrä tien poskissa oli ällöttävää. Kukaan ei näyttänyt viis veisaavan ympäristöstään.
Mä mainitsin aiemmin Vietnamista. Samaa mieltä tuosta roskan ja roinan määrästä, toisaalta sitä näki kyllä paljon muuallakin, Singapore nyt ehkä poikkeus. Kaikista pahin ehkä oli se kun Laosissa iloisesti viskoivat roskia Mekongiin ja hihkasivat niiden olevan nyt Kambodzan ongelma. Jestas :D
Helsinki. Täysin sieluton paikka.
Dubai, tylsä.
Australia, epäkiinnostava.