Mäkisen perheen Marjut: "Selän takana puhuminen ja asioiden spekulointi on kyllä suoraan sanottuna peffasta."
Kommentit (650)
Kalliit ovat tarvikkeet. Tämä toinenkin, 17-vuotias kakkuja harrastuksena leipova sairas tyttönen on syyskuussa pyytänyt omalla Facebook-sivullaan 25 hengen kakusta 75 euroa!
Vierailija kirjoitti:
Eli jos mä nyt meneen tilaamaan täytekakun, pyydän nähdä kuitin ostetuista tarvikkeista ja maksan ne + 5e niin tämä ok? Ei varmaan kauaa jaksa "harrastus" naurattaa 5 e vaivanpalkalla, varsinkin kun pikkujoulukausi alkamassa. Mutta jos todella kyse vain leipomisen ilosta niin näinhän sen täytyy mennä?
No mutta: tässähän on heille uusi toimintatapa.
Asiakas ostaa tarvikkeet itse, vie ne heille (niin ei tarvitse jatkuvista kivuista kärsivien ihmisten käydä kaupassa) ja käy vielä hakemassa valmiin kakun (niin ei tarvitse jatkuvista kivuista kärsivien ihmisten kuljettaa kakkuja ja bensarahaakin säästyy).
Ja tällä periaatteella kakun hinta Kakkumaakarin ilmoituksen mukaisesti 5 euroa.
Perheen esikoisen fb-sivulta selviää, että heillä on koirien lisäksi useampi jyrsijä ja joku kotilo tms. Ei ihan halpoja ne jyrsijöiden häkit ym. tarvikkeet. Näitä "köyhiä" tuntuu aina yhdistävän lemmikkien määrä. "Mutta kun köyhälläkin on oikeus eläimiin ja hei ne on niiiin hyvää terapiaa etten ois enää hengissä ilman mun rotukoirii!!".
Samat rillitkin on viihtyneet tytön päässä jo vähintään reilun vuoden verran. Eikös hänen pitänyt olla se, joka silppuaa silmälaseja, sänkyjä ym. jatkuvasti?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon niin onnellinen kun nää huijarit jää kiinni, täälä oulussa tätä "köyhää" perhettä on nähty jo aivan tarpeeks ruikuttamassa.
Millä tavalla se on näkynyt?
Kummasti hinnasto katosi.
Miksi hinnastoa pidetään jos kyse vain harrastuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Oliko siis niin, että näistä on aiemminkin, vuosi sitten, kirjoitettu lehteen? Tuliko siitä joku kohu? Jos tuli, eikä he siitä ottaneet opikseen, motiivin hahmottaminen muuttuu entistäkin vaikeammaksi.
Juu, tässä juttu noin vuoden takaa.
Vierailija kirjoitti:
Perheen esikoisen fb-sivulta selviää, että heillä on koirien lisäksi useampi jyrsijä ja joku kotilo tms. Ei ihan halpoja ne jyrsijöiden häkit ym. tarvikkeet. Näitä "köyhiä" tuntuu aina yhdistävän lemmikkien määrä. "Mutta kun köyhälläkin on oikeus eläimiin ja hei ne on niiiin hyvää terapiaa etten ois enää hengissä ilman mun rotukoirii!!".
Samat rillitkin on viihtyneet tytön päässä jo vähintään reilun vuoden verran. Eikös hänen pitänyt olla se, joka silppuaa silmälaseja, sänkyjä ym. jatkuvasti?
Ehkä nuo myyvät ne jatkuvasti rikki menevät rillit, vaatteet ja sängyt?
Ei tämä sänkyjä hajottava ja silmälaseja tuhoava niin vammainen ole ettei pystyisi kasvattamalla saamaan järjestykseen.
Jos rikkoo silmälasit, on sitten vähän aikaa ilman, tai uusien lasien summa vähennetään jostain mieluisasta. Jos rikkoo sänkynsä pedataan patja lattialle puoleksi vuodeksi jne.
Jos ei tule mitään sanktioita riehumisesta vaan hyssytellään ei sitä myöskään opi elämään ihmisiksi.
Eihän nämä vanhemmat osaa kasvattaa ja hallita elämäänsä, sillä raha tulee heillekin ilmaiseksi vailla mitään vaivaa + pimeät päälle.
Eli tuon 2800 euron päälle vielä juuri tehdyistä seitsemästä kakusta 385e, kun ei verojakaan maksa. AIJAIJAIJAI taitaa häkki heilahtaa veropetoksesta :D monta vuotta pystyssä ollut pimeä kakkuyritys ja tuhansien eurojen maksamatta jääneet verot :DD
Vanhimmalla lapsella ei ole mitään muuta kuin asperger...
T. Läheinen
Nyt säikähdettiin Oulussa. Minulla on kuvakaappaukset sivuilta ja olen ne toimittanut eteenpäin joten ei huolta. Oikeus toteutukoon.
Toivotaan että rahahanoja tiukennetaan ja opetellaan elämään säästeliäämmin.
Jokainen tietää että noista kakuista on ainakin 50% jäänyt myyntihinnoista tekopalkaksi, turha puhua että 5 euroa ja kyytimaksu.
On ihanaa todeta AV-palstan voima. Kesällä infosin kakkuleipurilapsesta ja heti toimittiin Helsingissä, pistivät tekstin neitosen facebook sivuille.
Tämä Marjut on av-mamma joten tiedämme hänen kirjoitelleen noihin ketjuihin.
"Hei Tane, me saatiin niin paljon tätä vanhaksi menevää kermaa ja voileipäkinkkua, ruvetaas leipomaan"...
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä sänkyjä hajottava ja silmälaseja tuhoava niin vammainen ole ettei pystyisi kasvattamalla saamaan järjestykseen.
Jos rikkoo silmälasit, on sitten vähän aikaa ilman, tai uusien lasien summa vähennetään jostain mieluisasta. Jos rikkoo sänkynsä pedataan patja lattialle puoleksi vuodeksi jne.
Jos ei tule mitään sanktioita riehumisesta vaan hyssytellään ei sitä myöskään opi elämään ihmisiksi.
Eihän nämä vanhemmat osaa kasvattaa ja hallita elämäänsä, sillä raha tulee heillekin ilmaiseksi vailla mitään vaivaa + pimeät päälle.
miten tuollaisen "tuhoajan" hoiviin on uskottu koiria ja jyrsijöitä? Eläinsuojeluilmoituskin olisi varmaan paikallaan tai lapsi laitokseen jos meno on noin arvaamatonta, vanhemmista ei ole kasvattajiksi tai huolehtimaan esim. siitä että perheellä on ruokaa. Onko eläimilläkään sitten ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
T. Läheinen
Eikös pitänyt olla kehitysvamma?
Olen se aiemmin ketjussa kirjoittanut yrittäjä joka ihmetteli ettei koskaan julkisuudessa puhuta yrittäjien köyhyydestä. No, näköjään nämä olivatkin yrittäjiä. Tosin ei ihan samalla mentaliteetilla kuin esim. itse olen. ;-) btw, myös harrastajat (kakkuleipurit, villasukan kutojat, betoniaskartelijat you name it) ovat verovelvollisia harrastuksen tuomasta rahnukasta. Toki alvia ei monen harrastelijan tarvitse maksaa, mutta tuloverot kyllä. Samoin ne tulot vaikuttavat kakkukeisarin työttömyysrahoihin heti kun ylittää sen n. 270€/kk. Ja vaikka ei ylittäisikään on jokainen ansaittu euro ilmoitettava päivärahan maksajalle ja jokainen tehty työtunti myös työkkäriin. Jos niitä tunteja on tarpeeksi voi päivärahat katketa kokonaan, vaikka palkkaa ei kertyisikään. Ja tämä on itse koettua armon vuonna 2016.
Summa summarum. Sinä päivänä kun minun, joka hoitaa hommat just niin kuin pitää, yritys tuottaa niin paljon rahaa, että meillä on perheenä rahaa Lintsin reissuun, olen mäkisien mielestä taatusti riistoporvari.
Toistaiseksi tyydymme retkeilemään luonnossa, kuten tänään (juu, satoi vettä..) ennen kuin jatkan duunia yömyöhään. Palkan saan, jos hyvin käy, tammikuussa. ;-)
T. Köyhä yrittäjä, sossupummien tuleva kauhu eli riistoporvari
Mahtaa virastoissa olla maanantaiaamuna vipinää kun samasta perheestä on tehtailtu lukuisia ilmoituksia. Ihan aiheesta tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. LäheinenEikös pitänyt olla kehitysvamma?
Hyvä kysymys!! Nää ei itekään taida enää olla selvillä, mikä saiaraus ja vamma kullakin on. Mistähän Marjutin leikkauskin äkkiä putkahti? Olisi luullut siitäkin kertovan haastattelussa. Vatsalaukun pienennysleikkaukseen joutaisi, mutta pahus se menee omasta pussista.
Vierailija kirjoitti:
T. Läheinen
olisiko tässä nyt kyseessä se että tehdään lapsesta "sairas" vaikka väkisin jotta saadaan itselle sääliä ja myötätuntoa? Onhan sille jokin diagnoosikin olemassa.
Mulle tulee yksi tuntemani perhe mieleen tästä tapauksesta.
Lapset sairasteli tosi paljon koko lapsuusaikansa, kävivät terapiat ja saivat kuntoutustukea, hoitotuet jne.
Äiti ei ollut töissä, kaikki mahdolliset yhteiskunnan avustukset kerjättiin ja haettiin. Työ ei maistunut koskaan.
Kas kummaa ihan niistä lapsista tulikin yllättäen ammattiopintonsa suorittaneita ja ovat muuttaneet omilleen lapsuuskodistaan. Eivät tainneet loppupeleissä ollakaan kovin sairaita. Yhtään eläkeläistä ei näistä lapsista tullut.
Mä oon niin onnellinen kun nää huijarit jää kiinni, täälä oulussa tätä "köyhää" perhettä on nähty jo aivan tarpeeks ruikuttamassa.